| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Učinkovitost strategije omejevanja nasilja v družini v Sloveniji
Barbara Kunej, 2021, master's thesis

Abstract: Raziskovalno delo obravnava učinkovitost strategije omejevanja nasilja v družini v Sloveniji. Nasilju v družini je lahko danes izpostavljen vsakdo, ne glede na svoj družbeni položaj; najpogosteje so napada deležne prav ranljive skupine (ženske, otroci, starejše osebe itd.). Da bi bile države pri omejevanju in zatiranju nasilja čim bolj uspešne, oblikujejo temu primerne strategije. Glavni organizaciji sta Evropska unija in Svet Evrope, ki evropske države usmerjata pri razvoju lastne nacionalne strategije omejevanja nasilja v družinah. Glavnega pomena pri omejevanju nasilja je medinstitucionalno sodelovanje, ta določa bistvene pristojnosti in naloge posameznih nadzornih institucij in drugih organizacij. Strategije so v prvi fazi usmerjene v obravnavo problematike nasilja v družini, usmerjanje in dodatna izobraževanja strokovnih delavcev, obravnavno povzročiteljev, pomoč žrtvam nasilja. Ključnega pomena je sodelovanje vseh, ki se soočajo z nasiljem v družini. V Sloveniji je še vedno premalo raziskav glede nasilja v družini, čeprav je po sprejetju zakonske podlage Zakona o preprečevanju nasilja v družini in sprejetja Resolucije za nacionalno preprečevanje nasilja v družini 2009–2014 viden resen in discipliniran pristop. Za uresničevanje zastavljenih ciljev in nalog pa je potrebnega še veliko več dela s strani posameznikov, družbe, pristojnih nadzornih institucij ter same države. V empiričnem delu smo z analizo podatkov, zbranih s pomočjo anketnega vprašalnika, namenjenega zaposlenim strokovnim delavcem centrov za socialno delo, ki se pri svojem delu srečujejo ter soočajo z nasiljem v družini, skušali preučiti njihovo učinkovitost. Večina respondentov meni, da se cilji resolucije le delno uresničujejo, medsebojno sodelovanje različnih institucij se je po sprejetju Resolucije precej izboljšalo, načeloma pa se žrtve v primeru nasilja najpogosteje obrnejo na državni organ – policijo, ki v prvi vrsti posreduje, ko pride do nasilnega dejanja. Po mnenju strokovnih delavcev, zaposlenih na centrih za socialno delo, je glavni vzrok za nezadostno učinkovitost strategije omejevanja nasilja dolgotrajnost sodnih postopkov za obravnavanje primerov nasilja v družini, pa tudi samo nepoznavanje strategije, glavni razlog za nezadostno izvajanje akcijskega načrta pa je slabo poznavanje njegovih določil.
Keywords: nasilje, nasilje v družini, preprečevanje nasilja, strategije omejevanja, Slovenija, magistrska dela
Published: 10.03.2021; Views: 97; Downloads: 24
.pdf Full text (1,08 MB)

2.
Mobilni telefoni med varno uporabo in sredstvom nasilja med osnovnošolci
Mihaela Cvek, 2019, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji smo obravnavali uporabo mobilnih telefonov med osnovnošolci v Sloveniji. V teoretičnem delu smo izpostavili različne vidike mladostnikovega razvoja ter vlogo družine, vrstnikov in šole pri tem. Osvetlili smo mesto in vlogo mobilnih telefonov v sodobni družbi in v življenju mladostnikov ter opozorili na možne nevarnosti in pasti uporabe mobilnih telefonov med mladostniki. Prikazali smo nekaj primerov pozitivne uporabe mobilnih telefonov v vzgojno-izobraževalnem procesu in opozorili na morebitne pasti uporabe mobilnih telefonov v vzgojno-izobraževalnem procesu. Posebno pozornost smo namenili različnim vrstam nasilja med mladostniki, zlasti nasilju s sodobno tehnologijo ter strategijam za njihovo preprečevanje in odpravljanje. Empirični del je bil zasnovan na triangulacijskem pristopu in je združeval kombinacijo kvantitativnega in kvalitativnega pedagoškega raziskovanja. Temeljna ugotovitev kvantitativnega dela raziskave, izvedene od marca do junija 2016, v kateri je sodelovalo 843 učencev 6. in 9. razredov in 158 učiteljev razrednikov iz osnovnih šol vseh statističnih regij Slovenije, je, da so mobilni telefoni močno vpeti v življenje učencev. Raziskava je potrdila, da uporabljajo učenci mobilne telefone v šoli tudi nedovoljeno. Glede na imetje in način uporabe mobilnih telefonov med učenci so mobilni telefoni statusni simbol in sredstvo socialnega povezovanja. Le približno polovica učencev je navedla, da se zavedajo škodljivosti sevanja mobilnih telefonov. Raziskava je pokazala, da so mobilni telefoni sredstvo, zaradi katerega in s katerim se izvaja nasilje. Po navedbah učencev je bila približno desetina žrtev različnih oblik medvrstniškega nasilja, ki se je dogajalo zaradi mobilnih telefonov, slabi trije odstotki učencev so že bili žrtev nasilja z mobilnimi telefoni, dober odstotek učencev pa žrtev happy slappinga. Učitelji so kot najučinkovitejšo strategijo preprečevanja nasilja z mobilnimi telefoni ocenili dosledno ukrepanje v primeru kršitev v skladu z zapisanimi pravili, kot najbolj učinkoviti strategiji odpravljanja nasilja z mobilnimi telefoni pa resno jemanje in takojšnjo obravnavo vsakega znaka nasilja ter pogovor z žrtvijo in nudenje žrtvi podpore in pomoči. V povezavi z odgovorno in varno uporabo mobilnih telefonov so izrazili največje potrebe po izobraževanju o vsebinah, povezanih z nasiljem z mobilnimi telefoni. Raziskava je pokazala tudi, da so učenci bolj kot učitelji naklonjeni uporabi mobilnih telefonov v vzgojno-izobraževalnem procesu, učitelji pa se bolj kot učenci zavedajo možnih posledic tovrstne uporabe. Kvalitativni del raziskave je temeljil na polstrukturiranih intervjujih ravnateljev in analizi dokumentov šol (vzgojni načrt, šolska pravila in hišni red). Intervjuji z ravnatelji iz osmih osnovnih šol, ki so bile zajete tudi v kvantitativni del raziskave, so pokazali, da se, po navedbah ravnateljev, šole redko soočajo z nasiljem z mobilnimi telefoni. Ravnatelji so opozorili na slabo ozaveščenost o možnih nevarnostih uporabe mobilnih telefonov med učenci in učitelji. Kot najbolj učinkovito strategijo preprečevanja nasilja z mobilnimi telefoni so navedli ozaveščanje učencev in kot najbolj učinkovito strategijo za odpravljanje tovrstnega nasilja razgovore z učenci. Ravnatelji so navedli, da imajo različne vizije preprečevanja in ukrepanja ob pojavu nasilja z mobilnimi telefoni. Analiza dokumentov šol je pokazala raznoliko in deloma pomanjkljivo urejenost pravil uporabe mobilnih telefonov v šolah ter pristopov ukrepanja ob neupoštevanju pravil. Na osnovi dobljenih rezultatov smo v zaključku doktorske disertacije podali smernice za spodbujanje odgovorne in varne uporabe mobilnih telefonov med osnovnošolci.
Keywords: mobilni telefoni, učenci, statusni simbol, sredstvo povezovanja oz. izključevanja, elektromagnetno sevanje, nasilje z mobilnimi telefoni, preprečevanje in odpravljanje nasilja z mobilnimi telefoni
Published: 28.05.2019; Views: 702; Downloads: 160
.pdf Full text (3,32 MB)

3.
Nekateri družbeni vidiki nasilja nad otroki
Daniela Kopinšek, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Otroci se sami ne morejo zaščiti pred nasiljem, ampak je to naloga in dolžnost vseh odraslih. Ključnega pomena je, kako se družba odziva na nasilje nad otroki. Zato je treba družbo in posameznike ozaveščati, o nedopustnosti nasilja pa je nujno treba izobraževati tudi otroke. Metodologija raziskovanja: V empiričnem delu diplomskega dela smo uporabili metodo kvantitativnega raziskovanja. Raziskavo smo izvedli na III. osnovni šoli Celje. Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da učenci največ informacij o nasilju nad otroki dobijo v šoli ali pri obšolskih dejavnostih. Ugotovili smo, da je nad otroki najbolj izvajano fizično in psihično nasilje odraslih oseb, najpogosteje staršev. Sklep: Življenje brez nasilja je temeljna otrokova pravica. Za dosego ničelne tolerance do nasilja nad otroki bo treba v naši družbi še veliko osveščanja o nesprejemljivosti le-tega. Tudi medicinske sestre lahko v okviru zdravstvene vzgoje prispevajo k večji ozaveščenosti na tem področju, da se tako prepreči nadaljnje povzročanje, toleriranje in upravičevanje nasilja nad otroki.
Keywords: odgovornost družbe, vzgoja, odkrivanje nasilja, preprečevanje nasilja, znanje.
Published: 01.03.2017; Views: 743; Downloads: 110
.pdf Full text (1,97 MB)

4.
DRUŽINSKO NASILJE NAD ŽENSKAMI
Alja Hvalec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Na področju preprečevanja družinskega nasilja nad ženskami je bilo v preteklosti storjeno že veliko. Dolgo neviden zasebni problem, je končno postal problem, za katerega je družbeno odgovoren vsak. Vendar kljub prizadevanjem, tako na nacionalni kot na mednarodni ravni, družinsko nasilje, zaradi svoje zasebne narave, še vedno prevečkrat ostaja skrito oziroma ga pristojne institucije odkrijejo šele, ko so posledice že zelo hude ali celo usodne. Poleg zakonodajnih okvirov, ki morajo dati ustrezno pravno podlago za celostno in učinkovito obravnavo primerov nasilja ter usklajeno delovanje in sodelovanje vseh pristojnih institucij, je bistveno ozaveščenje ljudi. Dopustna meja nasilja ne obstaja in vsakršno nasilje je strogo prepovedano in mora biti ustrezno sankcionirano. Odpraviti je potrebno vse oblike diskriminacije, krepiti družbeno moč in ekonomsko neodvisnost žensk ter spodbujati in uresničevati dejansko enakost med spoloma. Posebno pozornost je potrebno nameniti tudi povzročiteljem nasilja, ki tako kot žrtev, potrebujejo strokovno pomoč, ki jo lahko nudijo le dobro usposobljeni in izobraženi kadri.
Keywords: Družinsko nasilje nad ženskami, družina, ženske, enakost med spoloma, vzroki in posledice nasilja, dejavniki tveganja, preprečevanje nasilja, pomoč žrtvi nasilja, pomoč povzročitelju nasilja.
Published: 02.12.2016; Views: 1054; Downloads: 173
.pdf Full text (1,02 MB)

5.
Nasilje v družini in njegovo preprečevanje
Damjan Žagar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Nasilje v družini je širši družbeni problem, ne pa samo problem med partnerjema v družinski skupnosti. Nasilje pušča posledice tako na partnerju osebno, kot tudi na širši skupnosti. Posledice se na partnerju kažejo kot odtujevanje skupnosti, izogibanje, zanemarjanje, … na širši skupnosti pa se posledice kažejo kot povečana zloraba zdravil, bolniške odsotnosti, zanemarjanje vzgoje otrok… Za zaščito žrtve sta smo v kaznovalnem pravu dva zelo podobna inštituta, ki naj bi zaščitila žrtev in sankcionirala kršitelja. Z nasiljem v družini lahko storilec stori prekršek po ZJRM-1 ali kaznivo dejanje po KZ-1. Pri hitrem in površnem branju skoraj ne opazimo razlike med določbama obeh zakonov. Zaščito žrtve v kazenskem pogledu pa urejata ZNPPol in ZKP. Tudi tukaj je »dvojnost« zakonske ureditve »Prepoved približevanja določeni osebi, kraju ali območju« med ZNPPol in ZKP podobna. Namen diplomskega dela je, ob upoštevanju sodne prakse, prikazati posebnosti in razlike, ki so bistvenega pomena pri obravnavi in preprečevanju nasilja v družini. V nadaljevanju bodo nakazane posamezne dileme, ki jih bom poskušal pojasniti z navedbami posameznih sodb, ki so, oziroma bistveno vplivajo na pravilno odločitev in pravilno uporabo posameznih pravnih inštitutov za zaščito žrtve nasilja v družini.
Keywords: Prepoved približevanja določeni osebi, kraju ali območju, nasilje v družini, preprečevanje nasilja, prekršek ali kaznivo dejanje
Published: 19.09.2016; Views: 1065; Downloads: 137
.pdf Full text (1,93 MB)

6.
PREPREČEVANJE NASILJA V ŠOLI
Mojca Jakopiček, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Velja, da otrok, ki kaže odklonilno vedenje v šoli do svojih vrstnikov ali drugih vpletenih v vzgojno-izobraževalnem sistemu (učitelji, čistilka, hišnik, kuharica itd.), na neki način prikazuje odsev svojega vsakdanjega življenja in vzgoje, ki jo dobi od staršev, razen v primerih, ko so za takšna dejanja kriva določena bolezenska stanja. Zato se nasilje otrok velikokrat navezuje na odnose v družini ali pa na vpliv družbe, saj so mladostniki za uveljavljanje in dokazovanje svojim prijateljem pripravljeni storiti marsikaj. Z uvedbo Konvencije o otrokovih pravicah, ki jo je sprejela Generalna skupščina Združenih narodov leta 1989 in je začela veljati 2. septembra 1990, se je družba začela zavedati problema nasilja nad otroki. Poostrili so se nadzori centrov za socialno delo, ki tudi sedaj budno bdijo nad družinami in reagirajo ob vsakem odklonilnem, za našo družbo moralno nesprejemljivem vedenju. Vključevati so se začeli tudi v delo šole, ko je šola zaznala, da so otroku v družini kršene osnovne pravice, kot tudi takrat, ko se je otrok vedel skrajno neprimerno in izvajal nasilje nad drugimi. Vendar so morale šole, ki so imele leta 2008 posebej zavedene otrokove pravice in dolžnosti, le-te umakniti in vpeljati svoj vzgojni načrt zaradi različnih polemik in svojevrstnih pogledov na dokumentacijo. Ker je vnašanje pravnih vsebin v šolsko disciplino lahko preveč formalnega pomena, ko gledamo vzgojne načrte in šolske redove, ki povzemajo Zakon o osnovni šoli, morajo učitelji dobro shajati s predpisi in ukrepi in se za njih odločati ne samo na pravno-formalni osnovi, temveč na tudi osnovi vseh okoliščin in vzrokov, ki so povod za določeno vedenje učencev. Vendar se šole, kljub temu da bi se lahko bolj posvetile problematiki nasilja z določenimi preventivnimi programi, v večji meri bolj osredotočajo na vzgojne ukrepe kot kurativo.
Keywords: nasilje, nasilje v šolah, medvrstniško nasilje, vrstniki, preprečevanje nasilja, vzgojni ukrepi.
Published: 29.08.2016; Views: 2031; Downloads: 359
.pdf Full text (1,43 MB)

7.
BULLYING V SREDNJI ŠOLI
Špela Gričnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu opisujemo bullying ali vrstniško nasilje v srednji šoli. Nasilje med vrstniki se lahko zgodi v vsaki šoli, na poti v šolo in iz nje. Ko govorimo o vrstniškem nasilju, so vanj lahko vključeni posamezniki ali pa skupine mladostnikov, ki se pojavljajo kot žrtve, nasilneži ali opazovalci. Vso to nasilje, ki ga povzročajo, pri mladostnikih pušča pečat, ki vpliva na oblikovanje kasnejše samopodobe in osebni razvoj posameznika. V literaturi zasledimo različne oblike vrstniškega nasilja v srednjih šolah, ki se na grobo deli na psihično oziroma verbalno nasilje, fizično nasilje in spolno nasilje. Med nasilje pa ne štejemo tistih dejanj, kjer sta obe osebi prostovoljno vstopili v ta odnos. Poleg različnih oblik, pa so pomembni tudi številni dejavniki, ki vplivajo na pojav vrstniškega nasilja. Tako so si vsi avtorji enotni glede naslednjih dejavnikov: družina, vrstniki, šola in mediji. Družina je tisti dejavnik, ki bistveno vpliva na razvoj otrokove osebnosti in mu pokaže kaj je prav in kaj narobe. Ta mu mora dajati kar se da najboljši zgled, hkrati pa tudi šola, ki postane otrokov drugi dom. Organi pregona in druge institucije se srečujejo s primeri nasilja, zato je potrebna ureditev na področju zakonodaje in uvedba različnih ukrepov, ki se uvajajo na srednjih in drugih šolah. Iz mnogih izkušenj in zgodb, ki jih lahko preberemo ali slišimo o nasilju med vrstniki, je potrebno poudariti, da nasilje ni dopustno in zanj ni ustreznega opravičila. Otrokom je potrebno ustvariti varno okolje, še posebej med vrstniki, ki postanejo zelo pomembni skozi njihovo odraščanje.
Keywords: bullying, vrstniško nasilje, mladostnik, nasilnež, žrtev nasilja, ukrepi za preprečevanje nasilja, oblike vrstniškega nasilja
Published: 23.05.2016; Views: 1097; Downloads: 142
.pdf Full text (1,07 MB)

8.
BULLYING MED UČENCI OSNOVNE ŠOLE
Nastja Klein, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Pri nasilju gre za naučen vedenjski vzorec, ki je nedopusten in kazniv. Gre za širok spekter negativnih ravnanj, ki pri žrtvah puščajo hude in dolgotrajne tako čustvene in fizične posledice. Otrok, ki je žrtev takšnega nasilja, lahko ima trajne posledice in je zaznamovan za vse življenje. Povzročitelj nasilja je za to odgovoren, žrtvi pa se nudi takojšnja pomoč. Strokovna literatura v grobem loči pet vrst nasilja: psihično, fizično, medvrstniško, spolno in nasilje v družini. Nasilje med vrstniki je lahko fizično ali psihično, posamično ali skupinsko. O nasilju govorimo, kadar učenec ali skupina učencev drugemu učencu govori neprijetne ali nespodobne besede, ga zafrkava, brca, tepe, mu uničuje oblačila ali šolske potrebščine, ga obrekuje in izloča iz družbe vrstnikov, zaklene v garderobo ali učilnico itd., zaradi česar tak učenec trpi in se ne more braniti. Obstajajo različne oblike nasilja, kot tudi različni dejavniki, ki vplivajo na medvrstniško nasilje, kot so mediji, vrstniki, družina, šola. Največkrat medvrstniško nasilje izvira iz nasilja v družini. Otroci, ki jih doma pretepajo starši, ta vedenjski vzorec prenašajo naprej. V diplomski nalogi je podrobno predstavljen bullying med otroci osnovne šole.
Keywords: nasilje, medvrstniško nasilje, bullying, otroci, dejavniki, preprečevanje medvrstniškega nasilja.
Published: 30.09.2014; Views: 2288; Downloads: 428
.pdf Full text (278,78 KB)

9.
"Mobing" med učenci tretje triade v OŠ
Sandra Pjanić, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se ukvarjali s pojavom trpinčenja med učenci 7., 8. in 9. razredov osnovnih šol. Zavedati se moramo, da je trpinčenje pojav, ki je v šolah vse bolj prisoten, čeprav nekateri avtorji navajajo, da je v enaki meri prisoten že od nekdaj, da pa se je v zadnjih letih le povečala naša občutljivost na pojav trpinčenja. Otrok, ki je žrtev te vrste nasilja, je lahko zaradi takšne izkušnje zaznamovan za vse življenje, zato se je potrebno zavedati problema trpinčenja med učenci in vrstniki, ki se pojavlja v slovenskih osnovnih šolah in vzpostaviti ustrezne mehanizme za preprečevanje in zmanjševanje trpinčenja. V želji, da bi ugotovili, kakšen je obseg trpinčenja med vrstniki v slovenskih osnovnih šolah, kje ter kdaj se le-to najpogosteje dogaja, smo na izbranih slovenskih osnovnih šolah opravili raziskavo, ki smo jo izvedli s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika. V analizo je bilo vključenih 268 učenk in učencev 7.,8. in 9. razredov izbranih slovenskih osnovnih šol. Z raziskavo smo prišli do zanimivih ugotovitev. Večina naših predvidevanj je bila pravilnih. Zastavljene cilje smo uresničili, in tako ugotovili, kolikšen je obseg trpinčenja na posamezni osnovni šoli ali ga učenci prepoznajo, koliko je žrtev trpinčenja ter koliko tistih, ki trpinčenje izvajajo. S to raziskavo smo izbranim osnovnim šolam omogočili, da dobijo predstavo o tem, kakšno je stanje glede pojava trpinčenja na njihovi šoli in v skladu s tem sprejmejo ustrezne mehanizme, ki bodo prispevali k temu, da se trpinčenje v prihodnosti prepreči oziroma zmanjša.
Keywords: osnovna šola, nasilje med vrstniki, trpinčenje, mobing, žrtev, povzročitelj nasilja, preprečevanje nasilja
Published: 11.01.2013; Views: 2322; Downloads: 251
.pdf Full text (1,23 MB)

10.
Search done in 0.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica