| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 17
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
TERENSKO DELO PRI POUKU DRUŽBE
Alja Radanovič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Terensko delo pri pouku družbe je predstavljeno terensko delo kot pomembna praktična dopolnitev teoretičnega dela pouka ter z njim povezane metode dela. V teoretičnem delu naloge je omenjena opredelitev terenskega dela, povezanost le tega z ostalimi načini poučevanja ter na kaj moramo biti pozorni pri načrtovanju terenskega dela. Z nekaj primeri učnih priprav je v praktičnem delu diplomske naloge predstavljeno, kako načrtovati terensko delo pri predmetu družba v četrtem in petem razredu devetletne osnovne šole. Diplomska naloga temelji na neposredni pedagoški izkušnji. Praktični del diplomskega dela se je odvijal na OŠ Boštanj. Okolica šole je zelo primerna za izvajanje terenskega dela. Terensko delo je bilo preizkušeno in dokumentirano v četrtem razredu. Doseženi rezultati potrjujejo primernost uporabe takšnega načina dela z učenci, saj si pridobijo nove izkušnje, so ustvarjalni, aktivni, razvijajo jezik, se uče sodelovanja, navajajo se poslušati in ceniti mnenja drugih.
Keywords: Terensko delo, predmet družba, učne priprave
Published: 06.10.2009; Views: 2398; Downloads: 494
.pdf Full text (6,44 MB)

2.
PRIMERI TERENSKEGA DELA PRI PREDMETU DRUŽBA V ČETRTEM RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Anja Špoljar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Primeri terenskega dela pri predmetu družba v četrtem razredu devetletne osnovne šole obravnava terensko delo kot eno izmed priporočenih sodobnih oblik poučevanja tega predmeta. V teoretičnem delu je opredeljen pojem terensko delo, opsan njegov pomen in cilji, izpostavljene so metode terenskega dela, analizirali smo zastopanost terenskega dela v učbeniških kompletih različnih založb. V praktični del diplomske naloge temelji na neposredni pedagoški izkušnji.
Keywords: Četrti razred osnovne šole, predmet družba, terensko delo.
Published: 05.01.2010; Views: 2218; Downloads: 181
.pdf Full text (43,25 MB)

3.
MOTIVIRANOST UČENCEV PRI PREDMETU DRUŽBA V 4. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Renata Mlakar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Redkokdo z veseljem opravlja stvari, ki jih mora. To je še toliko bolj značilno za učence, zato je pomembno, da so le-ti za učenje ustrezno motivirani. Mnogo bolj zaželena in učinkovita kot zunanja je notranja motivacija. Tega se vedno bolj zavedajo tudi učitelji, ki poskušajo z ustreznimi pristopi k učenju poiskati zanimanje ter vzbuditi radovednost pri učencih. Kljub temu pa je večina učencev takih, ki so za učenje predvsem zunanje motivirani in se učijo zaradi ocen, nagrad in pričakovanj staršev, oziroma zato da se izognejo kaznim in grajam. Ker je osnovno vprašanje tega diplomskega dela, kaj učence pri pouku družbe najbolj motivira, se tako teoretični kot empirični del naloge nanašata prav na to tematiko. V teoretičnem delu so predstavljene naslednje teme: motivacija, motivi, potrebe, motivacijski cilji, učna motivacija in njeni elementi, motivirani in nemotivirani učenci, predmet družba, učne oblike in metode ter didaktične igre. V empiričnem delu smo ugotavljali priljubljenost predmeta družba med učenci in njihovo časovno obremenjenost za učenje tega predmeta doma. Anketiranje smo izvedli z 160-imi učenci 4. razredov osnovnih šol. Rezultati ankete kažejo, da je predmet družba bolj všeč dekletom kot fantom. Najpogostejša razloga priljubljenosti predmeta družba med temi učenci sta zanimiva in poučna učna snov ter pestra in razgibana učna ura. Med poukom jih najbolj motivira delo z novo tehnologijo (avdiovizualna sredstva), razne igre, kvizi, uganke ter neposreden stik z okoljem in predmeti. Večina učencev meni, da so pri tem predmetu uspešni in se ga doma radi učijo. Najbolj pa jih k učenju spodbujajo lepa ocena, temu sledi pohvala učiteljice/staršev in veselje, da se nekaj novega naučijo (statistično bolj značilno za dekleta).
Keywords: KLJUČNE BESEDE: Osnovna šola, učenci 4. razreda, predmet družba, motivacija
Published: 22.10.2010; Views: 2755; Downloads: 197
.pdf Full text (822,66 KB)

4.
MEDPREDMETNO POVEZOVANJE PREDMETA DRUŽBA Z OSTALIMI PREDMETI V 4. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Tina Kušar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Tema in namen diplomske naloge je preučiti medpredmetno povezovanje predmeta družba z ostalimi predmeti v 4. razredu osnovne šole. Kot vemo, se dan danes vedno bolj spodbuja k povezovanju vsebin in predmetov, ki so bili do sedaj med seboj strogo ločeni in razdrobljeni. Prav to razdrobljenost pa skušamo povezati v celoto z medpredmetnim povezovanjem, kar omogoča razumljivejše, uporabnejše in bolj celovito dojemanje učne vsebine oz. problema, ki je osvetljen z različnih vidikov, hkrati pa tudi kakovostnejše in trajnejše znanje. V teoretičnem delu so predstavljene vsebine, vezane na medpredmetno povezovanje. Podrobneje je predstavljena sama opredelitev pojma medpredmetno povezovanje, zgodovina medpredmetnega povezovanja, značilnosti medpredmetnega povezovanja (stopnje in ravni, načini, strategije, faze), procesni in vsebinski vidik, didaktični model, prednosti in slabosti medpredmetnega povezovanja (zakaj, kdaj in kako uporabljati medpredmetno povezovanje, pogoji za uspešno medpredmetno in medpodročno povezovanje, aktivna vloga učencev pri načrtovanju). Nazadnje pa je predstavljen tudi sam predmet družba (opredelitev predmeta, temeljni cilji predmeta, didaktična priporočila in možnosti medpredmetne povezave predmeta družba v 4. razredu). Empirični del temelji na raziskavi, izvedeni na vzorcu 83 učiteljev naključno izbranih osnovnih šol iz celotne Slovenije. Namen empirične raziskave je ugotoviti obstoječe stanje na področju medpredmetnega povezovanja nasploh ter medpredmetnega povezovanja predmeta družba z ostalimi predmeti v 4. razredu osnovne šole. Zanima nas, v kolikšni meri učitelji ta način dela poznajo, kako se v njihovem delu kaže medpredmetna povezanost pouka, kaj so po njihovem mnenju prednosti medpredmetnega povezovanja, kako pogosto se poslužujejo izvajanja medpredmetnega povezovanja, kakšna so njihova izhodišča ter osnove pri načrtovanju tovrstnega pouka, s katerimi predmeti najpogosteje povezujejo predmet družba in v kolikšni meri. Nadalje nas zanima, kako na vse to vplivajo leta poučevanja predmeta družbe in/ali se kažejo razlike med učitelji, ki so se dopolnilno usposabljali za poučevanje predmeta družba, in tistimi, ki se niso. Na podlagi rezultatov raziskave ugotavljamo, da je poznavanje, izvajanje, načrtovanje medpredmetnega povezovanja in uporaba le-tega pri pouku družba v 4. razredu dobro. Razlike med omenjenimi skupinami sicer obstajajo, vendar ne v večjem obsegu in so v glavnem povezane z dobo poučevanja ter izkušnjami učiteljev in dopolnilnim usposabljanjem za poučevanje predmeta družba. Ugotovili smo, da medpredmetno povezovanje predstavlja kvaliteten način doseganja vzgojno-izobraževalnih ciljev ter da se ga učitelji vedno pogosteje poslužujejo, saj se zavedajo prednosti, ki jih tak način dela prinaša za vse subjekte pouka.
Keywords: integracija, medpredmetno povezovanje, osnovna šola, predmet družba, 4. razred, procesni in vsebinski vidik
Published: 18.01.2011; Views: 3457; Downloads: 411
.pdf Full text (708,51 KB)

5.
UČINKOVITOST PAUKOVE STRATEGIJE PRI POUKU DRUŽBA
Ines Purgaj, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Učinkovitost Paukove strategije pri pouku družba smo se v teoretičnem delu usmerili v pojma učenje in branje, ki sta pomembna dejavnika v času šolanja. Opredelili smo kompleksne bralne učne strategije, ki učencem omogočajo lažje sprejemanje in zapomnitev novih informacij. Podrobneje smo se posvetili Paukovi strategiji, ki zagotavlja sistematični zapis organiziranih zapiskov ali predloge za učenje. Predloga za učenje nastane tako, da si učenec razdeli list papirja v dve koloni. Leva kolona je namenjena izpiskom, desna pa ključnim besedam, s pomočjo katerih se učenec kasneje uči. Strategija pomaga učencu do lažje zapomnitve in razumevanja nove snovi. V empiričnem delu diplomske naloge smo želeli preučiti, ali bo Paukova strategija učinkovita tudi pri pouku družbe, in sicer v petem razredu. Za raziskavo smo uporabili eksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Strategijo smo izvedli v enem od oddelkov petega razreda na eni izmed mariborskih osnovnih šol. Po obravnavi neumetnostnega besedila Iz življenja v mestih po Paukovi strategiji, smo na koncu ure uporabili preizkus znanja z vprašanji iz vseh treh ravni razumevanja. Rezultati so pokazali napredek eksperimentalnega oddelka predvsem pri nalogah, kjer je potrebno aktivirati višje miselne procese. Prav tako so učenci eksperimentalnega oddelka izboljšali predloge za učenje.
Keywords: osnovna šola, predmet družba, drugo triletje, 5. razred, bralna strategija, Paukova strategija
Published: 03.10.2011; Views: 2319; Downloads: 226
.pdf Full text (862,28 KB)

6.
PROJEKTNO DELO PRI OBRAVNAVI TEME KULTURNA DEDIŠČINA PTUJA
Jana Godec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Projektno delo pri obravnavi teme kulturna dediščina Ptuja obravnava projektno delo pri predmetu družba, ki smo ga izvedli v petih razredih dveh ptujskih devetletnih osnovnih šol. V teoretičnem delu naloge smo opredelili pojme, povezane s kulturno dediščino, odnose ljudi do kulturne dediščine in projektno učno delo ter z njim povezane faze učnega procesa. Na kratko smo tudi opisali deset najpomembnejših kulturnih znamenitosti Ptuja, ki smo jih uporabili v projektnem delu. V praktičnem delu diplomske naloge smo načrtovali, izvedli in evalvirali projektno delo na temo Kulturna dediščina Ptuja v petih razredih pri predmetu družba. Diplomska naloga temelji na neposredni pedagoški izkušnji. Praktični del se je izvajal delno na Osnovni šoli Olge Meglič ter Osnovni šoli Mladika, delno pa na terenu po ptujskih ulicah in trgih. Cilj projektnega dela je bil izvedeti odnos udeležencev do kulturne dediščine Ptuja preko projektnega dela in izvedeti njihova mnenja o sami izvedbi in dejavnostih projektnega dne, kar smo v empiričnem delu tudi predstavili.
Keywords: Ključne besede: kultura, dediščina, kulturna dediščina, odnosi do dediščine, predmet družba, projektno učno delo
Published: 10.11.2011; Views: 2477; Downloads: 351
.pdf Full text (5,69 MB)

7.
PREVERJANJE IN OCENJEVANJE ZNANJA PRI PREDMETU DRUŽBA V 4. RAZREDU
Jasmina Matjašič, 2011, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi opredeljujemo preverjanje in ocenjevanje ter specifičnosti le-tega pri predmetu družba v 4. razredu. Magistrska naloga je razčlenjena na teoretični in empirični del. V prvem, teoretičnem delu naloge, smo najprej predstavili opredelitev pojmov preverjanje in ocenjevanje ter opisali in analizirali različne vrste in oblike preverjanja in ocenjevanja znanja, pri čemer smo poudarek namenili avtentičnim in alternativnim oblikam. V nadaljevanju smo predstavili različne taksonomije, ki so učiteljem v pomoč pri načrtovanju in izvajanju preverjanja in ocenjevanja znanja. Nato sledi predstavitev kratkega pregleda razvoja preverjanja in ocenjevanja znanja ter trenutnega stanja na tem področju. Opisali smo tudi, kako se je od leta 1959, ko je izšla 1. zakonodaja o osnovni šoli, spreminjalo področje preverjanja in ocenjevanja in kakšne so smernice za prihodnost. Posebno pozornost smo v tretjem poglavju namenili predmetu družba, specifičnosti predmeta družba, izhodiščem za preverjanje in ocenjevanje pri tem predmetu ter pristopom in razlikam pri preverjanju in ocenjevanju skozi čas. V drugem delu naloge prikazujemo rezultate empirične raziskave, ki je bila opravljena na samostojnem vzorcu učiteljev 4. razreda devetletnih osnovnih šol. Preučili smo: interes učiteljev za poučevanje predmeta družba v 4. razredu; cilje učiteljev pri preverjanju in ocenjevanju znanja; pogostost uporabe posameznih oblik ocenjevanja znanja; pogostost uporabe avtentičnih in alternativnih oblik preverjanja znanja; uresničevanje sprotnega preverjanje znanja; sestavljanje pisnih preizkusov znanja; usposobljenost učiteljev za preverjanje in ocenjevanje znanja ter dodatno izobraževanje na tem področju. Analiza zajema primerjavo in obstoj razlik med učitelji glede na delovno dobo, strokovni naziv učitelja in priljubljenost poučevanja predmeta družba. Dobljeni rezultati so pokazali, da so po priljubljenosti poučevanja učitelji izmed osmih učnih predmetov v 4. razredu predmet družba uvrstili na četrto mesto. Najbolj pomembna cilja, ki si jih učitelji zastavijo pri preverjanju in ocenjevanju znanja, sta: učitelju pridobiti povratno informacijo za sprotno spremljanje napredka pri učencih ter učencem posredovati povratno informacijo o razvoju in napredku. Učitelji pri ocenjevanju znanja najpogosteje uporabljajo ustno obliko, pri preverjanju znanja pa se izmed avtentičnih oblik najpogosteje odločajo za raziskovanje, izmed alternativnih oblik pa za simulacijo. Večini učiteljem uspe uresničevati sprotno spremljanje napredka pri učencih, največ pa se jih odloča za preverjanje znanja po obravnavi učne snovi. Učiteljem je pri sestavljanju preizkusov znanja v največjo pomoč Bloomova taksonomija in standardi znanja iz učnega načrta. Največ učiteljev sestavlja kriterije za ocenjevanje znanja znotraj strokovnih aktivov. Učitelji se večinoma počutijo dovolj usposobljene za preverjanje in ocenjevanje pri predmetu družba in le tretjina izmed njih se je do sedaj že dodatno izobraževala iz tega področja, polovica pa jih čuti potrebo po dodatnem izobraževanju.
Keywords: osnovna šola, predmet družba, preverjanje znanja, ocenjevanje znanja, učitelj
Published: 22.11.2011; Views: 8952; Downloads: 982
.pdf Full text (2,23 MB)

8.
MODEL POUČEVANJA SPOZNAVANJA SVOJEGA MESTA MARIBOR ZA UČENCE PETEGA RAZREDA
Nataša Miteva, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Pričujoče diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov – teoretičnega, empiričnega in praktičnega. V začetnem delu predstavljamo sodobne metode poučevanja, učni predmet Družba in kratek pregled zgodovine mesta Maribor. Sledijo rezultati anketiranja učencev petega razreda ene izmed mariborskih osnovnih šol o poznavanju zgodovine njihovega mesta, kjer ugotavljamo, da anketiranci zgodovine svojega mesta ne poznajo najbolje. Ob pomoči metode izkustvenega pouka v nadaljevanju predstavljamo model seznanjanja učencev s preteklostjo mesta Maribor in opozarjamo na težave, ki s(m)o jih ob delu imeli. Ker je po učnem sprehodu sledilo ponovno anketiranje učencev, predstavljamo tudi rezultate le-tega. Ugotavljamo statistično značilne zveze v znanju oziroma védenju učencev pred in po učnem sprehodu.
Keywords: sodobne metode poučevanja, predmet Družba, mesto Maribor, učni sprehod
Published: 07.05.2012; Views: 1318; Downloads: 161 
(1 vote)
.pdf Full text (2,39 MB)

9.
MOTIVIRANJE UČENCEV V UVODNI ETAPI UČNEGA PROCESA PRI POUKU DRUŽBA
Teja Oblak Miklavčič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Motiviranje učencev v uvodni etapi učnega procesa pri pouku družba smo v teoretičnem delu predstavili pojem motivacije in učne motivacije, njun pomen in teoretična izhodišča. Opisali smo celosten model kakovostnega motiviranja učencev, kriterije kakovosti motivacije in stopnje načrtovanja motiviranja učencev. Predstavili smo strukturo učnega procesa in znotraj nje izpostavili nekaj avtorjev, ki so utemeljili pomembnost uvodne etape v učnem procesu. Ob koncu teoretičnega dela smo opredelili predmet družba, njene cilje, didaktične principe in priporočila ter učne oblike in metode, ki so zapisane v učnem načrtu. V praktičnem delu pričujoče diplomske naloge smo raziskali, ali si učitelji, ki poučujejo družbo v 4. razredu 9-letne osnovne šole, z vidika uvodnega motiviranja učencev lahko pomagajo in uporabijo pri pouku predloge uvodnih motivacij, ki so zapisani v priročnikih za učitelje različnih založb. Analizirali smo pet priročnikov in za vsakega posebej izpisali predloge uvodnih motivacij, ki so zapisani ob vsaki učni temi. Zapisali smo tudi, katere vrste uvodnih motivacij so najbolj priporočene v posameznih priročnikih. Rezultati analize so pokazali, da je v priročnikih pri vsaki učni temi zapisan tudi predlog uvodne motivacije. Vendar pa so ti predlogi monotoni in se ponavljajo. Zato je dobro, da si učitelji sami načrtujejo uvodne motivacije, ki naj bodo čim bolj zanimive, da lahko z njimi pritegnejo pozornost učencev za nadaljnje delo. Ob koncu praktičnega dela je zapisanih nekaj primerov uvodnih motivacij, ki se nam zdijo zanimivi in menimo, da z njimi učitelj lahko pritegne pri učencih dovolj pozornosti in zanimanja za učno temo.
Keywords: : motivacija, učna motivacija, predmet družba, uvodna etapa učnega procesa, 4. razred, motiviranje učencev, analiza priročnikov, primeri uvodnih motivacij
Published: 16.07.2013; Views: 2182; Downloads: 446
.pdf Full text (561,13 KB)

10.
PROJEKTNO DELO PRI PREDMETU DRUŽBA
Maja Podkrižnik, 2014, master's thesis

Abstract: Zaključno delo druge bolonjske stopnje z naslovom Projektno delo pri predmetu družba obravnava teorijo na področju predmeta družbe, projektnega učnega dela in geografskih značilnosti domače pokrajine. Delo je sestavljeno iz treh delov, in sicer iz teoretičnega, praktičnega in krajšega empiričnega dela. V praktičnem delu magistrskega dela je predstavljena izvedba projektne naloge, katere namen je bil približati učencem domačo pokrajino preko projektnega dela in ugotoviti njihov odnos do izvedenega projektnega dela. Pri izdelavi zaključnega dela smo uporabili neslučajnostni vzorec učencev četrtega razreda Osnovne šole Podgorje pri Slovenj Gradcu v šolskem letu 2013/14 pri predmetu družba. Izvedene so bile štiri učne ure iz tematskega sklopa Ljudje v prostoru in Ljudje v času pri vsebini Domača pokrajina. Ure so bile izvajane v razredu matične šole ter na terenu. V zadnjem delu zaključne naloge je predstavljen krajši empirični del, kjer smo s pomočjo vprašalnika ugotavljali, kakšen odnos so imeli učenci do izvedene projektne naloge. Ugotovili smo, da imajo četrtošolci pozitiven odnos do projektnega dela. Najbolj zanimivo jim je bilo aktivno delo na terenu ter kviz o domačem kraju. Dejavnosti so bile aktivno naravnane in ne samo teoretične. Učenci so spoznali naravne značilnosti domače pokrajine, značilnosti naselij in razlike med njimi ter gospodarske in druge dejavnosti v domačem kraju. V praksi so razširili svoje znanje in pokazali zanimanje za domačo pokrajino.
Keywords: predmet družba, izkustveno učenje, naravne sestavine pokrajine, domača pokrajina, projektno učno delo, delo na terenu
Published: 12.11.2014; Views: 1486; Downloads: 246
.pdf Full text (9,07 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica