| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 84
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Primerjalna analiza davčnih spodbud za zeleni prehod v izbranih državah EU
Tadeja Fajs, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavana problematika davčnih spodbud kot enega ključnih instrumentov za pospeševanje zelenega prehoda v Evropski uniji. Osrednje raziskovalno jedro predstavlja primerjalna analiza Nemčije, Švedske, Slovenije, Poljske in Bolgarije, s katero je mogoče prepoznati razlike v oblikovanju davčnih ukrepov ter njihov vpliv na obseg trajnostnih naložb. Analiza je pokazala, da se razvitost držav odraža v obsegu in strukturi davčnih spodbud, pri čemer razvitejše države ponujajo širše nabor davčnih olajšav, usmerjenih v obnovljive vire energije, e-mobilnost ter raziskave in razvoj, medtem ko manj razvite države uvajajo bolj selektivne ukrepe z omejenim učinkom. Rezultati potrjujejo, da davčne spodbude pomembno vplivajo na povečanje okoljskih naložb, vendar se njihova učinkovitost med državami razlikuje. Ključni sklep je, da davčne spodbude predstavljajo pomemben mehanizem za pospeševanje zelenega prehoda.
Keywords: Davčne spodbude, zeleni prehod, trajnostne naložbe, Evropska unija, okoljske politike, podnebne spremembe
Published in DKUM: 07.11.2025; Views: 0; Downloads: 5
.pdf Full text (1,54 MB)

2.
Izraba jamske infrastrukture za potrebe shranjevanja energije v podjetju Premogovnik Velenje d.o.o.
Jan Hudobreznik, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je preučena možnost ponovne uporabe rudniške infrastrukture Premogovnika Velenje (PV) za shranjevanje električne energije s pomočjo gravitacijskega hranilnika energije (GHE). V kontekstu postopnega zapiranja rudnika in potrebe po prestrukturiranju regije se kot ena izmed strateških rešitev ponuja tehnološka implementacija sistemov za shranjevanje energije v opuščene ali opuščajoče se vertikalne jaške, ki so bili prvotno namenjeni prezračevanju. Na podlagi študije izvedljivosti, izdelani v okviru tega magistrskega dela, so analizirani tehnični, ekonomski in sistemski vidiki vgradnje gravitacijskega sistema z eno ali več utežmi ter primerjani z značilnostmi litij-ionskih hranilnikov električne energije, ki predstavljajo komercialno uveljavljeno alternativo. Ocenjeni so kapitalski (CAPEX) in obratovalni stroški (OPEX), preverjena je primernost rudniških jaškov ter analizirane možnosti financiranja iz javnih virov. Rezultati potrjujejo tehnično izvedljivost projekta, medtem ko je ekonomska upravičenost gravitacijskega sistema v veliki meri pogojena z dostopom do podpornih mehanizmov. Primerjava z litij-ionskimi sistemi dodatno osvetli ključne prednosti in omejitve posamezne tehnologije glede na stroškovno učinkovitost, življenjsko dobo, okoljski vpliv ter možnosti integracije v obstoječe energetsko okolje.
Keywords: Gravitacijski hranilnik energije, energetski prehod, rudniška infrastruktura, študija izvedljivosti, obnovljivi viri energije, razogljičenje, podzemno shranjevanje energije
Published in DKUM: 28.10.2025; Views: 0; Downloads: 0
.pdf Full text (3,72 MB)

3.
Vpliv zelenega prehoda na procese prodaje HVAC sistemov v podjetju Atermika d.o.o
Domen Žunkovič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava vpliv zelenega prehoda na procese prodaje HVAC sistemov v podjetju Atermika d.o.o. V teoretičnem delu je podrobno predstavljen pojem zelenega prehoda, njegov pomen za trajnostni razvoj ter priložnosti in izzivi, ki jih prinaša za gospodarstvo. Analizirani so trendi na področju ogrevanja, prezračevanja in klimatizacije, zlasti vloga toplotnih črpalk, prezračevalnih sistemov in energetske učinkovitosti v gospodinjstvih. Poudarjene so prednosti, kot so zmanjšanje emisij in večja energetska neodvisnost, pa tudi slabosti, kot so visoki začetni stroški ter pomanjkanje znanja in kadrov. V empiričnem delu je predstavljeno družinsko podjetje Atermika d.o.o., ki deluje predvsem regionalno. Osredotoča se na prodajo in implementacijo HVAC sistemov ter iskanje rešitev za okoljsko ozaveščene kupce. Poseben poudarek je na prilagajanju tržnim trendom, izzivih prodajnega procesa in potrošniškem vedenju pri nakupu naprav za ogrevanje in hlajenje. Intervju z direktorjem podjetja razkriva pogled na prihodnost industrije, pomen trajnostnega razvoja in konkretne korake, ki jih podjetje izvaja v skladu z načeli zelenega prehoda. Delo zaključuje, da zeleni prehod prinaša številne priložnosti za rast in inovacije, vendar zahteva strateško prilagajanje podjetij, večjo dostopnost sodobnih tehnologij ter ustrezno izobraževanje potrošnikov in strokovnih kadrov.
Keywords: zeleni prehod, trajnostni razvoj, krožno gospodarstvo, HVAC sistemi, toplotne črpalke, prezračevalni sistemi, energetska učinkovitost, potrošniško vedenje, prodajni procesi, Atermika d.o.o.
Published in DKUM: 23.10.2025; Views: 0; Downloads: 6
.pdf Full text (1,18 MB)

4.
Odnos študentov do trajnostnih financ
Anamari Klemenčič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Ekstremne podnebne spremembe, okolijski in družbeni problemi zahtevajo osredotočanje na trajnostni razvoj, ki je ključen izziv 21. stoletja. Trajnostni razvoj zadovoljuje potrebe sedanjosti brez ogrožanja prihodnjih generacij in vključuje zmanjšanje neenakosti, izkoreninjenje revščine, trajnostno upravljanje naravnih virov ter pravično gospodarsko rast. Zeleni prehod, ki temelji na nizkoogljičnih rešitvah in krožnem gospodarstvu, je ključ do trajnostne družbe. V poslovnem svetu se spodbujajo poslovni modeli, ki vključujejo dejavnike trajnosti (okolijski, družbeni in upravljavski dejavniki - ESG). Finančni sektor (v večji meri: banke) igra ključno vlogo pri trajnostnem financiranju in povezovanju trajnostnega razvoja v investicijske procese. Trajnostne finance vključujejo upoštevanje vidikov ESG pri naložbenih odločitvah. Študije so do sedaj večinoma proučevale podporo trajnostnim financam s strani podjetij, manj pa s strani posameznikov. Raziskava ILRES, opravljena med luksemburško javnostjo, je prikazala pomanjkanje znanja o trajnostnih financah, po drugi strani pa veliko zanimanje za trajnostne finančne produkte. To poudarja potrebo po večji ozaveščenosti in izobraževanju na tem področju. V diplomskem delu predstavljamo bistvene aktualne podatke o trajnostnih financah in odnosu študentov do trajnostnih financ. V raziskovalnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali odgovore študentov o njihovem odnosu do trajnostnih financ. Iz rezultatov raziskave smo ugotovili, da se le manjšina študentov zaveda, da je nujno potrebno prilagoditi finančne prakse. Zaznano je bilo slabo poznavanje trajnostnih financ s strani anketiranih študentov, vendar jih mnogo kaže interes za pridobivanje dodatnega znanja na tem področju. V diplomskem delu smo si zastavili pet hipotez, ki smo jih ob preverjanju potrdili.
Keywords: Podnebne spremembe, zeleni prehod, nizkoogljične rešitve, odnos študentov, trajnostno financiranje.
Published in DKUM: 04.09.2025; Views: 0; Downloads: 29
.pdf Full text (1,44 MB)

5.
Analiza napak učencev pri izvedbi standardnega algoritma pisnega odštevanja v obsegu do 1000 : magistrsko delo
Tjaša Čuš, 2025, master's thesis

Abstract: Pisno odštevanje predstavlja pomembno komponento matematičnega znanja, ki ga učenci usvajajo v prvih letih osnovne šole. Ker vključuje zapleten algoritem, razumevanje mestne vrednosti in zakona o stalnosti razlike, pogosto prihaja do napak, zlasti pri računih s prehodom. V raziskavi smo želeli analizirati pogostost in vrste napak, ki jih učenci naredijo pri pisnem odštevanju do 1000 s prehodom, ter ugotoviti, ali obstajajo razlike med učenci z različnimi matematičnimi dosežki. V raziskavi je sodelovalo 138 učencev četrtih razredov iz petih osnovnih šol, ki so reševali preizkus, sestavljen iz 20 računov pisnega odštevanja. Učenci so bili razdeljeni v tri skupine glede na dosežke: osnovno, standardno in napredno. Podatke smo analizirani s pomočjo deskriptivne in inferenčne statistike ter uporabili hi-kvadrat test za primerjavo skupin in Spearmanovo korelacijsko analizo. Rezultati kažejo, da so najpogostejše napake algoritemske, sledijo jim napake z ničlo in nato računske napake. Učenci z osnovnimi dosežki so naredili več napak kot tisti s standardnimi in naprednimi. Ugotovitve omogočajo vpogled v značilne težave učencev in predstavljajo pomembno osnovo za razvoj učinkovitejših strategij pri poučevanju pisnega odštevanja.
Keywords: pisno odštevanje, standardni algoritem, napake, prehod
Published in DKUM: 07.08.2025; Views: 0; Downloads: 17
.pdf Full text (6,75 MB)

6.
Napredek v reviziji: prehod od tradicionalnih metod v revizijskih postopkih k naprednim
Anja Tičić, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom »Napredek v reviziji: prehod od tradicionalnih metod v revizijskih postopkih k naprednim« se osredotočamo na prehod revizijskih metod, ki se v zadnjih desetletjih soočajo z ogromnimi spremembami, predvsem zaradi vpliva tehnološkega razvoja. V preteklosti je glavnina revizijskega dela temeljila na ročnem pregledovanju dokumentov, na terenskem delu revizorjev in na neposrednem zbiranju revizijskih dokazov, medtem ko se danes način izvajanja revizijskih postopkov in način zbiranja dokazov bistveno razlikuje v primerjavi z preteklostjo. Danes v ospredje stopajo računalniško podprti revizijski postopki in izvajanje teh s pomočjo avtomatizacije, umetna inteligenca in podatkovna analitika. Najprej začnemo s zgodovinsko predstavitvijo razvoja revizije, kjer je mogoče jasno opaziti prehod iz obdobja, ko je bil glavni cilj revizije odkrivanje napak in prevar v računovodskih knjigah, k sodobnim pristopom, ki temeljijo na zagotavljanju višje stopnje zanesljivosti, učinkovitosti in sprotne analize podatkov. Posebno pozornost namenjamo primerjavi med tradicionalnimi in naprednimi tehnološko podprtimi metodami, kjer se ugotavlja, da nove metode ne le, da zmanjšujejo možnost človeških napak, ampak tudi omogočajo bolj celovito obravnavo podatkovnih sklopov ter hitrejše prepoznavanje možnosti obstoja tveganj. Izpostavljamo številne prednosti in slabosti uporabe tradicionalnih in naprednih metod, ter kako se tega poslužujejo revizijska podjetja po Svetu. V praktičnem delu naloge so predstavljeni rezultati kvalitativne raziskave, ki smo jo izvedli s pomočjo intervjujev revizorjev v slovenskih revizijskih družbah, želeli smo ugotoviti kakšne metode oziroma način izvajanja revizijskih postopkov uporabljajo revizorji v Sloveniji. Rezultati pridobljenih odgovorov nakazujejo, da večina revizorjev v Sloveniji že uporablja napredne metode pri izvajanju posla revizije, in da lahko v prihodnosti pričakujemo še večji napredek na področju revizijske tehnologije. Ugotovljeno je, da napredne metode, ki so tehnološko podprte, čedalje bolj zmanjšujejo potrebo po fizični prisotnosti revizorjev na lokaciji revidirancev. Ne glede na vse naštete prednosti tehnološko podprtih naprednih metod, ki jih omenjamo, človeška presoja čedalje ostaja ključna, še posebej pri interpretaciji rezultatov. V zaključku magistrskega dela pa se osredotočamo na prihodnosti revizije in potrebna znanja ter kompetence, ki jih bodo morali imeti revizorji v prihodnosti.
Keywords: Revizija, tradicionalni postopki, napredek v reviziji, prehod k tehnologiji, revizijska tehnologija.
Published in DKUM: 11.07.2025; Views: 0; Downloads: 58
.pdf Full text (1,48 MB)

7.
Prehod iz vrtca v šolo na primeru izvedbe vzgojno-izobraževalnih dejavnosti zunaj prostora ustanove
Majda Cencič, Barbara Horvat, 2021, original scientific article

Abstract: Izvedba vzgojno-izobraževalnih dejavnosti zunaj prostora ustanove ima številne prednosti. Zato nas je zanimal prehod iz vrtca v prvi razred osnovne šole na primeru izvedbe kurikularnih dejavnosti vrtca oz. predmetov prvega razreda osnovne šole zunaj prostora ustanove. Rezultati so pokazali, da zunanji prostor vrtca statistično bolj pogosto uporabljajo vzgojitelji kot pa učitelji. Statistično pomembne razlike nismo dobili le pri izvajanju predmeta spoznavanje okolja v primerjavi z izvajanjem kurikularnih dejavnosti družbe in narave zunaj prostora ustanove.
Keywords: otroški vrtci, osnovne šole, začetni pouk, prehod, kurikulum, učni predmeti, kurikularne dejavnosti, 1. razred, prvi razred, zunanji prostor
Published in DKUM: 27.06.2025; Views: 0; Downloads: 8
.pdf Full text (402,62 KB)
This document has many files! More...

8.
Migracija na novo rešitev crm - primer migracije zoho crm na hubspot crm pri blocksi
Stefan Pasinechki, 2025, master's thesis

Abstract: Ta magistrska naloga preučuje proces migracije podjetja Blocksi iz sistema Zoho CRM v HubSpot CRM, pri čemer se osredotoča na premagovanje izzivov, povezanih s prehodi med sistemi za upravljanje odnosov s strankami (CRM). Raziskava izpostavlja ključne vidike, kot so migracija podatkov, tehnična integracija, usposabljanje uporabnikov in upravljanje stroškov. S pomočjo podrobne študije primera analizira učinkovitost strategij, uporabljenih med migracijo, vključno z načrtovanjem, prilagoditvijo in ocenjevanjem po uvedbi. Študija identificira najboljše prakse za prehode med CRM sistemi ter ponuja praktična priporočila za zmanjšanje operativnih motenj in izboljšanje sprejetja med uporabniki. Ti vpogledi so namenjeni pomoči organizacijam pri izvajanju nemotenih prehodov med CRM sistemi, zagotavljanju kontinuitete poslovanja in izboljšanem upravljanju odnosov s strankami.
Keywords: Prehod CRM, Migracija podatkov, HubSpot, Zoho, Blocksi, Upravljanje odnosov s strankami
Published in DKUM: 19.05.2025; Views: 0; Downloads: 19
.pdf Full text (2,42 MB)

9.
Prehod s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo z vidika učiteljev, staršev in učencev : magistrsko delo
Ines Kotnik, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo se osredotočili na prehod s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo, ki še vedno velja za precej neraziskano področje in na katerega se po lastnih izkušnjah v šolskem sistemu velikokrat pozablja. Izvedeti smo želeli, kakšna so stališča in pogledi učiteljev, staršev in učencev, njegov pomen za delo učitelja in količina ter način sodelovanja med učitelji in starši. V teoretičnem delu je najprej predstavljen razvoj otroka in njegove razvojne značilnosti z namenom, da pojasnimo, kakšno je razmišljanje in doživljanje otrok anketirane starostne skupine. V nadaljevanju je opisan otrokov prehod iz vrtca v šolo, na podlagi katerega smo ugotovitve nadgradili na prehod s podružnične na matično osnovno šolo. Obravnavani so tudi vzgojni stili in sodelovanje med šolo in starši iz različnih vidikov. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika preverili in raziskali poglede, stališča in razmišljanja o prehodu s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo. V raziskavo so bili vključeni učitelji, starši in učenci 5. in 6. razreda osnovne šole s podružničnimi šolami. V raziskavi smo ugotovili, da je prehod s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo za starše pomembnejši kot za učitelje, pri katerih v rezultatih ni statistično pomembnih razlik glede na delovno dobo. Starši in učenci so bili s prehodom seznanjeni že pred vstopom v šolo, najpogosteje s pogovori. Ugotovila sem, da učitelji in starši glede prehoda s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo ne komunicirajo posebej, se pa kažejo spremembe v povečani komunikaciji med učitelji, starši in učenci. Učitelji prilagajajo pouk z vključevanjem dodatnih razlag in obrazložitev ter ponavljanja učne snovi z učenci. Rezultati so pokazali, da učitelji do učencev s podružnične osnovne šole čutijo več pozitivnih čustev in so njihovi občutki do njih usmerjeni v pozitivno smer.
Keywords: podružnična šola, matična šola, prehod, vzgojni pristopi, sodelovanje
Published in DKUM: 25.04.2025; Views: 0; Downloads: 50
.pdf Full text (844,33 KB)

10.
Strategije in pristopi večanja odpornosti in prožnosti oskrbovalnih verig
2025

Abstract: Visokošolski učbenik "Strategije in pristopi večanja odpornosti in prožnosti oskrbovalnih verig" je celovit vodnik, namenjen podpiranju večanja odpornosti pri oskrbi in izboljšavam znotraj logstičnih procesov. Poudarek je na modernih pristopih in konceptih večanja odpornosti, strategijah za nabavo, distribucijo, oceni ergonomskega okolja in izobraževanju o soodvisnosti posameznih členov oskrbovalne verige s sočasnim povečevanjem dodane vrenosti in produktivnosti zaradi večje odpornosti in prilagodljivosti v logističnih podjetjih. Interdisciplinarni pristop združuje znanja iz več področij –management, logistika, distribucija, ergonomija, nabava in delo z ljudmi Bralci so opremljeni s praktičnimi znanji in veščinami za izboljšanje odpornosti in prilagodljivosti posameznih procesov. Učbenik pokriva teme, kot so: Strategije za oskrbovalno verigo in povečanje odpornosti; 2) Mestna logistika; 3) Večanje zavedanja o pomeni oskrbovalnih verig; 4) Strateški nabavi; 5) Pametni distribuciji in 6) Ergonomiji na delovnem mestu v logistiki. Celotna vsebina je usmerjena v krepitev kompetenc za odpornost, ki so ključne za zeleni in digitalni prehod logističnih podjetij in močnejše gospodarstvo EU temelječe na odpornih oskrbovalnih verigah.
Keywords: odporne oskrbovalne verige, prilagodljivost, interdisciplinarna znanja, zeleni in digitalni prehod, strateška nabava, mestna logistika, ergonomija
Published in DKUM: 11.04.2025; Views: 0; Downloads: 25
.pdf Full text (6,31 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica