| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Zaznavanje pritiskov za prirejanje poslovnega izida v izbranih računovodskih servisih v Sloveniji
Rijad Filipović, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se ukvarja s problematiko zaznavanja obstoja pritiskov oz. nagnjenosti poslovodstev podjetij k pritisku na osebje izbranih računovodskih servisov v Sloveniji za prirejanje poslovnega izida. V prvem delu diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča, medtem ko je analitični del naloge obravnavan v nadaljevanju. Prvo poglavje je namenjeno predstavitvi razvoja in ureditvi sodobnega računovodskega področja v svetu in pri nas, ter temeljnim računovodskim izkazom, preko katerih se le-to izvaja. Prav tako so predstavljeni nekateri izmed znanih dogodkov na svetovni ravni v zvezi s prirejanjem podatkov v računovodskih poročilih ter kasnejše implikacije v teoriji in praksi, ki so jih le-te povzročile. V nadaljevanju poglavje obravnava pravno ureditev računovodstva v Sloveniji. Drugo poglavje obravnava funkcijo računovodstva v malih in srednje velikih podjetjih, saj večina strank računovodskih servisov sodi v to skupino podjetij. Vloga računovodje v Sloveniji je posebej predstavljena. Tretje poglavje obravnava problematiko prirejanja poslovnega izida. Uvodoma je opredeljen pojem prirejanja poslovnega izida, kot ga definirajo različni teoretiki. Predstavljene so tudi vse udeležene stranke, ki se v tem procesu pojavljajo kot uporabniki računovodskih informacij. V nadaljevanju so obravnavani motivi, spodbude ter cilji prirejanja računovodskih izkazov ter najpogostejše metode in načini prirejanja poslovnega izida. Najpogostejše prevare in kršitve v računovodskih izkazih v Sloveniji so prikazane posebej. V analitičnem delu naloge je na podlagi analize predstavljena ugotovljena raven pritiskov s strani podjetnikov na izbrane računovodske servise v Sloveniji za prirejanje računovodskih podatkov. Raziskava obravnava le takšne gospodarske subjekte, ki zaupajo računovodsko funkcijo podjetja zunanjemu računovodstvu. Rezultati raziskave so pokazali, da se slabih 80% podjetnikov, vključenih v raziskavo, poslužuje z nekatero ali kombinacijo izmed izbranih metod za prirejanje računovodskih izkazov. Ugotovili smo, da podjetniki najpogosteje prinašajo fiktivne obračune potnih stroškov in račune za stvari, ki niso namenjene podjetju ampak privatni rabi. Nadalje smo ugotovili, da je osnovni razlog za prirejanje računovodskih izkazov zniževanje davčne osnove. V zadnjem delu diplomske naloge predstavljamo lastna razmišljanja in dognanja v zvezi z možnimi ukrepi za preprečevanje računovodskih prevar v Sloveniji.
Keywords: prirejanje poslovnega izida, mala in srednje velika podjetja, računovodski servis
Published: 18.08.2016; Views: 463; Downloads: 31
.pdf Full text (1,66 MB)

2.
Občutljivost managementa oziroma lastnikov za računovodsko etiko in prirejanje poslovnega izida v malih podjetjih in pri samostojnih podjetnikih v Sloveniji
Marjeta Luknar, 2018, master's thesis

Abstract: Prirejanje poslovnega izida je pojav, ki se pogosteje pojavi v obdobju gospodarske krize. Podjetja, njihovi managerji in lastniki posegajo po tehnikah, s katerimi uravnavajo poslovni izid, da s tem prikazujejo večjo vrednost podjetja, zmanjšujejo davčno osnovo za obračun davka idr. Prirejanje poslovnega izida je v okviru določenih meja dovoljeno, vendar je meja med dopustnim in prevarantskim uravnavanjem zelo tanka. Ločnica je namernost dejanja. Tako je prirejanje, katerega namen je pridobitev določene koristi na račun oškodovanja drugih, prevara v računovodstvu. Vse to pa je povezano z ravnjo etike managerja ali lastnika podjetja. Računovodski strokovnjaki morajo biti dobro strokovno podkovani, saj morajo med seboj usklajevati pravne predpise in etični vidik delovanja strokovnjakov. To je včasih zelo težko, saj so lahko nasprotja med poklicno in poslovno etiko zelo velika. Razlike je najbolje urejati s sodelovanjem in sprejemanjem kompromisov. V magistrski nalogi smo predstavili pojem prirejanja poslovnega izida, razloge, cilje ter motive za prirejanje, najpogostejše vrste prirejanja ter najpogostejše tehnike prirejanja poslovnega izida. Zaradi razlik v ugotavljanju poslovnega izida med podjetji in samostojnimi podjetniki smo ločeno opredelili tudi razloge, cilje ter motive za prirejanje, najpogostejše vrste prirejanja ter najpogostejše tehnike prirejanja poslovnega izida pri samostojnih podjetnikih. V analizo so bila vključena mikro in mala podjetja ter samostojni podjetniki, ki so bili predhodno vključeni v raziskavo (Horvat, 2012). Za potrebe ugotovitve povezave med računovodsko etiko in prirejanjem poslovnega izida smo raziskali metode za ugotavljanje prirejanja poslovnega izida in izbrali najprimernejšo za našo raziskavo (test Garroda in soavtorjev (2006) ali GRPV-statistika). Pri samostojnih podjetnikih ta test ni bil ustrezen, zato smo na predlog Horvata uporabili vzvod, pri katerem smo izračunali razmerje med odstotno spremembo celotnega poslovnega izida samostojnih podjetnikov z odstotno spremembo njihovih prihodkov. V praktičnem delu magistrskega dela smo izvedli test Garroda in soavtorjev (2006) za mikro in mala podjetja za pet zaporednih poslovnih let. Test je pokazal anomalijo poslovnih izidov okoli nič tako pri manj kot pri bolj občutljivih managerjih podjetij. Pridobljenih rezultatov nismo mogli pripisati zveznosti, saj je število ravno pozitivnih čistih poslovnih izidov, umerjenih tako s prihodki iz poslovanja kot celotnimi prihodki, veliko previsoko, da bi lahko le-to pripisali naključju. Pri samostojnih podjetnikih smo izvedli izračune vzvoda. Tako pri njih kot pri podjetjih smo prišli do zaključka, da razlike med manj in bolj občutljivimi samostojnimi podjetniki za računovodsko etiko ne obstajajo, saj smo pri večini ugotovili večjo verjetnost prirejanja poslovnega izida.
Keywords: Računovodska etika, prirejanje poslovnega izida, test Garroda in soavtorjev (2006) – GRPV-statistika, vzvod za samostojne podjetnike, anomalija okoli nič, večjo verjetnost prirejanja poslovnega izida.
Published: 03.07.2018; Views: 277; Downloads: 42
.pdf Full text (4,44 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica