1. Pojav zanosa v turistični izkušnji : diplomsko delo univerzitetnega študijaCarina Petrič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga je osredinjena na psihološko stanje, ki se imenuje zanos, specifično na pojav zanosa v turistični izkušnji. Zanos je motivacijski dejavnik, ki omogoča vztrajanje v turističnih aktivnostih in spodbuja globok občutek zadovoljstva, zato je pomemben del turistične izkušnje. Teoretični del naloge vsebuje pregled literature s področja zanosa in proučevanja zanosa v turističnih študijah. Opredeljeni so dejavniki, za katere je predpostavljeno, da vplivajo na zanos. Dejavniki so interpretacija znamenitosti s strani turističnega vodnika, predhodno poznavanje destinacije, pričakovanje prijetne izkušnje in razdalja od kraja bivanja do destinacije. V empiričnem delu je s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovljeno, ali ti dejavniki povečujejo zanos. Vprašalnik je bil razdeljen med domačimi in tujimi turisti na destinaciji Maribor. Ugotovljeno je bilo, da je imelo turistično vodenje vpliv na zgolj nekaj indikatorjev zanosa, ne pa na celoto oz. večino indikatorjev. Pri sedmih od devetih dimenzij zanosa je bila ugotovljena povezava s poznavanjem destinacije, kar pomeni, da je večja možnost za občutenje zanosa, če destinacijo pred obiskom poznamo. Med odvisnimi spremenljivkami in oddaljenostjo ni bilo najdene statistično pozitivne povezave. Dognano je bilo tudi, da turisti z višjimi pričakovanji občutijo tudi večji zanos. Izsledki raziskave so lahko v pomoč turistični industriji pri oblikovanju produktov. Keywords: zanos, turistična izkušnja, turistično vodenje, razdalja, pričakovanja Published in DKUM: 16.07.2024; Views: 149; Downloads: 108
Full text (2,26 MB) |
2. Pričakovanja generacije Z glede zaposlitve v PomurjuEmeli Šemen, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Pričakovanja generacije Z glede zaposlitve v Pomurju obravnava značilnosti generacije Z ter njihova pričakovanja glede zaposlitve. Namen raziskave je bilo ugotoviti, kaj generacija Z pričakuje od bodočega delovnega mesta. Delo se osredotoča na značilnosti generacije Z, vključno z njihovimi delovnimi vrednotami in pričakovanji, ter pomenom razumevanja teh značilnosti za uspešno zaposlovanje in razvoj kadrov. Uporabljene metode raziskovanja vključujejo sistematični pregled literature ter empirično raziskavo, ki je temeljila na anketnem vprašalniku, posredovanem mladim iz Pomurja. Rezultati ankete so pokazali, da generacija Z v Pomurju poudarja pomembnost pravičnega plačila, ravnotežja med delom in zasebnim življenjem, možnosti kariernega razvoja, fleksibilnosti pri delovnem času in dobro delovno okolje. Na podlagi teh ugotovitev so bila oblikovana priporočila za organizacije o tem, kako prilagoditi svoje strategije zaposlovanja in upravljanja s kadri, da bodo bolj privlačna za to generacijo. Priporočila vključujejo prilagajanje delovnih pogojev, spodbujanje kariernega razvoja, ustvarjanje pozitivne delovne kulture ter zagotavljanje fleksibilnih delovnih možnosti. Keywords: Generacija Z, generacijska pričakovanja, zaposlitev, Pomurje Published in DKUM: 28.06.2024; Views: 191; Downloads: 83
Full text (1,21 MB) |
3. Pričakovanja staršev kot vir stresa pri predšolskem otroku : diplomsko deloKlara Krajnc, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Pričakovanja staršev kot vir stresa pri predšolskem otroku je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature opredelili temeljne značilnosti stresa in stresorjev, opisali, kako stres pri predšolskem otroku prepoznamo, s kakšnimi strategijami ga skušamo obvladovati, opredelili situacije, ki lahko predšolskim otrokom povzročajo stres in kakšno vlogo imajo pri tem odrasli, oziroma kako lahko predšolskemu otroku pomagajo pri soočanju s stresnimi situacijami. Po kratki opredelitvi stresa pa smo se posvetili enemu izmed faktorjev, ki lahko predšolskemu otroku povzroča stres. To so pričakovanja staršev. V tem delu smo s pomočjo strokovne literature opredelili, kaj sploh so pričakovanja. Nato pa smo povzeli, kako lahko odrasli otroku pomagamo pri doseganju pričakovanj, in opisali vpliv različnih dejavnikov vzgoje pri zastavljanju realnih in optimalnih pričakovanj.
V empiričnem delu naloge smo raziskali, ali pričakovanja staršev vplivajo na predšolskega otroka in ali mu povzročajo stres. Zanimalo nas je, kakšna pričakovanja imajo starši, ali izhajajo iz otroka (njegovih sposobnosti, spretnosti in želja). Podatke smo zbrali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, dobljene podatke pa nato obdelali s pomočjo programa SPSS in jih interpretirali.
Ugotovili smo, da imajo starši predšolskih otrok najvišja pričakovanja na področju jezika, družbe in gibanja. Ta področja so v predšolskem obdobju najpomembnejša. Vendar visoka pričakovanja spremljajo tudi posledice. Veliko staršev od otrok pričakuje veliko, v uresničevanje pričakovanj pa ne bi vložila veliko truda. Obstaja tudi druga skrajnost, kjer so starši pri uresničevanju pričakovanj tako zagnani, da stresa pri otroku sploh ne zaznajo. Keywords: predšolski otrok, pričakovanja staršev, stres pri predšolskem otroku Published in DKUM: 23.04.2024; Views: 316; Downloads: 129
Full text (1,52 MB) |
4. Pričakovanja profesionalnih nogometašev v obdobju transferjevLaura Šalja, 2023, undergraduate thesis Abstract: Nogomet je priljubljen in konkurenčen ekipni šport. Je med najbolj priljubljenimi in najbolj razširjenimi športi na svetu. Le redki profesionalni športniki ostanejo celo življenje v istem klubu. Nekateri igralci so morda imeli odlično sezono in je po njih veliko povpraševanje, zato so pogosti transferji v druge klube. Transferji v svetu nogometa igrajo ključno vlogo pri oblikovanju kariernih poti igralcev in so pogosto povezani z visokimi pričakovanji glede novega klubskega okolja, uspeha in priložnosti za razvoj.
Namen naloge je raziskati in analizirati pričakovanja profesionalnih nogometašev v obdobju transferja.. Osredotočili smo se na zbiranje podatkov o izkušnjah štirih nogometašev, ki so opravili prenose med različnimi klubi. Cilj je bil razumeti, kako so bili igralci zadovoljni s svojimi prestopi, ali so se njihova začetna pričakovanja uresničila ter ali so se pričakovanja spreminjala skozi čas.
Raziskava je potekala med profesionalnimi nogometaši iz različnih klubov in lig. Intervjuvji so bili izvedeni preko Whatss App aplikacije in v prostorih kluba, kjer so igralci trenirali in se pripravljali na tekme. Naša raziskava je uporabila kvalitativno metodologijo, da bi se bolj poglobili v posamezne iskušnje igralcev ter pridobili globlji vpogled v njihova čustva, razmišljanja in občutke glede prestopa.
Naša raziskava je prinesla dragocene ugotovitve glede pričakovanj profesionalnih nogometašev v obdobju transferja. Igralci so pogosto imeli visoka pričakovanja v zvezi z novim klubom, igralnim časom in osebnim napredkom. Ugotovili smo, da so se pričakovanja igralcev včasih izpolnila, včasih pa tudi ne. Nekateri igralci so poročaali o večji prilagodljivosti svojih pričakovanj glede situacije, medtem ko so drugi ostali trdno zavezani prvotnim ciljem. Vpliv uspešnosti prestopa na njihove prihodnje prestopne odločitve je bil tudi pomemben dejavnik.
Raziskava je prispevala k boljšemuu razumevanju psihološkega vidika transferjev v nogometu ter lahko služi kot osnova za nadaljne raziskave v tej smeri.
Ugotovili smo, da je večina pričakovanj bila realistična, saj so temeljila na informacijah o novem klubu. Pomembna je bila dobra komunikacija med igralci, klubi in trenerji za obladovanje pričakovanj in preprečevanje nesporazumov.
Zadovoljstvo igralcev se odraža v njihovem odnosu do dela. Bolj kot so igralci zadovoljni v klubu, bolj so produktivni in posledično predstavljajo pozitivne rezultate. Keywords: pričakovanja, profesionalni nogometaši, transferji Published in DKUM: 08.12.2023; Views: 349; Downloads: 31
Full text (4,04 MB) |
5. Vpliv hedonizma na karierna pričakovanjaTjaša Rutar, 2023, undergraduate thesis Abstract: Predstavili bomo kako hedonizem vpliva na karierna pričakovanja mladih in kakšne prednosti ter slabosti prinaša vključevanje hedonizma. Hkrati smo se osredotočili tudi na ravnovesje javnega in zasebnega življenja, ki je za hedonistično razmišljanje prav tako pomembno. Za raziskavo vpliva hedonizma na karierna pričakovanja smo se odločili zato, ker sami želimo vključiti hedonistična nagnjenja v svojo kariero, in nas je zato zanimalo kakšne so prednosti in kakšne posledice lahko prinesejo hedonistična nagnjenja v naša karierna pričakovanja.
Namen naloge je boljše razumevanje hedonizma in kariernih pričakovanj in ravnovesja med javnim in zasebnim življenjem. Uporabili smo sekundarne vire, ki smo jih pred pisanjem preučili, kvalitativni pristop, za zbiranje podatkov pa smo uporabili anketni vprašalnik.
Ugotovili smo, kakšne so prednosti in slabosti vpliva hedonizma na karierna pričakovanja in kakše so prednosti ter slabosti vključevanja hedonizma v karierna pričakovanja. Ugotovili smo tudi kaj dandanes organizacije iščejo v mladih iskalcih zaposlitve in kako uskladiti javno in zasebno življenje, da bo posameznik lahko užival v obojem. Dotaknili smo se tudi izzivov mladih pri iskanju njihove prve zaposlitve. Na podlagi naših ugotovitev smo podali tudi predloge za vključevanje hedonizma v naša karierna pričakovanja.
Po preučitvi sekundarnih virov in skozi lastno raziskavo smo ugotovili, da je vključevanje hedonizma zelo razširjeno, vendar se je potrebno zavedati, da lahko prinese tudi posledice, če se ne zavedamo, da se mora hedonizem vključevati v določeni meri in premišljeno. Keywords: hedonizem, kariera, pričakovanja Published in DKUM: 10.10.2023; Views: 328; Downloads: 37
Full text (1,69 MB) |
6. Awareness and expectations of visitors to family medicine practices about palliative care in SloveniaErika Zelko, Dorotea Gašpar, Estera Gjuras, Nevenka Krčevski-Škvarč, 2021, original scientific article Keywords: paliativna oskrba, osveščenost javnosti, pričakovanja, palliative care, public awareness, expectations Published in DKUM: 22.01.2023; Views: 553; Downloads: 105
Full text (313,27 KB) This document has many files! More... This document is also a collection of 1 document! |
7. Analiza zadovoljstva odjemalcev v podjetju dm drogerie markt d. o. o.Tajda Plešej, 2020, undergraduate thesis Abstract: Zadovoljstvo odjemalcev predstavlja izjemen pomen za podjetja, zato je treba razumeti in upoštevati mnenja strank ter tako pridobiti podroben vpogled v to, kaj želijo kupci, in bolje prilagoditi svoje storitve ali izdelke, da izpolnijo oz. presežejo njihova pričakovanja. Na splošno lahko pričakujemo, da se bo zadovoljen odjemalec odločil za ponoven nakup in ostal zvest podjetju, kar bo za podjetje pomenilo ustvarjanje dobička na dolgi rok.
Ker smo želeli preveriti zadovoljstvo strank v dm drogerie markt, d. o. o., smo izvedli raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika in rezultate analizirali ter dobili vpogled v zadovoljstvo in zvestobo odjemalcev v podjetju in možnosti za izboljšave.
Anketiranci so na splošno zadovoljni s podjetjem dm, prevladuje pa nezadovoljstvo glede usposobljenosti kadrov, akcij in brezplačnih vzorčkov. Keywords: Zadovoljstvo odjemalcev, odjemalec, zvestoba, pričakovanja odjemalcev, nezadovoljstvo odjemalcev. Published in DKUM: 10.11.2022; Views: 673; Downloads: 77
Full text (700,43 KB) |
8. Analiza pričakovanj profesionalnih igralcev nogometa z delom njihovih športnih agentovMonika Ribič, 2021, master's thesis Abstract: Nogomet velja za enega izmed najbolj popularnih in najbolj razširjenih športov na svetu. Ker se šport neprestano razvija in postaja vedno bolj zapleten, so se športniki odločili, da bodo nekatere naloge prepustili svojim športnim agentom, katerih prvotna naloga je, da zastopajo interese športnika z namenom sklenitve profesionalne pogodbe. V kolikor ta ni sklenjena glede na športnikova pričakovanja, sledi nezadovoljstvo, le-to pa lahko negativno vpliva na športnikov uspeh.
Namen našega raziskovanja je ugotoviti, zakaj prihaja do razhajanj med pričakovanji profesionalnih igralcev nogometa in dejanskim stanjem. Raziskati smo želeli, ali se stopnja zadovoljstva posameznikov z delom njihovih športnih agentov razlikuje glede na igralno mesto posameznika in glede na izkušnje z igranjem v tujini. Prav tako nas je zanimalo, kateri so glavni kriteriji profesionalnih igralcev nogometa pri izbiri športnih agentov in katere kompetence želijo, da jih ima njihov športni agent.
V empiričnem delu smo s pomočjo deskriptivne metode in metode kompilacije preučili strokovno literaturo s področja tematike pričakovanj in zadovoljstva posameznikov, vrst kompetenc in nalog športnih agentov. Za potrebe raziskave pa smo se posluževali kvantitativne metode, kjer smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili pomembne podatke, katere smo kasneje statistično obdelali v programu IBM SPSS Statistics 26. Raziskovalno okolje so predstavljali slovenski profesionalni igralci nogometa, ki trenutno igrajo v Prvi ligi Telemach in v tujini.
Raziskava je pokazala, da ima 64,4 % profesionalnih igralcev nogometa športnega agenta, le-ti so z njihovim delom v povprečju zadovoljni, seveda pa obstaja prostor za izboljšave. Razlik o zadovoljstvu športnikov glede na kraj igranja nismo zaznali, smo pa zaznali razlike v zadovoljstvu glede na igralno mesto.
Ugotovili smo, da do razhajanj med posameznikovimi pričakovanji in dejanskim stanjem prihaja zato, ker imajo športniki zastavljena previsoka pričakovanja oziroma njihov športni agent svojega dela ne opravi dobro. Študij literature in rezultati raziskave so nam pokazali, da se naloge športnih agentov od primera do primera močno razlikujejo. Prav tako pa se od posameznika do posameznika razlikuje spisek želenih kompetenc, katere posameznik želi, da jih ima njihov športni agent.
Predstavili smo tudi konkretne rešitve, ki bi z ustrezno implementacijo v proces dela pripomogle k boljšemu doseganju zastavljenih ciljev in posledično k uresničitvi posameznikovih pričakovanj. Podali smo tudi predlog za nadaljnjo raziskavo, kjer bi ugotavljali, zakaj si posamezniki postavijo previsoka pričakovanja in kaj točno pričakujejo od svojih športnih agentov. Keywords: pričakovanja, zadovoljstvo, profesionalni igralci nogometa, športni agenti Published in DKUM: 23.11.2021; Views: 1086; Downloads: 174
Full text (1,32 MB) |
9. Specifičnosti inflacijskih gibanj v skupini držav G7Simon Matej Podgoršek, 2020, undergraduate thesis Abstract: Inflacija je pojav naraščanja splošne ravni cen. V zadnjih 30 letih smo priča konstantno nizkim stopnjam inflacije. Ocenjevanje in razumevanje inflacije je ključnega pomena pri oblikovanju in vodenju uspešne ekonomske politike. V tem delu obravnavamo teorijo o inflaciji in poglavitne dejavnike, ki vplivajo na inflacijsko gibanje. Prikažemo gospodarska in inflacijska gibanja držav članic G7 v obdobju od 1990 do 2019. Problem, ki ga predstavimo, je nenavadno nizka stopnja inflacije v zadnjem desetletju in nezmožnost monetarne politike, da bi ta problem razrešila. V delu pridemo do sklepa, da je ohranjanje stabilne inflacije ključnega pomena za gospodarski napredek držav. Dejavniki, kot so mednarodna trgovina, globalizacija, tehnološki napredek in plačna gibanja, pomembno krojijo dinamiko inflacije v skupini držav članic G7. Keywords: Inflacija, gospodarska aktivnost, globalizacija, ekonomska politika, inflacijska pričakovanja. Published in DKUM: 23.11.2020; Views: 1098; Downloads: 155
Full text (721,01 KB) |
10. Pričakovanja milenijcev od potencialnih delodajalcevAlma Halilović, 2020, undergraduate thesis Abstract: Obravnavamo pričakovanja milenijcev do potencialnih delodajalcev. Milenijci so generacija, ki je rojena med letoma 1980 in 2000. Generacije so si med seboj različne, vsaka ima različne lastnosti in razmišljanje. Tako se pričakovanja z leti spreminjajo, zato je pomembno, da delodajalci stopajo v korak s časom in ugotovijo, kaj je tisto kar pritegne ljudi, da se zaposlijo v organizaciji in jih tudi zadržijo čim dlje. V teoretičnem delu smo se seznanili s profilom generacije Y, njihovimi lastnostmi in značilnostmi. Prav tako smo ugotovili kateri dejavniki so tej generaciji pomembni pri iskanju službe ter kaj potrebujejo na delovnem mestu, da bi bili zadovoljni.
V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali kateri dejavniki so milenijcem pomembni pri iskanju delovnega mesta in kateri na delovnem mestu. Raziskovali smo kje bi raje delali (v organizaciji ali od doma), kakšno plačilo pričakujejo, kako pomembne so jim denarne nagrade ter kako hitro so pripravljeni menjati službo.
V diskusiji smo odgovarjali na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih postavili v empiričnem delu. Ugotavljali smo kateri odgovori so bili med anketiranci najbolj pogosti ter kateri dejavniki so tisti, ki so milenijcem najbolj pomembni. Na podlagi pridobljenih odgovorov smo podali svoje mnenje ter priporočila za izboljšavo.
Ugotovili smo, da je milenijcem pri iskanju službe na prvem mestu plačilo. Kljub temu so veliko pomembnost dali tudi drugim dejavnikom. Prav tako so jim pomembne denarne nagrade za uspešno opravljeno delo. Na samem delovnem mestu pa so jim najbolj pomembni medosebni odnosi. Ugotovili smo tudi, da si mladi želijo ostati na delovnem mestu čim dlje časa. Pri menjavi službe pa so neodločni. Ob ponudbi višjega plačila v drugi organizaciji bi mogoče bili pripravljeni menjati službo, kljub slabšim pogojem.
Menimo, da bi podjetja lahko mladim ponujala ustrezno plačilo za opravljeno delo ter jim sčasoma plačilo tudi poviševala (na podlagi uspešnosti in delovne dobe). Prav tako bi lahko organizirali razne team buildinge ter družabne dogodke, na katerih bi se zaposleni lahko povezali ter tako bolje komunicirali. S tem bi lahko izboljšali medosebne odnose. Pomembno je tudi, da se nadrejeni povežejo s svojimi zaposlenimi. Tu bi priporočali mentorstvo ter ustrezno vodenje. Milenijci so generacija, ki potrebuje nekoga, da jih vodi in usmerja ter jim daje povratne informacije. Keywords: pričakovanja, dejavniki, plačilo, medosebni odnosi, mentorstvo Published in DKUM: 05.11.2020; Views: 911; Downloads: 129
Full text (623,61 KB) |