| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Primerjalna analiza igralnih platform na globalnem trgu
Luka Djorojević, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Tematika diplomskega dela je v celoti umeščena na področje industrije videoiger. Osredotoča se na digitalne in fizične načine distribucije videoiger po celem svetu, pri čemer analizira prednosti in slabosti vsake metode za potrošnika in razvijalca videoiger. Navedene in primerjane so igralne platforme, ki so distribucijski portali za digitalne videoigre. Za platforme so naštete vse njihove značilnosti, ciljno občinstvo, prednosti in slabosti, provizijske stopnje in drugo. Platforme so razdeljene na trge mobilnih naprav, konzol in osebnih računalnikov, vsaka pa je primerjana s svojim ustreznim segmentom. V diplomskem delu so opisane tudi bistvene značilnosti industrije videoiger ter poglobljeno obravnavani trgi posameznih držav, ki predstavljajo pomemben del te industrije.
Keywords: Digitalna distribucija, videoigre, igralne platforme, industrija videoiger, konzole, pretakanje v živo
Published: 08.11.2021; Views: 45; Downloads: 1
.pdf Full text (2,52 MB)

2.
Primerjava sporočilno in tokovno orientiranih integracijskih sistemov
Vasilka Saklamaeva, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi pospešene uporabe in ustvarjanja podatkov, ki spremljajo rast interneta, se hitro soočamo z izzivom, kako z njimi upravljati na učinkovitejši, hitrejši in stroškovno ugodnejši način. To diplomsko delo se osredotoča na primerjavo med dvema vrstama integracijskih sistemov, ki temeljijo na sporočilih: sporočilne (angl. messaging/obdelava sporočila po sporočilu) in tokovno orientirane (angl. streaming/obdelava več podatkov). Pokazali smo njihove različne arhitekture ter s tem, kakšne prednosti in slabosti ponujajo. Predstavili smo tudi njihove vodilne predstavnike in njihove metode dela. Za nadaljnjo oceno njihove praktičnosti, smo opravili časovno primerjavo med tremi različnimi predstavniki: ActiveMQ (predstavnik rešitev izmenjave sporočil), Apache Kafka (predstavnik rešitev pretakanja) in Apache Pulsar (predstavnik obeh rešitev). Rezultati našega vrednotenja kažejo, da čeprav je čas pomemben dejavnik pri porazdeljenem računalništvu, ni vedno najpomembnejši. Na tej podlagi smo zaključili, v katerih primerih bi bili naši predstavniki glede na svoje različne metodologije najbolj primerni.
Keywords: sporočanje, pretakanje, primerjava, integracijski sistemi, ActiveMQ, Apache Kafka, Apache Pulsar, študija primera
Published: 18.10.2021; Views: 121; Downloads: 31
.pdf Full text (1,82 MB)

3.
Uporaba programskega orodja vMix za izboljšavo procesa video produkcije
Dragan Vuković, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo proces video produkcije različnih dogodkov z uporabo programskega orodja vMix. Namen dela je prikazati razlike med obstoječim načinom produkcije v medijski hiši in produkcijo z obravnavanim orodjem ter oceniti učinke morebitne vpeljave v redno uporabo. V nalogi so kratko opisane alternative orodju vMix in značilnosti tega orodja. Izdelan je splošni model procesa video produkcije, z diagramsko tehniko BPMN. Preizkus orodja vMix je obsegal testni prenos, novinarsko konferenco in športne dogodke. Na vseh testnih primerih uporabe orodja vMix ocene kažejo, da bi za približno isto oziroma sprejemljivo kakovost video produkcije medijska hiša imela nižje skupne stroške. Usposabljanje operaterjev za uporabo orodja vMix, ki že poznajo proces in tehnologijo, predstavlja minimalen napor in stroške.
Keywords: televizijski prenos, video produkcija, vMix, pretakanje, prenos v živo
Published: 02.02.2021; Views: 179; Downloads: 18
.pdf Full text (3,49 MB)

4.
Kodek opus in vpliv omrežnih degradacij na kakovost zvoka
Aleš Rumež, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava zvočni kodek Opus in vpliv omrežnih degradacij na kakovost zvoka. Namen dela je analizirati kakovost zvočnih posnetkov, kodiranih s kodekom Opus in poškodovanih s simulirano degradacijo omrežja na osnovi izgube paketov. V teoretičnem delu naloge so opisani zvočni kodeki in predstavljene objektivne metode za vrednotenje kakovosti zvoka. V praktičnem delu je razvit in implementiran postopek za primerjavo kakovosti zvočnih posnetkov, ki temelji na velikem številu ponovitev eksperimentov. Izvedeno je vrednotenje kakovosti realnih vhodnih posnetkov pri različnem deležu izgubljenih paketov v omrežju, pri čemer je uporabljena metoda za objektivno zaznavno ocenjevanje kakovosti govora ITU P.862 PESQ.
Keywords: govor, kodek Opus, omrežna degradacija, vrednotenje kakovosti, pretakanje
Published: 08.11.2019; Views: 489; Downloads: 36
.pdf Full text (711,67 KB)

5.
Boj proti digitalnemu piratstvu na področju glasbene industrije
Benjamin Lazar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Dejstvo je, da je glasba na takšen ali drugačen način del našega vsakdana. Internet in z njim selitev glasbe v oblak pa lahko vodita do uporabe piratskih kopij. K temu nedvomno veliko prispevajo tudi organi pregona, ki z aktivnostjo oz. pasivnostjo omogočajo tovrstno pretakanje glasbe. Tovrstna sklepanja so nas spodbudila k raziskovanju, kaj dejansko vodi k dejavnikom vpliva na področju uporabe piratskih kopij v glasbeni industriji. Glede na to, da je na slovenskem področju malo znanstvene literature s področja poznavanja in rabe piratskih kopij v glasbeni industriji, smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo med posamezniki, ki jih obravnavana tematika zanima, oz. posamezniki, ki so vpeti v področje glasbene industrije (N = 84). Anketni vprašalnik smo razposlali preko Facebooka, vsak pa je imel možnost, da posreduje anketo naprej. Na podlagi rezultatov smo potrdili vseh šest postavljenih hipotez. Prišli smo do ugotovitev, da se tisti, ki bolje poznajo področje avtorskih pravic, bolj pogosto odločijo za nakup glasbenih izdelkov. Anketiranci, ki bolj pogosto kupijo glasbeni izdelek, pa se bolje zavedajo posledic uporabe piratskih kopij v glasbeni industriji. Ugotovili smo tudi, da anketiranci, ki pogosto prenašajo nezakonito glasbo s spleta, manj pogosto kupujejo glasbene izdelke v fizični obliki. Nasploh pa ugotavljamo, da so v Sloveniji piratske kopije tako rekoč dostopne vsakomur, ki ima dostop do interneta. Ugotovitve tega diplomskega dela so pomembne za odločevalce, ki bodo krojili usodo glasbenih izdelkov v digitalni obliki. Gre za tematiko, ki ji bo treba v prihodnosti posvetiti več pozornosti, tako s strokovnega kot tudi z znanstvenega vidika.
Keywords: diplomske naloge, digitalno piratstvo, glasbena industrija, avtorske pravice, pretakanje
Published: 27.06.2019; Views: 560; Downloads: 73
.pdf Full text (532,13 KB)

6.
Pretakanje videoiger s pomočjo računalnika Raspberry Pi
Vid Rajtmajer, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil raziskati možnosti pretakanja videoiger s pomočjo računalnika Raspberry Pi na naprave, na katerih le-te niso nameščene in s tem preučiti del področja interneta stvari. Narejen je bil kratek pregled zgodovine videoiger in omrežij ter opravljena študija pretakanja vsebin s poudarkom na pretakanju videoiger. Predstavljena je implementacija lastne programske rešitve, implementirana v .NET okolju, ki s pomočjo tehnologije GameStream uporabniku omogoča enostavno igranje videoiger na Pi-ju. Rešitev je odprtokodna, zanesljiva in cenovno ugodna ter ponuja ob dobri omrežni opremi odlično uporabniško izkušnjo, kar je bilo potrjeno s testiranjem.
Keywords: Raspberry Pi, pretakanje, videoigre, internet stvari
Published: 19.10.2018; Views: 557; Downloads: 60
.pdf Full text (2,83 MB)

7.
EKSPERIMENTALNA OBRAVNAVA PRETAKANJA TEKOČIN V 4. IN 5. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Nina Zajec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V okviru projekta Razvoj naravoslovnih kompetenc sta bili med drugimi razviti tudi dve učili, katerih namen je, da so učitelju razrednega pouka v pomoč pri obravnavi učnega sklopa Pretakanje snovi — tekočin. Osnovni namen raziskave je bil ugotoviti, kakšne razlike se pokažejo pri obravnavi iste teme na enak način, enkrat v 4., drugič v 5. razredu osnovne šole in pri kateri izbiri učne oblike (frontalna ali skupinsko delo) se obravnava učne teme, pretakanje tekočin z vključitvijo obeh učil v pouk, izkaže kot uspešnejša. Preizkus učil je bil izveden na dveh osnovnih šolah, in sicer v štirih 4. in štirih 5. razredih. Podatke smo zbrali s pregledom delovnih listov, mnenj učiteljev izvajalcev in hospitiranja avtorice gradiv. Ugotovili smo, da obstajajo razlike med 4. in 5. razredom. Rezultati preizkusa so pokazali, da sta obe izvedeni učni obliki dela z vključitvijo obeh učil v pouk primerni v 5. razredu, medtem ko se je v 4. razredu kot primernejša — tudi po mnenju v preizkusu sodelujočih učiteljev — pokazala frontalna učna oblika dela. Upoštevaje višjo razvojno stopnjo otrok smo v 5. razredu glede na 4. razred ugotovili, da so učenci 5. razreda med obravnavo snovi osvojili več znanj in pojmov kot učenci 4. razreda glede na predznanje posamezne starostne skupine pred obravnavo. Med poukom sta se v obeh razredih spodbujali in razvijali sposobnost ustnega in pisnega komuniciranja; s preizkusom pa se je potrdila višja sposobnost petošolcev v primerjavi s četrtošolci tako v ustnem kot v pisnem komuniciranju, kar pa je ena pomembnejših naravoslovnih kompetenc. Obravnava teme Pretakanje tekočin je ob uporabi obeh učil dvignila motivacijo za delo in sodelovanje pri pouku v obeh razredih neodvisno od izbire učne oblike, zato priporočamo ta način dela, saj prispeva k boljšemu odnosu do predmeta in do naravoslovnih vsebin.
Keywords: Ključne besede: pretakanje tekočin, učila, naravoslovne kompetence, frontalna oblika, skupinska oblika.
Published: 06.09.2010; Views: 3719; Downloads: 361
.pdf Full text (2,89 MB)

8.
ZASNOVA MOBILNE APLIKACIJE VIDEO NA ZAHTEVO
Dejan Cencelj, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava opis vseh gradnikov, ki so potrebni za implementacijo mobilne rešitve aplikacije videa na zahtevo. Teoretični del diplomske naloge opisuje sistem videa na zahtevo in tehnologije na katerih temelji zasnovana arhitekture sistema. Opisani so standardi prenosnih tehnologij, protokoli za pretakanje vsebin, standardi za pripravo video in zvočnih vsebin in orodja, ki smo jih uporabili pri praktičnem delu. Praktični del opisuje celovito rešitev uporabe programske arhitekture za vzpostavitev komunikacije od konca do konca med mobilno napravo (mobilnim telefonom) in spletno aplikacijo, ki dostopa do podatkovne baze ter komunikacijo z video strežnikom. Arhitektura je implementirana s pomočjo programskega jezika Java. Spletno aplikacijo in poslovno logiko poganja aplikacijski strežnik GlassFish, ki predstavlja vsebnik za aplikacije, ki bazirajo na tehnologiji Java EE. Mobilno aplikacijo pa lahko namestimo na pametnem telefonu, ki ga poganja operacijski sistem Symbian S60. Podatki se na mobilni telefon prenašajo preko protokola TCP/IP z uporabo brezžičnega vmesnika, ki je lahko GPRS, UMTS, HSPDA oziroma hitra brezžična mrežna povezava - WLAN.
Keywords: Video na zahtevo, Pretakanje, Telekomunikacije, Java EE, J2ME, Pametni telefon
Published: 08.12.2009; Views: 1773; Downloads: 206
.pdf Full text (1,77 MB)

9.
Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica