1. Reproduktivna avtonomija : master's thesisMarija Brajović, 2023, master's thesis Abstract: Cilj študije je bil opredeliti in analizirati pojem prekinitve nosečnosti v različnih pravnih sistemih ter jih primerjati s posebnim poudarkom na Hrvaški, Poljski in Sloveniji. Pravna definicija splava se v teh državah v veliki meri ujema in ga opisuje kot medicinski postopek, pri katerem se prekine nosečnost ob izpolnjevanju določenih pogojev. Vendar pa se razlikujejo okoliščine, v katerih je ta postopek dovoljen. Vprašanje je, kaj je razlog, da je pravica do prekinitve nosečnosti zakonsko tako različno sprejeta in urejena? Menimo, da obstaja vrsta zunanjih dejavnikov, ki neposredno vplivajo na oblikovanje zakonov, ki urejajo prekinitev nosečnosti kot pravico ženske, med katerimi so tradicija in kultura določene države, položaj žensk v družbi, pa tudi vpliv verskih skupnosti. Keywords: pravica do splava, avtonomija ženske, varna prekinitev nosečnosti, zunanji dejavniki, pravica do pritožbe zdravnikove vesti, kršitev človekovih pravic Published in DKUM: 17.10.2023; Views: 482; Downloads: 97
Full text (1,58 MB) This document has many files! More... |
2. Duhovne potrebe žensk po prekinitvi nosečnostiZala Macuh, 2022, undergraduate thesis Abstract: Uvod: Duhovnost združuje različne pojme, kot so: vrednote, upanje, energija, motivacija, smisel življenja, odpuščanje in religija. Različna obdobja v življenju, kakršna je prekinitev nosečnosti, lahko predstavlja za posameznika veliko preizkušnjo. Kadar ženska spontano izgubi svojega nerojenega otroka, se ji njen duhovni svet lahko zruši.
Metode: V namen priprave zaključnega dela smo izvedli narativni pregled literature. Literaturo smo iskali s pomočjo podatkovnih baz Science Direct, MEDLINE, Wiley Online Library, CINAHL in Web of Science. Določili smo tudi vključitvene in izključitvene kriterije. Potek iskanja rezultatov smo prikazali v diagramu po PRISMA smernicah. Za prikaz sinteze pa smo uporabili metodo vsebinske analize in sinteze podatkov.
Rezultati: V končno analizo smo vključili štiri članke, iz katerih smo ugotovili, da si ženske po spontani prekinitvi nosečnosti poleg medicinske oskrbe želijo tudi dobre duhovne oskrbe. Ženske si najbolj želijo pogovora s partnerjem in z bližnjimi. Duhovna oskrba jim omogoča ponovno iskanje smisla življenja, čustvovanje ter izboljša počutje.
Razprava in sklep: Duhovna oskrba je v praksi še vedno zanemarjena in neraziskana. Zdravstveni delavci so pri nudenju le te zadržani in se je izogibajo. Na področju duhovnega zdravja bi bilo potrebnih še dosti raziskav, saj ima v primeru, kot je izguba nosečnosti, duhovna oskrba izreden pomen za ženske. Keywords: ženske, duhovnost, duhovne potrebe, prekinitev nosečnosti, spontana prekinitev nosečnosti Published in DKUM: 18.01.2023; Views: 651; Downloads: 176
Full text (813,21 KB) |
3. Invazivne diagnostične preiskave v nosečnostiTina Rauter, 2018, undergraduate thesis Abstract: Izhodišče in namen: V razvitem svetu so genetsko pogojene bolezni eden od glavnih vzrokov za perinatalno umrljivost in zelo pomemben vzrok za motnje v duševnem razvoju. V Sloveniji se z invazivnimi preiskavami v nosečnosti sreča vsaka deseta ženska. Pomembno je, da ženske poznajo in dobijo dovolj informacij o invazivnih preiskavah, indikacijah, koristih in tveganjih pri preiskavah.
Raziskovalna metodologija in metode: Uporabili smo deskriptivno in kvantitativno metodo dela. Raziskovalni inštrument je bil anketni vprašalnik, z devetimi vprašanji. Rezultate smo analizirali, jih obdelali v programu Microsoft Word 2016 in prikazali v deležih.
Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da imajo nosečnice v 64 % znanje o invazivnih diagnostičnih preiskavah v nosečnosti, indikacije poznajo v 61 % in možna tveganja po preiskavah v 68 %. Ob diagnosticirani kromosomski nepravilnosti bi se 57 % nosečnic odločilo za umetno prekinitev nosečnosti, 7 % nosečnic bi otroka obdržale, ostale ne vedo, kaj bi naredile.
Diskusija in zaključek: Medicinska sestra in ostalo zdravstveno osebje morajo nosečnici podati objektivne informacije o invazivnih diagnostičnih preiskavah, tveganjih in koristih le-teh. Nosečnice se morajo po lastni presoji odločati za preiskave in za nadaljevanje ali prekinitev nosečnosti, medicinska sestra pa jo pri tem podpira, ne glede na odločitev. Keywords: Prenatalna, amniocenteza, biopsija horionskih resic, kromosomopatija, prekinitev nosečnosti. Published in DKUM: 14.12.2018; Views: 1224; Downloads: 232
Full text (991,02 KB) |
4. ANALIZA SPLAVA V LUČI PRIMERA P IN S PROTI POLJSKIAljaž Sagadin, 2015, undergraduate thesis Abstract: O splavu je v svetu veliko diskusij in polemik. Nekatere države imajo precej liberalizirano ureditev, nekatere pa se nagibajo k bolj strogi zakonodaji na tem področju. Splav ali abortus je prekinitev nosečnosti, ki se konča s smrtjo zarodka. Prekinitev nosečnosti se lahko izvede s kirurško metodo ali z metodo, pri kateri prekinejo nosečnost s pomočjo zdravil. Uporablja se tudi kombinirana metoda. Obstajajo tri različne vrste splava. To so umetna prekinitev nosečnosti, spontani splav in nedovoljena umetna prekinitev nosečnosti. Umetna prekinitev nosečnosti je medicinski poseg, ki se opravi na zahtevo nosečnice. V Sloveniji je umetna prekinitev nosečnosti dovoljena, če so za to podani medicinski, genetski ali socialni vzroki. Za spontani splav gre takrat, ko je nosečnost spontano prekinjena pred dvajsetim tednom nosečnosti. Največ splavov nastane med drugim in tretjim mesecem. Različne vrste spontanega splava so grozeči splav, nedokončani spontani splav, dokončani spontani splav, septični splav in habitualni spontani splav. Kar 80% splavov v prvih tednih nosečnosti je posledica kromosomskih nepravilnosti. Nedovoljeno umetno prekinitev nosečnosti izvede ženska sama ali neka druga oseba proti veljavnim zakonskim predpisom. Zanj je značilno, da krši zakonske predpise, škoduje ženski in da za to nekateri zaslužijo velike vsote denarja na nedovoljen način.
Splav je v Republiki Sloveniji legalen od leta 1977. Dovoljen je na zahtevo nosečnice do 10. tedna nosečnosti. Po tem roku je potrebno soglasje komisije. Umetna prekinitev nosečnosti je urejena v 55. členu Ustave Republike Slovenije, ki se glasi: »Odločanje o rojstvu svojih otrok je svobodno«. V naslednjem odstavku istega člena pa je zapisano: »Država zagotavlja možnosti za uresničevanje te svoboščine in ustvarja razmere, ki omogočajo staršem, da se odločajo za rojstva svojih otrok«. Najpomembnejši zakon, ki ureja splav v Republiki Sloveniji, je Zakon o zdravstvenih ukrepih pri uresničevanju pravice do svobodnega odločanja o rojstvu otrok (ZZUUP). ZZUUP že v 1. členu navaja, da ima človek pravico, da svobodno odloča o rojstvu otrok in da morajo biti ženski in moškemu dostopne vse možnosti, s katerimi se jim v okviru zdravstvenega varstva pomaga uresničiti to pravico. V 132. členu Kazenskega zakonika (KZ-UPB1) pa je urejen nedovoljen poseg v nosečnost.
Poljska ureditev splava velja za eno izmed najstrožjih v Evropi. Načeloma so splav prepovedali, razen če gre za primere, ko je ogroženo življenje matere ali zarodka, če je vzrok nosečnosti kriminalno dejanje in če gre za incest. Znan je primer noseče štirinajstletne deklice P., ki je na Poljskem hotela opraviti splav. Nosečnost je bila posledica posilstva. Dekle je bilo med nosečnostjo žrtev nadlegovanja s strani aktivistov proti opravljanju splava, cerkve, vodilnih v bolnišnici ter mnogih drugih. Tudi oblasti so z njo ravnale na nedovoljen način, zato je primer bil obravnavan na Evropskem sodišču za človekove pravice v Strasbourgu. Poljska je morala deklici in njeni materi plačati odškodnino. Keywords: splav, nosečnost, prekinitev nosečnosti, zgodovina splava, ureditev, zakonodaja. Published in DKUM: 07.07.2015; Views: 2603; Downloads: 746
Full text (541,85 KB) |
5. Umetna prekinitev nosečnosti pri mladostnicahMajlinda Morina, 2013, undergraduate thesis Abstract: Mladost je izmed najlepših življenjskih obdobij. Iz mladosti izhaja veliko spominov. Ti spomini so velikokrat povezani z ljubeznijo, s spolnostjo, z odraščanjem, itd. Vsaka mladostnica doživlja mladost drugače, saj odraščajo v različnih okoliščinah, v različnih kulturah in religijah, prav tako mladostnice doživljajo nosečnost v mladosti zelo različno. Veliko jih je takšnih, ki otroka obdrži, še več pa je takšnih, ki se odloči za umetno prekinitev nosečnosti. Umetna prekinitev nosečnosti je prekinitev nosečnosti na željo nosečnice. Izvede se na različne načine. Ti posegi, ki se izvajajo za umetno prekinitev nosečnosti velikokrat pustijo psihične in/ali fizične posledice pri mladostnicah. Da do umetne prekinitve nosečnosti ne bi prišlo, je potrebno mladostnice poučiti o zaščiti pred nezaželeno nosečnostjo, kontracepciji. Zelo pomembno vlogo ima pri tem medicinska sestra in njeno zdravstveno-vzgojno delovanje. Vloga medicinske sestre je pomembna, velik vpliv pa ima tudi religija. Namen diplomskega dela je bil opisati te probleme podrobneje. Namen raziskovanja pa je bil ugotoviti kako so mladostnice osveščene glede ginekoloških pregledov, kontracepcije, koliko vedo o umetni prekinitvi nosečnosti in kako pogosto je prisotna pri mladostnicah. Analiza rezultatov je pokazala, da o ginekoloških pregledih in kontracepciji so dokaj obveščene, glede umetne prekinitve nosečnosti pa dosti manj. Večina jih umetno prekinitev nosečnosti podpira. Keywords: mladostniška nosečnost, umetna prekinitev nosečnosti, zdravstvena vzgoja Published in DKUM: 24.01.2014; Views: 2694; Downloads: 478
Full text (1002,52 KB) |
6. PREKINITEV NOSEČNOSTIAna Marija Fartek, 2013, undergraduate thesis Abstract: Abortus je tisto področje, kjer skoraj ni posameznika, ki o njem ne bi imel izoblikovanega mnenja, bodisi, da je odklonilno bodisi, da ni. Če že ne zavzameš nobene strani, si najbolj pridobiš naklonjenost obeh, če zavzameš vmesni položaj. Tak položaj so zavzele marsikatere ureditve, ki splav na načelni ravni prepovedujejo, a ga ob zakonsko določenih pogojih vseeno dopuščajo. Prepričanost mnogih, da bi uzakonitev splava vodila v degradacijo vrednot družbe, načeloma ni utemeljena. S pojavom splava se srečamo že v najzgodnejših zgodovinskih obdobjih, moralno – etični pogled in pravna ureditev se tekom zgodovine spreminjata, vendar niti moralne dileme, niti stroga pravna ureditev nista odvrnile žensk od splava. Prav tako, kot tudi danes, ureditve, ki so inkriminirale splav, vseeno niso splavu fetusa pripisovala enake teže, kot umoru rojenega človeka, kar se odraža v sankcijah za storjeno dejanje.
V Sloveniji na zakonski ravni še vedno velja zakon iz leta 1977, ki ima podlago v 55. členu Ustave Republike Slovenije. Predvsem ob osamosvojitvi so ponovno načeli temo pravne regulacije prekinitve nosečnosti, kjer se je skušalo vpeljati bolj restriktivno zakonodajo. Obveljala je dotedanja in kljub liberalni pravni ureditvi abortusa v Sloveniji število opravljenih splavov upada. Medtem ko se v državah z restriktivno zakonodajo sicer srečamo z nizko statistiko legalno opravljanih splavov, se v ozadju pojavlja problem ilegalnih splavov in maternalna umrljivost, zaradi nestrokovno opravljenih splavov.
Razprava o tem, ali je zarodek že človek, v kateri fazi razvoja začne živeti ali mu priznati pravice in katere, je prisotna že toliko časa, kolikor je prisoten sam pojav. Naše pravo je zavzelo stališče, da zarodek ne moremo šteti za enakovrednega rojenemu človeku, vendar pa mu določene pravice vseeno pripadajo tudi že pred rojstvom, v kolikor se rodi živ. Na drugi strani pa je predvsem v podzakonski ureditvi nakazano do katerega tedna nosečnosti se prekinitev nosečnosti imenuje splav in od katerega tedna naprej prekinitev nosečnosti lahko enačimo z rojstvom mrtvorojenega otroka.
Pravni status zarodka je določen, vendar pa na dejanski ravni dvoumnost ostaja. Znanstveni dokazi so le podlaga za izoblikovanje lastnega mnenja, ne dajejo pa točnega in zanesljivega odgovora. Dokler bo status zarodka predmet religioznih, moralnih, etičnih, skratka osebnih prepričanj, menim, da je potrebno ščititi predvsem tisto življenje, telesno in duševno integriteto, za katero smo prepričana, da obstaja, namreč žensko. Varovati njeno zasebnost, dostojanstvo in svobodo izbire in na drugi strani, ne preveč liberalno ravnati s potencialnim življenjem, vsaj ne po tisti točki razvoja, ko je sposoben samostojnega življenja izven materinega telesa. Keywords: prekinitev nosečnosti, zgodovina prekinitve nosečnosti, pravna ureditev prekinitve nosečnosti v Sloveniji, pravna ureditev abortusa na Poljskem in Irskem, reproduktivne pravice žensk Published in DKUM: 10.01.2014; Views: 3500; Downloads: 1024
Full text (472,59 KB) |
7. Umetna prekinitev nosečnosti z zdraviliArton Skenderi, 2013, undergraduate thesis Abstract: Takoj, ko pride do nezaželene nosečnosti in nosečnica obrne na ginekološko ambulanto, jo je smotrno čim prej seznaniti s tem, da ima možnost in pravico nosečnost prekiniti s pomočjo najbolj varne metode, to je umetne prekinitve nosečnosti z zdravili, in jo poučiti o celotnem procesu posega. Seznaniti jo je potrebno tudi o možnih načinih preprečevanja neželene nosečnosti.
Raziskava je potekala na osnovi kvantitativne metodologije s pomočjo strukturnega vprašalnika, ki je vseboval zaprte tipe vprašanj. Raziskovalni vzorec je zajemal 50 žensk.
Rezultati raziskave so pokazali, da so anketiranke relativno dobro informiranje o umetni prekinitvi nosečnosti, vendar pa bi želele pridobiti še več informacij o umetni prekinitvi nosečnosti z zdravili pomočjo informativnega gradiva in od strokovnih delavcev.
Vzgojno zdravstveno delo in vloga medicinske sestre skozi informiranje in svetovanje je zelo pomembno za uspešno preprečevanju in odpravljanju neželenih nosečnosti. To delo je veliko in odgovorno. Pacientke mora vzgajati v duhu preudarnega in odgovornega načina razmišljanja in sprejemanja odločitev, pri čemer mora ostati strokovna in humana, čeprav je pri svoje delu lahko tudi časovno omejena. Keywords: umetna prekinitev nosečnosti z zdravili, zdravstvena nega, medicinska sestra Published in DKUM: 06.08.2013; Views: 3147; Downloads: 598
Full text (572,92 KB) |
8. PREKINITEV NOSEČNOSTI Z METODO RU 486Metka Damiš, 2013, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo se posvetili medikamentozni prekinitvi nosečnosti ali metodi RU 486. Predstavili smo njene prednosti, slabosti in stranske učinke. Predstavili smo tudi protokol poteka metode RU 486 na Oddelku za splošno ginekologijo in ginekološko urologijo UKC Maribor. Namen magistrskega dela je ugotoviti, zakaj se ženske odločajo za medikamentozno oziroma kirurško prekinitev nosečnosti in kakšno je njihovo zadovoljstvo z obema metodama. Predstaviti želimo seznanjenost žensk o medikamentozni prekinitvi nosečnosti.
Raziskovalna metodologija. Magistrsko delo temelji na kvantitativni metodi. Uporabili smo metodo deskripcije, anketiranja in komparativno metodo. Raziskovalni vzorec zajema 100 pacientk, ki so imele medikamentozno prekinitev nosečnosti, in 50 pacientk, ki so imele kirurško prekinitev nosečnosti. Zanimalo nas je njihovo zadovoljstvo z obema metodama en mesec po odpustu iz bolnišnice. Raziskavo smo izvedli na Oddelku za splošno ginekologijo in ginekološko urologijo Univerzitetnega kliničnega centra Maribor, zaradi upada kirurške prekinitve nosečnosti pa smo v raziskavo vključili še Splošno bolnišnico Slovenj Gradec in Murska Sobota. O seznanjenosti z medikamentozno metodo smo povprašali 100 študentk zdravstvene nege na Fakulteti za zdravstvene vede Univerze v Mariboru. Uporabili smo Pearsonov Hi-kvadrat, Fisherjev, Kruskal-Wallisov statistični test in Mann-Whitneyjev U-test.
Rezultati. Metodo RU 486 v 71 % priporoča osebni ginekolog. Pacientke se v 40 % odločijo za medikamentozno UPN zaradi enostavnosti metode. 85 % žensk, ki še nima otrok, bi za UPN uporabilo medikamentozno metodo. Največja pomanjkljivost medikamentozne UPN je bolečina (45 %). Krvavitev pri medikamentozni UPN je bila močnejša pri 41 %. 72 % pacientk po medikamentozni UPN je splavilo v UKC. 51 % pacientk, ki so imele kirurško prekinitev nosečnosti, medikamentozne UPN ne pozna. Trajanje postopka je pri obeh metodah (medikamentozni, kirurški) v skladu s pričakovanji. 80 % samskih in 82 % žensk, ki živijo v izvenzakonski skupnosti, bi želelo nosečnost prekiniti v bolnišnici/UKC. Razdalja od bolnišnice/UKC ni povezana z izbiro UPN. 81 % žensk poskrbi za kontracepcijo po UPN.
Sklep. Ženske so z medikamentozno prekinitvijo nosečnosti zadovoljne. Za kirurško metodo se še vedno odločajo, ker medikamentozne prekinitve ne poznajo. Ženske, ki so se z medikamentozno prekinitvijo nosečnosti seznanile v zdravstveni ustanovi, sicer trdijo, da metodo poznajo, pa vendar jih zelo malo pozna vse njene prednosti. Število kirurških prekinitev nosečnosti se zmanjšuje. Število žensk, ki se odloči za medikamentozno prekinitev nosečnosti, je vedno več. Tako sta se v zadnjem času ob upoštevanju prednosti in znanja o tveganjih izboljšala pristop in postopek prekinitve nosečnosti z zdravili. Keywords: Umetna prekinitev nosečnosti, metoda RU 486, kirurška prekinitev nosečnosti. Published in DKUM: 12.07.2013; Views: 3287; Downloads: 803
Full text (2,39 MB) |
9. Sociološki vidiki umetno prekinjene nosečnostiAmanda Vrabl, 2013, undergraduate thesis Abstract: Vsaka nosečnost ni načrtovana in umetna prekinitev nosečnosti je odgovor na nezaželeno nosečnost. Ko se ženska znajde v situaciji, ko se mora odločiti, ali naj prekine nosečnost ali ne, ji ni lahko. Doživlja osebno stisko, ostane sama in obupana. Najde kopico razlogov za odločitev za umetno prekinitev nosečnosti in ti so zelo pestri. Slovenska zakonodaja je pozitivno naravnana v podporo materinstvu, vendar so razlogi za odločitev nemalo kdaj prav socialne narave. Namen diplomskega dela je bil predstaviti umetno prekinitev nosečnosti iz sociološkega vidika, hkrati pa ugotoviti, zakaj se ženske znajdejo v situaciji, ko jim umetna prekinitev nosečnosti predstavlja edini izhod v sili, in kaj jih privede do teh odločitev.
Metodologija raziskovanja. Analiza domače in tuje literature nam je omogočila opredelitev teoretičnih izhodišč. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. Podatke za empirični del smo pridobili s pomočjo delno strukturiranega anketnega vprašalnika, ki je vseboval 20 vprašanj zaprtega tipa. Raziskovalni vzorec je zajemal 28 hospitaliziranih žensk.
Rezultati. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da se v večini primerov za umetno prekinitev nosečnosti odločajo ženske stare do 30 let, pri katerih je nosečnost posledica nezaščitenih spolnih odnosov. Na odločitev za umetno prekinitev nosečnosti vplivajo predvsem slabi socialno – ekonomski dejavniki ženske in njene družine.
Sklep. Glede na rezultate vidimo, da bi se morali zdravstveni delavci (medicinske sestre) še naprej truditi s pravočasno zdravstveno vzgojo, svetovanjem, osveščanjem in informiranostjo širše družbene skupnosti o kontracepciji, nosečnosti in umetni prekinitvi nosečnosti. Keywords: umetna prekinitev nosečnosti, odločitev, ženska, medicinska sestra, zdravstvena vzgoja Published in DKUM: 10.05.2013; Views: 2382; Downloads: 574
Full text (2,01 MB) |
10. PRAVNA UREDITEV UMETNE PREKINITVE NOSEČNOSTI V REPUBLIKI SLOVENIJISuzana Pisnik, 2012, master's thesis Abstract: Umetna prekinitev nosečnosti spada med občutljivejše teme po vsem svetu. Zgodovinsko ni jasno, kdaj se je začelo razpravljati o sami etiki umetne prekinitve nosečnosti, lahko pa povem, da se je njeno pravno urejanje začelo v 18. st. Tako med prvo državo, ki je uzakonila umetno prekinitev nosečnosti spada Sovjetska zveza. Njena uzakonitev pa je pozneje vplivala na večino drugih vzhodno evropskih držav. Vsaka odprava plodu in vsako dejanje proti človeškemu življenju, ki je spočeto v materinem telesu in ki se še ni rodilo ter vsaka ločitev plodu od materinega telesa, ki povzroči njegovo smrt, imenujemo umetna prekinitev nosečnosti.
Zakon o zdravstvenih ukrepih pri uresničevanju pravic do svobodnega odločanja o rojstvu otrok opredeljuje umetno prekinitev nosečnosti kot medicinski poseg, ki se opravi na zahtevo nosečnice, če nosečnost ne traja več kot deset tednov. S tem medicinskim posegom se tako povzroči zaključek nosečnosti, še preden se otrok rodi.
Umetna prekinitev nosečnosti je zelo delikatna tema in jo dandanes označujejo kot socialno nezaželeni ukrep za uravnavanje rojstev oziroma prekinjanje nezaželenih nosečnosti. Kljub današnjim številnim metodam kontracepcije, obstaja v svetu veliko žena in deklet, ki se odločajo za umetno prekinitev nosečnosti. Zakaj? Iz preprostega razloga in sicer zato, ker je to edino sredstvo za preprečevanje rojstev po spočetju. Med najpomembnejše zakone v Sloveniji, ki urejajo področje umetne prekinitve nosečnosti tako spada Zakon o zdravstvenih ukrepih pri uresničevanju pravic do svobodnega odločanja o rojstvu otrok, Zakon o zdravstveni dejavnosti (ZZDej), Zakon o zdravniški službi (ZZdrS) in ne nazadnje tudi Ustava Republike Slovenije ter ostali drugi pomembni predpisi.Umetna prekinitev nosečnosti je v Sloveniji legalna od leta 1977 in dovoljena pod pogojem, da nosečnost ne traja več kot deset tednov. Tako je z liberalizacijo zakonodaje postala umetna prekinitev nosečnosti varna in dostopna vsem ženskam v Sloveniji. Da bi si lahko sami oblikovali neko lastno mnenje in stališče pa je pomembno, da se podučimo o umetni prekinitvi nosečnosti, saj nam to daje nek vpogled v njo in tako lahko na podlagi dobrega poznavanja tega področja, podamo neko objektivnejšo in kritično presojo. Keywords: umetna prekinitev nosečnosti, abortus, splav, zarodek, embrio, pravna ureditev umetne prekinitve nosečnosti, zgodovina umetne prekinitve nosečnosti, ugovor vesti, odgovornost za neuspešno opravljeno umetno prekinitev nosečnosti, pravica partnerja pri umetni prekinitvi nosečnosti. Published in DKUM: 16.03.2012; Views: 6857; Downloads: 1987
Full text (773,54 KB) |