1. Družinsko podjetje in planiranje nasledstva v družinskem podjetju Pro Žak d.o.o.Špela Kresonja, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo s pomočjo literature podrobneje predstavili družinska podjetja. Družinsko podjetje smo opredelili z definicijo in se poglobili v značilnosti družinskih podjetij. Podorbneje smo prikazali kako se družinsko podjetje razlikuje od nedružinskega in kateri so glavni dejavniki, ki ju ločujejo. V teoretičnem delu smo preučili tudi prednosti in slabosti samega družinskega podjetja.
Posebej smo predstavili tudi nasledstvo v družinskem podjetju, kako je opredeljeno, kako ga je potrebno načrtovati in kdaj s tem pričeti. Dotaknili smo se tudi kako pomemben je naslednik v družinskem podjetju. Navedli in razložili smo tudi dejavnike za uspešen prenos podjetja na naslednike in opozorili na morebitne razloge za neuspen prenos podjetja.
V praktičnem delu smo prestavili in opisali izbrano družinsko podjetje Pro Žak d. o. o. . podorobno smo opisali njegov nastanek, s čim se ukvarja in katere družinske člane zaposluje. Izdelali smo načrt kako naj bi družinsko podjetje predalo vodenje nasledni generaciji po fazah za predajo podjetja in se s pomočjo vprašalniki in intervjuja s posameznimi zaposlenimi v podjetju dokopali do informacij kako odnosi vplivajo na delovanje v podjetju, kako so vloge v podjetju porazdeljene glede na člane družine.
Ključne ugotovitve, ki smo jih pri diplomskem delu ugotvili so, da je načrtovanje predaje podjetja ključnega pomena za obstoj podjetja in, da moramo z načrtovanjem začeti dovolj zgodaj, kot se tega lotevajo tudi v obravnavanem družinskem podjetju. Na primeru podjetja Pro Žak d. o. o. smo ugotovili, da je podjetje zaradi zaposlovanja družinskih članov bolj povezano in uspešnejše, saj med njimi poteka harmonija in prepletanje dobrih družinskih odnosov, to smo podprli tudi z pogovorom z zaposlenimi, ki niso člani družine. Keywords: družinsko podjetje, predaja nasledstva, naslednik, planiranje, družina, odnosi, podjetje Published in DKUM: 21.10.2024; Views: 0; Downloads: 7 Full text (1,52 MB) |
2. Aktivnosti medicinske sestre za zagotavljanje varnosti v sklopu predaje pacienta iz opracijske dvoraneŠpela Sluga, 2021, undergraduate thesis Abstract: Obravnava kirurškega pacienta se v celoti zelo razlikuje od obravnave pacientov na drugih zdravstvenih področjih. Tekom bivanja v bolnišnici preide pacient med velikim številom zdravstvenih delavcev, ki si morajo med seboj predati informacije o njem. Ključna točka je predvsem predaja po operaciji, ko pacienta predajamo iz operacijske dvorane na izbrani oddelek. Namen zaključnega dela je predstaviti aktivnosti medicinske sestre za zagotavljanje varnosti pacienta v sklopu predaje iz operacijske dvorane.
Uporabili smo opisno oziroma deskriptivno metodo dela. Izvedli smo sistematični pregled literature. Literaturo smo iskali v treh tujih podatkovnih bazah – Medline, Cinahl in Web of Science. Za iskanje smo si zastavili izključitvene in vključitvene kriterije. Izvedli smo kritično oceno člankov in naredili vsebinsko analizo.
V končni pregled smo vključili 11 raziskav. Kot najpomembnejše teme in hkrati intervencije, s pomočjo katerih medicinska sestra zagotavlja varnost pacienta tekom predaje, so izpostavljena pisna orodja za predajo, elektronska oblika predaje, socioekološki model, izogibanje večopravilnosti tekom predaje in komunikacija.
Z upoštevanjem intervencij, izpostavljenih na področju komunikacije med zdravstvenimi delavci in uporabe temu namenjenih orodij, se poveča mera zagotovljene varnosti pacienta v sklopu njegove predaje iz operacijske dvorane. Pomembni dejavniki pri tem so, da so informacije popolnejše in natančneje podane. Keywords: zagotavljanje varnosti, predaja pacienta, operacijska dvorana Published in DKUM: 17.09.2021; Views: 1092; Downloads: 142 Full text (657,35 KB) |
3. Kakovost in varnost predaje življenjsko ogroženega pacienta med ekipo nujne medicinske pomoči in urgentnim centromBlaž Ciglar, 2020, master's thesis Abstract: Uvod: Proces predaje življenjsko ogroženega pacienta med ekipo nujne medicinske pomoči in urgentnim centrom je ključnega pomena za zagotavljanje kakovosti in varnosti zdravstvene oskrbe in mora vsebovati vse aktivnosti za usklajevanje med zdravstvenimi delavci ter kontinuirano oskrbo življenjsko ogroženega pacienta. Namen je bil raziskati proces predaje življenjsko ogroženega pacienta med ekipo nujne medicinske pomoči in urgentnim centrom.
Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija, kot raziskovalni instrument je bil uporabljen anketni vprašalnik. Vzorec je bil namenski, sodelovalo je 63 zaposlenih v nujni medicinski pomoči iz treh Zdravstvenih domov ter 71 zaposlenih iz dveh Urgentnih centrov. Obdelava podatkov je bila izvedena na podlagi opisne statistike, Kruskal-Wallisovega testa in Mann-Whitney U testa.
Rezultati: Podatki o izmerjenih vitalnih funkcijah predstavljajo najpomembnejše podatke v procesu predaje življenjsko ogroženega pacienta za zaposlene v nujni medicinski pomoči v 63,5 % in za zaposlene v urgentnih centrih v 67,7 %. 87,3 % zaposlenih v nujni medicinski pomoči in 87,2 % zaposlenih v urgentnih centrih ne pozna nobenega pripomočka za strukturirano predajo življenjsko ogroženega pacienta. Med zaposlenimi v nujni medicinski pomoči in zaposlenimi v urgentnih centrih ni bila ugotovljena statistično pomembna razlika (U = 2049,500; p = 0,375) v oceni potrebe po uvedbi strukturirane predaje.
Razprava in sklep: Kakovost procesa predaje življenjsko ogroženega pacienta med ekipo nujne medicinske pomoči in urgentnim centrom je začetni kazalnik kakovosti in varnosti obravnave pacienta, ki ima vpliv na vse nadaljnje obravnave. Za razvoj omenjenega procesa je ključnega pomena njegovo raziskovanje in uvedba standardizacije. Keywords: predaja pacienta, prehospital, nujna medicinska pomoč, urgentni center, komunikacija Published in DKUM: 01.12.2020; Views: 1152; Downloads: 195 Full text (918,56 KB) |
4. Izziv nasledstva v izbranem družinskem podjetjuRene Geršak, 2019, undergraduate thesis Abstract: V delu diplomskega projekta smo proučili izzive in konflikte, s katerimi se spopadajo skoraj vsa družinska podjetja. Kritičen trenutek družinskih podjetij je prenos poslov na naslednjo generacijo. V osrednjem teoretičnem delu diplomskega projekta smo predstavili osnovne zakonitosti delovanja družinskih podjetij. Zanimalo nas je, kako v teoriji ločimo družinska podjetja od ostalih poslovnih subjektov. Natančneje pa smo proučili teorijo prenosa posla na naslednjo generacijo ter konflikte, ki ob tem nastajajo.
V empiričnem delu smo predstavili podjetje Geršak d. o. o.. Podjetje zaradi mladosti možnih naslednikov še ni preneslo poslov na naslednjo generacijo. Z opravljenimi intervjuji z managerjem/lastnikom ter najstarejšim možnim naslednikom smo prišli do sklepa, da podjetje še ne razmišlja o možnih naslednikih, prav tako še ni določen časovni okvir za predajo poslov. Posledično podjetje ni izdelalo nobenih pisnih aktov o pravilih v družinskem podjetju oziroma »družinske ustave«. Kljub mladosti možnih naslednikov družinskega podjetja se priporoča, da k uvajanju naslednje generacije vodstvenega managementa in lastnikov podjetja lastniki pristopijo čimprej, saj le to zagotavlja ustrezen prenos ter razvoj družinskega podjetja. Keywords: družinsko podjetje, nasledstvo, predaja poslov, konflikti, družinska ustava Published in DKUM: 09.12.2019; Views: 1196; Downloads: 138 Full text (681,27 KB) |
5. 33. AMERIŠKI PREDSEDNIK HARRY S. TRUMAN IN VPLIV NJEGOVIH ODLOČITEV NA POVOJNE RAZMERE V OBDOBJU NJEGOVEGA PRVEGA MANDATA (1945-48)Sabina Mujezinovič, 2016, undergraduate thesis Abstract: Največji vojaški spopad v zgodovini je bila druga svetovna vojna. Začela se je od leta 1939 in trajala do leta 1945. V vojno so bile vpletene svetovne države z svojimi oboroženimi silami Sile osi na eni strani,na drugi pa zavezniške sile. To je boj med Združenimi državami Amerike, Veliko Britanijo, Francijo, Sovjetsko zvezo in Kitajsko proti Nemčiji, Italiji in Japonski. Vojna je zajela precejšnji del sveta (odvija se po celotnem svetu), najbolj prizadete sta bile Evropa in Japonska. Združenim državam Amerike je bilo vojskovanje na domačih tleh prihranjeno. Vojni vihar ni zajel Švice, Španije in Švedske. Vsaka od navedenih držav je imela svoje razloge za nesodelovanje v vojni. Druga svetovna vojna je terjala ogromno človeških žrtev. Podatki navajajo, da je vojni dolg bil 60 milijonov žrtev. Jedrski napad na Hirošimo in Nagasaki ter holokavst, označujeta drugo svetovno vojno kot najbolj krvav spopad v zgodovini. Zraven civilnih žrtev so bila opustošena mesta in celotne pokrajine.
Vojna se je končala z zmago zaveznikov nad Nemčijo in Japonsko. Leta 1945 je vojna končana. Poraženki sta Nemčija in Japonska. Posledica vojne je sprememba v političnem prepričanju in družbeni strukturi. Ustanovljena je OZN (Organizacija združenih narodov). Njen namen je preprečiti spopade ter povezati države v medsebojno sodelovanje. Med ZDA in Sovjetsko zvezo nastanejo ideološke razlike, nastopi čas hladne vojne.
Hladna vojna je bilo stanje, v katerem ni bilo ne vojne ne miru. Politična in vojaška nesoglasja, spori, lokalne vojne in druga navzkrižja med velesilami in njunima blokoma so bili stalnica hladne vojne. To je bilo obdobje napetosti z vmesnimi obdobji popuščanj in pogajanj med ZDA in Sovjetsko zvezo ter njunimi zavezniki. Hladna vojna je trajala od konca druge svetovne vojne (1945) pa do razpada Sovjetske zveze (1990). Po besedah Winstona Churchilla, izrečenih marca 1946 v Fultonu v ZDA, so komunisti med svoj in sodobni svet spustili Železno zaveso, ki je vzhodni socialistični svet tako rekoč odrezala od zahodnega demokratičnega. Zavesa je potekala od Baltika do Trsta. Meje so več desetletij resnično pomenile pravo železno zaveso. Ob mejah z zahodom so zgradili pas jarkov, minskih polj, ograj, prepredenih z bodečo žico pod električno napetostjo, bunkerjev in stražnih stolpov. Železna zavesa je onemogočila stike med ljudmi, potovanja ter informacije niso mogle potovati iz vzhoda na zahod in obratno. Begunce, ki so ujeli pri begu so jih zaprli ali celo ustrelili. Keywords: Konec druge svetovne vojne, predaja Japonske, povojno obdobje, Sovjetska zveza, ZDA, spor med Vzhodom in Zahodom, hladna vojna, Marshallov načrt, obnova Evrope, Trumanova doktrina, zajezitev komunizma, Fair Deal, Harry S. Truman. Published in DKUM: 02.06.2016; Views: 2855; Downloads: 222 Full text (882,86 KB) |
6. MEDNARODNO KAZENSKO SODIŠČENace Novak, 2015, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu bom govoril o Mednarodnem kazenskem sodišču (MKS). Gre za neodvisno stalno sodno instanco, ki je bila ustanovljena z Rimskim statutom leta 1998 in ima sedež v Haagu na Nizozemskem. Pristojno je za najhujša kazniva dejanja mednarodnega značaja kot so genocid, hudodelstva zoper človečnost, vojna hudodelstva in agresija, ki so storjena s strani fizičnih oseb na ozemlju katere od držav, ki so podpisnice Rimskega statuta.
Prav tako ima MKS svoje neodvisne organe: sodnike, tožilstvo in tajništvo, ki jih sestavljajo najuglednejši strokovnjaki na področju kazenskega prava in drugih pravnih področjih, kot so mednarodno humanitarno pravo in pravo človekovih pravic.
Za nemoteno delovanje sodišča je potrebno tudi sodelovanje držav pogodbenic, katere so dolžne sodelovati s sodiščem pri preiskavi in pregonu kaznivih dejanj, ki spadajo pod njeno pristojnost. Eni izmed glavnih oblik sodelovanja sta predaja oseb sodišču in začasen odvzem prostosti osebam, za katere sodišče zahteva predajo.
Države pogodbenice morajo za uspešno sodelovanje s sodiščem prilagoditi tudi svoje notranje pravo. Republika Slovenija je v ta namen sprejela ZSMKS, kateri ureja področja, ki jih opredeljuje Rimski statut in pred tem niso imela pravne podlage v slovenski zakonodaji. Prav tako je bil slovenski zakonodajalec primoran poseči tudi v spremembe Ustave, kot je sprejetje 3.a člena in sprememba 47. člena ustave, ki opredeljuje predajo osebe. Keywords: Mednarodno kazensko sodišče, Rimski statut, genocid, predaja osebe, Ustava Published in DKUM: 20.04.2016; Views: 2789; Downloads: 442 Full text (509,24 KB) |
7. International criminal cooperation extradition and surrender procedures - modern trends and problemsMiha Šepec, 2013, review article Abstract: Purpose:
The time when each country praised its own criminal repression and avoided cooperation with other countries has long past. Today criminal cooperation in Europe is at its peak and includes extradition and surrender procedures for criminal suspects, defendants and those accused of a criminal offence.
Although international cooperation and unification of procedural regulations is important for prosecution of international crimes, there are also dilemmas regarding the excessive uniformity of rules - especially when acts that safeguard human rights are adjusted on account of “effective and fast” cooperation.
It is the purpose of this article to explain the history, modern trends and possible problems that extradition and surrender procedures present in today’s criminal law cooperation in the countries of Central and Eastern Europe.
Methods:
The article is theoretical and practical in nature. Deductive, inductive and systematic methods of research are used to define the trends and problems of extradition and surrender procedures. The Comparative method is used to determine regulation restrictions and legal practice in other European countries.
Findings:
Extradition procedures are politically based cooperation, while surrender procedures are more of a judicial cooperation. Extradition procedures are slow, complex, ineffective but offer more legal guarantees to the suspect/defendant/ accused, while surrender procedures are fast, effective, based on the principle of trust and mutual recognition between countries of European Union, but offer less legal guarantees.
Research limitations / implications:
Findings here are important for law enforcement agents and judges. The article presents basic two approaches to criminal law cooperation regarding transfers of persons between countries. It also points out the basic dilemmas that both procedures present in today’s law practice and solutions on how to avoid these problems.
Originality/Value:
Institutions responsible for extradition or surrender procedures should take our concerns into considerations when they initiate or have to respond to an extradition or surrender demand or proposal. Keywords: kazensko pravo, kazensko sodelovanje, izročitev, predaja, Evropska konvencija o izročitvi, predajni postopki, kazensko procesno pravo Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1491; Downloads: 62 Link to full text This document has many files! More... |
8. Policijski vidik evropskega naloga za prijetje in predajo ter mednarodne tiralice : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko deloBlaž Pavlovič, 2014, undergraduate thesis Abstract: Iskanje oseb na mednarodnem nivoju spada v eno pomembnejših področij policijskega dela, ki se mu v preteklosti ni posvečalo velike pozornosti, v zadnjih letih pa iz dneva v dan pridobiva na svojem pomenu.
Novodobni pojavi, kot sta globalizacija in brisanje meja, so močno vplivali na razsežnosti kriminala, ki je postal vse bolj internacionalen. S tem je nastal varnostni deficit, ki ga je bilo potrebno nadomestiti z učinkovitimi ukrepi, kot so tesnejše in aktivnejše mednarodno sodelovanje, vzpostavitev učinkovitih sistemov za medsebojno sodelovanje, uveljavljanje novih metod dela ter oblikovanje in harmonizacija novih pravnih mehanizmov na obravnavanem področju.
V prvem delu diplomske naloge sta opisana instituta mednarodna tiralica in evropski nalog za prijetje in predajo ter njune bistvene razlike. Osrednji del zajema predstavitev služb v okviru policije, ki se na različnih nivojih ukvarjajo z iskanjem oseb na mednarodnem področju, in vseh faz policijskega dela, in sicer od prejema sodne odredbe za razpis iskanja do prijetja osebe in njene izročitve oziroma predaje. V zadnjem delu so predstavljene nekatere težave, s katerimi se policija srečuje pri opravljanju nalog na področju mednarodnega iskanja oseb in nekaj statističnih podatkov v zvezi z iskanimi osebami za obdobje zadnjih petih let. Keywords: policija, policijsko delo, iskanje oseb, tiralice, mednarodno sodelovanje, izročitev, predaja, diplomske naloge Published in DKUM: 27.03.2014; Views: 1929; Downloads: 598 Full text (1,03 MB) |
9. TEHNOLOGIJA ODKRIVANJA NEVARNIH SUBSTANC V POŠTNIH POŠILJKAH PRI POŠTI SLOVENIJEDarko Zadravec, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno delo s poštnimi pošiljkami na Pošti Slovenije. Predstavljena je samo podjetje Pošta Slovenije, nastanek ter njihova organizacija dela. V nadaljevanju so opisane storitve podjetja ter razčlemba le-teh. Opisane so vrste, vsebina in varnost pošiljk, na kaj mora biti pozoren tako pošiljatelj kot prenašalec pošiljk. Predstavljene so faze dela, ki potekajo pri prenosu pošiljk in sicer sprejem, usmerjanje, prevoz ter vročitev. Podrobno so predstavljeni postopki odkrivanja nevarnih substanc v pošiljkah s pomočjo rentgenskih naprav, ki jih uporabljajo pri Pošti Slovenije. Protieksplozivni zabojnik je namenjen za shranjevanje sumljivih pošiljk, ki bi lahko vsebovale nevarne substance. Ustrezne institucije nato prevzamejo te morebiti nevarne pošiljke in ukrepajo v skladu s pravilniki. V končnem delu je predstavljeno varovanje in ogroženost ljudi, živali in stvari, do katere bi lahko prišlo ob morebitnih poškodbah pošiljk ali pa namernih dejanjih kot so atentati na določene osebe, biološka vojna. Keywords: poštni promet, poštne pošiljke, nevarne snovi, odkrivanje, detekcija nevarnih snovi, rentgenska naprava, predaja pošiljk policiji, pisemska bomba, biološka vojna Published in DKUM: 21.10.2013; Views: 1396; Downloads: 286 Full text (5,82 MB) |
10. ANALIZA PREDAJE PACIENTOV IN UVEDBA STANDARDIZIRANEGA ORODJA ZA ZAGOTAVLJANJE VARNE IN USPEŠNE PREDAJE PACIENTOVKatja Vrankar, 2013, master's thesis Abstract: Izhodišča: S predajo pacienta dosežemo timski pristop dela, specializirano oskrbo in nepretrgano zdravstveno obravnavo.
Namen: Z raziskavo smo napravili posnetek stanja predaje pacientov v terciarni ustanovi ter na podlagi ugotovitev uvedli izboljšave.
Raziskovalna metodologija: Vzorec v prvem delu raziskave je zajemal 9 medicinskih sester, vodje tima, kot instrument zbiranja podatkov smo uporabili polstrukturirane individualne intervjuje. V drugem delu raziskave smo zbirali podatke v treh fazah, kot instrumentarij smo uporabili: 1. anketni vprašalnik o predaji pacientov; vzorec je zajemal 30 anketirancev; 2. seznam nabora podatkov za primerjavo s 60 dokumentacijami pacientov; 3. anketni vprašalnik o SIOP komunikacijskem orodju; vzorec je bil enak kot v prvem delu raziskave. Statistična analiza je bila napravljena s programom SPSS 18. Numerične spremenljivke smo predstavili s povprečno vrednostjo in standardnim odklonom, kategorične spremenljivke z absolutnim številom in odstotkom. Razlike med spremenljivkami smo analizirali s Studentovim t-testom in hi-kvadrat testom. Za preverjanje razlike med skupinami smo uporabili eno faktorsko analizo variance.
Rezultati: Formulirali smo glavno kategorijo: ustvarjanje uspešne in varne predaje pacientov, 4 podkategorije: dejavniki uspešne predaje pacientov, dejavniki neuspešne predaje pacientov, razvijanje uspešne predaje pacientov in vzroki za nastanek skorajšnjih napak pri predaji pacientov ter 25 kod. Najpogosteje se je izvajala predaja pacientov med izmenami (PV = 4,7), vključevale so se »sproti posodobljene« informacije (PV = 4,9) o stanju pacienta.
Dokumentacija je obstajala le v skupini premeščenih pacientov pri podatkih nekaterih meritev in je bila v skladu z našimi pričakovanji (p < 0,05). Pri drugih podatkih smo našli statistično pomembno slabše rezultate od naših pričakovanj. Preiskovanci so z (t = 8,000; p < 0,001) višjim povprečjem ocenili SIOP poročilo (PV = 5,0) kot učinkovito komunikacijsko orodje glede na metodo prostega pripovedovanja (PV = 3,2) in s statistično pomembno (t = 10,539; p < 0,001) višjim povprečjem ocenili SIOP poročilo (PV = 5,0) kot učinkovito orodje za preverjanje ustno prejetih informacij glede na metodo prostega pripovedovanja (PV = 2,9).
Sklep: Ugotovili smo, da preiskovanci z dosedanjim načinom predaje pacienta niso bili zadovoljni, dokumentacija predaje pacientov je bila pomanjkljiva. Uvedli smo predajo ob pacientu in SIOP poročilo. Keywords: predaja pacienta, kakovost, varnost, uvajanje izboljšav, SIOP komunikacijsko orodje Published in DKUM: 06.08.2013; Views: 3249; Downloads: 745 Full text (2,55 MB) |