| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 24
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
2.
Kriminaliteta tujcev v Sloveniji : diplomsko delo
Blaž Fister, 2011, bachelor thesis/paper

Keywords: migracije, priseljenci, tujci, kriminaliteta, kriminološke teorije, Slovenija, diplomske naloge
Published: 16.05.2011; Views: 1668; Downloads: 147
.pdf Full text (917,32 KB)

3.
Nasilje v šoli v povezavi z drugo generacijo priseljencev v Sloveniji : diplomsko delo
Ines Sukič, 2012, undergraduate thesis

Abstract:
Keywords: nasilje, šola, mladostniki, priseljenci, diplomske naloge
Published: 15.05.2012; Views: 1250; Downloads: 193
.pdf Full text (2,64 MB)

4.
Delo z otroki priseljenci v posavskih vrtcih
Tina Očko Bizjan, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi v teoretičnem delu analiziramo družbene pojave, ki spremljajo priseljevanje, ter vloge vseh sodelujočih pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec. V raziskavi smo ugotavljali, kakšno podporo imajo posavski vrtci pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec, saj je za Posavje značilno, da se na to področje priseljuje veliko družin iz različnih delov bivše SFRJ in je v vrtcih zaradi tega specifično razmerje slovenskih otrok in otrok priseljencev. Rezultati raziskave so pokazali, da v vrtcih primanjkuje didaktičnih pripomočkov in literature za delo z otroki priseljenci. Ugotovili smo, da največjo oviro in težavo pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec predstavlja komunikacija oziroma nerazumevanje jezika. Občasno se pojavljajo nesporazumi, nerazumevanje. Rezultati kažejo, da se v posavskih vrtcih za pomoč pri vključevanju otrok ne poslužujejo tolmačev, zelo redko sodelujejo z nevladnimi organizacijami in ne čutijo podpore MIZŠ. Kolektivi v posavskih vrtcih so naklonjeni priseljencem, vendar rezultati kažejo, da potrebujejo strokovni delavci izboljšave pri poznavanju okoliščin priseljenih družin ter znanju o medkulturni vzgoji. Rezultati so pomembni za načrtovanje pedagoške prakse in vodenje vrtcev na področju dela z otroki priseljenci v posavski regiji.
Keywords: otroci priseljenci, integracija, vključevanje, posavski vrtci, Posavje
Published: 30.08.2019; Views: 109; Downloads: 62
.pdf Full text (1,23 MB)

5.
VKLJUČEVANJE OTROK PRISELJENCEV V SLOVENSKE OSNOVNE ŠOLE: RAZLIKE MED MESTNIMI IN PODEŽELSKIMI OSNOVNIMI ŠOLAMI
Jasmina Jerković, 2015, master's thesis

Abstract: Današnji svet je poln številnih različnih družb in kultur. Tudi ljudje smo si med seboj različni. Na podlagi teh različnosti se predsodki lahko razvijejo zelo hitro. Zato težko rečemo, da v današnjem svetu nestrpnosti ni ter da predsodki ne obstajajo. Slovenija ima, tako kot druge države, svojo zgodovino priseljevanja drugih narodov, ki se vključujejo v slovensko okolje, njihovi otroci pa v slovenski vzgojno-izobraževalni sistem. V šolski prostor se tako vključujejo učenci, ki prihajajo iz drugih držav in iz drugega kulturnega prostora, zato je izredno pomembno, da vzgojno-izobraževalne institucije ter zaposleni v njih težijo k enakovrednemu obravnavanju vseh učencev. Namen magistrskega dela je bil raziskati, kako se izvaja vključevanje otrok priseljencev v slovenske osnovne šole, ter ugotoviti, ali pri tem obstaja razlika med mestnimi in podeželskimi osnovnimi šolami v Sloveniji. Pri tem so bile osnova raziskovalnega dela magistrske naloge Smernice za vključevanje otrok priseljencev v vrtce in šole (2011), ki jih je izdal Zavod Republike Slovenije za šolstvo. Z anketnim vprašalnikom, ki smo ga poslali strokovnim delavcem, zaposlenim v svetovalnih službah na osnovnih šolah v Sloveniji, smo raziskali, koliko in do katere mere svetovalne službe v osnovnih šolah poznajo naveden dokument, kako pogosto se z njim srečujejo in ali pri vključevanju otrok priseljencev dokument uporabljajo kot pomoč. Ugotavljali smo tudi, s katero dokumentacijo si pri vključevanju otrok priseljencev še pomagajo. Ob tem smo prav tako raziskali, če obstaja razlika pri vključevanju otrok priseljencev med mestnimi in podeželskimi osnovnimi šolami. Rezultati so pokazali, da večina anketiranih dokument sicer pozna natančno ali delno, vendar ga kot pomoč v določenih primerih dejansko uporablja le približno polovica. Ugotovili smo tudi, da razlike pri uspešnem vključevanju učencev priseljencev med osnovnimi šolami v mestu in na podeželju ne obstajajo. Na podlagi rezultatov smo sklenili, da lokacija osnovne šole torej ni toliko pomembna za uspešno vključevanje učencev priseljencev v slovenske osnovne šole. Pomembnejše so zainteresiranost, predanost delu, lojalnost in strokovnost zaposlenih v osnovnih šolah.
Keywords: otroci priseljenci, vključevanje v slovenske osnovne šole, predsodki, nestrpnost, inkluzija, integracija, multikulturalizem, jezik, mesto, podeželje
Published: 04.05.2015; Views: 1272; Downloads: 353
.pdf Full text (1,83 MB)

6.
Half pa pu - the language of Slovene Americans
Zinka Zorko, 1996, review, book review, critique

Keywords: slovenščina, priseljenci v Ameriki, Šabec, Nada: Half pa pu, ocene
Published: 10.07.2015; Views: 414; Downloads: 21
URL Link to full text

7.
Vključevanje multikulturnih vsebin ameriških (zvezna država Kansas) razrednih učiteljev v poučevanje
Stanka Lunder Verlič, 2014, original scientific article

Abstract: Prispevek je oblikovan v okviru nastajajočega doktorskega dela z naslovom Izobraževanje in usposobljenost razrednih učiteljev v zvezni državi Kansas in Sloveniji za poučevanje v razredih z otroki priseljenci. Raziskava z naslovom Vključevanje multikulturnih vsebin ameriških (zvezna država Kansas) razrednih učiteljev v poučevanje, ki je bila v letu 2007 izvedena na vzorcu 89 učiteljic in učiteljev razrednega pouka, za slovenski izobraževalni prostor predstavlja enega od dejavnikov pri ugotavljanju ustreznosti dodiplomskega izobraževanja s področja vsebin multikulturnega izobraževanja za učitelje razrednega pouka v Sloveniji in ZDA (zvezna država Kansas) ter usposobljenosti razrednih učiteljev za delo z otroki priseljenci v obeh državah. Čeprav ima multikulturno izobraževanje v zahodnih državah dolgoletno tradicijo, je naša raziskava dokazala, da so za ameriške razredne učitelje (zvezna država Kansas) še vedno značilna odstopanja glede dejanskega in optimalnega vključevanja multikulturnih vsebin v pouk. Omenjeno nakazuje, da je treba v prihodnje na dodiplomskem študiju še več časa namenjati pridobivanju multikulturnih kompetenc ter praktičnih izkušenj za delo z različnostjo.
Keywords: organizacija pouka, multikulturnost, priseljenci, učitelji, razredni pouk, izobraževanje učiteljev
Published: 21.12.2015; Views: 601; Downloads: 36
.pdf Full text (744,93 KB)
This document has many files! More...

8.
9.
Mnenja o prestopništvu priseljencev 2. generacije v Ljubljani
Petra Černivec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Podatki o gmotnih razmerah, izobrazbi, vrednotah in prestopništvu priseljencev druge generacije v Slovenijo se močno razlikujejo od mnenja zadevnih priseljencev. Sogovorniki v tej raziskavi se glede na pretekle raziskave ne strinjajo, da naj bi imele neslovenske družine bolj neugodne družinske in družbenoekonomske razmere. Menijo, da to ni odvisno od narodnosti, ampak od vsake družine in priložnosti na trgu dela. Polovica sogovornikov se ne strinja, da naj bi imeli mladostniki neslovenske narodnosti manj izobražene starše in da gre le za predsodek. Sogovorniki se glede na raziskave ne strinjajo, da so mladostniki neslovenske narodnosti v povprečju v družinski vzgoji izpostavljeni več nasilju. Glavne vloge nima narodnost, temveč značaj staršev in njihova vzgoja. Strinjajo se, da naj bi se v družinah priseljenih bolj kot v družinah matičnih prebivalcev uveljavljale in negovale vrednote in običaji. Čeprav raziskave kažejo, da so slovenski mladostniki manj udeleženi pri izvajanju kaznivih dejanj kot mladostniki drugih narodnosti, se sogovorniki s tem ne strinjajo. Večina se strinja, da narodnost ne igra vloge pri odnosu do nasilja. Priseljenci se čutijo vključeni in sprejeti v slovensko družbo ter menijo, da je odnos Slovencev do njih pozitiven, kažejo raziskave. Sogovorniki pa se s tem delno strinjajo. Nihče izmed sogovornikov pa se ne strinja s pozitivnim odnosom Slovencev do priseljencev. Odnos Slovencev do priseljencev naj bi bil negativen, ker veliko ljudi vzrok svojih težav išče prav v priseljencih. Glede diskriminatornega obnašanja v šoli se sogovorniki popolnoma strinjajo z ugotovitvami preteklih raziskav: diskriminacije naj načeloma ne bi bilo, pojavljajo se le posamezni predsodki. Kot je razvidno iz opravljene raziskave, imajo sogovorniki v večini primerov nasprotna mnenja od ugotovitev preteklih raziskav.
Keywords: prestopništvo, priseljenci, analize, diplomske naloge
Published: 10.02.2016; Views: 507; Downloads: 79
.pdf Full text (523,65 KB)

10.
Sprejetost otrok priseljencev med vrstniki v osnovni šoli
Ida Haramija, 2016, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela z naslovom Sprejetost otrok priseljencev med vrstniki v osnovni šoli je raziskati odnos vrstnikov do otrok priseljencev v osnovni šoli in sprejetost otrok priseljencev v novem okolju, pri čemer smo se omejili na sprejetost otrok priseljencev, ki imajo status po 15. členu Pravilnika o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli (2013). To so otroci priseljenci, ki niso rojeni v Sloveniji in katerih materni jezik ni slovenščina, po priselitvi v Slovenijo pa so vključeni v slovenski vzgojno-izobraževalni sistem manj kot dve šolski leti in jim pripadajo določene prilagoditve. Zanimalo nas je, kako se učenci priseljenci počutijo sprejete in kako jih sprejemajo njihovi vrstniki v šoli in izven nje. Tudi Slovenija se je v letu 2015 soočila z begunsko krizo in, tako kot mnoge druge evropske države, s povečanim priseljevanjem, zato je tema magistrskega dela še posebej aktualna kot pomoč pedagoškim delavcem pri sprejemanju otrok priseljencev v slovensko osnovnošolsko izobraževanje.
Keywords: otroci priseljenci, vrstniki otrok priseljencev, socialna sprejetost, šolanje otrok priseljencev, medkulturni medvrstniški odnosi
Published: 05.10.2016; Views: 1534; Downloads: 449
.pdf Full text (2,72 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica