SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Ocenjevanje vrednosti zemljišč po metodi preostanka vrednosti : diplomsko delo visokošolskega strokovnega programa
Milan Caf, 2004, undergraduate thesis

Keywords: metoda preostanka vrednosti, metoda primerjave prodaj, ocenjevanje vrednosti nepremičnin, preostanek vrednosti
Published: 26.07.2007; Views: 2778; Downloads: 0 
(1 vote)

2.
DEJAVNIKI OBLIKOVANJA PREOSTANKOV VREDNOSTI PRI POSLOVNEM NAJEMU OSEBNIH VOZIL
Luka Buhanec, 2012, master's thesis

Abstract: Pri tipičnem lizinškem dogovoru o poslovnem najemu osebnega vozila, finančna inštitucija (najemodajalec) kupi novo vozilo od pooblaščenega trgovca in ga daje v najem fizični ali pravni osebi (najemojemalcu). Pri večini tovrstnih najemov gre za najeme zaprtega tipa (angl. closed-end lease), kar pomeni, da tveganje morebitne razlike med tržno vrednostjo predmeta najema in njegovim preostankom vrednosti v času izteka najemne pogodbe, ostaja pri najemodajalcu. Velik del od strani najemojemalca odplačanih najemnin skozi pogodbeno obdobje predstavlja razlika med nabavno vrednostjo predmeta najema in njegovim preostankom vrednosti. Preostanek vrednosti je tista vrednost vozila, ki ne bo pokrita z odplačilom mesečnih obrokov najemnine, ki jih bo najemodajalcu skozi trajanje najemne pogodbe odplačal najemojemalec. Je tudi neamortizirana nabavna vrednost vozila, zmanjšana za del depreciacije, nastale v času trajanja najemne pogodbe in je nenazadnje tudi ocena bodoče vrednosti vozila v času izteka pogodbe o poslovnem najemu, ki jo najemodajalec postavi neodvisno od tržne vrednosti le-tega. Ex-ante določeni kalkulirani preostanek vrednosti naj bi bil v idealnih okoliščinah enak njegovi kasnejši tržni oziroma dejanski odkupni vrednosti. Interes najemodajalca je namreč ustvarjati prihodke iz naslova poslovnega najema osebnega vozila in ne iz naslova njegove kasnejše (od)prodaje). S ciljem omejitve tržnega tveganja iz naslova morebitnih izgub pri odprodaji osnovnih sredstev v času izteka pogodbe o poslovnem najemu, mora tako le-ta posebno pozornost namenjati nekaterim dejavnikom, ki imajo na določanje odkupne vrednosti osebnega vozila pomembnejši vpliv. To magistrsko delo se je omejilo na podrobnejšo obravnavo vpliva znamke, barve, dodatne opreme, poškodb in emisij CO2 na slednjo. Izsledki raziskave na podlagi pridobljenih sekundarnih podatkov podjetja X, kažejo, da ima znamka pomemben vpliv na odkupno vrednost osebnih vozil, pri čemer velja dodati, da slovenski kupec še vedno bolj preferira vozilo nemškega, kot pa denimo francoskega porekla. Močna povezanost obstaja tudi med dodatno opremo in odkupno vrednostjo osebnih vozil, vendar je le-ta izrazitejša pri dražjih osebnih vozilih, dočim pri vozilih z nižjo odkupno vrednostjo na slednjo nima bistvenega vpliva. Glede priljubljenosti barv potrjuje izvedena raziskava podobna dognanja kot v tujini, saj pri izbiri barv pri osebnih vozilih v poslovnem najemu prednjačijo srebrna, siva, črna in bela vozila. Dodam lahko, da je povezanost med barvo in odkupno vrednostjo osebnih vozil večja v višjih tržnih segmentih. Kljub temu, da na podlagi pridobljenih rezultatov izvedene raziskave ni moč z gotovostjo trditi, da obstaja povezanost med emisijami CO2 in odkupno vrednostjo osebnih vozil v poslovnem najemu, bi na omenjeno temo raziskave gotovo veljalo nadaljevati tudi v prihodnje, saj evropske uredbe o določitvi standardov emisijskih vrednosti za nove osebne avtomobile v sklopu celostnega pristopa EU za zmanjšanje emisij CO2 na področju prometa, med drugim opredeljujejo velike olajšave za avtomobile z manjšimi izpusti, kot tudi za tiste, katerih ciljne vrednosti specifičnih emisij bodo zmanjšane zaradi uporabe inovativnih tehnologij. Ocenjujem, da bo navedeno imelo pomemben vpliv pri nakupnih odločitvah glede okolju prijazn(ejš)ih vozil v prihodnosti.
Keywords: poslovni najem, osebna vozila, preostanek vrednosti, odkupna vrednost, depreciacija, znamka, barva, dodatna oprema, poškodbe, emisije CO2.
Published: 20.02.2013; Views: 1009; Downloads: 149
.pdf Full text (3,24 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica