1. MANAGERSKI VIDIKI RAZLIČNIH NAČINOV OSVAJANJA TUJIH TRGOV - PRIMER PODJETJA XIztok Snežič, 2016, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomske naloge je bil raziskati možne načine vstopa na tuje trge. Glede na dosedanje izkušnje, predvsem pa na zmogljivosti in omejitve podjetja ter ravnanje tekmecev smo želeli izpostaviti več načinov vstopa in med njimi poiskati najbolj primernega. Pojasnil sem tudi namen tržnih raziskav in definirati ciljno tržišče Podjetja X.
Pregledali smo glavne značilnosti, prednosti in slabosti sistema joint venture, kjer gre za združevanje podjetij. Opredelili smo razloge, zakaj za naše Podjetje X to ne bi bila najbolj optimalna izbira v tem trenutku. Opisali smo strategijo kadrovanja, vzpostavljanja celotnega sistema podjetja in opredelili povezave in sodelovanje z matičnim podjetjem.
Na podlagi izračunov in predvidenih finančnih projekcij, ki temeljijo tako na preteklih bogatih izkušnjah, kot na raziskavi Poljskega tržišča podajamo sklep o odločitvi za managersko strategijo, ki bi bila najbolj primerna za vstop na novo tržišče.
V času gospodarske rasti smo bili mnogo bolj optimistični in omejitev ter tveganj je bilo manj, tako da bi se v tistem času verjetno odločili za drugačen način vstopa. Verjetno bi se zavzeli za ustanovitev lastnega podjetja, brez predhodnega predstavništva. V primeru, da bi našli podjetje z enako strategijo in kulturo, pa bi predlagali združitev ali pa nakup večinskega dela tega podjetja.
Smatramo, da je analiza trga pomembna za ugotavljanje profitabilnosti na tujem trgu, vendar je pomembno vprašanje, v katerem časovnem obdobju je raziskava opravljena. Svetovna gospodarska kriza je odličen primer. Predstavnik lahko skrbi za majhne posle in odpira vrata velikim. Zato smo se odločili za predstavnika, katerega bomo kar se da podprli finančno, z know-howom, z vso fleksibilnostjo in pripravljenostjo, kar jo premoremo. Predvidevamo, da bomo uspeli in da bomo dosegali dolgoročni profit. Glede na razmere čez dve leti se bomo pa odločili, ali gremo s predstavnikom na čelu ustanoviti samostojno podjetje, ki bo kupovalo in prodajalo material za svoje ime in svoj račun ter imelo lastno proizvodnjo.
Prepričani smo, da je način vstopa, ki smo ga izbrali, prava odločitev v danih okoliščinah, saj odpira vrata na nov trg z razmeroma nizkimi stroški in takojšnjimi poslovnimi rezultati, medtem ko imamo osnovo za ustanovitev lastnega podjetja po že uspešnem ključu Keywords: tuji trgi, joint venture, predstavništvo, ustanovitev lastnega podjetja, agent Published in DKUM: 05.09.2016; Views: 1253; Downloads: 125
Full text (660,71 KB) |
2. POLOŽAJ DIPLOMATSKIH PREDSTAVNIŠTEVJerneja Jeromel, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomacija deluje v okviru diplomatskega prava in ima velik pomen za vsako državo, saj predstavlja sredstvo za izvajanje zunanje politike. Težko si predstavljamo komunikacijo med vladami držav in predstavljanje držav v tujini brez diplomatskih predstavništev. Delovanje diplomatov večinsko urejajo Dunajska konvencija o diplomatskih odnosih, ki predstavlja najpomembnejši mednarodni vir diplomatskega prava, slovenski Zakon o zunanjih zadevah (ZZZ-1) pa tudi Konvencija o specialnih misijah in še nekaj drugih. Glavni nalogi pri opravljanju diplomatskega poklica sta predstavljanje domače države v državi sprejemnici vključno z zastopanjem interesov, še posebej pa opazovanje oziroma ugotavljanje o razmerah tuje države na različnih področjih ter poročanje o ugotovitvah svoji vladi. Opravljajo odgovorno in pomembno delo in ravno zato so pri izvajanju funkcij zaščiteni z imunitetami in določenimi privilegiji. Kljub temu da so deležni določenih ugodnosti, pa so jim vseeno naložene obveznosti, ki se jih morajo strogo držati. Keywords: diplomacija, diplomatsko pravo, diplomatsko predstavništvo, diplomati, Dunajska konvencija o diplomatskih odnosih, Zakon o zunanjih zadevah (ZZZ-1), diplomatska imuniteta Published in DKUM: 05.07.2016; Views: 1830; Downloads: 226
Full text (918,12 KB) |
3. STRATEGIJA VSTOPA SLOVENSKEGA PODJETJA NA KITAJSKI TRG NA PRIMERU PODJETJA GORENJE D.D.Kaja Cigan, 2014, undergraduate thesis Abstract: Na domačem in tujih trgih srečujemo mednarodna podjetja in korporacije. Med državami obstajajo družbene, gospodarske in kulturne razlike, zato so pred vstopom na tuji trg potrebne temeljite priprave in analize. Rezultat uspešne strategije je dobiček, pri čemer se podjetja odzivajo na priložnosti kot so tudi pripravljena na nevarnosti na tujih trgih. Od leta 2002 je Kitajska gonilna sila gospodarske rasti v Aziji, razvoj azijskih trgov je v vzponu, kupna moč in prepoznavnost blagovne znamke med potrošniki rasteta in velemesta predstavljajo trg znotraj trga. Za uspeh ni enovite rešitve, vse je odvisno od sposobnosti posameznikov v podjetju in z odločitvijo prave strategije. Strategija vstopa podjetja Gorenje d.d. je bila izoblikovana z ustanovitvijo predstavništva v Šanghaju leta 2005. Kar nekaj slovenskih podjetij je v različnih kitajskih mestih v zadnjih letih odprlo svoja predstavništva. Predstavniki Gorenje Asia Ltd. se strinjajo, da so zelo pomembna poznanstva in zaupanje med poslovnimi partnerji. Z ustanovitvijo predstavništva Gorenje Asia Ltd. je poslovanje uspešno, saj so prisotni na kitajskem trgu. S predstavništvom ali podjetjem dobi matično podjetje vpo¬gled v okolje in tudi samo postane njegov del. Keywords: Mednarodni marketing, strategija vstopa na tuji trg, kitajski trg, Gorenje d.d., predstavništvo, Gorenje Asia Ltd. Published in DKUM: 11.11.2014; Views: 2618; Downloads: 479
Full text (925,47 KB) |
4. NAPOTITEV JAVNIH USLUŽBENCEV V SLOVENSKA DIPLOMATSKA PREDSTAVNIŠTVA IN KONZULATEJožica Bračun Bokor, 2010, undergraduate thesis Abstract: To diplomsko delo skuša predstaviti javne uslužbence, ki v okviru Ministrstva za zunanje zadeve opravljajo diplomatsko službo v diplomatskih predstavništvih in konzulatih ter njihove pravice in obveznosti, ki se nekoliko razlikujejo od ureditve za ostale javne uslužbence. V diplomskem delu je predstavljen delovnopravni položaj diplomatov, med njimi tudi položaj veleposlanikov, strokovno tehničnih javnih uslužbencev in ostalih javnih uslužbencev, ki so napoteni v diplomatska predstavništva in konzulate na podlagi Zakona o zunanjih zadevah. V delu se ugotavlja specifika postopkov in problemov, tegobe diplomatske službe ter se primerja ureditev skozi zakonodajne spremembe. Diplomsko delo skuša ugotoviti ali sedanja pravna ureditev javnim uslužbencem v diplomatskih predstavništvih in konzulatih zagotavlja dobre pogoje za kvalitetno, predano in učinkovito delo na delovnem mestu ter ali ureditev zagotavlja prijazne razmere tudi za družinske člane, ki z njimi bivajo v tujini. Diplomsko delo analizira organiziranost in delovanje diplomacij v nekaterih državah članicah EU, in sicer na Nizozemskem, Irskem in v Avstriji ter jo primerja z ureditvijo v Sloveniji. Na koncu diplomsko delo predstavi še Evropsko službo za zunanje delovanje in kakšen pomen bo ta imela za slovenske diplomate. Keywords: diplomacija, Ministrstvo za zunanje zadeve, notranja in zunanja služba, diplomat, strokovno tehnični javni uslužbenec, veleposlanik, diplomatsko predstavništvo in konzulat, gospodarska diplomacija Published in DKUM: 29.09.2010; Views: 3014; Downloads: 393
Full text (537,17 KB) |
5. KADROVSKI INFORMACIJSKI SISTEM NA STALNEM PREDSTAVNIŠTVU REPUBLIKE SLOVENIJE PRI EVROPSKI UNIJIMaruša Bizjak, 2009, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu želim predstaviti problematiko v zvezi z organizacijo projekta predsedovanja Slovenije Svetu Evropske unije na Stalnem predstavništvu Republike Slovenije pri Evropski uniji. Delo temelji na obstoječih kadrovskih virih organov državne uprave, vključitvi določenega števila zunanjih sodelavcev za določen čas in stanju na Stalnem predstavništvu po predsedovanju.
Organizacija projekta Predsedovanje Slovenije Svetu Evropske unije v prvi polovici leta 2008 vključuje zasnovo kadrovskega načrta, kadrovanje za predsedovanje Svetu Evropske unije in urejanje pravic iz delovnih razmerji ter usposabljanje za predsedovanje.
V nalogi so obravnavane skupine kadrov, ki jih je potrebno obravnavati različno: kadri za izvajanje predsedovanja, kadri za izvedbo logističnih dogodkov, kadri za komuniciranje z javnostjo, tolmači in prevajalci, projektna skupina za koordinacijo priprav in predsedovanje pri državnem sekretarju za evropske zadeve, kadri za javna naročila, proračun, kadroviki ter kadri na diplomatskih predstavništvih in konzulatih.
Kadrovanje za predsedovanje Slovenije Svetu Evropske unije in urejanje pravic iz delovnih razmerji obravnava pravne podlage za razporejanje na naloge predsedovanja, napotitev in opravljanje nalog predsedovanja v tujini — Stalnem predstavništvu Republike Slovenije pri Evropski uniji ter izbor kadrov in sklepanje pogodb.
Usposabljanje kadrov za predsedovanje je potekalo prek izobraževalnih programov, ki so bili organizirani centralno preko Ministrstva za javno upravo, Upravne Akademije in neposredno pri organih.
Z diplomskim delom želim predstaviti odraz centralne organizacije predsedovanja na Stalnem predstavništvu Republike Slovenije pri Evropski uniji v Bruslju.
Cilj diplomske naloge je predstavitev projekta predsedovanja Slovenije Svetu Evropske unije, poudariti pomembnost projekta in izpostaviti odražanje centralne organizacije predsedovanja na Stalnem predstavništvu Republike Slovenije pri Evropski uniji v Bruslju. Keywords: Stalno predstavništvo Republike Slovenije pri Evropski uniji, Evropska unija, javna uprava, kadrovski informacijski sistem, kadri, podatki o kadrih, predsedovanje Slovenije Svetu Evropske unije. Published in DKUM: 02.12.2009; Views: 3206; Downloads: 389
Full text (5,50 MB) |
6. VSTOP PODJETJA MIKRO+POLO D.O.O. NA TRG BOSNE IN HERCEGOVINEMiha Završnik, 2009, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo predstavili strategijo vstopa slovenskega podjetja Mikro+polo na trg Bosne in Hercegovine. Mikro+polo je eno izmed vodilnih slovenskih podjetij na področju prodaje kemikalij, laboratorijske opreme in pribora. V letu 2008 je podjetje pridobilo zastopstvo za prodajo visoko kakovostnih kemikalij Sigma-Aldrich na področju BiH in se odločilo za vstop na tržišče.
Napravili smo analizo tržišča BiH, predstavili postopek ustanovitve podjetja z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) in predstavništva ter predstavili gospodarsko sodelovanje med Slovenijo in BiH. Nato smo se lotili analize strategij vstopa na tuj trg. Ugotovili smo, da je trenutno najprimernejša oblika vstopa odprtje predstavništva v Sarajevo in podpis pogodbe z distributerjem. Mikro+polo je zato podpisal pogodbo o distribuciji s podjetjem Tuzlafarm, ki bo skrbelo za uvoz blaga iz Slovenije in transport do končnega kupca. Analiza privlačnosti tržišča BiH na področju kemikalij in analiza konkurence je pokazala, da ima trg velik potencial, saj povpraševanje narašča, konkurenca pa je slabo razvita. Zastavili smo strateške cilje za podjetje Mikro+polo na trgu BiH in cilje za trženje kemikalij na omenjenem trgu, kjer si podjetje namerava v nekaj letih izgraditi image kvalitetnega, zanesljivega in strokovno dobro podkovanega dobavitelja visoko kakovostnih kemikalij. Strateške cilje bo moč doseči s predstavljenim marketinškim spletom, kjer smo definirali politiko izdelkov, cen, distribucije in tržnega komuniciranja.
V zaključku smo celoten projekt predstavili tudi s finančnega vidika in ugotovili, da ne zahteva velikih finančnih vlaganj in de se bo investicija v nov trg povrnila že v prvem letu poslovanja.
Keywords: mednarodno trženje, strategija trženja, Bosna in Hercegovina, kemikalije, vstop na tržišče, analiza tržišča, predstavništvo, marketinški splet, predstavitev podjetja Published in DKUM: 18.06.2009; Views: 3681; Downloads: 361
Full text (579,50 KB) |