1. Implementacija elementov industrije 4.0 v podjetje Dorninger Hytronics d.o.o. in izračun koeficienta OEE : magistrsko deloMitja Medved, 2023, master's thesis Abstract: Magistrsko delo povzema koncept industrije 4.0, predvsem interneta stvari, ter njuno vpeljavo v podjetje Dorninger Hytronics d.o.o. Podrobneje je predstavljena programska oprema DMG Mori Messenger, ki omogoča enostaven pregled nad delom strojev ter samodejni izračun koeficienta izkoriščenosti proizvodne opreme. Na podlagi podatkov, pridobljenih iz proizvodnje, je narejen tudi ročni preračun koeficienta OEE, na podlagi analize trenutnega stanja pa so podani predlogi za izboljšave. Keywords: Industrija 4.0, internet stvari, programska oprema, izkoriščenost proizvodne opreme, predlogi izboljšav Published in DKUM: 22.09.2023; Views: 448; Downloads: 75 Full text (2,56 MB) |
2. Analiza in organizacija nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju xJaka Čujež, 2021, master's thesis Abstract: Nabava in njeni procesi so od prvih zametkov do danes doživeli strmo krivuljo razvoja. Nabava postaja v podjetjih vedno pomembnejša funkcija, ki ne služi samo kot generator prihrankov, ampak tudi kot zelo pomemben del celote delovanja v korelaciji s proizvodnimi procesi, načrtovanjem, logistiko in financami. Znotraj poslovanja podjetja pomeni nabava prvi korak v poslovanju, saj zagotovi podjetju surovino, na kateri se ustvari dodana vrednost.
Cilj magistrskega dela je bil spoznati in analizirati organizacijo nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju X. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V prvem delu predstavimo definicije nabave, njene procese, politike, oblike, splošne ustaljene prakse in načine merjenja, v drugem pa najprej vse aspekte izbranega podjetja in potem njegove glavne nabavne procese ter vse korake, ki so potrebni, da je krog teh procesov uspešno sklenjen. S tem dosežemo prvi cilj magistrskega dela. Nato na osnovi značilnosti in poteka trenutnih nabavnih procesov napravimo drugi korak in te procese kritično analiziramo na podlagi pridobljenih znanj iz teoretičnega dela. Dodamo še splošne predloge izboljšav, ki bi podjetju pripomogle k optimiziranju nabavnih procesov in seveda posledično tudi k boljšemu poslovnemu rezultatu. Ker pa mnogo rezultatov govori skozi številke, spoznamo tudi finančni del podjetja X. Predstavimo izkaz poslovnega izida, bilanco stanja in finančne kazalnike. Ker v nalogi mnogokrat poudarimo, da so finance gorivo za nabavo, saj zagotavljajo potrebne denarne resurse ob pravem času, analiziramo tudi vse finančne pokazatelje. Z analizo želimo ugotoviti, od kod izvirajo odstopanja bodisi boljših bodisi slabših poslovnih rezultatov glede na preteklo leto, ali imajo vpliv na nabavo in ali morda celo izhajajo iz segmenta nabave. Z zadnjo točko v magistrskem delu in s predlogi izboljšanja trenutnega finančnega položaja želimo predstaviti možnosti za dvig ravni letnega dobička v neposredni povezavi z nabavo.
Naša raziskava nudi vpogled v nabavo hitro rastočega srednje velikega podjetja in razkriva njene šibke ter močne točke; služi lahko kot dobra iniciativa za ojačitev nabave in njenih procesov. Ključne ugotovitve in odgovora na zastavljeni hipotezi podajamo v sklepnem delu magistrske naloge. Keywords: nabava, nabavni procesi, analiza nabavnih procesov, predlogi izboljšav nabavne funkcije, korelacija financ in nabave. Published in DKUM: 22.10.2021; Views: 889; Downloads: 114 Full text (2,06 MB) |
3. Digitalizacija v proizvodnji podjetja Dorninger Hytronics d.o.o. : diplomsko deloMitja Medved, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni različni načini, s katerimi podjetje Dorninger Hytronics d.o.o. digitalizira svojo proizvodnjo. Na tržišču je na voljo že mnogo programske opreme, ki tako ali drugače pomaga pri proizvodnih ter organizacijskih procesih z namenom izboljšav.
Poudarek diplomskega dela je na programu Doku DHSI, ki predstavlja informacijsko središče proizvodnje. Gre za program, ki je nadgrajen na osnovi obstoječega informacijskega sistema. Zasnovan je bil s strani vodje proizvodnje s pomočjo delavcev v podjetju in implementiran v proizvodnjo s pomočjo podjetja Stroka d.o.o. V proizvodnji služi predvsem pregledu nad dogajanjem, planiranju, kontroli kakovosti ter izpisovanju raznih poročil. V okviru mojega dela v podjetju so bila za omenjen program izdelana preprosta navodila za uporabo, ki so skupaj s primerom uporabe ter predlogi za izboljšave predstavljena v diplomskem delu. Keywords: Digitalizacija, vodenje proizvodnje, kontrola kakovosti, programska oprema, predlogi izboljšav Published in DKUM: 13.10.2021; Views: 1406; Downloads: 154 Full text (4,40 MB) |
4. Primeri dobrih praks pri poslovanju z euro paletami v različnih podjetjih in predlog izboljšav pri poslovanju s paletamiTea Knez, 2017, bachelor thesis/paper Abstract: Glavni cilj podjetij je zmanjšati stroške poslovanja v vseh procesih, pri tem pa si še vedno veliko podjetij pomaga pri poslovanju z euro paletami. Danes imamo na trgu veliko alternativ, s katerimi želimo zamenjati standardizirane euro palete.
Skozi diplomsko delo smo raziskali obstoječe stanje poslovanja z euro paletami v podjetju Gorenje, d. d., ter raziskali, kako poslujejo druga logistična podjetja v Sloveniji. Na podlagi raziskav in opisa poslovanja s paletami v podjetju Gorenje, d. d. in drugih logističnih podjetjih v Sloveniji, bomo videli, kje so največji problemi pri poslovanju. Ugotovili smo, da danes še zmeraj največ podjetji uporablja pri poslovanju standardizirane euro palete. Vendar opazijo problem predvsem z vidika menjave. Z raziskavo smo ugotovili, da je uporaba palet najbolj razširjena oblika transporta blaga v Sloveniji. Prav tako smo ugotovili, da v podjetju Gorenje, d. d., prihaja do dolga pri internem zadolževanju palet. Keywords: Euro palete, izmenljive palete, obstoječe stanje, predlogi izboljšav, poslovanje s paletami Published in DKUM: 24.07.2018; Views: 1138; Downloads: 112 Full text (1,14 MB) |
5. ORGANIZACIJSKA STRUKTURA PODJETJA XNika Kager, 2011, undergraduate thesis Abstract: Hitro spreminjajoče okolje 21. stoletja nenehno narekuje svoje zahteve in priložnosti, na katere se morajo podjetja in ljudje odzivati ter prilagajati. Če hočejo biti podjetja uspešna in učinkovita, morajo nove potenciale iskati tudi v strukturi organizacije. Organizacijska struktura je odvisna od situacijskih spremenljivk, in sicer tehnologije, okolja in velikosti podjetja, ciljev in strategije ter zaposlenih v podjetju.
V diplomski nalogi so opredeljene posebnosti managementa v majhnih in družinskih podjetjih. V podjetju X se namreč na področju organiziranja in vodenja pojavljajo tako značilnosti majhnih kot tudi družinskih podjetij. Za boljše razumevanje podjetja X so predstavljena mnenja različnih avtorjev o organizacijski strukturi in tipi organizacijskih struktur. Posebna pozornost je namenjena petim ključnim situacijskim dejavnikom, ki vplivajo na oblikovanje organizacijske strukture.
Teoretična izhodišča, predstavljena na začetku diplomske naloge, so osnova za posnetek stanja v podjetju X, ki zajema analizo organizacijskih struktur in analizo situacijskih spremenljivk, ki vplivajo na organizacijo. S posnetkom stanja v podjetju X dobimo celovit vpogled v delovanje podjetja na področjih dodeljenih odgovornosti in pristojnosti po delovnih mestih, potencialov zaposlenih, interne komunikacije in organizacijske klime v podjetju. Ugotovljena slika obstoječega stanja je izhodišče za pripravo predlogov sprememb in izboljšav v podjetju X. Keywords: organizacija, organizacijska struktura, tipi organizacijskih struktur, vpliv situacijskih spremenljivk, družinsko podjetje, analiza stanja, predlogi izboljšav. Published in DKUM: 24.01.2012; Views: 6622; Downloads: 1298 Full text (853,01 KB) |
6. ANALIZA ORGANIZACIJSKE STRUKTURE PODJETJA TALUM D.D.Luka Hvalec, 2011, undergraduate thesis Abstract: V zadnjih letih sta gospodarski in finančni pritisk glavna dejavnika, ki sta najpogosteje zaznamovala usodo številnih podjetij ter posledično povzročila propad še tako uspešnega podjetja. Da bi podjetja preživela ali celo izkoristila spremembe in pritiske, ki so nastali v času globalne gospodarske krize, so primorana sproti opazovati, ocenjevati in analizirati dogajanja v svojem poslovanju.
Skozi diplomski seminar smo poskušali s teoretičnega vidika opredeliti splošni pojem organizacije, organizacijsko strukturo, vplivne dejavnike ter oblike organizacijskih struktur. V teoretičnem delu diplomskega seminarja smo še opredelili pojem prestrukturiranje, razloge ter proces prestrukturiranja.
V praktičnem delu diplomskega seminarja smo izvedli analizo organizacijskih struktur na primeru podjetja Talum d.d., ki je z začetkom tega leta začelo uporabljati novo organizacijsko strukturo. Analizirali smo staro organizacijsko strukturo ter novo organizacijsko strukturo, napisali najpomembnejše razloge za prestrukturiranje, kadrovske spremembe v novi organizaciji ter proces prestrukturiranja.
Na koncu diplomskega seminarja smo podali ugotovitve med staro organizacijsko strukturo in novo organizacijsko strukturo ter predloge za izboljšave in nadgradnjo le-teh ugotovitev. Keywords: organizacijska struktura, prestrukturiranje organizacije, spremembe, ugotovitve, predlogi izboljšav. Published in DKUM: 13.12.2011; Views: 3340; Downloads: 439 Full text (989,11 KB) |
7. VPLIV STALNIH IZBOLJŠAV IN ČLOVEŠKEGA KAPITALA NA POSLOVNO ODLIČNOST ORGANIZACIJEKarmen Kern Pipan, 2010, dissertation Abstract: V doktorski disertaciji obravnavamo temeljne komponente, ki vodijo k doseganju poslovne odličnosti organizacij. Glavni namen raziskave je, pokazati, kako načrtno, sistematično vlaganje v razvoj človeškega kapitala in spodbujanje stalnih izboljšav vpliva na poslovno odličnost organizacije. V začetnih poglavjih smo podrobneje predstavili temeljne pojme, nadaljevali pa s pregledom literature ter z izsledki predhodnih relevantnih raziskav, ki proučujejo vpliv spodbujanja stalnih izboljšav in vpliv razvoja človeškega kapitala na management kakovosti in poslovne odličnosti v organizacijah.
Pri proučevanju povezav med vlaganjem v razvoj človeškega kapitala, v stalne izboljšave in poslovno odličnostjo organizacij, smo se osredotočili predvsem na eno vrsto organizacij v zasebnem sektorju, na velika slovenska podjetja. Podatki za raziskavo so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika in intervjujev, ki so potekali od junija 2007 do septembra 2007. Skupno smo proučili rezultate sto desetih slovenskih velikih organizacij. Proučili smo značilnosti celotnega vzorca podjetij ter znotraj le-tega obravnavali razlike med tremi skupinami po finančnih kazalcih najboljših slovenski podjetij, t. i. »top podjetij«, in kontrolno skupino podjetij, ki je bila naključno izbrana, ter skupino podjetij, ki se je prijavljala na tekmovanje za slovensko nagrado za poslovno odličnost »Priznanje Republike Slovenije za poslovno odličnost — PRSPO«. Na podlagi pridobljenih rezultatov celotne raziskave smo z uporabo faktorske analize in analize hierarhičnega združevanja oblikovali model stanja in modelno rešitev vpliva managementa stalnih izboljšav in človeškega kapitala na poslovno odličnost organizacije.
Izsledki raziskave kažejo znatno boljše rezultate pri Skupini organizacij 1 (ki vsebuje 59 % PRSPO prijaviteljev, od tega vse finaliste in zmagovalce PRSPO, ki so v raziskavi sodelovali) v primerjavi z drugimi organizacijami. Rezultati naše raziskave so pokazali, da model obstoječega stanja uporabe orodij za stalne izboljšave v slovenskih organizacijah temelji pretežno na vplivih orodij za spremljanje in merjenje kakovosti poslovanja, manjši vpliv pa imajo komponente, povezane z managementom zaposlenih. V doktorski disertaciji smo dokazali, da v organizacijah, kjer načrtno, sistemsko spodbujajo proces stalnih izboljšav in hkrati vlagajo v človeški kapital, dosegajo višjo raven poslovne odličnosti. Zaključki raziskave potrjujejo, da je za doseganje poslovne odličnosti v organizaciji poleg orodij in pristopov za merjenje in spremljanje poslovanja, bistven človek, njegovo edinstveno znanje, ustvarjalnost in potencial, ki s pravim načinom vodenja lahko naredi razliko, ustvari dodano vrednost in tako pripomore k dvigu konkurenčnosti. Keywords: proces stalnih izboljšav, kakovost, management celovite kakovosti, poslovna odličnost, model odličnosti EFQM, nagrada za kakovost in poslovno odličnost, priznanje RS za poslovno odličnost, organizacija, management, vodenje, uspešnost, učinkovitost, intelektualni kapital, človeški kapital, inoviranje, ustvarjalnost, predlogi za izboljšave, motivacija, organizacijska kultura Published in DKUM: 13.09.2010; Views: 5118; Downloads: 1180 Full text (8,39 MB) |
8. PREDLOG ZA IZBOLJŠANJE SMUČARSKE PONUDBE NA MARIBORSKEM POHORJUMojca Breznik, 2009, undergraduate thesis Abstract: Kvalitetna in raznovrstna ponudba v smučarskih centrih dobiva vse večji pomen tako za slovensko kot avstrijsko področje celotnega turizma. Proučevali smo, kako so si storitve smučarske ponudbe v Sloveniji in Avstriji v določenih smučiščih podobne oziroma kako se razlikujejo med seboj in kako je na podlagi avstrijskih možno izboljšati domače smučišče.
V uvodnem poglavju smo opredelili problem, ki smo ga raziskovali, hkrati smo opredelili tudi področje raziskave, namen, cilje in postavili tri osnovne trditve. Nato smo opredelili še predpostavke in omejitve, ki smo jih upoštevali skozi raziskavo.
V drugem poglavju smo opredelili pomen storitev smučarskih centrov za zadovoljstvo obiskovalcev in pojasnili, kako pomembni so nastanitvena in gostinska ponudba ter dodatna ponudba (aktivnosti in animacija) ter varnost v smučarskih centrih.
Tretje poglavje smo v celoti posvetili predstavitvi slovenskega smučarskega centra Mariborsko Pohorje in avstrijskega smučarskega centra Saalbach-Hinterglemm. Ponudbo obeh smučarskih centrov smo podrobnjeje razčlenili in ju primerjali ter hkrati podajali lastne komentarje. Predstavili smo tudi analizo anket, ki smo jih izvajali na terenu ter podali sklepe obeh raziskav.
V četrtem poglavju smo izdelali SWOT analizo in na podlagi le-te ter analize anket podali predloge izboljšav za domače smučišče Mariborsko Pohorje in jih tudi utemeljili. Keywords: smučišče Mariborsko Pohorje, smučišče Saalbach-Hinterglemm, zimsko-športni turizem, anketa, primerjava, predlogi izboljšav Published in DKUM: 11.01.2010; Views: 3158; Downloads: 416 Full text (500,37 KB) |