| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
NAČRTOVANJE VODSTVENEGA PREGLEDA V PODJETJU DOMEL D.D.
Tadeja Bergant, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Sistem vodenja v podjetju ni vzdrževan in usklajen v skladu z načeli naprednega vodenja celotnega podjetja. Procesna usmerjenost in organizacijska shema (tudi dislocirani profitni centri) kličeta po nadgradnji sistema vodenja, novih, naprednejših metodah, predvsem pa po uveljavljanju načel sodobnega vodenja sistemov in vključitev slehernega zaposlenega v vseh nivojih v podjetju. Pomembno vlogo pri tem ima seveda zavezanost vodstva in njena odgovornost do jasne politike in ciljev podjetja, zagotavljanja potrebnih resursov za delovanje celotnega sistema, profesionalen odnos do odjemalcev in naročnikov ter seveda z neposrednim lahko tudi osebnim nadzorom učinkovitosti sistema kakovosti in s tem tudi poslovanja vključno z izvajanjem notranjih presoj in vodstvenih pregledov. Da bi podjetja lahko sledila stalno spreminjajočim se zahtevam trga je potrebno nenehno izboljševanje na vseh področjih poslovanja, nenehna aktivnost pri spremljanju poslovnega okolja, najsi gre za interno delovanje organizacije, delovanje konkurentov ali širše skupnosti. Diplomsko delo obravnava predlog novega, naprednejšega sistema vodenja v podjetju, ki bo inovativen in bolj učinkovit in katerega učinkovitost se bo pregledovala s strani vodstva po drugačnem, bolj organiziranem načinu kot do sedaj- na podlagi dobro pripravljenega plana vodstvenega pregleda. Cilj naloge je torej predstaviti načrtovanje vodstvenega pregleda s pomočjo organizacije procesa nenehnih izboljšav. Cilj je tudi teoretično in praktično predstaviti in razložiti izbiro ustreznih metod in orodij, s katerimi lahko čimbolj izboljšamo želene parametre poslovnega procesa in s tem posledično delovanje podjetja Prikazan je prehod na integriran sistem vodenja in vloga vodstva pri tem. Integriran sistem vodenja ima za podjetje namreč večjo korist, ker se lažje obvladujejo tveganja, na tak način se racionalizirajo resursi, lažja in boljša je celotna organizacija, enostavnejše je obvladovanje kompleksnosti sistema. Ker je sistem integriran, kot tak deluje tudi na področjih, ki za vodstvo niso ravno prioriteta. Proces stalnih izboljšav prikaže v diplomskem delu izboljšave kot vrednoto , ki je del politike organizacije, vodijo namreč do poslovnih sprememb v pozitivnem smislu. Osnova je seveda procesni pristop, kot indikator odstopanj in sredstvo za lažjo detekcijo priložnosti za izboljšavo. Vodstveni pregled ima tako vlogo preverjanja delovanja in učinkovitosti sistema. Za večjo transparentnost in lažjo izvedbo vodstvenega pregleda je postavljen tudi sistem kazalnikov – v bistvu gre za nadgradnjo sistema. Dosedanji sistem je vključeval bolj finančne kazalnike, prenovljen pa upošteva poleg finančnega vidika tudi vidik poslovanja s kupci, vidik notranjih procesov (izboljšave optimizacija) ter vidik učenja in rasti (učinkovitost zaposlenih). Opisan je tudi okoljevarstveni vidik- kako so ti vidiki vse bolj pomembni za poslovanje podjetja preko stroškov, kako vpliva na poslovanje preko njih zakonodaja in kako zainteresirana javnost. V prenovi načina planiranja vodstvenega pregleda je opisano, kako nov način temelji na procesnem principu in iz tega stališča je podrobno prikazanih osem principov vodenja. Opisan in prikazan je plan informacij za vodstveni pregled, razloženo je oblikovanje skupin – timov za kakovost in v končni fazi prikazan je nov zapis vodstvenega pregleda. Prav tako je razširjeno opisan sistem planiranja internih presoj, ki je v novem sistemu prav tako nadgrajen in izpopolnjen. Obstoječe stanje opisuje na čem je temeljilo pripravljanje informacij za vodstveni pregled do sedaj (izdelava poslovnih planov po poslovnih področjih). Sledi kritična analiza prenovljenega modela načrtovanja vodstvenega pregleda in sicer analiza izvajanja presoj, analiza sistema kazalnikov, analiza priprave vhodnih podatkov za vodstveni pregled, kamor je vključena tudi analiza korektivnih in preventivnih ukrepov. V zaključku je navedena utemeljitev diplomske naloge in prikazana je koristnost novega načina planiranja.
Keywords: - Sistem vodenja - Proces stalnih izboljšav - Zavezanost vodstva - Uravnoteženi sistem kazalnikov - Vodstveni pregled
Published: 16.07.2009; Views: 4140; Downloads: 831
.pdf Full text (2,03 MB)

2.
VPLIV STALNIH IZBOLJŠAV IN ČLOVEŠKEGA KAPITALA NA POSLOVNO ODLIČNOST ORGANIZACIJE
Karmen Kern Pipan, 2010, dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji obravnavamo temeljne komponente, ki vodijo k doseganju poslovne odličnosti organizacij. Glavni namen raziskave je, pokazati, kako načrtno, sistematično vlaganje v razvoj človeškega kapitala in spodbujanje stalnih izboljšav vpliva na poslovno odličnost organizacije. V začetnih poglavjih smo podrobneje predstavili temeljne pojme, nadaljevali pa s pregledom literature ter z izsledki predhodnih relevantnih raziskav, ki proučujejo vpliv spodbujanja stalnih izboljšav in vpliv razvoja človeškega kapitala na management kakovosti in poslovne odličnosti v organizacijah. Pri proučevanju povezav med vlaganjem v razvoj človeškega kapitala, v stalne izboljšave in poslovno odličnostjo organizacij, smo se osredotočili predvsem na eno vrsto organizacij v zasebnem sektorju, na velika slovenska podjetja. Podatki za raziskavo so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika in intervjujev, ki so potekali od junija 2007 do septembra 2007. Skupno smo proučili rezultate sto desetih slovenskih velikih organizacij. Proučili smo značilnosti celotnega vzorca podjetij ter znotraj le-tega obravnavali razlike med tremi skupinami po finančnih kazalcih najboljših slovenski podjetij, t. i. »top podjetij«, in kontrolno skupino podjetij, ki je bila naključno izbrana, ter skupino podjetij, ki se je prijavljala na tekmovanje za slovensko nagrado za poslovno odličnost »Priznanje Republike Slovenije za poslovno odličnost — PRSPO«. Na podlagi pridobljenih rezultatov celotne raziskave smo z uporabo faktorske analize in analize hierarhičnega združevanja oblikovali model stanja in modelno rešitev vpliva managementa stalnih izboljšav in človeškega kapitala na poslovno odličnost organizacije. Izsledki raziskave kažejo znatno boljše rezultate pri Skupini organizacij 1 (ki vsebuje 59 % PRSPO prijaviteljev, od tega vse finaliste in zmagovalce PRSPO, ki so v raziskavi sodelovali) v primerjavi z drugimi organizacijami. Rezultati naše raziskave so pokazali, da model obstoječega stanja uporabe orodij za stalne izboljšave v slovenskih organizacijah temelji pretežno na vplivih orodij za spremljanje in merjenje kakovosti poslovanja, manjši vpliv pa imajo komponente, povezane z managementom zaposlenih. V doktorski disertaciji smo dokazali, da v organizacijah, kjer načrtno, sistemsko spodbujajo proces stalnih izboljšav in hkrati vlagajo v človeški kapital, dosegajo višjo raven poslovne odličnosti. Zaključki raziskave potrjujejo, da je za doseganje poslovne odličnosti v organizaciji poleg orodij in pristopov za merjenje in spremljanje poslovanja, bistven človek, njegovo edinstveno znanje, ustvarjalnost in potencial, ki s pravim načinom vodenja lahko naredi razliko, ustvari dodano vrednost in tako pripomore k dvigu konkurenčnosti.
Keywords: proces stalnih izboljšav, kakovost, management celovite kakovosti, poslovna odličnost, model odličnosti EFQM, nagrada za kakovost in poslovno odličnost, priznanje RS za poslovno odličnost, organizacija, management, vodenje, uspešnost, učinkovitost, intelektualni kapital, človeški kapital, inoviranje, ustvarjalnost, predlogi za izboljšave, motivacija, organizacijska kultura
Published: 13.09.2010; Views: 3970; Downloads: 984
.pdf Full text (8,39 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica