1.
Prehod družinskega podjetja iz 2. v 3. generacijoGašper Žižek, 2022, undergraduate thesis
Abstract: Družinsko podjetje je oblika podjetja, ki se od nedružinskih podjetij zelo razlikuje. Pri družinskih podjetjih gre za sodelovanje članov družine pri vodenju podjetja, pri čemer z družinsko kulturo, vrednotami in interesi predstavljajo podobo podjetja zunanjemu svetu. Družinski člani, ki v podjetju sodelujejo, so zelo povezani in navezani drug na drugega, kar lahko na podjetje vpliva tako pozitivno kot tudi negativno.
Eden izmed dejavnikov, ki v največji meri vpliva na uspešno delovanje in dolgo življenjsko dobo družinskega podjetja, je proces nasledstva, oziroma prehod podjetja iz generacije v generacijo. Vodje družinskih podjetij imajo na voljo več različnih možnosti med katerimi lahko izbirajo komu bodo zapustili svoj življenjski projekt, svoje podjetje. Ključnega pomena je, da se o nasledstvu v podjetju razmišlja. V veliko primerih podjetja, katerih proces nasledstva se postavlja na stranski tir, kasneje propadejo, saj nimajo dovolj usposobljenega naslednika, ki bi lahko prevzel in vodil podjetje.
V Sloveniji je ena izmed glavnih težav prav v tem, da se večino podjetij na prehod na naslednjo generacijo ne pripravlja, zato jih veliko po prehodu iz prve v drugo generacijo tudi propade.
V diplomskem projektu smo na primeru podjetja Lesdom preučili življenjsko pot podjetja, njegovo uveljavitev na trgu in aktualno poslovanje. Prav tako smo spoznali, kako je pri njih potekal prenos iz prve v drugo generacijo in kakšne so njegove možnosti prehoda iz druge v tretjo generacijo.
Keywords: družinsko podjetje, nasledstvo družinskega podjetja, prenos družinskega podjetja, uspešnost prehoda na tretjo generacijo
Published in DKUM: 20.10.2022; Views: 690; Downloads: 87
Full text (5,55 MB)