| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 555
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Prenova poslovnih procesov
Marija Ratkovac, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Prenova poslovnih procesov je ključni korak k izboljšanju organizacije in njenega konkurenčnega položaja na trgu. Ta naloga se bo osredotočila na pomen prenove poslovnih procesov, koristi, ki jih prinaša, in ključne korake pri njegovi implementaciji. Prenova poslovnih procesov predstavlja sistematičen pristop k redefiniranju, optimiziranju in izboljšanju obstoječih procesov v organizaciji z namenom doseganja boljših rezultatov, povečanja učinkovitosti, znižanja stroškov in izboljšanja kakovosti izdelkov ali storitev. V današnjem dinamičnem poslovnem okolju se organizacije soočajo z nenehnimi spremembami in izzivi, zato je prenova poslovnih procesov nujna za prilagajanje novim zahtevam trga. Z odpravo nepotrebnih korakov, uvedbo avtomatizacije in optimizacijo virov lahko organizacija doseže boljše rezultate z manj truda. Prav tako lahko to privede do skrajšanega časa izvajanja storitev, kar izboljša zadovoljstvo strank. Z bolje definiranimi procesi se lahko organizacija hitreje odziva na spremembe v okolju, pa tudi na nove priložnosti in izzive. To je ključnega pomena za dolgoročni uspeh in vzdržnost na trgu. Diplomsko delo najprej obsega teorijo, kjer razložimo od osnov, natančneje kaj so poslovni procesi, načine prenove in morebitne izboljšave le-teh. Poslovni procesi so kompleksen del, ki zahteva natančno razlago tako v teoriji kot v praksi. Teorija in praksa ne gresta ena brez druge, saj lahko podjetje tako najbolje deluje brez večjih izpadov, ki ga lahko stanejo dobrega in uspešnega dela. Prav tako je pomembno upoštevati želje, možnosti in trud zaposlenih, brez katerih podjetje ne more delovati. Predstavili bomo primere izboljšave in rešitve problemov. Ti primeri ilustrirajo različne načine, kako lahko prenova poslovnih procesov prinese pozitivne spremembe, optimizira delovanje podjetja ter prispeva k večji uspešnosti in konkurenčnosti. Ugotovimo lahko, da prenova poslovnih procesov pomembno vpliva na organizacijo dela in samo počutje v gostilni. Poleg organizacije dela je zelo pomembna perspektiva strank in kako stranke dojemajo prenovo poslovnih procesov. Dosedanje izkušnje so pokazale pozitivne odzive na prenovo poslovnih procesov in njihovo zadovoljstvo. Zadovoljstvo se je odražalo v vseh delih, ki so prenovljeni in opaženi, kot so hitrost naročanja, izboljšana ponudba, izgled in sama kvaliteta hrane.
Keywords: prenova, poslovni procesi, gostinska panoga.
Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 96; Downloads: 9
.pdf Full text (1,82 MB)

2.
Izboljšanje poslovnih procesov v podjetju Deportivo d.o.o.
Manja Ančevski, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Procesi se odvijajo na vsakem koraku življenja. Čeprav jih v vsakdanjem življenju ne definiramo tako pogosto, je za organizacije bistvenega pomena, da te jasno opredelijo njihove poslovne procese. Z naraščajočo mednarodno konkurenco se organizacije danes spopadajo z izzivi za svoj obstoj. Z namenom preživetja v konkurenčnem mednarodnem okolju se veliko organizacij odloča za prenovo svojih poslovnih procesov, kar pa povzroči še druge organizacijske spremembe. V diplomskem delu smo najprej opredelili poslovne procese, management poslovnih procesov in organizacijsko strukturo podjetij, pri čemer smo podrobneje obravnavali funkcijsko in procesno organizacijsko strukturo. V nadaljevanju smo opredelili prenovo poslovnih procesov ter sistematizacijo delovnih mest. V aplikativnem delu smo opisali in analizirali poslovne procese, organizacijsko strukturo in delovna mesta v podjetju Deportivo, d. o. o. Prišli smo do spoznanja, da je treba poslovne procese izboljšati, saj so ti trenutno neoptimalni in zaradi njih prihaja do težav. V nadaljevanju smo podali ter analizirali predloge izboljšav za obravnavano podjetje ter ocenili učinke predlaganih sprememb. Ugotovili smo, da bi spremembe v organizacijski strukturi in izboljšanje poslovnih procesov pozitivno vplivali na delovanje in poslovanje podjetja. Prišli smo do spoznanja, da prenova poslovnih procesov ni enkraten projekt, vendar da je treba procese posodabljati in prenavljati skozi celoten življenjski cikel podjetja. Prenova poslovnih procesov velikokrat privede tudi do organizacijskih sprememb. Za lažji potek dela po prenovi imajo podjetja idealno priložnost, da posodobijo ali na novo napišejo sistematizacijo delovnih mest.
Keywords: poslovni procesi, prenova, organizacijska struktura, sistematizacija delovnih mest.
Published in DKUM: 09.10.2023; Views: 109; Downloads: 7
.pdf Full text (1,91 MB)

3.
Celovita prenova širšega območja grajske pristave v Slovenski Bistrici : magistrsko delo
Kaja Prosenjak, 2023, master's thesis

Abstract: Mesto Slovenska Bistrica je mesto mnogih zgodovinsko pomembnih objektov in drugih znamenitosti, ki so v letih vplivali na mesto in tudi precej širše območje. Velik del zgodovine v središču mesta je dobro ohranjen. Med pričevalci prejšnjih stoletij so grad Slovenska Bistrica, grajski park, staro mesto jedro s trgom, cerkve, rotovž … Nekoliko manj prepoznavni, vendar za zgodovinski razvoj mesta in okolice vseeno pomembni objekti so glavna tema te magistrske naloge. V nalogi so podrobneje obravnavani trije objekti, ki stojijo na robu srednjeveškega dela mesta, v neposredni bližini gradu. Zgrajeni so bili za podporo življenja na gradu in v mestu, danes pa so pozabljeni, prazni, propadajoči ali brezoblično dograjeni in čakajo na nove priložnosti. Namen naloge je predstaviti možnosti za revitalizacijo in nadgradnjo širšega območja grajske pristave z umestitvijo novih programov v objekte, ureditvijo zunanjosti in prostora med njimi, s poudarkom na ohranjanju in prezentaciji originalnih arhitekturnih elementov in celote.
Keywords: arhitektura, Slovenska Bistrica, grajska pristava, prenova, revitalizacija
Published in DKUM: 27.09.2023; Views: 283; Downloads: 73
.pdf Full text (55,30 MB)

4.
Tehnično-ekonomska analiza upravičenosti investicije v prenovo intralogistike z avtonomnimi mobilnimi roboti : magistrsko delo
Mitja Podhostnik, 2023, master's thesis

Abstract: Današnje nadvse dinamično proizvodno okolje zahteva prilagodljive in učinkovito oblikovane intralogistične procese, česar se v podjetju Geberit proizvodnja d.o.o. dobro zavedajo. V podjetju Geberit proizvodnja d.o.o. proces oskrbe montažnih linij rešujejo s pomočjo vlačilcev, t. i. "milk-run" vlačilcev. Ker z obstoječim načinom oskrbe montažnih linij ne dosegajo želene učinkovitosti, so se v podjetju odločili, da proces oskrbe montažnih linij avtomatizirajo. V ta namen smo v podjetju analizirali trenutno stanje intralogističnih procesov in s postopkom sinteze združili bistvena spoznanja v predloge učinkovitejših rešitev. Na podlagi študije obstoječega stanja na realnem primeru ugotavljamo, da obstoječi način oskrbe montažnih linij ni učinkovit. Z logistično študijo smo dokazali, da uporaba avtonomnih mobilnih robotov za namen oskrbe montažnih linij v podjetju Geberit proizvodnja d.o.o. prinaša višjo produktivnost oddelka logistike.
Keywords: intralogistika, prenova notranjega transporta, avtomatsko vodena vozila AGV, avtonomni mobilni roboti AMR, logistična in ekonomska analiza.
Published in DKUM: 20.09.2023; Views: 111; Downloads: 0
.pdf Full text (5,70 MB)

5.
Digitalna preobrazba poslovanja podjetja
Nejc Slomšek, 2023, master's thesis

Abstract: Tehnološki razvoj je močno spremenil načine dela v podjetjih, sodobna informacijska tehnologija je prinesla številne novosti, izboljšanja in posodobitve. Trendu razvoja in potrebam se morajo prilagajati tudi podjetja, le to jim omogoča konkurenčni položaj na trgu in obstanek. Prenova poslovanja in digitalizacija je za podjetja, ki se soočajo s težavami, nujna, kar je bil tudi problem izbranega podjetja. V magistrskem delu je podrobno teoretično predstavljena prenova in digitalizacija podjetja. V nadaljevanju je predstavljeno izbrano podjetje, ki ima vrhunske izdelke in proizvodnjo, vendar se zaradi pomanjkanja ustrezne programske opreme in nepovezanosti sistemov sooča s težavami predvsem pri naročilih in prodaji. Zaradi nepovezljivosti sistemov zaposleni ročno prenašajo naročila v informacijski sistem. Za podjetje smo poiskali ustrezne rešitve za izboljšanje prodaje. Te zajemajo posodobitev obstoječe spletne strani v celoti, tj. softversko, promocijsko z razširitvijo na svetovni splet in socialna omrežja ter vizualno. Za izboljšanje smo za podjetje poiskali tudi programske rešitve, ki smo jih podrobno predstavili z vidika uporabnosti in cene. Z optimizacijo bo podjetje povečalo svoj tržni delež, se razširilo na tuje svetovne trge in predvsem s programskimi rešitvami razbremenilo delo zaposlenih.
Keywords: Digitalizacija, prenova poslovanja, prodaja, programske rešitve.
Published in DKUM: 18.08.2023; Views: 219; Downloads: 35
.pdf Full text (2,81 MB)

6.
Prenova poslovnih procesov v transportnem podjetju
Kristina Vesković, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja danes delujejo v zelo močni konkurenci in morajo izkoristiti vsako priložnost, ki se pojavi, da ostanejo konkurenčna in preživijo. Diplomsko delo se osredotoča na pomen poslovnih procesov in njihovo upravljanje. Raziskava poudarja, da so poslovni procesi ključni za uspešno poslovanje podjetja. V teoretičnem delu diplomskega dela so obravnavani najpomembnejši koncepti, povezani s poslovnimi procesi in njihovim upravljanjem ter prenovo poslovnih procesov. Teoretični del smo uporabili kot osnovo za podrobno analizo poslovnih procesov v transportnem podjetju. Raziskava vključuje analizo obstoječih poslovnih procesov transportnega podjetja, identifikacijo njihovih prednosti, slabosti in potencialnih izzivov. Na podlagi tega so bile zasnovane in predlagane izboljšave, ki so opisane skupaj z učinki, ki jih bodo prispevale. Rezultati raziskave kažejo, da je prenova poslovnih procesov ključna za optimizacijo poslovanja transportnega podjetja. Izvedba predlaganih izboljšav bi pripomogla k večji učinkovitosti, znižanju stroškov in izboljšanju kakovosti storitev ter omogočila učinkovito in konkurenčno poslovanje družbe.
Keywords: poslovni procesi, prenova, upravljanje poslovnih procesov, poslovno informacijski sistem, modeliranje poslovnih procesov
Published in DKUM: 11.07.2023; Views: 259; Downloads: 58
.pdf Full text (3,03 MB)

7.
Prenova procesa primopredaje nujnega reševalnega vozila Reševalne postaje Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana
Timotej Černjač, 2023, master's thesis

Abstract: Cilj službe nujne medicinske pomoči (NMP) je čim hitrejši odziv na klic v sili in čimprejšnje nudenje NMP. Ekipe morajo biti stalno pripravljene na ukrepanje, saj se klici v sili dogajajo nepredvidljivo in v različnem obsegu. Da bi ekipa lahko v vsakem trenutku kakovostno ukrepala, mora zagotavljati brezhibnost nujnega reševalnega vozila (NRV) in vse opreme, pripomočkov ter sanitetno-potrošnega materiala (SPM). Reševalne postaje to zagotavljajo z dosledno primopredajo NRV med izmenami. Na ta način zaposleni, ki z delom zaključujejo, poročajo zaposlenim, ki bodo v naslednji izmeni začeli. K procesu primopredaje NRV prištevamo tudi primopredajni pregled, s katerim se zaposleni prepričajo, da so NRV, oprema, pripomočki in SPM res v predpisanem stanju. Vendar ker klic v sili lahko nastopi še pred zaključenim primopredajnim pregledom in ker so sodobna NRV opremljena s širokim naborom opreme in pripomočkov, je ključno, da primopredajni pregled NRV strateško zastavimo na način, da bodo ključna oprema in pripomočki pregledani prednostno in bo NRV čim prej pripravljeno na izvajanje nujne intervencije ter bo tako zagotovljena varnost pacientov, pregled preostalih artiklov, ki so del opremljenosti NRV, pa lahko izvedemo tudi kasneje. Kot aktivni udeleženci v delovnem procesu smo skupaj s sodelavci prepoznali priložnost za izboljšavo trenutnega poslovnega procesa, saj v obstoječem stanju primopredajni pregled ni poenoten, ni poudarjen pomen primarnega pregleda ključne opreme potrebne za izvajanje nujne intervencije, pri primopredajnem pregledu se pojavljajo odvečne zamudne ponovitve pregledov artiklov, vse to pa vodi v tveganje za varnost pacientov. Prepoznali smo tudi smiselnost rešitev v drugih panogah in tudi enotah NMP, kjer se uporabljajo varnostne plombe, s katerimi zmanjšamo nepotrebne ponovitve že pregledanih artiklov. V magistrskem delu smo želeli dokazati, da lahko s prenovo poslovnega procesa primopredaje NRV na reševalnih postajah dosežemo večjo učinkovitost delovanja, ki se bo odražala s hitrejšo varno pripravo ekipe na izvajanje nujne intervencije ter hkrati razbremenitev zaposlenih s skrajšanim poslovnim procesom. V ta namen smo oblikovali projekt prenove poslovnega procesa. Na Reševalni postaji Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana smo izvedli raziskavo, v kateri smo merili trajanje pregleda primopredajnega pregleda, morebitno površnost in težave pri 40 zaposlenih. Trajanje primopredajnega pregleda NRV je v povprečju trajalo 29 minut in 59 sekund (29:59), kombinacija najkrajših časov posameznih pregledov artiklov pa je znašala 10:01. Ker je bolj kot celotni pregled NRV pomemben pregled ključnih artiklov za izvajanje nujne intervencije, smo pripravili izbor teh artiklov. Kombinacija povprečnega trajanja pregleda posameznih artiklov, ki so ključni za izvajanje nujne intervencije je znašala 10:45, kombinacija najkrajših časov pa 04:47. Po preoblikovanju poslovnega procesa predpostavljamo, da bi lahko pregled ključnih artiklov za izvajanje nujne intervencije v povprečju trajal 05:57 ali manj, kar je skoraj dvakrat manj od obstoječega stanja, kombinacija najkrajših časov pregleda ključnih artiklov pa bi lahko znašala celo 02:33, kar je z vidika čimprejšnje pripravljenosti na izvajanje nujne intervencije ključnega pomena. Da bi to lahko dosegli, smo predlagali spremembe informacijskega sistema in načina dela vključno s spremenjenim potekom izvedbe poslovnega procesa ter uvedbo varnostnih plomb. Magistrsko delo zajema tako teoretične osnove o sami primopredaji NRV in prenovi poslovnih procesov, kar skupaj z empiričnimi podatki iz delovnega okolja ter njihovo analizo skupaj s predlogi za izboljšanje poslovnega procesa omogoča tudi ostalim reševalnim postajam, da izboljšajo svoj proces primopredaje NRV in s tem povečajo učinkovitost in nivo varnosti pri oskrbi pacientov.
Keywords: prenova procesov, reševalna postaja, reševalno vozilo, proces primopredaje.
Published in DKUM: 31.05.2023; Views: 297; Downloads: 49
.pdf Full text (7,08 MB)
This document has many files! More...

8.
Celovita prenova območja starega in novega mejnega prehoda Šentilj : magistrsko delo
Alina Pucko, 2023, master's thesis

Abstract: Tema magistrske naloge je obravnava obmejnega območja mejnega prehoda Šentilj. Predstavljen je pomen mejnih prehodov, njihovo spreminjanje in razumevanje skozi zgodovino. Opisani so mejni prehodi v Sloveniji in drugo po svetu ter kaj se z njimi dogaja in zakaj nekateri mejni prehodi izginjajo oziroma se zapuščajo. Enako se dogaja z obmejnimi območji, katera z leti postajajo večja degradirana območja z zapuščeno infrastrukturo. Poudarek naloge je na obmejnem območju mejnega prehoda Šentilj. Na območju so bile izvedene analize, katere so nam pomagale celotno območje razumeti in preučiti, kaj se na območju lahko naredi in izboljša. Predstavljena je kratka zgodovina kraja Šentilj, kaj se je tam dogajalo in kaj se še dogaja danes. Glede na analize smo naredili celovito obnovo obmejnega območja mejnega prehoda Šentilj, katera je predstavljena skozi novo zasnovo obmejnega območja. Novo zasnovano območje je sestavljeno multifunkcionalnih zelenih površin, katere območje potrebuje kot tudi iz multifunkcionalnega objekta. Obnova obmejnega območja mejnega prehoda Šentilj ponazarja navidezni vstop v Slovenijo.
Keywords: mejni prehodi, degradirana območja, prenova, Šentilj, obmejno območje
Published in DKUM: 15.03.2023; Views: 470; Downloads: 219
.pdf Full text (80,97 MB)

9.
Urbano središče sv. Jeronima : magistrsko delo
Daria Borko, 2023, master's thesis

Abstract: V magisterskem delu je predstavljena nova ureditev območja okrog cerkve sv. Jeronima v vasi Štrigova na Hrvaškem, ki vključuje izgradnjo Centra sv. Jeronima, ureditev obstoječe stavbe na območju, povezano med višinsko ločenimi deli območja in stavbami ter parkovno ureditev. Poseben poudarek pri ureditvi območja je na dostopnosti za gibalno ovirane osebe, saj je kraj romarsko središče. Program je bil izbran na podlagi prostorskih analiz in raziskave o zgodovini ter ustnem izročilu vasi, medtem ko je zasnova območja, novogradnje in rekonstrukcije stavb rezultat obširne raziskave o vasi, kulturnem dogajanju, gospodarstvu, zgodovinskem in prostornem razvoju ter legendah o območju. V raziskavo je bilo vključeno tudi področje varstva kulturne dediščine, restavratorstva, turizma in razgovori s prebivalci vasi Štrigova.
Keywords: Štrigova, Sv. Jeronim, trajnostna arhitektura, zgodovina, turistična arhitektura, prenova, urbanizem, konservatorstvo
Published in DKUM: 10.03.2023; Views: 485; Downloads: 184
.pdf Full text (48,71 MB)

10.
Preučitev primernosti RFID tehnologije za sledenje materiala v podjetju Tajfun Planina d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tatjana Martinšek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo sledljivost vhodnega materiala v podjetju Tajfun Planina d.o.o., ki se ukvarja s proizvodnjo gozdarske opreme. Zanima nas primernost uvedbe RFID tehnologije v podjetje. Predpostavljamo namreč, da bi morebitna uvedba RFID tehnologije v podjetje prinesla boljšo sledljivost, manj napak in krajši čas dela v logističnem procesu. Za lažjo predstavo v začetku povzamemo ključne informacije o RFID tehnologiji, o njenem razvoju in opišemo gradnike sistema, ki temelji na omenjeni tehnologiji. Predstavimo tudi RFID standarde, navedemo vrste izvedb ter predstavimo težave, varnost in zasebnost RFID sistemov. Nadalje predstavimo stroške uvedbe in opišemo, na katere okoljske dejavnike je tehnologija RFID občutljiva. Sledi opis obstoječega načina dela z materialom ter predstavitev avtomatiziranih zalogovnikov in kanban sistema. Pri kritični analizi opišemo potek izvedbe inventure, prikažemo časovni potek operacij z materialom in analiziramo verjetnost napak pri delu. Pri opisu rešitve je opisan način uvedbe RFID tehnologije v podjetje; in sicer na način, da nosilce materialov opremimo z RFID oznakami in pri premikih materialov uporabljamo čitalnike. Primerjava trenutnega stanja in stanja po prenovi nam prikaže, da prenova prinese krajši čas izvedbe operacij z materialom, boljšo sledljivost in manj napak pri delu.
Keywords: RFID, proizvodnja, sledljivost, zaloga, prenova, proces
Published in DKUM: 22.02.2023; Views: 356; Downloads: 42
.pdf Full text (1,10 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica