| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 315
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Primerjava učbenikov in strokovnega gradiva za računovodstvo
Anja Križ, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Učbeniki so pripomočki in orodja, ki učiteljem in profesorjem pomagajo pri posredovanju znanja učencem, dijakom in študentom ter tudi pomagajo pri samostojnem učenju in utrjevanju pridobljenega znanja. Ravno iz tega razloga je zelo pomembno, da so učbeniki primerni za uporabo. Pri tem mislimo predvsem na to, da so učbeniki dostopni, skladni z učnimi načrti predmeta ter skladni s strokovnimi pravili tematike, ki jo predstavljajo. V nalogi smo navedeno proučili za dva izbrana učbenika. In sicer učbenik Osnove računovodstva, ki se na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru uporablja pri istoimenskem predmetu v prvem letniku, in učbenik Finančno računovodstvo, ki se na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru uporablja pri istoimenskem predmetu v drugem letniku. Pogledali smo tudi, kako sta si učbenika pri osnovah računovodstva in finančnem računovodstvu na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru podobna in različna s primerljivima učbenikoma izbranih drugih izobraževalnih ustanov. Za oba opazovana učbenika smo ocenili tudi njuno uporabnost v praksi. Glavne ugotovitve so, da sta oba opazovana učbenika vsebinsko skladna z učnima načrtoma predmetov, ki sta jim namenjena, njuna uporabnost v praksi pa je pomembno omejena z dejstvom, da gre za dodiplomska učbenika prvega (Osnove računovodstva) in drugega (Finančno računovodstvo) letnika univerzitetnega študijskega programa, in sta zato kot takšna namenjena predvsem začetni seznanitvi študentov z obravnavano problematiko. Posledično ocenjujemo, da sta v praksi uporabna predvsem za računovodje začetnike. Primerjava z učbeniki izbranih drugih izobraževalnih ustanov je pokazala, da so učbeniki oz. gradiva med seboj primerljivi z majhnimi razlikami predvsem v njihovi dostopnosti in obsegu.
Keywords: računovodstvo, učbenik, primerjava
Published: 11.11.2021; Views: 41; Downloads: 6
.pdf Full text (1,50 MB)

2.
Primerjava managementskih funkcij v profitnih in neprofitnih organizacijah
Ana Švarc, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Vsako podjetje ne glede na to, ali je profitno ali neprofitno, potrebuje dobrega managerja. Management pri svojem delu opravlja predvsem štiri funkcije. V tem delu bomo predstavili in razložili planiranje, organiziranje, vodenje in kontroling. Podrobneje bomo predstavili profitne in neprofitne organizacije, za kaj katero deluje, v dobrobit koga deluje, kako deluje. Za praktični primer profitne organizacije bomo uporabili podjetje Geberit proizvodnja d. o. o., ki je vodilno podjetje v sanitarni tehniki. Osrednja tema oziroma naloga tega dela je, primerjava opravljanja managementskih funkcij v profitnih in neprofitnih organizacijah. Tukaj se bomo posvetili vsaki funkciji posebej in navedli razlike. Glavna ugotovitev te naloge je, ugotovitev razlik med managentskimi funkcijami v obeh primerih organizacije. Kje se pojavlja največ in najmanj razlik in podobnosti.
Keywords: Managementske funkcije, profitne organizacije, neprofitne organizacije, primerjava funkcij.
Published: 28.10.2021; Views: 55; Downloads: 10
.pdf Full text (829,10 KB)

3.
Primerjava javnega nadzora nad revidiranjem v Sloveniji in na Hrvaškem
Anja Zorjan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega projekta sem opisala ureditev javnega nadzora nad revidiranjem tako v Sloveniji kot na Hrvaškem. Podrobneje sem se seznanila z ureditvama nadzora, institucijami, ki opravljajo nadzor ter njihovim delom, zadolžitvami, s potrebno zakonodajo ipd. Prav tako se sem seznanila z njihovim dosedanjim delom. Namen dela je bilo opraviti primerjavo sistemov (ureditev) med dvema sosednjima državama. S slednjo sem odkrila razlike in primerljivosti med obema ureditvama. Moja hipoteza je bila, da kljub skupnemu zakonodajnemu okviru Evropske unije med obema sistemoma obstajajo razlike. V Sloveniji je za nadzor pristojna Agencija za javni nadzor nad revidiranjem, ki je organ v sestavi Ministrstva za finance Republike Slovenije, na Hrvaškem je bila do leta 2018 za to pristojna Hrvaška revizijska zbornica, medtem ko je od 2018 dalje za to pristojno kar Ministrstvo za finance Republike Hrvaške, in sicer Neodvisen sektor za izdajanje dovoljenj in nadzor pooblaščenih revizorjev in revizijskih podjetij. Pravna podlaga v obeh državah je utemeljena z zakonodajo, in sicer v Sloveniji je to Zakon o revidiranju (ZRev-2A), na Hrvaškem pa je to Zakon o reviziji (Uradni list HR, št. 127/17). Prav tako v zakonodaji v zvezi z nadzorom nad revidiranjem tako v Sloveniji, kot na Hrvaškem hitro prihaja do sprememb. Tako se je zadnja v slovenski zakonodaji zgodila z zakonom ZRev-2A leta 2018 oziroma nedavno, na seji dne 7. julija 2021, je Državni zbor Republike Slovenije sprejel Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o revidiranju (ZRev-2B). Slednji je bil na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdan 15. 7. 2021. Na Hrvaškem pa je do zadnjih sprememb prišlo leta 2018 z Zakonom o reviziji (Uradni list HR, št. 127/17), ko je nadzor nad revidiranjem takrat prevzel Neodvisen sektor za izdajanje dovoljenj in nadzor pooblaščenih revizorjev in revizijskih podjetij, ki deluje v okviru Ministrstva za finance Republike Hrvaške. Razlika je ta, da je za prevod in objavo mednarodnih revizijskih standardov na Hrvaškem zadolžena Hrvaška revizijska zbornica in ne Neodvisen sektor za izdajanje dovoljenj in nadzor pooblaščenih revizorjev in revizijskih podjetij, v Sloveniji pa je tako za nadzor kot prevode in objavo mednarodnih revizijskih standardov pristojna Agencija za javni nadzor nad revidiranjem. Podrobneje sem preučila delovanje obeh sistemov in ju primerjala. Na osnovi tega sem potrdila svojo hipotezo.
Keywords: Revidiranje, revizija računovodskih izkazov, javni nadzor, Agencija za javni nadzor nad revidiranjem, primerjava, Slovenija, Hrvaška
Published: 28.10.2021; Views: 64; Downloads: 10
.pdf Full text (668,12 KB)

4.
Preverjanje in ocenjevanje znanja tujega jezika v srednji šoli: analiza pisnih preizkusov za angleščino in nemščino
Barbara Benedik, 2021, master's thesis

Abstract: Vsak učitelj začetnik se pri sestavljanju pisnega preizkusa za preverjanje oz. ocenjevanje znanja tujega jezika v praksi srečuje s številnimi vprašanji: od vprašanj, ki se nanašajo na oblikovno, kvantitativno, vsebinsko in kvalitativno zasnovo ter merske karakteristike. V magistrski nalogi smo na ta vprašanja iskali odgovore in z analizo pisnih preizkusov ugotavljali, kako v srednji šoli poteka pisno preverjanje oz. ocenjevanje znanja tujega jezika angleščine in nemščine na ravni od A1 do B1 oz. B2. Za osvetlitev procesa učenja tujega jezika v kontekstu institucionalnega preverjanja oz. ocenjevanja znanja smo se v teoretičnem delu posvetili terminološkemu aparatu s tega področja, predstavili tako različne namene, funkcije, vplive, vrste in oblike preverjanja oz. ocenjevanja znanja kot tudi najpomembnejše merske karakteristike ter se nadalje osredotočili na pisne preizkuse, načine preverjanja posameznih jezikovnih spretnosti oz. zmožnosti in najpogostejše tipe nalog, namenjene preverjanju oz. ocenjevanju znanja rabe jezika, ter opisali njihove prednosti in slabosti. Namen magistrske naloge je ugotoviti, kako v praksi poteka preverjanje oz. ocenjevanje znanja tujega jezika v srednji šoli, zato smo v empiričnem delu s kvantitativno, deskriptivno in primerjalno analizo s štirih različnih tematskih vidikov obravnavali naključno zbrane pisne preizkuse za preverjanje znanja angleškega in nemškega jezika. Rezultati analize so pokazali, da so pisni preizkusi za preverjanje oz. ocenjevanje angleščine v osnovi primerljivi s pisnimi preizkusi za preverjanje oz. ocenjevanje znanja nemščine. Magistrska naloga je omogočila boljši vpogled v potek pisnega preverjanja oz. ocenjevanja znanja tujega jezika na sekundarni stopnji izobraževanja. Na podlagi analitičnih dognanj podaja splošne ugotovitve in zanje skladno s teorijo dodaja tudi priporočila stroke, kar lahko učiteljem tujega jezika v srednji šoli služi kot izhodišče oz. za (samo)refleksijo priprave pisnega preizkusa znanja tujega jezika.
Keywords: pisno preverjanje in ocenjevanje znanja tujega jezika v srednji šoli, sestavljanje pisnega preizkusa, zasnova pisnega preizkusa za angleščino in nemščino, primerjava angleških in nemških pisnih preizkusov, kvantitativna deskriptivna in primerjalna analiza.
Published: 22.10.2021; Views: 119; Downloads: 9
.pdf Full text (1,68 MB)

5.
Uporaba tehnologije za razpoznavo obraza na paketniku direct4.me
Lina Zorman, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučili in ugotovili, ali so tehnologije za razpoznavo obraza že dovolj razvite, da bi bile primerne za uporabo na paketniku Direct4.me. Skozi podrobno raziskavo nekaterih najboljših že obstoječih algoritmov smo izbrali dva, ki sta se nam zdela najbolj primerna za naš primer uporabe ter ju podrobneje testirali. Za testiranje smo znotraj programa Visual Studio 2019 naredili konzolno aplikacijo, preko katere smo za vsak algoritem posebej preverjali njegovo delovanje na dveh množicah slik različnih ločljivosti. Rezultate smo predstavili v tabelah in jih analizirali ter na podlagi teh predlagali za našo rešitev primerno nizkocenovno strojno in programsko opremo.
Keywords: Pametni paketnik, razpoznava obraza, primerjava algoritmov, simulator
Published: 18.10.2021; Views: 65; Downloads: 7
.pdf Full text (901,47 KB)

6.
Primerjava sporočilno in tokovno orientiranih integracijskih sistemov
Vasilka Saklamaeva, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi pospešene uporabe in ustvarjanja podatkov, ki spremljajo rast interneta, se hitro soočamo z izzivom, kako z njimi upravljati na učinkovitejši, hitrejši in stroškovno ugodnejši način. To diplomsko delo se osredotoča na primerjavo med dvema vrstama integracijskih sistemov, ki temeljijo na sporočilih: sporočilne (angl. messaging/obdelava sporočila po sporočilu) in tokovno orientirane (angl. streaming/obdelava več podatkov). Pokazali smo njihove različne arhitekture ter s tem, kakšne prednosti in slabosti ponujajo. Predstavili smo tudi njihove vodilne predstavnike in njihove metode dela. Za nadaljnjo oceno njihove praktičnosti, smo opravili časovno primerjavo med tremi različnimi predstavniki: ActiveMQ (predstavnik rešitev izmenjave sporočil), Apache Kafka (predstavnik rešitev pretakanja) in Apache Pulsar (predstavnik obeh rešitev). Rezultati našega vrednotenja kažejo, da čeprav je čas pomemben dejavnik pri porazdeljenem računalništvu, ni vedno najpomembnejši. Na tej podlagi smo zaključili, v katerih primerih bi bili naši predstavniki glede na svoje različne metodologije najbolj primerni.
Keywords: sporočanje, pretakanje, primerjava, integracijski sistemi, ActiveMQ, Apache Kafka, Apache Pulsar, študija primera
Published: 18.10.2021; Views: 121; Downloads: 31
.pdf Full text (1,82 MB)

7.
Primerjava postopkov za prepoznavanje oseb v nekontroliranem okolju
Žan Oblak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se ukvarjali z analizo metod za prepoznavanje oseb v nekontroliranem okolju. Cilj naše raziskave je bil preštudirati in primerjati različne metode, nato pa na osnovi postavljenih kriterijev izbrati najprimernejšo za različne vrste aplikacij. Najprej smo opravili pregled področja ter identificirali obstoječe odprtokodne metode. Zatem smo preučili metrike za merjenje zmogljivosti postopkov za prepoznavo oseb v nekontroliranem okolju. Po opravljenem študiju smo izbrali tri metode za testiranje, in sicer metodo Ageitgey/face_recognition, SphereFace ter OpenBR. Za namen testiranja smo preučili in namestili javni podatkovni zbirki LFW in UTKFace, ki vsebujeta osebe v nekontroliranem okolju. V eksperimentalnem delu smo testirali posamezno metodo s pomočjo eksperimentalnih podatkovnih zbirk. Testiranje smo izvajali na prenosnem računalniškem sistemu, pri čemer smo beležili število pozitivnih in negativnih detekcij. Z dobljenimi rezultati smo nato izračunali šest uveljavljenih metrik na področju prepoznavanja oseb v nekontroliranem okolju, opazovali pa smo tudi procesorsko in prostorsko zahtevnost metod. Najslabše se je odrezala metoda Ageitgey/face_recognition, najbolje pa metoda SphereFace. Metoda OpenBR je bila na zbirki LFW celo enakovredna metodi SphereFace. Na osnovi eksperimentiranj zaključujemo, da je za uporabo v domačem okolju najbolje uporabiti metodo Ageitgey/face_recognition. Za uporabo v profesionalnem okolju pa se odločimo med metodama SphereFace in OpenBR, in sicer glede na sistemske vire, ki jih imamo na razpolago.
Keywords: prepoznava oseb, nekontrolirano okolje, primerjava metod, računalniški vid
Published: 18.10.2021; Views: 54; Downloads: 2
.pdf Full text (1,61 MB)

8.
Primerjava KVM in Virtualbox virtualizacije
Anej Gabrovec Herega, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil izdelava in primerjava delovanja navideznih okolij znotraj računalniškega sistema Linux. Uporabili smo programsko opremo VirtualBox ter KVM, znotraj katerih je bilo kreirano posamezno virtualno okolje, ki ga poganja operacijski sistem Linux distribucije CentOS. Primerjali smo hitrosti delovanja navideznih sistemov ter porabo virov ob izvajanju določenih programov.
Keywords: navidezno okolje, VirtualBox, KVM, CentOS, primerjava virtualnih okolij
Published: 18.10.2021; Views: 69; Downloads: 3
.pdf Full text (2,22 MB)

9.
Algoritmi zaznavanja trkov v računalniških igrah
Timotej Korda Mlakar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo implementirali razne algoritme za zaznavanjetrkov v igrah. Te smo preizkusili in izmerili kako hitro se izvajajo pod ra-znimi pogoji. Ugotovili smo, da je algoritem octree deloval večinoma najbo-lje. Algoritem uniformna mreža je primeren le, če ni problematično zasestiveliko delovnega pomnilnika in imamo enakomerno porazdeljene objekte poprostoru.
Keywords: algoritem, zaznavanje trkov, primerjava, implementa-cija, računalniške igre, realno časovno
Published: 18.10.2021; Views: 56; Downloads: 5
.pdf Full text (596,33 KB)

10.
Primerjava slovenskega in avstrijskega zaporskega sistema
Pia Lesar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena primerjava med slovenskim in avstrijskim zaporskim sistemom. Delo se osredotoča na trenutne razmere obeh zaporskih sistemov, pri čemer so poudarjene predvsem podobnosti in razlike teh dveh sistemov ter težave, s katerimi se srečujeta. Slovenija in Avstrija sta bili v preteklosti del skupne države avstro-ogrske monarhije, zato se del diplomskega dela osredotoča tudi na zgodovinski razvoj zaporskih sistemov obeh držav tako v skupni državi kot kasneje po razpadu avstro-ogrske monarhije. Zgodovinskemu razvoju sledi pregled zakonodaje obeh držav, delo se dotakne tudi povratništva, nato sledi pregled podatkov o zaporski populaciji in zaposlenih v posameznem zaporskem sistemu. Pri izdelavi diplomskega dela sta uporabljeni deskriptivna metoda in komparativno-historična metoda, opravljena je tudi primerjalna analiza statističnih podatkov. Primerjava avstrijskega in slovenskega zaporskega sistema pokaže, da se v obeh državah srečujejo s prezasedenostjo zaporov, obenem tudi s kadrovsko stisko, ki negativno vplivata na pogoje za delo in povzročata preobremenjenost. Kljub želji zaprtih oseb po opravljanju dela je v delu ugotovljeno, da v obeh zaporskih sistemih tega ne zagotavljajo v zadostni meri. Težave predstavlja tudi starost nekaterih zaporov v obeh državah, ki prvotno niso bili namenjeni izvrševanju kazni zapora in posledično ne ustrezajo današnjim infrastrukturnim zahtevam. V delu je ugotovljeno, da se med zaporskima sistemoma kažejo razlike pri delu obsojencev, ki je v avstrijskih zaporih (za razliko od slovenskih) obvezno. Glede kaznovalne naravnanosti Slovenija spada med manj kaznovalno naravnane države, medtem ko se Avstrija uvršča med srednje kaznovalno naravnane države. Razlike med slovenskimi in avstrijskimi zapori so tudi v deležu tujcev znotraj zaporov – v Avstriji tuji državljani predstavljajo več kot polovico zaporske populacije v Sloveniji pa slabo tretjino.
Keywords: diplomske naloge, zapor, zaporski sistem, Slovenija, Avstrija, razmere v zaporih, primerjava sistemov
Published: 02.09.2021; Views: 159; Downloads: 42
.pdf Full text (689,08 KB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica