| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 192
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Ogrodje za ocenjevanje barve svetila z linearnimi digitalnimi filtri, prilagojenimi na posamezno sliko
Martin Šavc, 2020, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski nalogi raziskujemo problem barvne vztrajnosti oziroma problem ocenjevanja barve uniformne osvetlitve scene na podlagi zajete digitalne slike. Predstavimo posplošitev uveljavljenega ogrodja sivih robov z vpeljavo diskretizacije in operacije konvolucije. Za ocenjevanje osvetlitve z našim ogrodjem predlagamo uporabo filtrov, prilagojenih vsebini slike. Filtre konstruiramo bodisi z metodo linearne analize osnovnih komponent (PCA) ali z metodo neodvisnih komponent (ICA). Metodo pospešimo tako, da namesto računanja celotne konvolucije uporabimo zgolj vzorce iz slike oziroma uporabimo tehniko podvzorčenja. Skonstruirane prilagojene filtre v nadaljevanju uporabimo tudi kot samostojne metode barvne vztrajnosti v postopku kombiniranja metod. V eksperimentalnem delu opravimo tri večje eksperimente z uveljavljenima javnima evalvacijskima podatkovnima zbirkama Gehler-Shi in NUS. V prvem eksperimentu primerjamo rezultate predlaganih metod z metodami ogrodja sivih robov in drugimi modernimi metodami ocenjevanja osvetlitve. Predlagani metodi barvne vztrajnosti iz našega ogrodja dosegata nižje napake in nižji povprečni rang od drugih metod ogrodja sivih robov. Predlagana metoda kombiniranja rezultatov pa dosega nižje napake od izvorne metode. V drugem eksperimentu primerjamo odpornost naših metod barvne vztrajnosti in metod ogrodja sivih robov na manjše spremembe v sceni. Spremembe simuliramo z rotacijo in translacijo slik. Pokažemo, da je predlagana metoda barvne vztrajnosti odporna na rotacijo scene, kadar v našem ogrodju uporabimo filtre, ki so prilagojeni vsebini slike z analizo osnovnih komponent. Po drugi strani pa so vse primerjane metode občutljive na premike v sceni. V tretjem eksperimentu primerjamo natančnost ocenjevanja osvetlitve, in sicer če v našem predlaganem ogrodju uporabimo bodisi tehniko podvzorčenja oziroma če osvetlitev ocenjujemo s pomočjo konvolucije. Pokažemo statistično značilno razliko v rezultatih med obema pristopoma. Ocena osvetlitve, pridobljena s podvzorčenjem, je bolj natančna od ocene osvetlitve, izračunane s pomočjo konvolucije. S predlaganimi pristopi v tej doktorski disertaciji dobimo primerljive ali boljše rezultate od sodobnih metod barvne vztrajnosti ob nižji računski kompleksnosti.
Keywords: barvna vztrajnost, ocenjevanje osvetlitve, ogrodje sivih robov, konvolucija, prilagajanje filtrov, analiza osnovnih komponent, PCA, analiza neodvisnih komponent, ICA
Published: 11.08.2020; Views: 210; Downloads: 44
.pdf Full text (15,35 MB)

2.
Analiza plavalnega tečaja mlajših otrok z vidika spola in strahu pred vodo
Manja Doberšek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo želeli ugotoviti, ali prihaja do razlik v napredku plavalnega znanja med dečki in deklicami ter kateri od spolov prvi dan plavalnega tečaja izraža večji strah pred vodo. V raziskavi smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Podatke smo zbrali na kvantitativen način, s pomočjo strukturiranega opazovanja. Otroke smo ocenjevali prvi, vmesni in zadnji dan plavalnega tečaja. V ocenjevalni lestvici je bilo zajetih 6 faz prilagajanja na vodo, ki jih mora otrok usvojiti, da se lahko začne učiti plavalnih tehnik. V vzorec so bili vključeni predšolski otroci Vrtca Anice Černejeve Celje. V raziskavi je sodelovalo 21 otrok. Opazovanje in ocenjevanje je potekalo v Celju na zimskem kopališču Golovec v mesecu novembru 2018. Na podlagi dobljenih rezultatov smo ugotovili, da strah pred vodo negativno vpliva na napredek plavalnega znanja otrok, saj so tisti otroci, ki so prvi dan izražali več strahu pred vodo, skozi plavalni tečaj napredovali počasneje kot otroci, ki prvi dan niso izražali strahu pred vodo. Ugotovili smo tudi, da so se vsi otroci, tako deklice kot dečki, prilagodili na vodo, vendar je bilo razvidno, da so dečki nekoliko hitreje usvojili faze prilagajanja na vodo kot deklice.
Keywords: napredek, prilagajanje na vodo, predšolski otrok, plavanje, strah
Published: 18.11.2019; Views: 483; Downloads: 128
.pdf Full text (1,47 MB)

3.
Knjižne novosti v mednarodnem letu prsti
Ana Vovk Korže, 2015, review, book review, critique

Abstract: Leto 2015 je razglašeno za Mednarodno leto prsti kot odziv na številne grožnje, ki degradirajo ta izredno pomemben naravni vir. Za varovanje prsti in odgovoren odnos do njih je potrebno izobraževanje in ozaveščanje vseh ciljnih skupin, ne le tistih, ki imajo neposreden stik s prstmi, temveč vseh, predvsem mladih. Raziskave kažejo, da premalo poznamo prsti in da je skromno znanje, pridobljeno v izobraževalnem sistemu, težko prenosljivo v prakso. S krepitvijo procesa samooskrbe mnogi iščejo dodatna znanja o prsteh. Kot odziv povečane potrebe za izobraževanje so napisane knjige Metodologija raziskovanja prsti v geografiji, Ekosistemski pogled na prsti, Naravni čistilni sistemi ter Ekoremediacije in prilagajanje na podnebne spremembe.
Keywords: prsti, ekoremediacije, ekosistemi, knjižne novosti, predstavitve knjig, Metodologija raziskovanja prsti v geografiji, Ekosistemski pogled na prsti, Naravni čistilni sistemi, Ekoremediacije in prilagajanje na podnebne spremembe
Published: 16.04.2018; Views: 429; Downloads: 49
.pdf Full text (102,82 KB)
This document has many files! More...

4.
ZADOVOLJSTVO, ZVESTOBA IN STRATEGIJA ZADRŽANJA GOSTOV PODJETJA X
Maja Telebar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskali prizadevanje osebja gostinskega podjetja X, da bi zagotovili zadovoljstvo, zvestobo in zadržanje njihovih gostov. V teoretičnem delu smo s pomočjo ustrezne literature proučili različne avtorje in z njihovo pomočjo predstavili, kaj pomeni zadovoljstvo gostov, kakšne so njegove koristi, kaj pomeni sistematično zagotavljanje gostov. Prikazali smo tudi gosta kot osebnost, sestavo osebnosti – temperament. Opredelili smo ključne potrebe in želje gostov ter pomembnost kakovosti storitev. Predstavili smo razvoj zvestobe porabnika in nagrajevanje zvestobe.
Keywords: zadovoljstvo, zvestoba, gost, gostinska ponudba, storitve, prijaznost, potrebe in želje, prilagajanje.
Published: 12.08.2016; Views: 437; Downloads: 54
.pdf Full text (911,95 KB)

5.
PRILAGODITEV STAROSTNIKA NA DOMSKO VARSTVO SKOZI ORGANIZIRANE AKTIVNOSTI
Nadja Marguč, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Staranje se kaže v fizičnih in psihičnih spremembah, ki vodijo do slabšanja zdravstvenega stanja, aktivnosti in mobilnosti starostnikov, kar pomembno vpliva na kakovost življenja v poznejših letih. Pogosto morajo starostniki zapustiti svoje domove in se preseliti v dom za starejše, kar lahko zanje predstavlja travmatično izkušnjo. Ker se ljudje z leti vse težje prilagajajo na spremembe, morajo domovi za starejše poskrbeti za zadovoljevanje ne le fizičnih, temveč tudi čustvenih, duševnih in duhovnih potreb. Namen diplomskega dela je predstaviti aktivnosti, ki so za starostnike organizirane v domu za starejše in opredeliti, ali vključevanje v le-te vpliva na lažjo prilagoditev starostnikov na domsko varstvo.
Keywords: starostnik, institucionalno varstvo, dom za starejše, prilagajanje, organizirane aktivnosti
Published: 16.06.2016; Views: 928; Downloads: 174
.pdf Full text (957,50 KB)

6.
Ekonomsko vrednotenje vlog gozdov
Robert Mavsar, 2005, master's thesis

Keywords: gozdarstvo, ekonomija blaginje, panoge dejavnosti, vrednotenje, vrednost, metode, teorija, modeli, prilagajanje, organiziranost, trg, povezanost
Published: 10.07.2015; Views: 883; Downloads: 130
URL Link to full text
This document has many files! More...

7.
Možnosti prilagajanja mestne cestne in železniške infrastrukture zahtevam integracije mestnega javnega potniškega prometa
Zoran Jurić, 2009, master's thesis

Abstract: Prometni sistemi velikih mest so se razvijali neodvisno po posameznih prometnih vejah: cestni promet (javni mestni tramvajski in avtobusni promet, taxi promet, individualni motorni promet, promet kolesarjev in pešcev), železniški promet (daljinski in mestno primestni promet) ter zračni promet povezan s cesto do mestnih območij. Parcialno reševanje prometnih problemov po posameznih prometnih vejah je pripeljalo do vse večje uporabe individualnega motornega prometa, kar je povzročilo prometne zastoje in zamašenost glavnih prometnic, povečano potrošnjo energije, emisijo izpušnih plinov in onesnaženje okolja, hrup, povečano število prometnih nesreč in velike materialne škode. Nove prometne rešitve v velikih mestih rezultirajo z razvojem javnega mestnega in primestnega prometa v strukturi celotnega potniškega prometa, omogočajo lažjo mobilnost prebivalstva in večjo zaščito okolja. Ob omenjenih ukrepih prometne politike, morajo planerji in urbanisti pri načrtovanju razvoja večjih mest integralno (multimodalno) načrtovati razvoj cestne in železniške prometne mreže. Sistemsko načrtovanje prometne mreže v mestih onemogoča paralelne linije javnega mestnega prometa (avtobusne in tramvajske linije z linijami mestno-primestne železnice), omogoča boljšo pokritost prometne mreže v delih mesta, usklajenost voznih redov raznih vrst prometa (vozni red mestno-primestne železnice z voznimi redi avtobusnega in tramvajskega prometa, taxi prometa), razvojne usklajenosti investicij konkurentnih vrst prometa (cestni in železniški promet), sprejemljivo rast mest in načrtovanje razvoja urbanega okolja, boljšo povezanost mest z regionalnim okrožjem, zaščito pred hrupom, zmanjšanje onesnaženja z izpušnimi plini na mestnih prometnicah in negativen vpliv prometa na ekologijo, izboljšanje kakovosti življenja v mestih z višanjem kakovosti usluge in skupnega povezovanja posameznih vrst prometa v enoten tehnološki in tarifni sistem. Urbanisti, prometni projektanti in planerji s prometnim načrtovanjem raziskujejo razvojno projekcijo mesta, predvidevajo razporeditev potovanj in preučujejo zahteve uporabnikov prometnega sistema. Pri raziskovanju značilnosti, zakonitosti in zahtev uporabnikov prometnega sistema morajo najti optimalne rešitve med napovedmi matematičnih modelov in razvojnimi možnostmi mesta. Raziskovanja, ki ji jih je opravil avtor, kažejo optimalno razmerje razvoja in možnosti prilagoditve cestne in železniške infrastrukture zahtevi integracije javnega mestnega potniškega prometa v večjih mestih. Posebej je ta problem obdelan na primeru Mesta Zagreba, kjer se je rekonstrukcija obstoječe in izgradnja nove cestne in železniške prometne mreže pogosto odvijala kot posebni del vsakega sistema. Znanstveni in interdisciplinarni pristop zahteva integralno načrtovanje in reševanje medsebojne odvisnosti cestne in železniške prometne mreže pogojene z rastjo prometnega povpraševanja, ki je pripeljalo do zamašenosti mestnih prometnic, vzporednih avtobusnih in železniških linij, neusklajenosti voznih redov, neusklajenosti razvoja javnega mestnega prometa in neusklajenosti investicij v celotni prometni mreži. Raziskovanje se ukvarja tudi z izboljšanjem načrtovanja cestne in železniške prometne mreže, z medsebojno interakcijo cestnega in železniškega prometa in z enakomernejšo razprostranjenostjo prometne mreže v večjih mestih. Z metodami prometnega načrtovanja so proučene svetovne in evropske izkušnje ter vzorci, ki povzročajo neenakomeren razvoj posameznih vrst prometa, različnega deleža v celotnem prometnem sistemu, ki se manifestira z neusklajenostjo voznih redov, neenakomernih razvojnih investicij posameznih vrst prometa, sprejemanje napačnih odločitev prometne politike, nedorečene zakonske regulative o financiranju prometne mreže in prometnih sistemov različnih administrativnih celot (države, županije, lokalne samouprave). V nalogi so obdelani tudi ukrepi, ki pripomorejo k povezovanju prometnih sistemov v mestih v širši regionalni sistem in uk
Keywords: prilagajanje mestne cestne in železniške infrastrukture, zahtevam integracije mestnega javnega potniškega prometa, načrtovanje prometne mreže, prometna ponudba, prometno povpraševanje, postopek prometneg načrtovanja, analiza modela prometnega povpraševanja, multimodalno (integralno) načrtovanje cestne in železniške mreže, zmanjšanje hrupa na glavnih mestnih prometnicah, zmanjšanje onesnaženosti okolja povečanje varnosti prometa, izboljšanje pristopa potnikov, rešitve problema parkiranja
Published: 23.09.2014; Views: 1373; Downloads: 95
.pdf Full text (8,44 MB)

8.
Inteligentni sistem samodejnega prilagajanja hitrosti v cestnem prometu
Anže Jerebinšek, 2014, diploma project paper

Abstract: Priča smo velikemu razvoju varnosti vozil in prometne infrastrukture. Eden izmed naprednih sistemov varnosti v prometu je inteligentni sistem samodejnega prilagajanja hitrosti v cestnem prometu. Delo podaja vpogled v sistem, opisuje sestavne dele sistema in razlaga princip delovanja ter podaja zaključke, kako omenjen sistem vpliva na prometno varnost.
Keywords: Samodejno prilagajanje hitrosti, inteligentni sistem, varnost, nadzor, prometna varnost
Published: 20.08.2014; Views: 860; Downloads: 73
.pdf Full text (1,58 MB)

9.
PRIMERJAVA ZNANJA PLAVANJA RAZLIČNIH STAROSTNIH SKUPIN MLAJŠIH OTROK
Melita Uštar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Primerjava znanja plavanja različnih skupin mlajših otrok je v teoretičnem delu na podlagi literature predstavljen razvoj otroka v predšolskem obdobju, s poudarkom na celostnem razvoju otroka, kamor spadajo telesni, čustveni, osebnostni, socialni in gibalni razvoj. S teoretičnega vidika je predstavljeno plavanje kot ena od najpomembnejših gibalnih aktivnosti. Opisan je njegov pomen za otrokov normalen in zdrav razvoj ter izpostavljeno učenje plavanja v predšolskem obdobju, pri čemer je poudarek na fazi prilagajanja na vodo kot prvi in ključni fazi učenja plavanja. Glavni namen diplomske naloge je bil ugotoviti, ali v predšolskem obdobju obstajajo razlike v prilagajanju na vodo med dečki in deklicami ter med otroki, rojenimi v prvi (januar–junij) in drugi polovici koledarskega leta (julij–december). Glede na obe spremenljivki so bile opazovane tri različne generacije otrok (rojene v letih 2006, 2007 in 2008) v treh vrtčevskih letih (2011/2012, 2012/2013 in 2013/2014). V raziskovalnem vzorcu je sodelovalo več kot 130 otrok, ki so se udeležili deseturnega tečaja plavanja. V empiričnem delu naloge so tako predstavljeni rezultati podatkov, pridobljeni z opazovanjem in ocenjevanjem znanja plavanja predšolskih otrok treh generacij, ter interpretacije rezultatov in ugotovitve opazovanja. Z razliko ocen med začetnim in končnim stanjem je bil izračunan napredek v plavalnem znanju. Raziskava je pokazala, da v predšolskem obdobju razlik v prilagajanju na vodo med dečki in deklicami ni ter da obstajajo zanemarljivo majhne razlike med otroki, ki so rojeni v prvi oziroma drugi polovici koledarskega leta. Izstopalo je zgolj nekaj posameznih otrok v vsaki od opazovanih generacij.
Keywords: razvoj otroka, gibanje, gibalni razvoj, plavanje, učenje plavanja, prilagajanje na vodo
Published: 23.07.2014; Views: 1125; Downloads: 179
.pdf Full text (1,09 MB)

10.
TRAJNOSTNI RAZVOJ TURIZMA IN PODNEBNE SPREMEMBE
Barbara Cafuta Đorđievski, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Turizem je v veliki meri odvisen od podnebnih razmer. Podnebje vpliva na izgradnjo turistične infrastrukture ter načrtovanje in oblikovanje ponudbe v turistični destinaciji. Podnebje ima vpliv tudi na odločitve posameznikov in družin glede kraja počitnikovanja. Med glavnimi vzroki podnebnih sprememb lahko omenim rabo fosilnih virov energije, krčenje gozdov za različne namene in deponije odpadkov. Razvoj turizma sproža pozitivne in negativne ekonomske, socio-kulturne in okoljske učinke. Turistična dejavnost želi zagotoviti razvoj turizma, ki bo prijazen do naravnega in družbenega okolja. Pri načrtovanju turističnih aktivnosti v nekem kraju je zato pomembno vključiti tudi domačine. V diplomskem delu sem analizirala odnos turističnih podjetij do podnebnih sprememb. Glavne ugotovitve raziskave so: - podjetja se v glavnem zavedajo problema podnebnih sprememb; - v podjetjih ugotavljajo, da podnebne spremembe vplivajo na njihovo poslovanje; - v podjetjih se zavedajo, da lahko z odgovornim ravnanjem vplivajo na podnebne spremembe; - na področju varovanja podnebnih sprememb izvajajo podjetja pogosteje ukrepe iz prvega sklopa (15) v primerjavi z drugim sklopom ukrepov, ki so tudi zahtevnejši; - podjetja bi k večjemu ukrepanju na področju podnebnih sprememb spodbudila predvsem razumna cena zelene tehnologije in ekološko pridelane hrane in javna finančna pomoč; - nobeno podjetje še nima ekološkega znaka EU Marjetica, pozna pa ga 80 % podjetij.
Keywords: podnebne spremembe in turizem, vplivi turizma, prilagajanje podnebnim spremembam, trajnostni razvoj turizma, zimski turizem
Published: 04.04.2014; Views: 1513; Downloads: 456
.pdf Full text (1,04 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica