| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 186
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Planiranje razvoja v javnem zavodu
Lidija Krpič Časar, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo se ukvarjali s proučevanjem planiranja razvoja v javnem zavodu. Planiranje razvoja podjetij, ki delujejo v današnjem dinamičnem svetu, katerega zaznamujejo hitri tehnološki napredki, močna konkurenca, sprememba navad, vrednot, stališč in prepričanj ljudi, ekonomske in okoljske nestabilnosti, krizna obdobja, je zelo oteženo. Zato je planiranje razvoja pomembno tudi za javne zavode, če želijo obstati in delovati v svojem okolju. Področje našega raziskovanja je proučevanje posebnosti planiranja razvoja javnega zavoda na ravni politike podjetja in strateškega managementa. Raziskovali bomo za javni zavod Zavod za upravljanje kulturne dediščine Grad, katerega je ustanovila občina, da upravlja s kulturno dediščino ter ostalimi naravnimi in turističnimi danostmi v občini. Javni zavod se na podlagi odloka o ustanovitvi zavoda financira sam, s svojimi lastnimi sredstvi, odgovarja pa lastnici, to je občini. Cilji naše raziskave so proučitev upravljavsko-vodstvenih značilnosti javnih zavodov, proučitev posebnosti planiranja razvoja v javnih zavodih, razvojna proučitev javnega zavoda ZUKD Grad, okoljska preučitev razvojnih možnosti in nevarnosti za ZUKD Grad, analiza razvojnih prednosti in slabosti ZUKD Grad s primerjavo z drugimi podjetji ter celovita presoja podjetja in okolja, izdelava predloga razvojne vizije, politike in strategij ZUKD Grad in izdelava uresničitvenega programa planiranega razvoja ZUKD Grad. Na koncu pridemo do spoznanja, da so razvojna vizija, politika in strategija prav tako pomembne za uspešen razvoj in delovanje javnega zavoda kot posebne vrste podjetja. Obstoj in razvoj javnega zavoda sta odvisna od planiranja njegovega razvoja tako na ravni politike podjetja kot na ravni strateškega managementa. Šele s pravilnim in pravočasnim zaznavanjem sprememb v okolju delovanja zavoda in njegovim prilagajanjem spremembam in planiranjem razvoja, bo javni zavod uspešen v svojem delovanju in doseganju zastavljenih ciljev.
Keywords: javni zavod, razvojna vizija, politika podjetja, strategija, planiranje razvoja, prednosti in slabosti, uresničitveni program
Published in DKUM: 02.06.2022; Views: 39; Downloads: 12
.pdf Full text (2,97 MB)

2.
Primerjalna analiza dela na domu glede na določena področja dela
Žana Lončarič Rangus, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali delo na domu kot posebno obliko opravljanja dela, v katerega je bilo v času epidemije na novo vključenih veliko število zaposlenih, in naredili primerjalno analizo dela na domu glede na določena področja dela. V prvem delu smo predstavili zakonodajo, ki ureja področje dela na domu in teoretične osnove, pri čemer smo se osredotočili na pozitivne in negativne vidike dela na domu ter predstavili ergonomske zahteve opremljenosti delovnega mesta. Osrednji del magistrskega dela predstavlja izvedbo intervjujev z bančnim svetovalcem, programerjem, učiteljem, vodjo, varnostnim inženirjem in strokovnim svetovalcem, ki so odgovarjali na vprašanja, povezana z doživljanjem dela na domu. Na podlagi prejetih odgovorov smo v razpravi opravili analizo, pri čemer smo ugotovili prednosti, pomanjkljivosti in razlike dela na domu na različnih področjih dela. V zaključnem delu magistrske naloge smo podali sklepne ugotovitve. Med prednostmi dela na domu izstopata prihranek časa in fleksibilnost, med pomanjkljivosti pa pomanjkanje osebnega stika. Zaposleni doživljajo delo relativno dobro, saj vsi, razen učitelja in vodje, a priori ne odklanjajo možnosti tovrstnega načina dela oziroma razmišljajo o kombinaciji dela na domu in na delovnem mestu.
Keywords: Delovno mesto, delavec, panoga, delo na domu, prednosti in pomanjkljivosti dela na domu
Published in DKUM: 03.05.2022; Views: 111; Downloads: 23
.pdf Full text (1,03 MB)

3.
Analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o.
Melita Berič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih letih je digitalizacija podjetja in poslovnih procesov postala zelo pomembna, saj samo tako lahko podjetja ostanejo konkurenčna. Za digitalizacijo se podjetja odločajo iz razloga, ker dviguje produktivnost, povečuje učinkovitost in inovativnost ter izboljšuje komunikacijo tako v podjetju kot z dobavitelji in odjemalci. Podjetja morajo za svoj obstanek na trgu vedno slediti trendom. V današnjih časih to pomeni, da morajo slediti trendom digitalne tehnologije. Namen dela diplomskega projekta je analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o. Delo diplomskega projekta smo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili elektronsko poslovanje in DMS-sisteme. Nadaljevali smo z dokumentnimi sistemi ter njihovimi ponudniki v Sloveniji ter izven nje. V naslednjem poglavju smo se osredotočili na samo podjetje Štajerski avto dom, d. o. o. Predstavili smo zgodovino podjetja, dejavnost in organizacijsko strukturo. V praktičnem poglavju smo predstavili potek uvedbe dokumentnega sistema v podjetju. Povedali smo tudi, kakšne so prednosti in slabosti uvedbe dokumentnega sistema in kako zaposleni vidijo spremembe pred in po uvedbi.
Keywords: Dokumentni sistem, organizacija, ponudniki, prednosti dokumentnega sistema, uvedba dokumentnega sistema, elektronsko poslovanje, zakonske omejitve.
Published in DKUM: 14.04.2022; Views: 163; Downloads: 26
.pdf Full text (1,24 MB)

4.
Specializirana sodišča in oddelki v Republiki Sloveniji : diplomsko delo
Lara Knapić, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava specializirana sodišča in oddelke v Republiki Sloveniji. Natančneje so predstavljena splošna sodišča, specializirana sodišča in oddelki specializiranih sodišč. Ugotavljam, da v Republiki Sloveniji kot specializirana sodišča delujejo zgolj delovna in socialna sodišča ter upravno sodišče, imamo pa nekaj več specializiranih oddelkov za posamezna kazniva dejanja. Pri sojenju na specializiranih sodiščih je izrednega pomena tudi delo in izobraževanje specializiranih sodnikov, ki mora biti podkrepljeno z znanjem in nenehnim izobraževanjem in izpopolnjevanjem na posameznih specifičnih področjih. V magistrskem delu je prav tako zajeta opredelitev kaznivih dejanj, o katerih specializirana sodišča oziroma specializirani oddelki odločajo na področju kazenskega prava, ter prednosti in pomanjkljivosti specializiranih sodišč. Menim, da število kaznivih dejanj vsakodnevno narašča, zato je ena izmed prednosti specializiranih sodišč tudi ta, da so sodniki osredotočeni na zgolj eno področje, v katerem se vsakodnevno izobražujejo in nadgrajujejo svoje znanje. Vendar pa kljub temu nastanejo tudi pomanjkljivosti specializiranih sodišč, ki po malem rušijo celoten pravni sistem posamezne države, kot tudi prava kot celote. Zato primerjalno pravno slovenska specializirana sodišča in oddelke primerjam tudi z drugimi državami, kot sta Republika Nemčija in Republika Avstrija, omejila in osredotočila pa sem se predvsem na sosednjo Republiko Hrvaško.
Keywords: specializirana sodišča, specializirani oddelki, kazenska sodišča, prednosti, pomanjkljivosti, Republika Slovenija, Republika Hrvaška, gospodarski kriminal, korupcija
Published in DKUM: 09.02.2022; Views: 248; Downloads: 47
.pdf Full text (1,96 MB)

5.
Javna zaznava prednosti uporabe nosljivih kamer v policijskih postopkih : magistrsko delo
Sara Štern, 2021, master's thesis

Abstract: Nosljive kamere so kot nova tehnologija v policijskih organizacijah aktualna raziskovalna tematika, saj je z njihovo uporabo in učinkih pri policijskem delu povezanih veliko odprtih vprašanj. Pozitivne implikacije so lahko vidne v večjem zaupanju prebivalstva v policijo, izboljšani transparentnosti policijskega dela, poenostavljenemu zbiranju dokaznega gradiva in boljšemu spremljanju dela policistov. Kljub prednostim pa uporaba nosljivih kamer prinaša tudi izzive, povezane z zasebnostjo, shranjevanjem posnetkov in možnostjo zlorab. Čeprav je uporaba nosljivih kamer že uveljavljena v policijskih organizacijah po svetu, je bila v Sloveniji šele nedavno uvedena v prakso. Da bi bili izkoriščeni vsi potenciali tovrstne tehnologije in da bi zagotovili njeno uspešno implementacijo v delo policije, je ključno spodbujati pozitiven odnos prebivalcev oziroma javnosti do njene uporabe. Pri tem pregled literature kaže, da so s podporo in odnosi prebivalcev do nosljivih kamer povezani različni, tako s tehnologijo kot s policijo povezani dejavniki, pri čemer so slednji v raziskavah manj sistematično raziskani. Namen magistrskega dela je bil zato ugotoviti stališča prebivalstva do koristi oziroma prednosti uporabe takšne tehnologije v policijskih postopkih ter kakšno vlogo imajo pri tem zaznave policije in skrb zaradi nadzorstva. Pri tem smo izvedli raziskavo v obliki ankete, v kateri je sodelovalo 265 anketirancev. Rezultati so pokazali pretežno podporo nosljivim kameram, saj anketiranci zaznavajo različne prednosti, najbolj pa so prepričani v pozitiven vpliv nosljivih kamer na profesionalno delo policije. Podpora nosljivim kameram je pri tem odvisna od zaznave postopkovne pravičnosti in kakovosti policijskega dela, zaupanja v policijsko organizacijo ter nekoliko manj od skrbi zaradi nadzora nad lastno zasebnostjo. Ker gre za eno izmed prvih raziskav o tematiki nosljivih kamer v Sloveniji, predstavlja osnovo za nadaljnje študije. Ugotovitve so uporabne za policijske organizacije in načrtovalce politik, saj osvetljujejo dejavnike in okoliščine, povezane s podporo javnosti novim tehnologijam v policijskih postopkih.
Keywords: policija, policijski postopki, nosljive kamere, prednosti, javno zaznavanje, magistrska dela
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 297; Downloads: 31
.pdf Full text (1,16 MB)

6.
Planiranje razvoja podjetja Lojtrca, s. p. na ravni politike podjetja
Nina Skrivarnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo proučevali planiranje razvoja podjetja Lojtrca, s. p., na ravni politike podjetja. Obravnavano podjetje je mikro podjetje, ki je na trgu že 25 let in se ukvarja z inštalacijo elektro napeljav in naprav. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem obravnavamo teoretična izhodišča izbire politike podjetja in planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja. Podrobneje smo opisali vizijo, poslanstvo, smotre, temeljne cilje in izrazne oblike politike podjetja. Sledilo je proučevanje vrednot in interesov udeležencev, določitev prednosti in slabosti podjetja, obravnavanje (zunanjega) okolja podjetja in določitev priložnosti in nevarnosti, ki jih lahko v okolju zaznamo. Opisali smo prognostično obdelavo raziskovalno-prognostičnih izhodišč in planiranje politike podjetja. V drugem, praktičnem delu naloge smo zbrano teorijo aplicirali na primeru podjetja. Najprej smo predstavili podjetje Lojtrca, s. p., in njegove značilnosti. Prav tako smo določili tip kulture, ki v podjetju vlada, in izračunali njegovo stopnjo rasti v štirih letih. Za podjetje smo proučili vrednote in interese udeležencev, mu s pomočjo analiz delovanja v podjetju določili prednosti in slabosti ter proučili okolja, v katerih se pojavlja, z namenom ugotovitve priložnosti in nevarnosti. Na osnovi podatkov, pridobljenih iz raziskovalno-prognostičnih izhodišč, smo lahko zapisali planirano vizijo in poslanstvo ter opredelili smotre in temeljne cilje podjetja. Diplomsko delo smo zaključili z zapisom vodil o poslanstvu in smotrih podjetja Lojtrca, s. p. Podjetju Lojtrca, s. p., bomo z izdelavo diplomske naloge pomagali, da bo lahko izboljšalo svoje poslovanje in utrdilo nadaljnji razvoj.
Keywords: vizija podjetja, politika podjetja, vrednote udeležencev, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, razvoj podjetja
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 261; Downloads: 70
.pdf Full text (679,20 KB)

7.
Planiranje temeljne strategije neprofitne organizacije Dijaški dom Drava Maribor
Patricija Husnjak, 2021, master's thesis

Abstract: Dandanes živimo v času, kjer potreba po spremembi ni le možnost, ampak že skoraj nuja vsake organizacije (profitne in neprofitne). Ker gre za delovanje v okolju, ki je hitro se spreminjajoče, mora vsaka organizacija s pomočjo planiranja razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa znati zaznavati prednosti pred konkurenti in priložnosti v svojem okolju, hkrati pa odpravljati slabosti ter se zoperstaviti možnim nevarnostim. To daje ključnim udeležencem organizacije, (predvsem lastnikom in vodstvu) sposobnost pravočasnega zaznavanja pomembnih informacij in ukrepanja, če želijo, da je razvoj uspešen. Planiranje razvoja omogoča organizaciji konkurenčno prednost, lažjo pot do zastavljenih ciljev, večje možnosti za uspeh, ki se meri na dolgi rok, in izboljšavo ponujenih produktov ter storitev na trgu. Splošno načelo velja, da naj vsaka organizacija sledi planiranemu razvoju, hkrati pa zre k nenehni izboljšavi organizacije kot celote. Magistrsko delo obravnava organizacijo Dijaški dom Drava Maribor, za katero smo na podlagi teoretičnih izhodišč preučili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa ter določili temeljno strategijo. Dijaški dom Drava Maribor se ukvarja z javno vzgojno-izobraževalno dejavnostjo, ki ponuja nastanitvene možnosti dijakom, ki v času šolanja zapustijo svoje domače okolje. Dodatno svoje kapacitete tržijo s pomočjo tržne dejavnosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili iskanje razvojnih možnosti in določitev izhodiščnih osnov za planiranje strateškega razvoja preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor. Teoretična izhodišča in raziskovalna spoznanja različnih avtorjev so nam služila kot osnova za planiranje ter ovrednotenje temeljne strategije proučevane organizacije. Osredotočili smo se na planiranje razvoja organizacije na ravni strateškega managementa. Izhodiščne osnove za planiranje razvoja organizacije Dijaški dom Drava Maribor smo pridobili s pomočjo analize vrednot (ključnih udeležencev) preučevane organizacije, okolja – v katerem je in deluje, klasifikacije priložnosti in nevarnosti ter nefinančne in finančne analize za določitev prednosti in slabosti. Izhajali smo tudi iz vizije in politike organizacije. Nato smo na osnovi analiz ob upoštevanju zmožnosti preučevane organizacije določili razvojne možnosti na različnih trgih delovanja – torej smo iskali strateške možnosti razvoja, to ekonomsko ovrednotili in izbrali predlagano temeljno strategijo organizacije. V empiričnem delu magistrskega dela smo izhajali iz plana vrednostnih izidov preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor za obdobje petih let. Ob tem smo sledili predlagani temeljni strategiji in potencialom, ki jih organizacija ima ter jih potrebuje za nadaljnjo uresničitev strategije njenega razvoja.
Keywords: vizija podjetja, politika podjetja, neprofitna organizacija, temeljna strategija, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, planiranje razvoja, ekonomsko vrednotenje, finančna analiza, nefinančna analiza, vladna organizacija.
Published in DKUM: 21.10.2021; Views: 343; Downloads: 55
.pdf Full text (3,58 MB)

8.
Raziskava možnosti priprave betonskih mešanic iz granodioritnega agregata : diplomsko delo
Jasmina Horjak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Beton, kot eden izmed temeljnih in najpogosteje uporabljanih gradbenih materialov, je sestavljen iz mešanice agregata, vode in cementa. Po sušenju beton doseže veliko trdnost in trdoto. Trdnost betona je odvisna več dejavnikov, tudi od trdnosti in granulacije agregata. V diplomskem delu so opisane granodioritne frakcije, ki jih v kamnolomu Cezlak proizvaja podjetje Mineral d. o. o., postopek njihovega pridobivanja, naštete in predstavljene pa so tudi lastnosti tega materiala. Nadalje je v nalogi analizirana betonska mešanica iz granodiorita in nato je ta še primerjana z betoni iz klasičnih agregatov, da bi se ugotovile dobre lastnosti in prednosti ter morebitne slabosti frakcij iz granodiorita.
Keywords: beton, granodiorit, betonske mešanice iz granodioritnega agregata, trdnost betona, prednosti in slabosti frakcij iz granodiorita
Published in DKUM: 12.04.2021; Views: 344; Downloads: 26
.pdf Full text (2,32 MB)

9.
Uvedba elektronskega dokumentnega sistema na Slovenskem regionalno razvojnem skladu
Jana Stojanović, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Digitalizacija je večfazni proces pretvarjanja fizičnih dokumentov v digitalno obliko, kar je nujno potrebno za optimizacijo delovnih procesov. Namen teoretičnega dela diplomske naloge je bil opredeliti prednosti elektronskega upravljanja z gradivom in predstaviti postopke digitalizacije ter varne hrambe dokumentarnega gradiva, pogoje za pravno veljavnost dokumentov in raziskati področja zakonodaje, ki regulirajo proces. Namen praktičnega dela pa je bil študija primera in izvedba raziskave med zaposlenimi na Slovenskem regionalno razvojnem skladu. V delu smo predstavili postopke upravljanja z dokumentarnim gradivom na SRRS, prikazali pomanjkljivosti obstoječega sistema in predlagali rešitve, ki bi jih SRRS lahko integriral v svoje delovne procese. V delu smo opredelili tudi zakonodajne zahteve postopka digitalizacije. Izdelali smo analizo prednosti, slabosti, nevarnosti in priložnosti obstoječega ter prihodnjega dokumentnega sistema, kar pomeni, da smo opredelili ključne prednosti in slabosti obstoječega sistema ter navedli priložnosti in tveganja, ki bi jih bilo potrebno upoštevati pri razvoju dokumentnega sistema. Predstavili smo postopke digitalizacije ter varne hrambe dokumentarnega gradiva, pogoje za pravno veljavnost dokumentov in raziskali področja zakonodaje, ki regulirajo proces. Prav tako smo predstavili potek priprave in sprejema notranjih pravil ter zahteve, ki jih morajo pravila opredeliti.
Keywords: digitalizacija, dokumentarno gradivo, dokumenti, prednosti, rešitve
Published in DKUM: 23.12.2020; Views: 391; Downloads: 43
.pdf Full text (1,04 MB)

10.
Konkurenčnost slovenskega gospodarstva in vlaganje v trajnostni razvoj
Patricija Vrentuša, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Z diplomskim delom smo poskušali razumeti pojem konkurenčnosti in ga predstaviti na modelu Slovenije. Konkurenčnost Slovenije je predstavljena po dveh ključnih metodologijah – metodologiji WEF in metodologiji IMD. Poskušali smo najti dejavnike, v katerih je Slovenija dobra in ima konkurenčno prednost, pa tudi tiste dejavnike in področja, ki ovirajo konkurenčnost Slovenije. Z analizo indeksov, ki jih vsaka izmed organizacij uporablja, je bila narejena podrobnejša raziskava posameznih področij. Tako smo tudi poskušali ugotoviti, kateri so ključni dejavniki, na katerih bi v Sloveniji še morali graditi. Izpostavili pa smo tudi pomembne konkurenčne prednosti Slovenije in njene najbolj konkurenčne sektorje – tukaj smo se osredotočili predvsem na inovacijske grozde. Posvetili smo se še pomenu trajnostnega razvoja in pokušali razumeti, koliko se mu posveča Slovenija. Ne nazadnje pa poskušamo najti še načine, na katere lahko konkurenčnost Slovenije tudi izboljšamo.
Keywords: konkurenčnost, konkurenčne prednosti, slabosti, Slovenija, trajnostni razvoj.
Published in DKUM: 17.11.2020; Views: 411; Downloads: 59
.pdf Full text (624,79 KB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica