| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
NARAVOSLOVNI DAN VODA V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Sandra Forjanič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge govorimo o dnevih dejavnosti. Posebno pozornost namenjamo naravoslovnemu dnevu. Osredotočili smo se na pregled učnih načrtov in učbeniških gradiv prvega triletja za spoznavanje okolja s stališča naravoslovnih dni in vode. Iz njih smo izpisali vsebine, ki se nanašajo na naravoslovne dni in vodo. Zapisali smo tudi nekaj teorije o vodi in opredelili predmet spoznavanje okolja. V praktičnem delu predstavljamo primer priprave za naravoslovni dan. Osnovna literatura nam je Prenovljen učni načrt za spoznavanje okolja, zato govorimo o vsebinskih sklopih in ne več o tematskih sklopih. V praktičnem delu predstavljamo tudi, kako je potekal naravoslovni dan, na temo voda, v 3. a razredu na Osnovni šoli Sveti Jurij. Predstavljamo delo na posamezni postaji in pojasnimo, kako je šlo delo od rok učencem. Potek naravoslovnega dne dokumentiramo z raznimi fotografijami. Na koncu predlagamo učiteljem, kako naj sami organizirajo naravoslovne dneve in tudi ostale dneve dejavnosti, da bodo učenci motivirani za delo in bodo pridobili veliko novih izkušenj.
Keywords: naravoslovni dan, učbeniška gradiva, predmet spoznavanje okolja, priprava za naravoslovni dan, voda, delo po postajah.
Published: 11.02.2010; Views: 4209; Downloads: 622 
(1 vote)
.pdf Full text (2,73 MB)

2.
PRIMER TERENSKEGA DELA PRI POUKU SPOZNAVANJE OKOLJA V DRUGEM RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Nina Krt, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Primer terenskega dela pri pouku spoznavanje okolja v drugem razredu devetletne osnovne šole predstavlja terensko delo kot eno od dobrih metod, ki jih lahko učitelj uporabi pri načrtovanju in izvajanju pouka. V teoretičnem delu je navedenih nekaj opredelitev pojma terensko delo. Zajete so opredelitve tako slovenskih kot tujih avtorjev. Na kratko je prikazana zgodovina razvoja terenskega dela kot ene izmed učnih metod pri pouku, predstavljeni pa so tudi pomen in funkcije terenskega dela, faze in organizacija terenskega dela ter problemi, ki lahko pri tem nastanejo. V praktičnem delu diplomskega dela so zajete priprava, izvedba in evalvacija terenskega dela za sklop ''Bilo je nekoč'' v drugem razredu devetletne osnovne šole. Diplomsko delo temelji na neposredni pedagoški izkušnji. Praktični del se je deloma odvijal v Osnovni šoli Križe in njeni okolici ter v prostorih stalne razstave ''Lovci na mamute — ledena doba v Evropi'' v Tržiču.
Keywords: terensko delo, predmet spoznavanje okolja, drugi razred osnovne šole, ogled muzeja
Published: 21.05.2010; Views: 3613; Downloads: 371
.pdf Full text (5,19 MB)

3.
POUK PREDMETA SPOZNAVANJE OKOLJA ZUNAJ UČILNICE
Katja Mihelin, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi najprej teoretično opredelimo izkustveno učenje ter pouk zunaj učilnice. Vključena so načela uspešnega izkustvenega pouka ter krog učenja skozi neposredne izkušnje. Opisani so koraki načrtovanja ter metode tovrstnega pouka. Opredeljena so tudi posebna znanja in spretnosti, ki jih učenci skozi izkustveno učenje razvijajo. Iz učnega načrta za spoznavanje okolja so izpisani vsi učni cilji in pripadajoči tematski sklopi, ki so glede na predlagane dejavnosti, načrtovani za doseganje pri pouku zunaj učilnice. Tem ciljem je pripisano število dejavnosti iz vseh štirih potrjenih priročnikov za učitelje. Razlike v številu zastopanosti dejavnosti zunaj učilnice glede na tematske sklope, razrede in glede na posamezne založbe so analizirane.. Dodan je primer eksemplarične učne priprave za predmet spoznavanje okolja zunaj učilnice. V prilogi je dodan izpis vseh dejavnosti načrtovanih za izvajanje zunaj učilnice iz priročnikov za učitelje.
Keywords: predmet spoznavanje okolja, pouk zunaj učilnice, izkustveno učenje, priročniki za učitelje, okoljska vzgoja.
Published: 07.07.2010; Views: 3291; Downloads: 677
.pdf Full text (2,52 MB)

4.
RAZISKOVALNO USMERJENI POUK SPOZNAVANJA OKOLJA
Martina Kosaber, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Pri raziskovalno usmerjenem pouku je učenec v vlogi aktivnega raziskovalca – sam išče in odkriva novo. Zadošča, da odkrije nekaj, česar še ni vedel. Bistvo je: odkrivati svet samemu sebi. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu definiramo raziskovalni pouk in opredelimo njegov namen, značilnosti in cilje. Predstavimo tudi organizacijske oblike raziskovanja, učne oblike in stopnje raziskovalnega procesa. V empiričnem delu smo proučili odnos učiteljev tretjega razreda do raziskovalnega pouka pri predmetu spoznavanje okolja. Predvsem nas je zanimalo, kako učitelji pojmujejo raziskovalni pouk, kako pogosto in kje ga izvajajo ter kaj so prednosti in kaj pomanjkljivosti raziskovalnega pouka. Proučili smo, ali obstajajo razlike med rezultati glede na dolžino učiteljeve delovne dobe. Rezultati so pokazali, da učitelji poznajo raziskovalni pouk in da ga najpogosteje izvajajo pri naslednjih tematskih sklopih: Jaz in narava, Kaj zmorem narediti in Pogledam naokrog. Izvajajo ga v okolici šole, učilnici in šoli v naravi. Prednosti raziskovalnega pouka so večja samostojnost učencev, eksperimentiranje in večja motiviranost učencev. Slabosti raziskovalnega pouka pa sta, da načrtovanje in organizacija vzameta veliko časa, pri rednem pouku pa le-tega velikokrat primanjkuje. Učitelji se želijo dodatno usposabljati za raziskovalni pouk.
Keywords: razredni pouk, raziskovalni pouk, predmet spoznavanje okolja, tretji razred
Published: 08.07.2011; Views: 3099; Downloads: 496
.pdf Full text (884,73 KB)

5.
AKTIVNOSTI UČENCEV IZVEN UČILNICE PRI POUKU SPOZNAVANJA OKOLJA V 2. RAZREDU
Mateja Venek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Učni načrt spoznavanja okolja priporoča učitelju, da naj učenec čim več spoznava okolje izven učilnice, saj je dokazano, da je izkustveno učenje zanimivejše in ima večji učinek na zapomnitev učne snovi. Učence je pri delu treba voditi in pripraviti zanje primerne aktivnosti oziroma naloge. V teoretičnem delu diplomske naloge z naslovom Aktivnosti učencev izven učilnice pri pouku spoznavanja okolja v 2. razredu so predstavljene predvsem aktivnosti učencev pri terenskem delu. Izhodišča temeljijo na pojmu terensko delo, izpostavljene so metode terenskega dela ter opisane spretnosti in sposobnosti, ki jih učenci razvijajo pri delu izven učilnice. Praktični del je bil izveden na Osnovni šoli Ribnica na Pohorju, kjer se je z učenci drugega razreda načrtovalo, izvedlo in ocenjevalo primer terenskega delo za tematski sklop Pogledam naokrog. Ugotovitve potrjujejo hipotezo, da se lahko s pomočjo terenskega dela razvijajo pomembne spretnosti in sposobnosti otrok, in sicer natančno opazovanje, primerjanje, razvrščanje, urejanje, sklepanje itd. Poleg teh pa se razvijajo pomembne vzgojne komponente, kot so: sodelovanje, strpnost in mir, pozitivna klima.
Keywords: terensko delo, aktivnosti učencev, predmet spoznavanje okolja.
Published: 04.10.2011; Views: 2365; Downloads: 250
.pdf Full text (3,41 MB)

6.
RAZISKOVALNO DELO PRI PREDMETU SPOZNAVANJE OKOLJA V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Nina Markuš, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Konstruktivistično naravnana didaktična strategija raziskovalno delo pri predmetu spoznavanje okolja predstavlja učni proces, ki je usmerjen v učenca. Učenec je pri tem učnem procesu aktiven in spoznava pojave in pojme preko izkušenj. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela smo definirali pojem konstruktivizem, predstavili pomen konstruktivizma v učenju in poučevanju, opredelili vlogo učitelja in učenca v konstruktivistično naravnanem pouku, ter opisali kako se predmet spoznavanje okolja odraža v konstruktivistični luči in našteli vrste konstruktivistično naravnanih didaktičnih strategij ter te na kratko opisali in predstavili. V praktičnem delu smo opisali in predstavili raziskovalno delo v sklopu treh učnih ur pri predmetu spoznavanje okolja na temo Živali na vrtu v 3. razredu osnovne šole z 18 učenci. Ugotovitve so pokazale pozitivne posledice raziskovalnega dela skozi učni proces. In sicer učenci so ob raziskovalnem delu vključili vse možne receptorje zaznavanja, šolsko raziskovanje je učence notranje motiviralo ter pri tovrstni konstruktivistični didaktični strategiji so učenci razvijali opazovanje in formuliranje vprašanj. Ob raziskovalnem delu so bili učenci iznajdljivi v problemskih situacijah ter spodbujeni k samostojnemu opazovanju in raziskovanju. Potek raziskovalnega dela je bil dokumentiran z video posnetki vseh treh učnih ur.
Keywords: Konstruktivizem, konstruktivistično naravnane strategije, raziskovalno delo, predmet spoznavanje okolja, tretji razred osnovne šole, živali na vrtu.
Published: 29.10.2012; Views: 2832; Downloads: 391
.pdf Full text (3,24 MB)

7.
ZDRAVSTVENA VZGOJA PRI PREDMETU SPOZNAVANJE OKOLJA
Renata Bovha, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Zdravstvena vzgoja pri predmetu spoznavanje okolja proučujemo zastopanost zdravstvenovzgojnih vsebin pri pouku, v prvem triletju osnovne šole. V prvem, teoretičnem delu opredelimo termin zdravstvena vzgoja ter kako je zdravstvena vzgoja vključena v sam vzgojno-izobraževalni sistem. Raziskujemo zastopanost zdravstvenovzgojnih vsebin v nekaterih evropskih osnovnih šolah. Kot zanimivost naj omenimo, da se v finskih osnovnih šolah pojavi samostojen predmet zdravstvena vzgoja. Nadaljnje opredelimo razlike med zdravstveno vzgojo in promocijo zdravja, ter predstavljamo najpogostejše programe promocije zdravja v šolah. Podrobneje opišemo zelo razširjen projekt Zdrava šola. Teoretični del zaključujemo s predlogi in nasveti o učinkovitejšem poučevanju zdravstvene vzgoje v šoli. V drugem, praktičnem delu predstavljamo analizo primerjave posodobljenega in starega učnega načrta za predmet spoznavanje okolja. Opažamo, da ni razlike v številu zdravstvenovzgojnih ciljev. Sledi analiza učbeniških kompletov založb Rokus, Modrijan in Mladinska knjiga z vidika zastopanosti zdravstvenovzgojnih vsebin pri predmetu spoznavanje okolja v prvem triletju. Ugotavljamo, da Mladinska knjiga v svojih gradivih zajema največ ciljev s področja zdravstvene vzgoje in ponuja temu primerne kvalitetne naloge. Predstavljamo nekaj didaktičnih pripomočkov, ki bodo učiteljem v pomoč pri podajanju zdravstvenovzgojnih vsebin. Izvedli smo pet intervjujev, s katerimi smo dobili mnenja o zdravju v šolah in o delovanju projekta Zdrava šola. Strokovnjakinja Fani Čeh meni, da so učitelji premalo izobraženi za podajanje zdravstvenovzgojnih vsebin. Intervjuvanci so mnenja, da projekt Zdrava šola dobro vpliva na klimo osnovne šole.
Keywords: predmet spoznavanje okolja, zdravstvena vzgoja, prvo triletje, promocija zdravja, projekt Zdrava šola, učbeniški kompleti
Published: 24.04.2013; Views: 1435; Downloads: 215
.pdf Full text (1,02 MB)

8.
KULTURNI DAN V DRUGEM RAZREDU - POTOVANJE OKOLI SVETA
Manuela Soršak, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Kulturni dan v drugem razredu – potovanje okoli sveta je sestavljeno iz treh delov, teoretičnega, praktičnega in empiričnega. V teoretičnem delu uvodoma predstavljamo dneve dejavnosti, njihove cilje, načrtovanje in organizacijo. Temu sledi opredelitev predmeta spoznavanje okolja ter pregled učnega načrta ter potrjenih učbenikov za predmet spoznavanje okolja, in sicer s stališča kulturnih dni, kjer pridemo do ugotovitev, da predlogi izpeljav kulturnih dni v pregledanem niso navedeni. V praktičnem delu diplomske naloge predstavljamo učno pripravo, izvedbo in vrednotenje kulturnega dne, ki smo ga izpeljali in ki zadošča vsem teoretičnim zahtevam sodobnega pouka. Kulturni dan smo izvedli na Osnovni šoli Rače, sodelovalo pa je 34 učencev drugih razredov. Potek kulturnega dne je dokumentiran tudi s fotografijami. V zadnjem, empiričnem delu diplomske naloge prikazujemo izsledke raziskave, ki smo jo izvedli med učenci pred in po izvedbi kulturnega dne. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali je znanje učencev po izvedbi kulturnega dne bistveno boljše, kar lahko tudi potrdimo.
Keywords: dnevi dejavnosti, predmet spoznavanje okolja, kulturni dan, učna priprava, raziskava
Published: 06.11.2013; Views: 1155; Downloads: 168
.pdf Full text (3,23 MB)

9.
POUK IZVEN UČILNICE NA PRIMERU EKSKURZIJE PRI PREDMETU SPOZNAVANJE OKOLJA V TRETJEM RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Tjaša Kumer, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Pouk izven učilnice na primeru ekskurzije pri predmetu spoznavanje okolja v tretjem razredu devetletne osnovne šole opredeljujemo sodobne didaktične pristope pri poučevanju predmeta spoznavanje okolja izven učilnice. Diplomsko delo je razčlenjeno na teoretični in praktični del. V prvem, teoretičnem delu predstavljamo značilnosti pouka izven učilnice z vidika sodobne didaktike. Posebno pozornost smo namenili sodobnim didaktičnim strategijam. Sledi predstavitev različnih vrst pouka izven učilnice, podrobneje ekskurzije, in domačega kraja, Slovenskih Konjic. V drugem, praktičnem delu ob upoštevanju teoretičnih konceptov in predlogov priročnikov za učitelje predstavljamo ekskurzijo kot del vzgojno-izobraževalnega procesa, kjer imajo učenci možnost, da se z učno snovjo seznanijo preko aktivnega opazovanja izven šolskih prostorov. Namen diplomskega dela je predstaviti pomen neposrednega izkustvenega učenja in raziskovanja domače pokrajine ter podati predloge za izvedbo pouka izven učilnice v domačem kraju, Slovenskih Konjicah, za učence tretjega razreda devetletne osnovne šole. Na podlagi analize učnega načrta za spoznavanje okolja smo izbrane vzgojno-izobraževalne vsebine umislili v primernih učnih dejavnostih, jim določili učne cilje ter predvideli interdisciplinarne povezave. Na osnovi preprostih učnih metod ekskurzije smo pripravili Program pouka izven učilnice pri spoznavanju okolja v tretjem razredu v našem domačem kraju, Slovenskih Konjicah. Aktivnosti učencev so prilagojene njihovemu samostojnemu raziskovanju in vključevanju lastnih izkušenj pri pridobivanju novih znanj.
Keywords: Predmet spoznavanje okolja, pouk izven učilnice, izkustveno učenje, aktivnosti učencev, ekskurzija, tretji razred devetletne osnovne šole, Slovenske Konjice.
Published: 06.06.2016; Views: 1704; Downloads: 337
.pdf Full text (1,92 MB)

10.
Stališče staršev o izvajanju pouka izven učilnice pri predmetu spoznavanje okolja
Tea Fideršek, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu, ki obsega teoretični in empirični del, smo raziskali stališče staršev o izvajanju pouka izven učilnice pri predmetu spoznavanje okolja. Sodelovalo je 125 staršev učencev 3. razreda iz petih osnovnih šol v severovzhodni Sloveniji. V teoretičnem delu smo predstavili predmet spoznavanje okolja. Opredelili smo pojma izkustveno učenje in pouk izven učilnice. Na kratko smo omenili tudi vključevanje staršev, ki je bilo ključnega pomena za našo raziskavo. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnih vprašalnikov preverili, ali se starši strinjajo z izvajanjem pouka izven učilnice, koliko so pripravljeni sodelovati in koliko sploh imajo možnosti za sodelovanje. Ugotovili smo, da večina staršev pozna izraz pouk izven učilnice in razume njegov pomen, vendar so slabo seznanjeni z izvajanjem te oblike pouka na šoli, kamor hodijo njihovi otroci. S tem je povezana tudi nevednost staršev o možnostih sodelovanja pri izvajanju. Vseeno je raziskava pokazala, da imajo večjo željo po sodelovanju starši, katerih otroci obiskujejo podeželsko šolo. Izkušnje staršev, ki so se s tem delom že seznanili, so zelo pozitivne. V največji meri so starši sodelovali pri predstavitvi raznih poklicev ali kot pomoč v razredu, nekateri starši pa to prakticirajo tudi v svoji službi. Starši se strinjajo, da se lahko pouk izven učilnice izvaja na različnih lokacijah, vendar jim določene stvari še vedno predstavljajo oviro.
Keywords: pouk izven učilnice, vključevanje staršev, izkustveno učenje, zunanji učni prostor, predmet spoznavanje okolja
Published: 16.11.2017; Views: 661; Downloads: 120
.pdf Full text (1,01 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica