| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 197
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Razvijanje in ohranjanje konkurenčne prednosti na primeru slovenskega podjetja
Petra Kirbiš, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Pomen konkurenčne prednosti in njegov vpliv na uspešnost in rast posameznih podjetij se je v zadnjih nekaj letih precej povečal. Podjetja ne glede na njihovo velikost, lokacijo in panogo se morajo s tem dejavnikom soočiti in ga uresničiti. Samo prepoznavanje elementov, ki bi nam pri doseganju konkurenčnega položaja pripomogli, pa lahko predstavlja izziv. Na trgih so konkurence velike, saj obstaja veliko enakovrednih tekmecev, ki proizvajajo in prodajajo izdelke za odjemalce. Pomembno je, da podjetja osvojijo načine, kako to opraviti boljše kot konkurenca, prav tako pa morajo biti pazljivi in se zaščititi pred raznimi posnemalci. Pri tem si lahko pomagajo s strategijami, konkurenčnimi viri ter raznimi izolacijskimi mehanizmi. V diplomski nalogi bomo zgoraj omenjene dejavnike spoznali na osnovi teorije, nato pa spoznano še podkrepili na primeru uspešnega slovenskega podjetja Steklarna Rogaška d. o. o.. Pri tem bomo v aplikativnem delu spoznali sam način poslovanja podjetja ter ugotovili kako jim je skozi pretekla leta uspelo osvojiti konkurenčnost na svetovnem trgu. Na koncu diplomske naloge bomo izpostavili ključne kompetence za doseganje konkurenčne prednosti, ki jih uresničujejo v izbranem podjetju.
Keywords: konkurenca, konkurenčna prednost, trajna konkurenčna prednost, strategije, izolacijski mehanizmi, človeški viri, organizacijski viri
Published: 06.09.2021; Views: 61; Downloads: 8
.pdf Full text (1,60 MB)

2.
Pravice intelektualne lastnine kot vir konkurenčne prednosti podjetja
Ana Marija Čelig, 2021, master's thesis

Abstract: Pravo intelektualne lastnine vključuje sistem pravnih instrumentov, ki ureja način pridobitve pravic intelektualne lastnine in zaščito pred nepooblaščeno uporabo. Države sprejemajo zakone o zaščiti intelektualne lastnine iz dveh glavnih razlogov. Prvi razlog je pravno izraziti moralne in ekonomske pravice ustvarjalcev v njihovih stvaritvah ter urediti pravice javnosti pri dostopu do teh stvaritev. Drugi razlog je v vladni politiki, da spodbuja k ustvarjalnost, in razširjanje stvaritev intelektualne lastnine ter spodbuja k pošteni trgovini za zagotavljanje gospodarskega in družbenega razvoja. Lastništvo znamke spada na podrčje intelektualne lastnine, zato je upravičeno do pravnega varstva. Brez registracije blagovna znamka ne uživa zaščite, in je to najbolj vidljivo v primeru zlorabe registrirane blagovne znamke. To pomeni, da je lažja borba in večja možnost povrnitve škode, kdaj je blagovna znamka registrirana in je lažje ugotoviti razloge sodnega postopka. Ime, logotip, simbol, nalepka ali druge prepoznavne značilnosti izdelkov in / ali storitev, danih na trg, se lahko zaščitijo z blagovno znamko, ki je oblika pravnega varstva tržne identitete izdelkov in storitev. Je opisan kot izdelek z dodatnimi dimenzijami in značilnostmi, ki ga ločuje od drugih izdelkov, ki ustrezajo enakim potrebam, te razlike pa so lahko racionalne in oprijemljive, ter simbolne, čustvene in nematerialne. Konkurenca na trgu blagovnih znamk je velika in vlada prava vojna na trgu blagovnih znamk. To je le nekaj dejstev, s katerimi se lastniki blagovnih znamk spopadajo in so zanje zelo pomembni. Vse to je zelo zanimivo in zaradi tega sem se v tem magistrskem delu odločala predstaviti blagovno znamko in jo prikazati kot konkurenčno prednost podjetja. Podjetje Kraš je največje hrvaško podjetje, ki proizvaja slaščičarske izdelke in ima vodilni položaj kot proizvajalec v regiji ter ima več kot 120 veljavnih mednarodnih blagovnih znamk, registriranih pri WIPO (The World Intellectual Property Organization), več kot 180 veljavnih nacionalnih blagovnih znamk, ki so registrirane pri DZIV (Državni zavod za intelektualno vlasništvo), in na desetine nacionalnih blagovnih znamk, ki veljajo zunaj Republike Hrvaške. Glede na zelo široko paleto slaščičarskih izdelkov je odločitev za posamezno registracijo odvisna od tržne strategije upravljanja blagovne znamke, na katero se registracija nanaša, in tržnega potenciala izdelka. Primarna raziskava je bila v prispevku izvedena z namenom analize podjetja Kraš. Rezultati raziskave pa so pokazali, da je podjetje, ki ima svoje izdelke zaščitene z znamko, bolj konkurenčno zaradi večje prepoznavnosti in prodaje, in da je največja prednost registriranja izdelkov z blagovno znamko Kraš zmanjšanje možnosti posnemanja izdelkov konkurenčnih podjetij; da je najbolj znan izdelek Kraša Napolitanke in da je postopek registracije blagovne znamke Kraš zahteven, a dolgoročno donosen in podjetju zagotavlja tržni delež.
Keywords: intelektualna lastnina, konkurenčna prednost, blagovna znamka, trg
Published: 06.07.2021; Views: 133; Downloads: 35
.pdf Full text (2,38 MB)

3.
Proces kadrovanja v podjetju x
Ermin Kahrimanović, 2021, master's thesis

Abstract: Cilj magistrske naloge je bil predstaviti teoretična izhodišča o procesu izbire kadrov, preučiti in spoznati različne pristope in metode izbire kandidatov ter prikazati pomembnost izbire primernih kandidatov v proizvodnem podjetju, ki deluje na mednarodnem trgu. V nadaljevanju smo na konkretnem primeru podjetja X preučili trenutno prakso procesa izbire kandidatov ter ob koncu poiskali že obstoječo povezavo teorije in prakse in ob enem dodatne možnosti za izboljšavo obstoječe prakse na podlagi teoretičnih izhodišč opisanih v prvem delu magistrske naloge.
Keywords: Kadrovanje, načrtovanje, pridobivanje kadrov, selekcija, uvajanje, konkurenčna prednost na trgu.
Published: 18.06.2021; Views: 420; Downloads: 43
.pdf Full text (2,51 MB)

4.
Poslovna etika – ključ do poslovnega uspeha
Bojana Radojčić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Poslovna etika predstavlja sistem vrednot, moralnih in etičnih prepričanj, ki usmerjajo ravnanje in načine odločanja podjetij in posameznikov znotraj tega podjetja. Da bi podjetja ohranila in krepila ugled, morajo svoje delovanje usklajevati z etičnimi načeli. Etično poslovanje danes predstavlja nepogrešljiv del poslovne prakse in enega izmed ključnih elementov za doseganje poslovne uspešnosti in učinkovitosti tako na kratek, kot tudi na dolgi rok. V ta namen se v diplomskem projektu osredotočamo na predstavitev teoretičnih izhodišč za obravnavo poslovne etike in morale, ob tem pa se poglobimo tudi v opredelitve pojma poslovne etike. Za boljše dojemanje predstavimo ravni poslovne etike, njene notranje in zunanje vire, kot tudi udeležence ter prikažemo vpliv, ki ga ima okolje na poslovno etiko. Skušamo predstaviti tudi značilnosti poslovne etike v organizacijah, skozi prikaz vloge poslovne etike v delovanju organizacij, načina sprejemanja etičnih odločitev in značilnosti etičnega upravljanja ter s tem povezane tudi stopnje občutljivosti udeležencev glede etičnega ravnanja. Strategije podjetja so za vsako organizacijo ključnega pomena, saj določajo načine doseganja zastavljnenih ciljev. Poslovna etika ima pomembno vlogo pri oblikovanju strategij podjetja, saj predstavlja mehanizem vodenja, ki temelji na etičnih načelih, zaradi česar se organizacija lahko odzove na zahteve vseh deležnikov, ki so direktno ali indirektno povezani z organizacijo. V diplomskem delu podamo definicije korporacijske ali celovite strategije in poslovne strategije ter slušamo predstaviti način integracije poslovne etike v strategije podjetja. Prav tako je prikazan tudi vpliv poslovne etike na rezultate poslovanja podjetja, v okviru katerega skušamo razložiti vpliv poslovne etike na učinkovitost in uspešnost poslovanja. Vsa teoretična spoznanja skušamo primerjati s poslovno prakso na primeru izbranega proizvodnega, kot tudi storitvenega podjetja, in sicer se osredotočamo na prepoznavanje teoretičnih predpostavk s področja implementacije poslovne etike v delovanje, pri čemer veliko pozornost posvečamo predvsem etičnim kodeksom organizacij in oblikovanju strategij v podjetjih.
Keywords: Poslovna etika, etični kodeks, poslovna uspešnost, strategija podjetja, konkurenčna prednost.
Published: 24.11.2020; Views: 459; Downloads: 185
.pdf Full text (1,31 MB)

5.
Konkurenčne prednosti distribucije paketnih pošiljk
Sara Siter, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo obravnavali področje poštnih storitev ter značilnosti in posebnosti logističnih verig, posebnosti distribucije paketnih pošiljk ter različne vidike in dejavnike konkurenčne prednosti. Proučevali smo, kateri so dejavniki konkurenčne prednosti Pošte Slovenije na področju distribucije paketnih pošiljk. V teoretičnem delu smo predstavili teoretične osnove logistike in distribucije, značilnosti konkurence, organizacijo dostave paketnih pošiljk na Pošti Slovenije in naredili primerjavo dostave paketnih pošiljk Pošte Slovenije v primerjavi s konkurenti, kot so DHL, d. o. o., DPD, d. o. o., in GLS, d. o. o. V aplikativnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika preverjali štiri raziskovalne hipoteze in ugotovili, da strokovnost in prijaznost zaposlenih vpliva na izbor ponudnika paketnih storitev. Pri tem smo tudi ugotovili, da je velik delež vseh anketiranih zadovoljnih oz. zelo zadovoljnih s strokovnostjo in prijaznostjo zaposlenih na Pošti Slovenije. Ovrgli smo hipotezo, da se večina uporabnikov raje odloči za storitev Pošte Slovenije kot pa za uporabo paketomata. Anketiranci se strinjajo, da je lokacija pošte zelo pomemben dejavnik pri odločitvi za uporabo paketnih storitev, nismo pa uspeli potrditi hipoteze, da se anketiranci odločijo za paketne storitve pri Pošti Slovenije zaradi hitrosti prenosa paketnih storitev.
Keywords: konkurenca, konkurenčna prednost, distribucija, paketne storitve, pošiljka, Pošta Slovenije.
Published: 21.10.2020; Views: 225; Downloads: 49
.pdf Full text (1,02 MB)

6.
Orodja javnih virov podatkov (OSINT) v konkurenčni obveščevalni dejavnosti
Vito Hozjan, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo analizira programsko opremo OSINT, ki pripomore k boljši varnosti različnih korporacij. Vendar se skozi diplomsko nalogo nismo osredotočali na orodja le kot na ofenzivno sredstvo, temveč tudi kot na sredstvo, ki nam prinaša različne informacije za korist in nadaljnji razvoj korporacij. Diplomsko nalogo smo sestavili iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se posvetili predvsem razlagam različnih področij in tudi analizirali potek vpeljevanja orodij OSINT v korporativno obveščevalno dejavnost. V empiričnem delu smo analizirali različne programske opreme in prikazali, kako z danimi orodji lahko pridobivamo specifično izbrane podatke. Povezanost s teoretičnim delom smo ustvarili, ko smo iz pridobljenih podatkov ustvarili končni obveščevalni izdelek, ki je predmet napredka določene korporacije. Skozi empirični del smo naredili analizo pridobivanja podatkov brez dodatnih orodij (Google Dorking), analizirali smo dve orodji (Shodan in Maltego) in pet dodatkov za brskalnik (Sci-hub, Go Back In Time, FotoForensics in Have I been Pwned). Analizirali smo tudi zakonske podlage za pridobivanje javno dostopnih virov podatkov z vidika zakonov Republike Slovenije in tudi evropske zakonodaje. Na podlagi pridobljenih rezultatov tako empiričnega kot tudi praktičnega dela smo ugotovili, da OSINT predstavlja velik del pridobivanja podatkov v KOD, kar nam s teoretičnega vidika pravi, da ga je treba vpeti tako v defenzivno strategijo kot tudi v strategijo na razvojnem področju. Posledično je potrebno, da v strategijo vpnemo tudi izbrani cilj, na podlagi katerega izbiramo primarna sredstva in orodja, ki nam bodo pomagala pri pridobivanju targetiranih javno dostopnih virov podatkov. Z vidika konkurenčne obveščevalne dejavnosti smo ugotovili, da je za uspešno rabo izbranih sredstev potrebna dobra komunikacija med samim vodstvom korporacije in oddelkom, ki dejansko operativno izvaja procese pridobivanja podatkov iz javnih virov. Ta odnos mora temeljiti na minimalnem razumevanju funkcionalnosti obeh področij, saj le tako lahko vemo, katere možnosti in cilje lahko izpolnjujemo in kjer nam skupina za pridobivanje javno dostopnih virov podatkov lahko doseže želeni rezultat.
Keywords: diplomske naloge, korporativna varnost, obveščevalna dejavnost, programska oprema, konkurenčna prednost, pridobivanje javno dostopnih virov, orodja OSINT
Published: 31.08.2020; Views: 474; Downloads: 57
.pdf Full text (2,53 MB)

7.
Analiza notranjega podjetništva na primeru podjetja v kozmetični industriji
Cornelia Štefanec, 2019, undergraduate thesis

Abstract: »Spremembe so edina stalnica v življenju« - plemenita misel, ki opozarja na zastarelost klasičnih načinov doseganja poslovne uspešnosti. Konkurenca je tista, ki »sili« podjetja v iskanje novih rešitev. Ena izmed teh je odločitev podjetja za uvedbo koncepta notranjega podjetništva. Notranji podjetnik je lahko že oseba, ki z močno prisotnim podjetniškim duhom v ustaljenem podjetju spodbuja razvoj podjetništva, ta pojav pa označujemo z besedno zvezo notranje podjetništvo. V diplomskem delu natančneje predstavljamo še dokaj neznan koncept, ga primerjamo s klasičnim podjetništvom in opredelimo njegove pojavne oblike – notranje-podjetniške podjeme in notranje-podjetniške aktivnosti. Proaktivno usmerjeno podjetje s pomočjo vzpodbudnega ozračja in razpoložljivih resursov vpeljuje notranje-podjetniške elemente v le-to. Najpogosteje lahko notranje podjetništvo zaznamo kot nenehno inoviranje novih izdelkov oziroma storitev, vstop na nove (tuje) trge, privzetje strategij podjetja, spremembe v procesih ali kot prilagajanje poslovnega modela. V diplomskem delu smo podrobneje raziskali, kakšna je prisotnost le-tega v izbranem kozmetičnem podjetju. Predvidevanja, da je notranje podjetništvo prisotno, vendar ne v vseh oblikah, so se izkazala za dejanska. Raziskavo notranje-podjetniške usmerjenosti preučevanega podjetja smo izvedli s pomočjo metodologije »Corporate entrepreneurship audit«. S pomočjo dobljenih rezultatov izbrane metodologije in s pripravo SWOT analize smo raziskali in predstavili predloge za nadaljnje uvajanje in razvoj notranjega podjetništva v proučevanem podjetju.
Keywords: notranje podjetništvo, dimenzije notranjega podjetništva, uspešnost poslovanja, konkurenčna prednost, inovativnost
Published: 09.12.2019; Views: 362; Downloads: 65
.pdf Full text (980,25 KB)

8.
Ocenjevanje dobaviteljev
Samo Šoba, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Vsako podjetje, ki teži k uspešnosti in razvijanju mora vedno paziti pri izbiri materiala/stvari, ki se uporabljajo pri samem poslovanju. Podjetje, ki teži v razvijanju in uspešnosti mora predvidevati korake v prihodnosti in, če to uspe uspešno, potem na takšen način doseže določeno konkurenčno prednost. Sama nabava v podjetju je zelo pomembna, sploh pa v današnjih časih, kjer podjetja težijo k izbiri takšnih dobavitevljev, ki imajo določene produkte, ki ne škodujejo okolju in olajšajo samo poslovanje podjetja ter tako dosežejo konkurenčno prednost. Nabavna služba mora iskati zelo veliko informacij o samih dobaviteljih in izbrati način kako to presoditi. Vsako podjetje ima različne načine presoje svojih dobaviteljev, v mojem primeru ima podjetje Unior d.d. zelo posebne metode, ki jih bom opisal v nadaljevanju. Odločitve za pravega dobavitelja so lahko ključen člen za razvoj in obstoj samega podjetja. Izbira dobaviteljev je ključnega pomena za podjetje prav tako tudi izbira samega nabavnega trga, zato je potrebno zelo dobro preučiti razne tržne priložnosti in probleme glede nabavnega trga. Dobavitelji, ki imajo pogoj za sodelovanje se tako znajdejo na listi odobrenih dobaviteljev. Podjetja vedno bolj težijo v dolgoročnemu sodelovanju z dobavitelji, da ni potrebno iskati vedno novih in potem takem povečati stroške iskanja informacij o posameznih dobaviteljih. V teoretičnem delu vam bom predstavil pomembne informacije o sami nabavi, nabavnem trgu in samem ocenjevanju dobaviteljev. Praktični del je sestavljen iz opisa Unior d.d., kako ocenjujejo dobaviteljev in po katerih metodah presojajo dobavitelje. Sama nabavna služba od Unior d.d. se veliko posveča že obstoječim dobaviteljem (redno preverjanje njihove kakovosti) in pa seveda tudi iskanju novih dobaviteljev.
Keywords: dobavitelji, metode, konkurenčna prednost, nabavni trg.
Published: 05.11.2019; Views: 352; Downloads: 52
.pdf Full text (1,67 MB)

9.
»Marketinška naravnanost med slovenskimi glasbeniki«
Mario Čižić, 2018, master's thesis

Abstract: Glasba že od nekdaj predstavlja velik del našega vsakdana, saj jo uživamo zavestno kot tudi podzavestno. Magistrsko delo v prvem in drugem delu opisuje marketinško naravnanost kot enega temeljnih konceptov marketinga in strukturo ter delovanje glasbene industrije. Kot vsaka druga panoga je v preteklosti tudi glasbena industrija doživela velike transformacije, ki so bile v veliki večini posledica globalizacije in bliskovitega tehnološkega razvoja. V Sloveniji glasbeno industrijo zaradi njenih specifik (predvsem majhnosti) težko primerjamo z največjimi svetovnimi trgi, a kljub temu lahko potegnemo vzporednice z vsaj elementarnimi strukturnimi zasnovami in procesi. Marketinška naravnanost je v razvitejših in večjih glasbenih trgih močno prisotna, mi pa smo problem omejili na področje Slovenije, saj nas zanima stopnja marketinške naravnanosti slovenskih glasbenikov. Podatke smo znotraj raziskave pridobivali s pomočjo anketnega vprašalnika, in sicer smo nagovarjali slovenske glasbenike, tako solo izvajalce, kot tudi glasbene skupine. Stopnjo marketinške naravnanosti smo merili s pomočjo prirejene Narver-Slaterjeve lestvice, kjer smo od treh podkonstruktov (naravnanost na odjemalce, naravnanost na konkurente in medfunkcijska povezanost) uporabili dva, in sicer naravnanost na odjemalce (poslušalce) in naravnanost na konkurente. Zbrane podatke smo statistično obdelali in prišli do zanimivih ugotovitev, namreč od štirih hipotez, smo dve potrdili in dve ovrgli. Ugotovili smo, da ima naravnanost na poslušalce pri slovenskih glasbenikih večjo težo kot naravnanost na konkurente. Ko govorimo o splošni marketinški naravnanosti lahko ugotovimo, da so najbolj marketinško naravnani glasbeniki, ki izvajajo narodnozabavno glasbo, sledijo jim pop izvajalci in izvajalci elektronske glasbe, najmanj marketinško naravnani pa so rock glasbeniki. Pri primerjavi solo izvajalcev in glasbenih skupin ni bilo izmerjenih razlik v stopnji marketinške naravnanosti, prav tako pa tudi na podlagi dobljenih rezultatov ne moremo govoriti o pozitivnem vplivu marketinške naravnanosti glasbenikov na njihovo uspešnost. Koncept marketinške naravnanosti je v Sloveniji na področju glasbene industrije relativno neraziskan, zato izsledki naše raziskave predstavljajo dobre temelje za nadaljnje raziskave. Vsak dan lahko spremljamo aktivnosti slovenskih glasbenikov, ki so povezane z marketingom, saj se tudi oni zavedajo, da na konkurenčnem trgu marketinška naravnanost predstavlja eno večjih dolgoročnih prednosti. Predvidevamo, da bo tudi v prihodnje opaziti rast stopnje marketinške naravnanosti, saj je to trend, ki prihaja k nam z razvitejših trgov z določenim časovnim zamikom.
Keywords: Marketinška naravnanost, glasbeniki, slovenska glasbena industrija, naravnanost na poslušalce, naravnanost na konkurente, marketing, marketinške aktivnosti v glasbeni industriji, marketinška naravnanost kot konkurenčna prednost.
Published: 17.01.2019; Views: 667; Downloads: 55
.pdf Full text (3,17 MB)

10.
Analiza konkurence na področju zavarovalnih storitev
Sandra Podgoršek, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Konkurenčnost na zavarovalniškem trgu se vsako leto povečuje, s tem pa tudi boj za preživetje med zavarovalnicami. Zavarovanci vsako leto posegajo po cenejših zavarovanjih in posledično prehajajo od ene zavarovalnice k drugi, zato se mora vsaka zavarovalnica zavedati priložnosti in nevarnosti, navzočih v lastnem podjetju, predvsem pa prepoznati prednosti in slabosti konkurentov, saj šele potem more dosegati zastavljeno rast. V diplomski nalogi smo opredelili tekmece na področju zavarovalništva v Sloveniji. Izpostavili smo štiri izbrane zavarovalnice. To so: Zavarovalnica Triglav d.d., Adriatic Slovenica d.d., Zavarovalnica Sava d.d. in Generali d.d. V teoretičnem delu diplomske naloge smo med drugim predstavili osnove zavarovalništva in opisali nekaj zavarovalniških pojmov, opredelili zavarovalništvo kot gospodarsko dejavnost ter na kratko opisali zgodovino zavarovalništva v Sloveniji. Opredelili smo tudi pojem konkurence in pojasnili, kako si podjetje zagotovi konkurenčno prednost pred drugimi. V praktičnem delu smo predstavili analizo konkurence vseh štirih največjih zavarovalnic v Sloveniji, in sicer Zavarovalnice Triglav d.d., zavarovalnice Adriatic Slovenica d.d., Zavarovalnice Sava d.d. in zavarovalnice Generali d.d. ter opredelili tržno moč zavarovalnic. V empiričnem delu smo z anketnim vprašalnikom opravili analizo sekundarnih virov in opravili raziskavo zadovoljstva zavarovancev z zavarovalnicami ter analizirali končne rezultate. Ker se podjetja na splošno razlikujejo med seboj v posameznih značilnostih, bomo skušali ugotoviti, v čem se razlikujejo izbrane zavarovalnice. To bomo izvedeli s pomočjo sekundarnih virov; med 100 naključno izbranih oseb bomo razdelili anketne vprašalnike. V diplomski nalogi bomo tudi ugotavljali, kateri je najpomembnejši faktor pri izbiri zavarovalnice in katera izmed njih ima največji ugled.
Keywords: konkurenca, zavarovalništvo, konkurenčna prednost, tržna moč, analiza konkurence
Published: 22.06.2018; Views: 833; Downloads: 135
.pdf Full text (1,02 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica