| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
KAKO OBLIKOVATI ORGANIZACIJSKO KULTURO V SODOBNI ORGANIZACIJI
Sabina Gajsar, 2010, final seminar paper

Abstract: V diplomske seminarju smo raziskali pojem organizacijske kulture, njen pomen v sodobni organizaciji in proces oblikovanja ustrezne kulture. Ob tem smo se srečali tudi z izhodiščnimi dejavniki oblikovanja, njenimi značilnimi vsebinami ter nekaterimi tipologijami različnih avtorjev. Obstajajo številne opredelitve organizacijske kulture. V diplomskem seminarju smo navedli le bistvene. Poleg bistva organizacijske kulture smo predstavili tudi njeno vlogo, ki zajema različne funkcije vse od orientacije, legitimnosti, motivacije pa do velika vpliva na uspešno vodenje. Predstavili smo različne vire organizacijske kulture in podrobneje opisali najpomembnejše tri. To so nacionalna kultura, močni voditelji in panoga. Ti izhodiščni dejavniki predstavljajo sestavine, iz katerih organizacijska kultura izvira, hkrati pa ti vplivajo na njen proces nastajanja. V nadaljevanju smo se seznanili z značilnostmi, ki so skupne vsem oblikam organizacijske kulture in te so kolektivnost, interakcije med posamezniki, emocionalnost in dinamičnost ter spremenljivost. Seznanili smo se tudi z različnimi tipologijami, posameznih avtorjev, ki so jih oblikovali zaradi lažjega razumevanja in poenotenja. Prikazali smo tudi pomembno vlogo, ki jo ima lastnik ali manager pri oblikovanju kulture. Prišli smo do ugotovitve, da bolj kot je manager ali lastnik močna, izrazita osebnost, toliko bolj se vidi njegov vpliv. Če je pri oblikovanju organizacijske kulture uspešen, to obliko utrdi in obdrži tudi po pritegnitvi drugih članov v organizacijo. Ključno je timsko delo. V zadnjem poglavju smo prišli do pomembne ugotovitve, da če organizacija nima ustrezne organizacijske kulture, ki bi zadovoljevala vse člane, ni sposobna v celoti izrabiti svojih potencialov. Kar pomeni, da ni za uspešnost dovolj samo močna kultura, ampak mora biti ta tudi ustrezno oblikovana in usmerjena.
Keywords: organizacijska kultura, strateški pomen organizacijske kulture, proces oblikovanja organizacijske kulture, manager, člani organizacije
Published: 03.12.2010; Views: 1725; Downloads: 235 
(1 vote)
.pdf Full text (366,11 KB)

Search done in 0.03 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica