1. Izdelava spletne knjige pohval in pritožb v obliki obsežnejšega spletnega forumaAnže Resnik, 2021, undergraduate thesis Abstract: V tem diplomskem delu je opisana izdelava prve slovenske spletne knjige pohval in pritožb v obliki spletnega mesta v obliki foruma, dosegljivega na spletni domeni – nategnjen.si. To spletno mesto pomaga nadomestiti fizične knjige pohval in pritožb, kot jih danes vidimo v številnih restavracijah. Slednje nam je uspelo na podlagi foruma tako, da prikazuje ocene, izkušnje in mnenja ostalih uporabnikov, ki so jih imeli z določenimi podjetji oz. lokacijami. Na tak način vsak potrošnik lahko pomaga drugemu potrošniku pri izbiri izvajalcev določenih del ali pri nakupu izdelka.
Nekaj takšnih podobnih spletnih mest že obstaja. Vendar pa se ta spletna mesta od našega razlikujejo po tem, da bo naše spletno mesto v slovenskem jeziku in bo namenjeno izključno za slovenski trg. Tako smo ustvarili novega, ki je dosegljiv na domeni nategnjen.si.
Da je spletno mesto dobilo svojo podobo, smo najprej ustvarili logotip in za vzpostavitev in delovanje spletnega mesta uporabili več programskih rešitev, in sicer odprtokodni sistem za upravljanje vsebin – WordPress, namestili in poslovenili smo potrebne vtičnike ter temo spletnega mesta. Ko je bilo to nared, smo vnesli še nekaj podjetij v bazo in se ozrli tudi na promoviranje spletnega mesta preko družbenih omrežij. Prav tako smo se dotaknili še stroškov in prikazali pristope, ki so potrebni za izgradnjo tovrstnega spletnega mesta. Keywords: spletna knjiga, pohvala, pritožba, spletni forum. Published in DKUM: 23.11.2021; Views: 1037; Downloads: 32 Full text (2,59 MB) |
2. Ustavna pravica do obrazložene sodne odločbe po ZPP in analiza pritožbenih razlogov po 14. in 15. točki 339. člena ZPP v sodni praksiMonika Pušaver, 2021, master's thesis Abstract: V Republiki Sloveniji so enake človekove pravice in temeljne svoboščine posameznikom – ne glede na narodnost, raso, spol, jezik, vero, politično ali drugo prepričanje, gmotno stanje, rojstvo, izobrazbo, družbeni položaj, invalidnost ali katerokoli drugo osebno okoliščino – zagotovljene z Ustavo Republike Slovenije.
V Ustavi Republike Slovenije kot hierarhično najvišjem pravnem aktu so te pravice taksativno naštete in zelo na kratko definirane – Ustava Republike Slovenije namreč nadaljnje oziroma podrobnejše urejanje teh pravic prenaša na hierarhično nižje ustavnoskladne pravne akte – zakone in podzakonske akte.
V 22. členu Ustave Republike Slovenije je posameznikom zagotovljeno enako varstvo pravic, iz katerega izhaja več pravic – pravica do izjavljanja, pravica do enakopravnosti strank, prepoved sodniške samovolje in prepoved samovoljnega odstopa od ustaljene sodne prakse.
Pravici stranke do izjavljanja kot najpomembnejšemu izrazu pravice do enakega varstva pravic na drugi strani ustreza obveznost sodišča, da vse navedbe strank v postopku vzame na znanje, pretehta njihovo pomembnost in da se do navedb, ki so za odločitev bistvenega pomena, v obrazložitvi sodbe opredeli. Za zagotovitev ustavne pravice do poštenega sojenja in zaupanja v sodstvo je namreč pomembno, da stranka lahko ne glede na to, ali je njenemu zahtevku ali pravnemu sredstvu ugodeno ali ne, iz obrazložitve sodbe razvidi, ali se je sodišče seznanilo z njenimi argumenti, ali jih je obravnavalo in na katere materialnopravne predpise je oprlo svojo odločitev.
V civilnih postopkih potek pravdnega postopka ter postopek izdaje, vsebino in obliko sodbe določa ZPP – le-ta mora kot hierarhično nižji akt v pravdnem postopku zagotoviti izdajo takšne sodbe, iz katere bo stranka razvidela, ali je sodišče njenemu tožbenemu zahtevku ali pravnemu sredstvu ugodilo ali ga je zavrnilo in na podlagi katerih argumentov ter veljavnih pravnih predpisov je sprejelo svojo odločitev.
V predmetnem magistrskem delu je podrobneje obravnavano, na kakšen način je z ZPP v civilnem pravdnem postopku posameznikom zagotovljena ustavna pravica do obrazložene sodne odločbe, katera ravnanja sodišč pomenijo kršitev te pravice in na kakšen način lahko stranke dosežejo odpravo teh kršitev. Keywords: civilno pravo, sodba, obrazložitev, pravica, dejstva, kršitev, pritožba, pomanjkanje, utemeljitev, izrek Published in DKUM: 11.10.2021; Views: 1110; Downloads: 145 Full text (1,45 MB) |
3. Pritožbe nad delom policistov v Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeMarko Kaluža, 2018, undergraduate thesis Abstract: V zaključnem delu smo poskušali bolj natančno predstaviti in predvsem vsebinsko raziskati pritožbe nad delom policistov v Republiki Sloveniji. S poročili slovenskega varuha človekovih pravic in Ministrstva za notranje zadeve smo analizirali vse javno dostopne pritožbe v Republiki Sloveniji. Analiza je obsegala 453 pritožb po celotni Sloveniji od leta 2012 do marca 2018. Ugotovili smo, da so pritožbe sestavljene iz 1.113 pritožbenih razlogov. Ugotovili smo tudi, da se največ pritožb nanaša na sam postopek in njegovo izvedbo in ne na komunikacijo in vedenje kot smo predvidevali. Skladno z našimi napovedmi je bilo, da je največ pritožb bilo obravnavanih na Policijski upravi Ljubljana. Neskladna z našimi predvidevanji je bila tudi ugotovitev, da Policijska uprava Maribor po številu pritožb ni takoj za Policijsko upravo Ljubljana. Keywords: diplomske naloge, policijska dejavnost, pritožba, pritožbeni razlog, Republika Slovenija Published in DKUM: 12.10.2018; Views: 1040; Downloads: 150 Full text (1,32 MB) |
4. Podedljivost terjatve za povrnitev nepremoženjske škodeŠpela Stanec, 2018, master's thesis Abstract: Slovenski pravni red nepremoženjsko škodo izrecno priznava kot eno od pravno priznanih škod, za katero se lahko zahteva denarna odškodnina. Namen denarne odškodnine za nepremoženjsko škodo v zakonu ni izrecno opredeljen, podana je zgolj zahteva, da odškodnina ne sme podpirati teženj, ki niso združljive z njeno naravo in namenom. Teorije in sodna praksa sta enotni, da je temeljna funkcija zadoščenje. Ravno zaradi namena odškodnine in strogo osebne narava nepremoženjske škode se je pojavilo vprašanje, ali in kdaj je lahko terjatev za povrnitev nepremoženjske škode predmet dedovanja.
Razveljavljen 184. člen Obligacijskega zakonika, ki je urejal to vprašanje, je določal, da terjatev za povrnitev nepremoženjske škode preide na dediče samo, če je bila priznana s pravnomočno odločbo ali pisnim sporazumom. Ustavno sodišče je odločilo, da je takšna terjatev strogo osebne narave in da je zakonodajalčevi presoji prepuščeno, ali in kdaj ta pravica izgubi svojo osebno naravo ter postane podedljiva. Z ustavno pritožbo napadena zakonska določba je nasprotovala ustavnemu načelu enakosti pred zakonom iz 2. odstavka 14. člena Ustave, s tem ko je omogočala različno obravnavanje bistveno enakih dejanskih položajev.
Stališča pravnih redov se glede določitve trenutka prehoda terjatve med seboj razlikujejo. Avstrijski Občni državni zakonik določa, da mora povzročitelj oškodovancu na njegovo zahtevo plačati primerno denarno odškonino za nepremoženjsko škodo. Sodišča so tako za podedljive priznavala zgolj zahtevke, ki so bili pred smrtjo oškodovanca priznani s poravnavo oziroma s pogodbo ali pa je bila vložena tožba. To stališče so sodišča spremenila in danes velja, da so zahtevki za nepremoženjsko škodo podedljivi ne glede na to, ali je oškodovanec zahteval plačilo. Enako stališče velja tudi v Nemčiji od reforme Državljanskega zakonika v letu 1990 naprej. Tudi nova ureditev na Hrvaškem je manj stroga od slovenske, saj je terjatev podedljiva od trenutka, ko je oškodovanec vložil pisni zahtevek ali tožbo. Spremembo zakona komentatorji utemeljujejo z zasledovanjem pravičnejše ureditve za dediče in s stališčem, da oškodovančeva zahteva za plačilo odškodnine za nepremoženjsko škodo izgubi svojo osebno naravo že s tem, ko jo le-ta na predpisan način poda. Keywords: odškodnina, nepremoženjska škoda, zadoščenje, dedič, načelo enakosti, ustavna pritožba Published in DKUM: 29.05.2018; Views: 2693; Downloads: 465 Full text (562,00 KB) |
5. UPNIKOVI RAZLOGI ZA PRITOŽBO V IZVRŠILNEM POSTOPKUAleš Batinič, 2016, undergraduate thesis Abstract: V današnjem času je dobro poznati vsaj osnove izvršilnega postopka, saj glede na plačilno nedisciplino v državi, obstaja velika verjetnost, da se z njim srečamo. V literaturi je veliko napisanega glede položaja dolžnika v izvršbi in ugovornih razlogov, ki jih ima dolžnik, bolj malo pa se govori o pritožbenih razlogih upnika, saj so le-ti ostali nespremenjeni od samega sprejema Zakona o pravdnem postopku. V praksi je za gospodarske subjekte zelo pomembna vloga upnika v izvršbi, zato so v diplomski nalogi prvotno predstavljene relevantne spremembe ZIZ, ki bralcu omogočajo hiter pregled sprememb, ki so se v izvršilnem postopku zgodile v zadnjih letih. Nadalje so predstavljena pravna sredstva v izvršilnem postopku, med katera spada tudi pritožba upnika. V poglavju o pravnih sredstvih je predstavljen ugovor dolžnika in ugovor tretjega, saj je smiselno, da upnik pozna pravice nasprotne stranke (oz. tretjega), ker le tako lahko optimalno izkoristi možnosti, ki mu jih ponuja zakon. V zadnjem delu diplomske naloge pa so predstavljeni pritožbeni razlogi upnika, kjer je opisan vsak posamezni pritožbeni razlog, poleg tega pa so povzete tudi odločbe sodišča, ki so se navezovale na posamezni pritožbeni razlog, kar bralcu omogoča lažje razumevanje same implementacije pritožbenega razloga v izvršilni postopek (pritožbeni razlogi so namreč navedeni v ZPP, ki se v izvršilnem postopku uporablja subsidiarno). Na koncu so predstavljeni še pritožbeni razlogi na Hrvaškem, saj z vstopom Hrvaške v EU obstaja verjetnost, da se bo gospodarsko sodelovanje med subjekti obeh držav povečalo, pri tem pa bo skoraj neizbežno, da subjekti iz Slovenije poznajo tudi izvršilni postopek na Hrvaškem.
V diplomski nalogi je tako predstavljeno, da se pritožbeni razlogi upnika sicer res niso spreminjali, se pa je spreminjal položaj dolžnika, kar je posledično pomenilo, da so se spreminjale tudi možnosti za vlaganje (utemeljene) pritožbe upnika. Keywords: izvršilni postopek, spremembe ZIZ, pravna sredstva v izvršbi, ugovor dolžnika, ugovor tretjega, subsidiarna raba ZPP, pritožba upnika, pritožbeni razlogi Published in DKUM: 28.11.2016; Views: 2343; Downloads: 255 Full text (823,85 KB) |
6. ANALIZA IN REŠEVANJE REKLAMACIJ V PODJETJU AJM D.O.O.Goran Grahovac, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Kakovost je tiste vrste izraz, ki v podjetjih pomeni največ, saj se ga povezuje z izpolnjevanjem in včasih morda tudi s preseganjem zastavljenega od pričakovanja kupcev. Je nadvse pomemben trženjski dejavnik vsakega naprednega podjetja.
Namen diplomskega dela izhaja iz potrebe po nenehnem iskanju potencialov za izboljšanje sistema managementa kakovosti, saj lahko pripelje podjetje AJM do željenih ciljev in zadovoljnih uporabnikov. S tem podjetje ohrani konkurenčnost in prednost v kakovosti ponujenih izdelkov in storitev.
V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen standard ISO 9001:2008, kateremu sledi skozi celotno diplomsko delo opredelitev poslovnika managementa kakovosti v podjetju AJM okna, vrata, senčila d. o. o. in zagotavljanje kakovosti svojih izdelkov.
V aplikativnem delu je obravnavana problematika s področja reševanja reklamacij v podjetju, ki se ukvarja z izdelavo stavbnega pohištva. Podrobno je predstavljen način reševanja pritožb in problemov, ki se pogosto pojavljajo. Podani so tudi predlogi in konkretne rešitve za preprečevanje ponavljajočih se reklamacij, kot je strokovno izobraziti serviserja, označevanje vhodnega in porabljenega materiala, popolna zatemnitev prostorov z roletami, ter dodana natančna navodila za prezračevanje prostorov. Keywords: ISO standard 9001:2008, kakovost, poslovnik kakovosti, reklamacija, pritožba, reševanje reklamacij. Published in DKUM: 04.10.2016; Views: 3054; Downloads: 402 Full text (1,48 MB) |
7. PRECEDENS V SLOVENSKEM PRAVUTadeja Špolarič, 2016, undergraduate thesis Abstract: Ustaljena in enotna sodna praksa ni enaka pomenu pojma precedens kot ga interpretirajo v anglo-ameriškem pravnem sistemu, kjer velja za formalni pravni vir, vendar se mu zelo približuje. Le ta v zadnjem času postaja vedno pomembnejši pravni vir, nekateri teoretiki enotno in ustaljeno sodno prakso zelo približujejo pomenu kot ga imajo formalni pravni viri v slovenskem pravu. Ko primerjamo en in drug sistem med seboj, bi sicer lahko zaključili, da ima glede pojma precedens in ustaljene sodne prakse, vsak od njiju svoje prednosti in slabosti, pa vendar ni mogoče pravila enega sistema prenašati v drugega.
V diplomskem delu bo predstavljen pojem precedens, ustaljena in enotna sodna praksa, vloga Vrhovnega in Ustavnega sodišča RS v razmerju do sodne prakse ter institut ustavne pritožbe. Keywords: Precedens, formalni pravni vir, ustaljena in enotna sodna praksa, načelo enakosti pred zakonom, ustavna pritožba. Published in DKUM: 21.09.2016; Views: 3191; Downloads: 288 Full text (195,52 KB) |
8. Zastoji v izvršilnem postopku : diplomsko deloNina Kekec, 2014, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga obravnava zastoje v izvršilnem postopku.
Izvršilni postopek je pomemben del sodnega varstva, ki naj bi bil ekonomsko
ugoden in hiter za stranke. Zato je še toliko bolj nerazumljivo, da v Sloveniji že
od samega sprejetja Zakona o izvršbi in zavarovanju iz leta 1998, še vedno
poteka postopek prepocasi.
Lahko bi rekli, da zastoje posledicno dopušca sam zakon na strani upnika ali
dolžnika s pravnimi in drugimi sredstvi, kot so: odlog izvršbe, ugovor, pritožba,
obnova postopka, prekinitev izvršilnega postopka.
V diplomski nalogi je predstavljena pravna podlaga izvršilnega postopka, med
drugim tudi vse novele, ki so bile sprejete po sprejetju Zakona o izvršbi in
zavarovanju leta 1998; sam izvršilni postopek in zastoji v izvršilnem postopku s
sodno prakso ter pravna sredstva, ki vplivajo na zastoje v izvršilnem postopku.
Na kratko pa sta opisana tudi izvršilna postopka na Hrvaškem in v Avstriji. Keywords: izvršba, zastoj, sodna praksa, odlog izvršbe, prekinitev postopka, ugovor, pritožba, obnova postopka, diplomska dela Published in DKUM: 10.12.2014; Views: 3462; Downloads: 728 Full text (471,49 KB) |
9. PRAVNA SREDSTVA V DAVČNEM POSTOPKU S POUDARKOM NA PRVI IN DRUGI STOPNJILucija Ajdič, 2013, undergraduate thesis Abstract: Davčni postopek je posebni upravni postopek, v katerem upravni organi odločajo v konkretnih upravnih zadevah na davčnem področju. Zaradi njegove specifičnosti in zahtevnosti, ga ureja samostojen Zakon o davčnem postopku, podrejeno pa se uporablja tudi Zakon o splošnem upravnem postopku. Pravno sredstvo je z ustavo oziroma z zakonom določeno procesno dejanje, s katerimi se začne oziroma sproži pri pristojnem organu postopek za presojo in ugotovitev skladnosti konkretnega upravnega akta (odločbe, sklepa) z abstraktno pravno normo. V davčnem postopku poznamo sedem pravnih sredstev, pritožbo kot edino redno pravno sredstvo ter šest izrednih pravnih sredstev: obnova postopka, odprava in sprememba odločbe v zvezi z upravnim sporom, odprava, razveljavitev oziroma sprememba odločbe po nadzorstveni pravici, izredna razveljavitev odločbe, ničnost odločbe ter posebno izredno pravno sredstvo, urejeno zgolj v ZDavP-2, posebni primeri odprave, razveljavitve in spremembe odločbe. Keywords: Davčni postopek, pravna sredstva, pritožba, odprava, sprememba, ničnost, razveljavitev, pravnomočnost Published in DKUM: 17.10.2013; Views: 3140; Downloads: 1176 Full text (475,34 KB) |
10. PRITOŽBA V POSTOPKU INŠPEKCIJSKEGA NADZORAKlavdija Eržen, 2013, undergraduate thesis Abstract: Inšpekcijski nadzor je nadzor nad izvajanjem oziroma spoštovanjem zakonov in drugih predpisov. Izvršujejo ga inšpektorji kot uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi. Inšpektorji delujejo v inšpektoratih, ki imajo status organa v sestavi ministrstva.
Tržni inšpektorat Republike Slovenije (TIRS) je inšpekcijski organ v sestavi Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT). Pristojen je za nadzor predpisov na področjih kot so varstvo potrošnikov, varnost proizvodov, trgovina in obrt, gostinstvo in turizem, delo na črno, nelojalna konkurenca, avtorske pravice in nekaterih drugih. Tržni inšpektorji opravljajo naloge inšpekcijskega nadzora z namenom varovanja javnega interesa ter interesov pravnih in fizičnih oseb (zavezancev), in sicer na način, da pri izvrševanju svojih pooblastil v delovanje zavezancev posegajo le v obsegu, ki je nujen za zagotovitev učinkovitega inšpekcijskega nadzora. Pri izbiri ukrepov tržni inšpektorji ob upoštevanju teže kršitve izrečejo ukrep, ki je za zavezanca ugodnejši, če je s tem dosežen namen predpisa. V postopku inšpektorja ima položaj stranke zavezanec. Vlagatelj pobude, prijave, sporočila ali druge vloge nima položaja stranke.
Tržni inšpektorji delujejo po Zakonu o splošnem upravnem postopku (ZUP), Zakonu o inšpekcijskem nadzoru (ZIN) in Zakonu o tržni inšpekciji (ZTI). Za inšpekcije, katerih delovanje urejajo posebni zakoni, se ZIN uporablja samo glede tistih vprašanj, ki niso urejena s posebnimi zakoni. Glede postopkovnih vprašanj, ki niso urejena z ZIN ali s posebnimi zakoni, se subsidiarno oziroma dopolnilno uporablja ZUP, ki ni prilagojen zahtevam in določenim značilnostim posebnega upravnega področja.
V postopku inšpekcijskega nadzora ima pravico do vložitve pritožbe zoper odločitev inšpekcijskega organa vsaka stranka (pravna ali fizična oseba) in vsaka druga oseba, ki meni, da konkretni upravni akt inšpekcijskega organa posega v njene pravice ali pravne koristi. Druga stopnja v takšnih upravnih zadevah je MGRT. Pritožba zoper odločbo inšpektorja ne zadrži njene izvršitve, če s posebnim zakonom ni drugače določeno. Drugostopenjski organ mora odločbo o pritožbi izdati in stranki vročiti, brž ko je to mogoče, najpozneje pa v dveh mesecih od dneva prejema popolne pritožbe.
Pravico do (učinkovitega) pravnega sredstva zoper odločitev upravnega organa o posameznikovih pravicah, dolžnostih ali pravnih interesih zagotavlja Ustava Republike Slovenije (25. člen). Gre za temeljno pravico vsakega posameznika. Kot eno temeljnih načel upravnega postopka jo brez dvoma lahko obravnavamo kot državljansko pravico, ki v državi odseva stopnjo demokratičnosti.
Pritožba je po ZUP edino redno pravno sredstvo za varstvo formalne in materialne zakonitosti v upravnem postopku. Predstavlja zakonito možnost odprave ali spremembe izdanega konkretnega upravnega akta. Kot izraz nezadovoljstva strank ima velik pomen, saj ne zasleduje le varstva pravic strank v upravnih postopkih, temveč zagotavlja tudi notranji upravni nadzor ministrstev kot drugostopenjskih organov nad delom prvostopenjskih upravnih organov. Opozoriti je treba tudi, da možnost vložitve pritožbe pomaga omejevati samovoljno sprejemanje odločitev, ker je zakonitost odločanja tudi v javnem interesu.
Če je zavezanec redno pravno sredstvo izrabil, lahko iz zakonsko določenih razlogov sproži s tožbo še upravni spor. Keywords: upravni postopek, Zakon o splošnem upravnem postopku (ZUP), inšpekcijski nadzor, Zakon o inšpekcijskem nadzoru (ZIN), Tržni inšpektorat RS (TIRS), Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT), pravna sredstva, pritožba, javni interes Published in DKUM: 27.08.2013; Views: 6823; Downloads: 719 Full text (1,55 MB) |