| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 106
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Primerjalna analiza standardov kakovosti za medicinske pripomočke in dentalne zlitine
Jelena Manojlović Antić, 2023, master's thesis

Abstract: Ključno vlogo pri zagotavljanju varnosti in kakovosti medicinskih pripomočkov, med katere spadajo tudi dentalne zlitine, igrajo zakoni in regulative. Pri tem pa imajo pomembno vlogo tudi standardi, ki služijo kot smernice in spodbujajo kakovost, strokovnost, izboljšujejo procese, povečujejo varnost pacientov in spodbujajo zaupanje v zobozdravstveno dejavnost. Namen zaključnega dela je bil, da skozi analizo standardov SIST EN ISO 13485 in SIST EN ISO 22674 prikažemo pomembnost le-teh in na kakšen način vplivajo na kakovost dentalnih zlitin ter posledično na varnost in zadovoljstvo pacientov. Preučili smo strokovno in znanstveno literaturo s področja obravnavane tematike in v teoretičnem delu uporabljali metodo analize in kompilacije, ki temelji na literaturi, izpiskih, citatih in navedbah drugih avtorjev, ter deskriptivno metodo, s katero opisujemo in interpretiramo najpomembnejše pojme s preučevanega področja. V empiričnem delu smo kot najbolj ustrezen raziskovalni pristop izbrali primerjalno analizo. Oba standarda smo podrobneje opisali in analizirali, nato pa zaradi lažje in preglednejše obdelave podatkov izvedli še tabelarično primerjavo. Ugotovili smo, da slovenska zakonodaja uspešno regulira področje medicinskih pripomočkov. Prav tako smo ugotovili, da vsi, ki so vključeni v izdelavo zobno protetičnih izdelkov, sledijo smernicam primerjanih standardov ISO. Z upoštevanjem teh standardov se doseže visoka raven kakovosti, zanesljivosti in varnosti medicinskih pripomočkov ter s tem prispeva k izboljšanju zdravja in dobremu počutju pacientov.
Keywords: standardi kakovosti, medicinski pripomočki, varnost medicinskih pripomočkov, dentalne zlitine
Published in DKUM: 10.11.2023; Views: 210; Downloads: 12
.pdf Full text (1,39 MB)

2.
Izkušnje medicinskih sester pri uporabi mehanskih pripomočkov za zunanjo masažo srca
Andrej Kokol, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Bolezni srca in ožilja so najpogostejši vzrok smrti v Sloveniji. Hitra prepoznava in ustrezni temeljni postopki oživljanja so za pacienta s srčnim zastojem bistvenega pomena za preživetje. Nujno je, da se s stiski prsnega koša začne hitro in se le-ti izvajajo čim bolj kakovostno ter brez prekinitev. Zaradi številnih težav pri izvajanju TPO, so bili razviti mehanski pripomočki za zunanjo masažo srca, ki zdravstvenim delavcem omogočajo, da se lahko osredotočijo na druge pomembe intervencije same reanimacije. Metode: V teoretičnem delu diplomskega dela smo uporabili deskriptivno metodo dela. V okviru empiričnega dela smo opravili raziskavo, ki je temeljila na kvantitativni metodologiji. Instrument raziskave je bil anketni vprašalnik sestavljen iz 16-ih vprašanj. Sodelovalo je 60 diplomiranih medicinskih sester in diplomiranih zdravstvenikov, zaposlenih v hospitalnih in prehospitalnih enotah na področju severovzhodne Slovenije. Rezultati: Na podlagi analize pridobljenih podatkov smo ugotovili, da medicinske sestre in diplomirani zdravstveniki poznajo prednosti mehanskih pripomočkov za zunanjo masažo srca, predvsem v prehospitalnih enotah. Prav tako so pritrdilno odgovorili, da imajo dovolj znanja (60 % anketiranih) in izkušenj (57,5 % anketiranih) za delo z mehanskimi pripomočki. Kljub usposobljenosti za uporabo mehanskih pripomočkov za zunanjo masažo srca, se ti v praksi naših anketirancev ne uporabljajo rutinsko (χ2 = 3,800; p = 0,284). Razprava in sklep: Zagotavljanje kakovostnega oživljanja je ključni dejavnik povezan s preživetjem ob srčnem zastoju. Mehanske naprave za kompresijo prsnega koša zagotavljajo dosledno visokokakovostno kompresijo prsnega koša, a to vseeno ne pomeni izboljšanja rezultatov izida pacienta pri srčnem zastoju. Potrebno je opraviti nadaljnje študije o oceni uporabe mehanskih pripomočkov za zunanjo masažo srca.
Keywords: medicinska sestra, oživljanje, mehanski pripomočki za zunanjo masažo srca
Published in DKUM: 13.10.2023; Views: 219; Downloads: 27
.pdf Full text (882,89 KB)

3.
Spletne potopisne platforme : mobilni pripomočki in orodje razvoja trajnostnega turizma
Charlie Mansfield, Jasna Potočnik Topler, 2023, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Z napredkom novih tehnologij in novih medijev postajajo spletne platforme znanja čedalje pomembnejše tudi v turističnem sektorju. Organizacije za upravljanje destinacij (t. i. DMO-ji), muzeji in druge kulturne ustanove z njihovo uporabo iščejo po eni strani nove načine predstavitve destinacij in produktov, po drugi strani pa predstavljajo nesnovno kulturno dediščino lokalnih prebivalcev in razširjajo znanje o njej, preden se izgubi. Spletne platforme 2.0 so lahko zelo praktična orodja ne le za izmenjavo specifičnega znanja, ampak tudi za načrtovanje mobilnosti. Eno od možnosti ustvarjanja vsebin za spletne platforme predstavlja dejavno vključevanje raziskovanja in literarnega potopisnega pripovedništva v nastajanje vsebin. Poglavje raziskuje ustvarjanje spletnih vsebin skozi literarno potopisno pisanje za nove javnosti in hkrati vrednoti brezplačno dostopna orodja spleta 2.0 za poučevanje in urejanje potopisnih raziskav med terenskim delom na daljavo.
Keywords: turizem, platforme, potopis, trajnost, mobilni pripomočki, COVID
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 139; Downloads: 4
.pdf Full text (29,07 MB)
This document has many files! More...

4.
Rad bi čebelaril : zbirka nasvetov za vse, ki se odločate za prvi panj
Andreja Primec, Pika Cvikl, Ana Grilc, Matic Jan Gradišnik, Dominik Klinc, Jure Markovič, Aljaž Močnik, Alja Nedelko, Nelej Potočnik, Mihael Močnik, 2018, dictionary, encyclopaedia, lexicon, manual, atlas, map

Abstract: Vloga in pomen čebel je v današnjem času neprecenljiva, zato je Generalna skupščina Združenih narodov decembra 2018 na pobudo Slovenije povsem upravičeno razglasila 20. maj za Svetovni dan čebel. Priročnik Rad bi čebelaril je rezultat projekta, izbranega na Javnem razpisu »Projektno delo z negospodarskim in neprofitnim sektorjem – Študentski inovativni projekti za družbeno korist 2016–2018«, ki sta ga sofinancirala Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport Republike Slovenije ter Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. V njej so zbrani nasveti, ki bodočim čebelarjem pomagajo pri odločitvi, ali pričeti s čebelarjenjem ali ne. Avtorji odgovarjajo na običajna začetniška vprašanja: kako se lotiti čebelarjenja, kje pridobiti ustrezno znanje, katero opremo je treba pridobiti, koliko znaša začetna investicija, katera opravila vključuje čebelarjenje, koliko časa je treba nameniti čebelarjenju, kdo so člani čebelje družine, kako poskrbeti za zdravje čebel, kaj v storiti v primeru alergije na čebelji strup in številna druga. Dodana so tudi navodila za registracijo čebelarske dejavnosti in izračun realne cene medu. Pri delu s čebelami smo v stiku z naravo, kar prinaša ugodne psihofizične učinke, čebelji pridelki razveseljujejo skozi vse leto. Čebelarjenje je lahko pridobitna dejavnost, lahko pa konjiček za kakovostno preživljanje prostega časa, ki zahteva določeno znanje in vztrajnost, predvsem pa odgovornost. In prav to je osrednje sporočilo priročnika Rad bi čebelaril. S čebelarjenjem praviloma ne moreš obogateti, lahko pa neznansko uživaš.
Keywords: čebelnjaki, pripomočki, čebele, čebelni proizvodi, trženje, apiterapija, terminologija, projekti, vprašanja in odgovori
Published in DKUM: 02.08.2023; Views: 279; Downloads: 8
URL Link to full text

5.
Didaktični pripomočki pri učenju plavanja otrok : diplomsko delo
Veronika Kos, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom, Didaktični pripomočki pri učenju plavanja otrok, je bilo zastavljeno z namenom raziskati pogostost in načine uporabe didaktičnih pripomočkov za učenje plavanja iz različnih vidikov. Cilj diplomskega dela je z anketami preveriti, katerih didaktičnih pripomočkov se trenerji poslužujejo pri samem učenju plavanja, katere pripomočke uporabljajo za motivacijo otrok, kako uporaba pripomočkov vpliva na plavalni uspeh in kakšen vpliv ima čas poučevanja na pogostost uporabe pripomočkov. Podatke smo zbirali pri trenerjih, vaditeljih in učiteljih plavanja po različnih plavalnih šolah v Sloveniji. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov anonimne ankete. Pri zbiranju podatkov smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije vaditeljev/učiteljev/trenerjev plavanja. Podatke smo obdelali s kvantitativno tehniko. Glede na število analiziranih spremenljivk smo uporabili univariantne (frekvenčna distribucija) in multivariantne (ANOVA) statistične metode. Ugotovili smo, da je uporaba pripomočkov v plavalnih šolah, kjer smo izvajali anketo, pogosta vendar ne raznolika. Ugotovili smo tudi, da otroke najbolj motivirajo potopljive igrače in podvodni tunel. Zavrgli smo hipotezo kjer smo predvideli povezavo med pogostostjo uporabe pripomočkov in uspehom otrok, kot tudi hipotezo, ki je predvidela povezavo med časom poučevanja in uporabo didaktičnih pripomočkov.
Keywords: plavanje, didaktični pripomočki, otrok, gibanje, poučevanje plavanja
Published in DKUM: 24.03.2023; Views: 458; Downloads: 65
.pdf Full text (1,13 MB)

6.
Obremenjenost površin in pripomočkov v zdravstvenih ustanovah z virusom sars-cov-2
Benjamin Habinc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Bolezen COVID-19, ki jo povzroča okužba z virusom SARS-CoV-2 predstavlja nevarnost za posameznike vseh starostnih skupin in je javnozdravstven problem 21. stoletja. Virus SARS-CoV-2 se lahko prenaša neposredno preko okuženih respiratornih kapljic ali posredno preko okuženih medijev, kot so okužene površine in predmeti. Namen sistematičnega pregleda literature je predstaviti katere površine in pripomočki so najbolj kontaminirani z virusom SARS-CoV-2. Metode: Sistematični pregled literature je bil izveden po smernicah PRISMA v podatkovnih bazah PubMed, CINAHL, MEDLINE in SAGE. V pregled so bili vključeni članki v angleškem in slovenskem jeziku, objavljeni do marca 2022. Vsebinska analiza je bila narejena za pridobitev in prikaz glavnih ugotovitev sistematičnega pregleda literature. Rezultati: Skupno je bilo identificiranih 1840 virov, v končno analizo je bilo vključenih 20 zadetkov, ki temeljijo na kvantitativni metodologiji. Pri pregledu rezultatov smo ugotovili, da le v treh identificiranih raziskavah niso zaznali prisotnosti virusa SARS-CoV-2 na površinah in pripomočkih v zdravstvenih ustanovah. Virus SARS-CoV-2 je najpogosteje prisoten na kljukah vrat, pipah, delovnih telefonih in tipkovnicah, bolnišničnih posteljah in klicnih napravah. Diskusija in zaključek: Virus SARS-CoV-2 je najpogosteje prisoten na površinah in pripomočkih, ki so v neposredni bližini pacientov in ki se jih dotika veliko število posameznikov v bolnišnicah, ter tako predstavljajo možnost za nadaljnje širjenje okužbe. Poudarek na higieni rok in doslednem razkuževanju površin je izrednega pomena pri zaustavitvi nadaljnjega prenosa virusa SARS-CoV-2. Prav tako morajo zdravstveni delavci pridobiti znanje na katere površine v zdravstvenih ustanovah morajo biti pozorni v okviru zmanjševanja možnosti prenosa okužbe.
Keywords: SARS-CoV-2, zdravstvene ustanove, površine, predmeti, pripomočki, kontaminacija
Published in DKUM: 19.12.2022; Views: 669; Downloads: 127
.pdf Full text (759,66 KB)

7.
Tiflodidaktični pripomočki na temo slikanice Sovica Oka : magistrsko delo
Špela Rožanc, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Tiflodidaktični pripomočki na temo slikanice Sovica Oka je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili vid ter okvare vida, razvoj slepih in slabovidnih otrok, čute pri slepih in slabovidnih, vključitev slepih in slabovidnih otrok v vrtec, opismenjevanje slepih in slabovidnih, tipne slikanice ter otroško igro in njen pomen. V praktičnem delu smo izdelali tipno slikanico Sovica Oka ter štiri tiflodidaktične igre. Namen izdelave magistrskega dela je bil pridobiti izdelek, ki bo otrokom v predšolskem obdobju pomagal pri zgodnjem opismenjevanju v brajici in razvoju ter treningu tipa ter vida slepih in slabovidnih otrok. Tiflodidaktične pripomočke smo preizkusili v praksi na domu dveh uporabnikov ter pri videčih predšolskih otrocih. Pripomočke smo evalvirali na osnovi strukturiranega opazovanja in ocenjevalne lestvice za vsak pripomoček posebej. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da je zgodba Sovica Oka predstavljena zanimivo in tipno razumljivo. Pri vseh tiflodidaktičnih pripomočkih so upoštevane tipne zakonitosti, pripomočki so izdelani kakovostno ter funkcionalno in so primerni za slepe in slabovidne otroke.
Keywords: slepi in slabovidni, tiflodidaktični pripomočki, Sovica Oka, predšolski otroci, otroška igra, tipna slikanica
Published in DKUM: 16.09.2022; Views: 585; Downloads: 148
.pdf Full text (5,45 MB)

8.
Pridobitev in kritje medicinsko tehničnih pripomočkov v Sloveniji in na Hrvaškem
Saša Cigut, 2022, master's thesis

Abstract: Uvod: Medicinsko-tehnični pripomočki predstavljajo pomembno vlogo pri zagotavljanju zdravstvenega varstva, ki je med državami članicami Evropske unije različno urejeno. Naš namen je bil raziskati, do kakšnih razlik prihaja pri financiranju, postopkih, predpisovanju, kritju stroškov, trajnostni dobi in pridobitvi medicinsko-tehničnih pripomočkov v Sloveniji in na Hrvaškem. Metode: Izvedli smo pregled tuje in slovenske literature s področja medicinsko-tehničnih pripomočkov. Uporabili smo deskriptivno metodo in kvantitativno metodo raziskovanja, pri čemer smo med seboj primerjali 92 pripomočkov v slovenskem in hrvaškem seznamu s šifrantom medicinsko-tehničnih pripomočkov. Pripomočke smo primerjali ter za prikaz ugotovitev uporabili statistično opisno analizo. Rezultati: Ugotavljamo, da v Sloveniji in na Hrvaškem ne obstajajo statistično značilne razlike v cenovnem standardu izbranih medicinsko-tehničnih pripomočkov (P>0,05) in da imajo zavarovane osebe v obeh državah pravico do pripomočkov. Določene pripomočke lahko predpiše isti tip zdravnika v obeh državah. Vseh pripomočkov ni možno dobiti na izdajo in izposojo v Sloveniji in na Hrvaškem, prav tako se med državama razlikuje trajnostna doba pripomočkov. Razprava in sklep: Kljub razlikam je vsem zavarovanim osebam v obeh državah omogočen dostop do medicinsko-tehničnih pripomočkov. Zdravstveni sistem in zdravstveno zavarovanje je v obeh državah podobno urejeno. Menimo, da bosta v prihodnje s sprejetjem in upoštevanjem enotne evropske zakonodaje pridobitev in dostop do pripomočkov lažja in na voljo več uporabnikom.
Keywords: medicinsko-tehnični pripomočki, zdravstveno zavarovanje, zdravstveno varstvo, predpis MP, financiranje zdravstvenega varstva
Published in DKUM: 16.05.2022; Views: 1102; Downloads: 63
.pdf Full text (2,60 MB)

9.
Opremljenost štajerskih vrtcev za naravoslovne dejavnosti izven igralnic : diplomsko delo
Tjaša Ramšak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Opremljenost štajerskih vrtcev za naravoslovne dejavnosti izven igralnic smo želeli raziskati opremljenost štajerskih vrtcev s pripomočki in orodji za naravoslovne dejavnosti, ter kaj imajo vrtci v bližji okolici na voljo, kar lahko uporabijo pri naravoslovnih dejavnostih. Diplomsko delo sestavlja teoretični in empirični del. V teoretičnem delu najprej predstavimo kaj je naravoslovje, področje narave v Kurikulumu za vrtce, naravoslovne dejavnosti zunaj igralnice in opremljenost vrtcev (igrala). V empiričnem delu diplomske naloge pa smo s pomočjo deskriptivne metode na neslučajnostnem vzorcu iz konkretne populacije anketirali 100 vzgojiteljev iz različnih vrtcev na Štajerskem, kako opremljeni so njihovi vrtci za naravoslovne dejavnosti, ki jih izvajajo zunaj. S pomočjo deskriptivne statistike smo ugotovili, da imajo vzgojitelji iz štajerskih vrtcev na voljo večino pripomočkov, ki smo jih navedli v anketi, prav tako imajo v bližnji okolici vrtca v večini na voljo okolje, v katerem lahko izvajajo naravoslovne dejavnosti, ter da vzgojitelji iz štajerskih vrtcev menijo, da je za dejavnosti bolj pomemben nestrukturiran kot strukturiran material.
Keywords: narava, štajerski vrtci, naravoslovne dejavnosti, pripomočki in orodja
Published in DKUM: 14.01.2022; Views: 594; Downloads: 59
.pdf Full text (1,50 MB)

10.
Kritična analiza youtube videoposnetkov za učenje klinične zdravstvene nege
Polona Stramec, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: V času hitrih tehnoloških sprememb visokošolski učitelji z uporabo YouTube videoposnetkov spodbujajo aktivno vključevanje študentov. YouTube videoposnetki omogočajo povezovanje teorije s prakso in imajo velik potencial za vključevanje v visokošolski učni proces zdravstvene nege. V raziskavi smo vsebinsko analizirali YouTube videoposnetke, ki prikazujejo aplikacijo intramuskularne injekcije v simulacijskem okolju z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Metode: Uporabili smo metodologijo mešanih metod. V okviru kvantitativnega dela smo analizirali upoštevanje kliničnih smernic v YouTube videoposnetkih ter ocenili vsebino, izdelavo in pristranskost z uporabo ocenjevalnega obrazca. V okviru kvalitativnega dela smo uporabili opisno metodo dela ter analizirali pogostost in način uporabe YouTube videoposnetkov pri visokošolskih učiteljih, ki poučujejo v simuliranem okolju zdravstvene nege z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Rezultati: Identificirali smo 549 YouTube videoposnetkov, ki so prikazali izvedbo aplikacije intramuskularne injekcije v simulacijskem okolju zdravstvene nege z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Na podlagi vključitvenih in izključitvenih kriterijev smo v končno analizo vključili 17 videoposnetkov. Noben videoposnetek ni zajemal vseh korakov v skladu s strokovnimi smernicami. Pogosteje so bili upoštevani koraki, ki jih mora izvajalec izvesti pred in med posegom v primerjavi s koraki, ki se morajo izvesti po končanem posegu. Razprava in sklep: Analizirani videoposnetki aplikacije intramuskularne injekcije niso podprti s strokovnimi smernicami ZN in niso primerni za poučevanje študentov zdravstvene nege v simuliranem okolju z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Težava je predvsem v pomanjkanju korakov, ki jih narekujejo strokovne smernice ZN. Vsak videoposnetek bi moral biti pred objavo in pred vključitvijo v učni proces ocenjen s strani strokovnjakov.
Keywords: YouTube, interaktivni učni pripomočki, zdravstvena nega, izobraževanje, intramuskularna injekcija
Published in DKUM: 19.11.2021; Views: 779; Downloads: 91
.pdf Full text (990,16 KB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica