1. Rehabilitacija viadukta RavbarkomandaTomaž Škafar, 2018, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava problematiko trajnosti in sanacij AB premostitvenih objektov. Predstavljeni so trenutni pristopi k projektiranju objektov iz vidika trajnosti, pri katerih smo ugotovili, da bi bilo za doseganje ustrezne trajnosti objektov standarde in predpise posodobiti. V osrednjem delu je predstavljen viadukt Ravbarkomanda, njegove pomanjkljivosti in njegova rehabilitacija. Na viaduktu smo izvedli meritve vibracij levega in desnega stebra, z namenom preverbe možnost izvedbe sanacije stebrov pod prometom, saj bi s tem znatno skrajšali čas delne delovne zapore. Iz rezultatov je mogoče sklepati, da izvedba ojačitve stebrov pod prometom ni priporočljiva, vendar pa zaradi omejenega časa in sredstev ni bilo mogoče izvesti večjega števila meritev. Za dokončen sklep, bi bilo potrebno izvesti dodatne raziskave. Keywords: rehabilitacija, Ravbarkomanda, trajnost, AB premostitveni objekti Published in DKUM: 28.09.2018; Views: 1439; Downloads: 160 Full text (11,18 MB) |
2. Primerjalna analiza med armiranobetonskim in sovprežnim mostomMateja Kovačić, 2017, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava primerjalno statično in ekonomsko analizo med dvema mostovoma z različnimi materialnimi karakteristikami, enakimi statični sistemi, enako dolžino razpona ter enakimi geotehničnimi in lokacijskimi parametri. Delo temelji na zasnovi, konstruiranju, dimenzioniranju premostitvenih objektov kakor tudi ekonomičnosti izvedbe. Pri statičnem izračunu poudarek je na zgornji - prekladni konstrukciji. Ekonomska analiza zajema predračunsko kalkulacijo, ki vsebuje stroške dela in materiala za posamezen objekt. Cilj magistrske naloge je določiti cenovno ugodnejšo varianto izvedbe objekta glede na izbrani material in tehnologijo gradnje. Pri statičnem izračunu smo uporabili program Scia Engineer in z zakonodajo določene standarde SIST EN 1990 do SIST EN 1994. Keywords: gradbeništvo, premostitveni objekti, betonski in sovprežni most, zasnova, statična analiza, dimenzioniranje, ekonomska analiza. Published in DKUM: 28.09.2017; Views: 1167; Downloads: 217 Full text (6,48 MB) |
3. Metodologija celovitega monitoringa in upravljanja premostitvenih objektov na slovenskih avtocestahDušan Cmok, 2016, master's thesis Abstract: Učinkovito upravljanje s premostitvenimi objekti na slovenskih avtocestah je vedno pomembnejše, saj je treba zaradi omejenih finančnih sredstev pripraviti najoptimalnejšo strategijo. To izvedemo postopoma, tako da najprej izvedemo pregled premostitvenega objekta, po potrebi izvedemo dodatne destruktivne ali nedestruktivne preiskave na objektu, ki so lahko vključene v celovit sistem monitoringa poškodb premostitvenega objekta. Tako s pregledom in preiskavami dobimo njegovo stanje oz. rating objekta. Ta vhodni podatek je zelo pomemben, saj se vnese v sistem za upravljanje s premostitvenimi objekti z dodatkom »LCC«; na njegovi podlagi določimo strategijo upravljanja, tako na mrežnem kot projektnem nivoju. Namen magistrskega dela je primerjava vizualnih pregledov določenega premostitvenega objekta in na osnovi pridobljenih podatkov izvedba dodatne preiskave, s katero natančneje določimo stanje objekta. Nato s pomočjo »LCCA« metode za premostitvene objekte predlagamo za določen objekt najoptimalnejšo varianto sanacije ali zamenjave le-tega. Keywords: premostitveni objekti, propadanje, pregledi, preiskave, upravljanje Published in DKUM: 30.09.2016; Views: 1365; Downloads: 220 Full text (2,56 MB) |
4. Tehnologije gradnje premostitvenih objektov na obstoječem železniškem omrežju s povečanjem funkcionalnosti uporabe provizorijevIvo Bojc, 2016, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava staranje obstoječe železniške infrastrukture, kjer je potrebno za njeno nemoteno delovanje sprotno obnavljanje (zamenjevanje) dotrajanih premostitvenih objektov na njej. V ta namen so se tekom časa v različnih državah razvile različne tehnologije gradenj, katerih skupni imenovalec je želja po čim manjšem motenju prometa na njej. Zapore prometa se lahko pri tem praviloma merijo samo v urah ali, pri večjih posegih, nekaj dneh. V pomanjkanju pregleda nad temi specifičnimi tehnologijami je v tem delu najprej narejena raziskava vseh omenjenih tehnologij in njihova medsebojna primerjava.
Ker nobena od teh tehnologij ni univerzalna, vsaka od teh izkazuje določene prednosti in slabosti v konkretnih pogojih glede na lokacijo in specifične želje investitorjev. Zaradi tega je zelo pomembno, da je nabor možnih tehnologij čim večji, kar omogoča večjo prilagodljivost danim pogojem, in s tem njihovo večjo učinkovitost. Predpostavljamo, da se lahko s kombiniranjem nekaterih od njih ta nabor še nekoliko razširi.
Mnoge od navedenih tehnologij uporabljajo provizorije, ki omogočajo odvijanje prometa po tirih nad odprto gradbeno jamo. Ker pa so njihovi razponi omejeni, je omejen tudi prostor pod njimi. Tako smo postavili tezo, da se lahko ta prostor pod provizoriji bolje izkoristi, s čimer bi se lahko pod njimi gradile večje konstrukcije kot do sedaj, tako da bi se povečala tudi funkcionalnost uporabe le-teh. V ta namen je v tem delu razvit nov način podpiranja provizorijev s sestavljivimi montažnimi oporniki, ki koristno širino gradbene jame pod njimi v določenih primerih povečajo, in s tem vplivajo na učinkovitost provizorijev. Keywords: premostitveni objekti, mostovi, tehnologija gradnje, železniška infrastruktura, dotrajani objekti, ovire v prometu, zapore prometa, stroški ovir, provizoriji, potiskanje s strani, vrivanje konstrukcij, potisne steze, montažna gradnja, montažni opornik, prekladne konstrukcije, podporne konstrukcije, zagatne stene Published in DKUM: 11.07.2016; Views: 1672; Downloads: 249 Full text (14,40 MB) |
5. LESENI LOČNI MOST ZA PEŠCE IN KOLESARJE RAZPONA 30 MMarko Gungl, 2014, master's thesis Abstract: Magistrsko delo opisuje konstrukcijo mostu, katerega ločna konstrukcija je povzeta po zamisli Leonarda da Vincija. Podobno zasnovo so razvili tudi Kitajci. Pri njih je le-ta prerasla v del zgodovine gradnje mostov (leseni tkani lok). V magistrskem delu je prikazano projektiranje lesenega ločnega mostu z razponom 30 m, na osnovi prej omenjenih graditeljev. Dodana je še eksperimentalna analiza takšne konstrukcije. Prikazan je tudi način izdelave makete, ki smo jo uporabili med preizkusom; ter primerjava rezultatov eksperimenta z rezultati dobljenimi s pomočjo računalniškega programa za računanje konstrukcij (Sofistik). Keywords: gradbeništvo, mostovi, premostitveni objekti, brvi, les, lesena gradnja, Leonardo da Vinci Published in DKUM: 17.12.2014; Views: 2394; Downloads: 327 Full text (4,68 MB) |
6. Študija tehnologije grajenja nadvoza 0092-1, 4-2 na odseku AC Slivnica-Draženci-GruškovjeRobert Sukič, 2009, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu analiziramo tehnologijo grajenja nadvoza 0092-1,4-2 na cesti: AC Slivnica-Draženci-Gruškovje (meja s Hrvaško) in odseku: 0091 Slivnica-Hajdina.
Analizirani objekt predstavlja monolitno, kontinuirano, prednapeto, armirano betonsko konstrukcijo, ki ob kvalitetni izdelavi, omogoča trajnost objekta, enostavno kontrolo in znižuje stroške vzdrževanja.
Nadvoz premošča deviacijo preko AC s štirimi razponi dolžine 20,0+25,0+25,0+20,0m in skupne dolžine 90,0m.
Prečni prerez objekta Keywords: tehnologija grajenja, premostitveni objekti, nadvoz, klasična gradnja, podporna konstrukcija, prekladna konstrukcija Published in DKUM: 09.02.2009; Views: 4079; Downloads: 495 Full text (19,57 MB) |
7. |
8. |
9. |
10. |