3.
PLANIRANJE ČLOVEŠKIH VIROV V PODJETJU OLETIĆ GPI INŽENIRING D. O. O.Beata Njakaš, 2016, undergraduate thesis
Abstract: Zaposlovanje je zapleten proces, katerega se morajo v vsakem podjetju lotiti premišljeno in načrtno. Sama zaposlitev delavca na novo delovno mesto se zdi enostavna in hitra, vendar se v vsakem podjetju zavedajo, da lahko samo primeren kandidat pripomore k ciljem podjetja in njegovemu uspehu. Uspeha podjetja ni moč pripisati le direktorju podjetja, temveč ga ustvarjajo tudi dobri sodelavci. Da pa v podjetju zaposlimo dobrega sodelavca, sta potrebna čas in denar. Lahko bi rekli, da je čas pred denarjem, kajti za to, da najdemo ustrezen kader za podjetje, je potrebno vložiti dosti časa.
Planiranje človeških virov je dolgotrajen in zapleten proces, ki mu mora podjetje nameniti dovolj pozornosti, se mu posvetiti in se nanj pripraviti, kajti vsaka napačna in slaba odločitev se lahko maščuje, povzroči dolgotrajne in neprijetne posledice.
Pred vsako novo zaposlitvijo mora podjetje natančno vedeti, zakaj je nov sodelavec potreben in definirati naloge, ki brez njega ne bi mogle biti opravljene. Odločiti in izbrati je potrebno tudi metode, ki bodo v pomoč pri izbiri kvalitetnega in učinkovitega sodelavca.
Za pridobitev novih sodelavcev je na izbiro precej metod, izmed katerih izbere podjetje najprimernejšo. Še vedno sta najpogostejši obliki objava javnega razpisa v sredstvih javnega obveščanja ali povezovanje z zavodom za zaposlovanje. Vse bolj pa narašča tudi priljubljenost oglaševalnih centrov in »lovcev na glave«, ki sicer nista najcenejši metodi, postajata pa vse bolj učinkoviti pri pridobivanju dobrih sodelavcev.
Najtežja naloga med vsemi pa je nedvomno izbira najprimernejših kandidatov. Na razpis se kandidati pisno lahko zelo dobro pripravijo in tako prepričajo delodajalce, da jih uvrstijo v naslednji krog odločanja. Delodajalec pa dobre kandidate spozna šele, ko jih povabi na razgovor. Preko intervjuja je moč resnično spoznati kandidata, zato se te metode še vedno največkrat poslužujejo.
Izbiri novih sodelavcev je potrebno posvetiti največ časa. Namen izbire je, da izločimo neprave in neustrezne kandidate in da se obdržijo tisti pravi, ki bodo pomagali pri uresničevanju ciljev podjetja. Čas pa bo ta, ki bo pokazal, ali smo bili pri izbiri uspešni ali ne.
Mala podjetja nimajo svoje kadrovske službe, zato to vlogo največkrat prevzame direktor podjetja, ki ima težko delo, saj mora večino opravil glede priprav in izbire opraviti sam. Težava pa nastane tudi, če na trgu delovne sile ni primernih kandidatov, kar otežuje vse delo in trud.
Glavni motiv za izbiro teme diplomskega dela je bil v tem, da bi podjetju Oletić GPI Inženiring d.o.o. iz Lendave pomagali pri pravilni izbiri novih sodelavcev. Podjetje, ki trenutno zaposluje 20 delavcev, je leta 2012 razširilo svojo proizvodnjo ter vložilo sredstva v novo investicijo - v proizvodno halo, kjer potrebujejo dodatne nove sodelavcev. V podjetju bodo morali pridobiti nove ljudi, kar bo predstavljalo veliko nalogo tako za direktorja podjetja kot za vse sodelavce. V podjetju namreč direktor rad prisluhne tudi zaposlenim, ki svetujejo in pomagajo pri izbiri pravega kandidata. Za podjetje želimo prikazati pomen planiranja in pridobivanja sodelavcev, prikazati različne metode pridobivanja in izbire sodelavcev, ki se jih naj in lahko poslužujejo pri novih zaposlovanjih.
Keywords: Management človeških virov, kandidati, podjetje, načrtovanje sodelavcev, pridobivanje sodelavcev, znanje, izkušnje, intervjuji, izbira, zaposlovanje
Published in DKUM: 22.07.2016; Views: 1457; Downloads: 109
Full text (905,71 KB)