1. |
2. Generiranje 3D svetov s proceduralnimi algoritmiJan Krivec Cvetkovič, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu raziskujemo različne metode za generiranje 3D-svetov. Na začetku se osredotočamo na pomembnost in zgodovino proceduralnega generiranja. Opišemo različne priljubljene algoritme in pristope v sklopu proceduralnega ustvarjanja svetov. Dodatno tudi podrobneje razložimo algoritme, uporabljene v svoji implementaciji. Zatem predstavimo svoj program za generiranje 3D-svetov, narejen v Unityju. Osredotočimo se na korake in pristope za generiranje biomov, višinskih zemljevidov, vasi in postavitev objektov na terenu. Ob koncu pridobljene rezultate analiziramo in predlagamo potencialne izboljšave za prihodnja dela. Keywords: proceduralno generiranje, Perlinov šum, Voronojev diagram Published in DKUM: 08.08.2024; Views: 233; Downloads: 38 Full text (2,61 MB) |
3. Igralni objekti: pregled po zvrsteh videoiger ter njihovo proceduralno generiranje : diplomsko deloNina Gorenjak, 2023, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu smo najprej predstavili pojme videoigra, igralni objekti in proceduralno generiranje, ki so med seboj tesno povezani. S proceduralnim generiranjem lahko ustvarjamo igralne objekte ali jih na različne načine spreminjamo, saj skupaj sestavljajo enega izmed pomembnih gradnikov videoigre. Opravili smo pregled posameznih zvrsti videoiger in nato še pregled igralnih objektov po teh zvrsteh. V praktičnem delu smo se osredotočili na igralne objekte, ki smo jih najpogosteje zasledili. Predstavili smo orodji Maya in Unity, ki smo ju uporabljali za izdelovanje 3D modela ter postopkov proceduralnega generiranja. Analizirali smo grafične značilnosti igralnih objektov. Predstavili smo postopek izdelave našega 3D modela, na podlagi katerega smo na koncu naredili nekaj primerov proceduralnega generiranja in jih tudi podrobno opisali. Keywords: zvrsti videoiger, igralni objekti, 3D model, proceduralno generiranje Published in DKUM: 21.09.2023; Views: 490; Downloads: 85 Full text (3,35 MB) |
4. Proceduralno generiranje sveta v 3D računalniški igri, temelječi na kockah, v ogrodju libGDX : diplomsko deloKlemen Napast, 2023, undergraduate thesis Abstract: Čeprav so računalniki v današnjem času zelo zmogljivi, proceduralno generiranje naključnega sveta v realnem času predstavlja zelo velik izziv, saj brez pravilne optimizacije program ne deluje dovolj hitro, kar lahko vpliva na igralčevo izkušnjo in posledično onemogoči uspešnost njegovega igranja. V diplomskem delu smo preučili metode in rešitve za čim bolj optimalno generiranje na kockah temelječega naključnega sveta. Prav tako pa smo izdelali računalniško igro v ogrodju libGDX, v katerem lahko igralec upravlja z naključno generiranim svetom in ga raziskuje. Keywords: proceduralno generiranje, libGDX, java, računalniške igre Published in DKUM: 18.08.2023; Views: 813; Downloads: 126 Full text (2,29 MB) |
5. Argument avtoritete v pravni argumentaciji : magistrsko deloRok Resnik, 2021, master's thesis Abstract: V skladu s Kaufmannovo proceduralno-materialno teorijo legitimnosti prava ima v pravu argumentacija zelo pomembno vlogo, saj lahko samo logično dosledna racionalna argumentacija znotraj racionalnega diskurza privede do praktično utemeljenega in legitimnega spoznanja. Zahteva po racionalnosti pravnega diskurza postavi pod vprašaj dopustnost oziroma legitimnost sklicevanja na argument avtoritete (argumentum ad verecundiam) v pravni argumentaciji, saj gre za neformalno-logično zmoten argument, ki ni prepričljiv.
V pravu se argument avtoritete pojavlja v treh pojavnih oblikah (precedens, ustaljena sodna praksa in prevladujoče mnenje). Z uporabo argumenta avtoritete pravni redi zasledujejo pravno varnost, predvidljivost in stabilnost prava ter enakost pred zakonom. Omejitve uporabe argumenta avtoritete pa nalaga temeljna zahteva po pravilnosti oziroma legitimnosti pravnih odločitev, izpeljana iz načel pravne države, pravne varnosti, pravičnosti in namena prava samega. Racionalnost pravnega diskurza je nujni pogoj za učinkovito doseganje namena prava.
V skladu z zahtevo po racionalnosti pravnega diskurza se ni dopustno v pravni argumentaciji sklicevati na argument avtoritete kot nosilni, temveč zgolj podporni argument. Uporaba argumenta avtoritete je v pravni argumentaciji upravičena, v kolikor ne dopušča utemeljevanja pravnih odločitev izključno s sklicevanjem nanj.
Z vidika Kaufmannove proceduralno-materialne teorije legitimnosti prava se je kot najustreznejša pokazala doktrina ustaljene sodne prakse, ki dosega trdnost, predvidljivost in enako uporabo prava in hkrati ohranja zadostno mero fleksibilnosti, ki omogoča prilagajanje prava družbi in s tem izpolnjevanje njegove naloge sredstva za dosego legitimnih družbenih interesov ne da bi s tem ogrozila racionalnost pravnega diskurza z dopustnostjo sklicevanja na argument ustaljene sodne prakse kot nosilni argument v podporo pravne odločitve. Keywords: Argument avtoritete, Teorija argumentacije, proceduralno-materialna teorija legitimnosti prava, precedens, prevladujoče mnenje, ustaljena sodna praksa, stare decisis, ustavno procesno jamstvo, nosilni argument, podporni argument. Published in DKUM: 08.11.2021; Views: 930; Downloads: 107 Full text (514,97 KB) |
6. IZDELAVA APLIKACIJE ZA PROCEDURALNO MODELIRANJE TRIDIMENZIONALNIH PROSTOROV Z GRAFIČNIM MOTORJEM UNITY3D : diplomsko deloUroš Štok, 2019, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava razvoj aplikacije za proceduralno modeliranje naravnih okolij. Osnovne gradnike smo izdelali s pomočjo programskega orodja Blender, njihovo samodejno sestavljanje v večja okolja pa smo implementirali z uporabo algoritma reševanje omejitev. V ta namen smo implementirali podatkovno strukturo, ki nam je omogočala enolično in nedvoumno predstavitev 3D prostora. Uporabniško aplikacijo smo izdelali z grafičnim motorjem Unity3D v programskem jeziku C#. Rezultati so pokazali, da se z večanjem števila vzorcev hitro poveča potreben čas generacije. Slednji pa je vseeno bistveno manjši kot čas, ki ga zahteva tradicionalen uporabniško voden pristop Keywords: proceduralno, generiranje, modeliranje, reševanje omejitev Published in DKUM: 25.11.2019; Views: 1151; Downloads: 129 Full text (1,34 MB) |
7. Avtomatizacija programskega vmesnika rhino-grasshopper-sofistik v okviru bim-delotokaLudian Komini, 2019, master's thesis Abstract: BIM-delotok združuje metodologijo BIM in integrirana programska orodja, s katerimi lahko poenostavimo, prilagodimo in nadziramo celoten proces načrtovanja gradnje. Proceduralno modeliranje se je uveljavilo kot metoda BIM za avtomatizacijo izdelave variant BIM-modela v okviru BIM-delotoka. Znotraj BIM-delotoka in proceduralnega modeliranja ni bilo veliko storjenega za povečanje učinkovitosti v fazi načrtovanja konstrukcijskih elementov gradnje in za optimizacijo le-te. Izvajanje optimizacije v okviru BIM je redko, ker projektanti upoštevajo tradicionalne pristope.
Magistrska naloga obravnava vse večje povpraševanje po integrirani platformi med arhitekturnim proceduralnim modeliranjem in optimizacijo konstrukcije, vendar znotraj BIMdelotoka. Od takšne programske platforme se pričakuje, da izboljša produktivnost, kakovost in trajnost ter zmanjša stroške in porabo materiala v fazi gradnje. Keywords: proceduralno modeliranje, BIM-delotok, programski vmesnik, RhinoGrasshoper, Python, SOFiSTiK. Published in DKUM: 14.11.2019; Views: 1322; Downloads: 188 Full text (15,12 MB) |
8. Izdelava 2D akcijske igre s proceduralno generiranimi stopnjami s pogonom Unity : diplomsko deloAljaž Kovačič, 2019, undergraduate thesis Abstract: Soul Split je prototip za igro, ki spada v žanr Roguelike. Za te igre je značilno, da imajo nekakšno proceduralno generiranje stopenj z namenom povečanja možne ponovljivosti igranja. V Soul Split se mora igralec premakniti skozi večje število naključno generiranih stopenj, prispeti do konca in na poti premagati veliko različnih sovražnikov. V sklopu tega dela bomo opisali ustvaritev sistemov za pripravo sob in stopenj, mehanizmov igre in algoritmov, ki so potrebni za pravilno delovanje prototipa, ter opis uporabe objektno orientiranega programskega pogona Unity, ki je bil uporabljen za izdelavo tega diplomskega dela. Keywords: igra, proceduralno generiranje stopenj, ponovljivost, sistem priprave sob Published in DKUM: 14.11.2019; Views: 1151; Downloads: 125 Full text (1,41 MB) This document has many files! More... |
9. Izdelava vtičnika za proceduralno generiranje mesta v programskem orodju za 3D modeliranje Autodesk MayaTadej Stošić, 2018, master's thesis Abstract: V magistrskem delu obravnavamo tehnike proceduralnega generiranja vsebine in njihovo uporabo za opis objektov iz resničnega sveta. Iz teoretičnega vidika zato podrobneje predstavimo metodo L-Sistemov ter pristop s sestavljanjem ploščic in opišemo sam postopek implementacije vtičnika za generiranje mesta. Rezultate naše implementacije analiziramo iz vidika časovne zahtevnosti in natančnosti. Na tej osnovi lahko potrdimo dejstvo, da je uporaba takšnih pristopov, v primerjavi s tradicionalnim digitalnim kiparjenjem, hitra in preprosta. Vseeno pa je izvedba takšnega algoritma časovno zahtevna, njegova implementacija pa zahteva veliko znanja o problemu, ki ga rešujemo. Domensko znanje namreč bistveno pripomore k natančnosti izvedbe. Keywords: proceduralno modeliranje, računalniška geometrija, vizualizacija, modeliranje mest Published in DKUM: 21.12.2018; Views: 1030; Downloads: 156 Full text (3,84 MB) |