| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 47
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Uporaba ročnih in senčnih lutk v vrtcu : diplomsko delo
Ela Pečnik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Uporaba ročnih in senčnih lutk v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj pet- do šestletnega otroka, moč lutke ljubljenke in metode dela z lutkami v vrtcu. Opisali smo ročno in senčno lutko, njun pomen, izdelavo in vlogo vzgojitelja pri izdelavi in uporabi lutke. Posvetili smo se tudi senčnemu gledališču, senci in motivaciji otrok v predšolskem obdobju. V praktičnem delu diplomskega dela smo si zastavili naslednje cilje: otroke spodbuditi za oblikovanje karakterja lutke; spodbuditi jih k ustvarjalnemu izdelovanju lutke in utrjevanju fine motorike; otroke spodbuditi, da se poistovetijo z lutko ljubljenko in jo seznanijo z njihovo dnevno rutino v vrtcu; spodbuditi jih, da se doživeto in domiselno vživijo v vlogo lutke; z ročno lutko spodbuditi manj govoreče otroke k aktivnemu govoru; otroke seznaniti s senčno lutko in z njenim rokovanjem; seznaniti jih s prvinami senčnega gledališča; spodbuditi jih za sodelovanje in timsko delo. Tako smo skozi celoten projekt z otroki ustvarili ročno lutko, ki je postala naša ljubljenka skupine, s katero smo spletli močno vez, jo vključili v dnevno rutino in dejavnosti. Pri izdelavi lutk smo otroke spodbujali k ustvarjalnemu izdelovanju in urili ročne spretnosti. Seznanili smo jih s prvinami senčnega gledališča, ustvarili lutkovni kotiček in uprizorili predstavo s senčnimi lutkami ter jih spodbujali k sodelovanju in timskemu duhu. Ročne in senčne lutke so tako postale naše vsakodnevne prijateljice, ki so otroke spodbujale pri izražanju in bogatile njihov besedni zaklad. Veliko časa smo namenili opazovanju otrok, ki smo jih spremljali s pomočjo opazovalnih listov skozi celotni projekt, ki so ga doživljali kot prijetno izkušnjo. Dobljeni rezultati kažejo na to, da je za uresničitev želenih ciljev treba delo dobro načrtovati in se pred izvedbo nanj suvereno pripraviti. Otroke je treba spremljati, spodbujati in podpirati, saj je le na ta način mogoče slediti njihovemu napredku.
Keywords: Ročna lutka, senčne lutke, lutkovna predstava, otrok, predšolsko obdobje, opazovanje
Published in DKUM: 15.07.2022; Views: 75; Downloads: 3
.pdf Full text (3,76 MB)

2.
Več- in raznojezičnost v predšolskem obdobju
2022, proceedings

Abstract: Monografija skozi perspektive različnih akterjev in analizo dejavnikov in elementov pouka osvetljuje razvijanje razno- in večjezičnosti v predšolskem obdobju. V posameznih prispevkih so tematizirani: oris možnosti razvijanja večjezičnosti v vrtcih, kompetence za poučevanje tujih jezikov v predšolskem obdobju, stališča vzgojiteljic do zgodnjega učenja tujih jezikov in večjezičnosti, stališča in izkušnje učiteljic z dodatnim usposabljanjem za zgodnje poučevanje, doživljanje pouka tujih jezikov pri samih otrocih, pogledi staršev na učenje jezikov v vrtcu in delo na področju tujih jezikov z otroki priseljenci. Nadalje prinaša monografija analizo dela v vrtcu ter analizo večjezičnih slikanic. Monografijo zaključujeta analiza dela v dvojezičnem vrtcu in raziskovanje vprašanja elitizma v vrtcu. Monografija je namenjena različnim ciljnim skupinam in z njo želimo tudi pokazati, da je potrebna sprememba kurikula za vrtce in uvedba obveznega učenja tujih jezikov. Nujnost spremembe kurikula utemeljujejo analize in raziskave s stališča različnih ciljnih skupin ter pozicioniranost v širši kontekst jezikovne politike Evropske unije.
Keywords: predšolsko obdobje, tuji jeziki, zgodnje poučevanje, didaktična gradiva, stališča, kompetence
Published in DKUM: 22.06.2022; Views: 89; Downloads: 13
.pdf Full text (29,49 MB)
This document has many files! More...

3.
Dejavnosti s ploščicami za vzorčke v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Lara Tivold, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Dejavnosti s ploščicami za vzorčke v predšolskem obdobju sestavljata teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo opredelili in povzeli strokovna spoznavanja različnih avtorjev o matematiki v predšolskem obdobju, vsebinskih področjih matematike in matematičnih pripomočkih. Posvetili smo se tudi geometriji in geometrijskim oblikam. Osrednja tema diplomskega dela pa je bil matematični pripomoček ploščice za vzorčke, katerega smo podrobneje predstavili. Opredelili smo pripomoček kot tak, njegovo uporabo in različne aktivnosti. V praktičnem delu diplomskega dela smo s predšolskimi otroci izvedli aktivnosti s ploščicami za vzorčke, katere smo razdelili v šest različnih sklopov, ki so se stopnjevali glede na zahtevnost. Namen praktičnega dela je bil otrokom in vzgojiteljem predstaviti matematični pripomoček ploščice za vzorčke, izvesti različne naloge v okviru posameznih sklopov ter evalvirati izvedene matematične aktivnosti.
Keywords: predšolsko obdobje, predšolski otroci, ploščice za vzorčke, matematika, matematični pripomoček
Published in DKUM: 10.06.2022; Views: 121; Downloads: 30
.pdf Full text (4,56 MB)

4.
Matematični potep po slovenskih konjicah s predšolskimi otroki : diplomsko delo
Nika Pec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo podrobneje predstavili matematični potep s predšolskimi otroki. V teoretičnem delu diplomske naloge smo se osredotočili na igro in učenje v predšolskem obdobju, matematiko in naravo v vrtcu, še posebej pa na matematični potep v vrtcu. Usmerili smo se tako na raven otroka, kakor tudi na raven vzgojitelja. V praktičnem delu diplomske naloge smo predstavili relacijo, naloge, varnostne ukrepe ter bistvo našega diplomskega dela - načrt in analizo izvedbe matematičnega potepa. Na podlagi teoretičnih znanj smo sprehod načrtovali tako, da je zajemal vsa podpodročja predšolske matematike. Potep smo analizirali s pomočjo posnetka in fotografij, ki smo jih naredili na dan izvajanja. Sprehod je bil sestavljen iz različnih postaj, ki smo jih natančno analizirali, navedli odgovore otrok in njihove načine reševanja problemov ter jih primerjali z mejniki v matematičnem razvoju predšolskih otrok. Otroci so iskali matematiko v stvareh, ki jih spremljajo na vsakdanji ravni. Na podlagi izvedenega matematičnega potepa smo ugotovili, da matematične dejavnosti v naravi otroke izredno motivirajo, sproščajo ter jih spodbudijo, da določene veščine lažje oz. hitreje utrjujejo ali usvajajo.
Keywords: matematika, narava, učenje na prostem, predšolsko obdobje, matematični potep
Published in DKUM: 09.06.2022; Views: 156; Downloads: 28
.pdf Full text (12,02 MB)

5.
Aktivnosti za razvijanje naravoslovnih kompetenc v predšolskem obdobju – od spontanega raziskovanja do načrtovanih fizikalnih dejavnosti v vrtcu
Urša Lopič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Zaključno delo z naslovom Aktivnosti za razvijanje naravoslovnih kompetenc v predšolskem obdobju – od spontanega raziskovanja do načrtovanih fizikalnih dejavnosti v vrtcu je teoretične narave s praktičnimi primeri spontanih in načrtovanih fizikalnih dejavnosti iz vsakdanjega življenja in dela vzgojiteljice v skupini predšolskih otrok v vrtcu. Namen zaključnega dela je bil raziskati možnosti razvoja naravoslovnih kompetenc v predšolskem obdobju z različnimi spontanimi in spodbujenimi aktivnostmi. Posebno pozornost smo namenili fizikalnim dejavnostim in skozi študij literature poglobili znanje na tem področju in na podlagi praktičnih primerov približali načine za načrtovanje fizikalnih dejavnosti v vrtcu na podlagi spontanega raziskovanja s področja naravoslovja in fizike. Podrobneje smo preučili in predstavili razvoj otrokovih kompetenc, sposobnosti in pridobivanja znanja na področju naravoslovja, ki se krepi ob naravoslovnih dejavnostih in je zanj zelo pomembno, da se začne že v otroštvu.
Keywords: Naravoslovje, otroci, predšolsko obdobje, fizikalne dejavnosti, eksperimentiranje, naravoslovne kompetence, vrtec, spontane dejavnosti, načrtovane dejavnosti.
Published in DKUM: 02.08.2021; Views: 460; Downloads: 72
.pdf Full text (1023,28 KB)

6.
Pedagoška glasbena načela po Edgarju Willemsu v povezavi s pedagogiko montessori v predšolskem obdobju
Neža Makovec Hace, 2018, master's thesis

Abstract: Montessori pedagogika in glasbeni pristopi Edgarja Willemsa vzbujajo interes številnih, ki se ukvarjajo z vzgojo in izobraževanjem v povezavi z glasbeno umetnostjo. Težko je opisati razloge, zakaj je temu tako, ker se večina procesov odvija na emocionalni in podzavestni ravni, ki temeljijo na občutenju, nedvomno pa je, da oba pristopa obravnavata otroka kot prioriteto in se ob zavedanju njegovih sposobnosti optimalno razvijata otrokove individualne potenciale. Metodi temeljita na vsebinah, ki otroka vodijo do znanja na sprejemljiv in zabaven način. Oba pristopa poznata seveda tudi drugače misleče, vendar lahko na podlagi izkušenj trdimo, da je razlog temu v nepoznavanju in nekompetentnosti določenih pedagogov in glasbenih pedagogov v kontekstu pedagogike Montessori in metode Edgarja Willemsa. V magistrski nalogi predstavljamo v prvem teoretičnem delu pedagogiko montessori, njena načela in filozofska izhodišča ter pedagoški pristop in metode dela Edgarja Willemsa. V nalogi obravnavamo njune skupne in nasprotujoče vsebine, izhodišča in pristope. Med drugim izpostavljamo, kako glasbeno izobraževanje vpliva na kognitivno-socialni, afektivni in psihomotorični razvoj otrok. Oba pristopa pomembno ugotavljata, da je potrebno razumeti otroka, ga sprejemati kot individuum, vedeti, na kakšen način razmišlja in kako mu je potrebno ustrezno predstaviti nove vsebine, ki bodo otroka zanimale, ga pritegnile in ohranile pri delu dalj časa. V nalogi predstavljamo tudi vlogo vzgojitelja in pomembnost otrokovega okolja. V empiričnem praktičnem delu predstavljamo, kako montessori pedagogika ponuja otrokom glasbo in s katerimi pripomočki. V nalogi predstavljamo tudi posamezne vsebinske dele Willemsovih vzgojno učnih ur, postopek in predloge, kako jih lahko izvajamo ter nekatere pripomočke za uspešno delo. Willems je nedvomno natančneje in bolj strukturirano izoblikoval glasbeno pedagoške metode dela, kot je to razvila pedagogika montessori v predšolskem obdobju. Njegova dognanja sem umestila v montessori okolje tako pri glasbenih dejavnostih, kot tudi v kontekstu pripravljanja materialov, ki so otrokom dostopni kadarkoli v času varstva. Tako se lahko otrok v pripravljenem montessori okolju s pomočjo Willemsovega pristopa bolje seznani z glasbeno umetnostjo.
Keywords: montessori, Maria Montessori, Edgar Willems, pedagoška glasbena načela, glasbeni pristopi, predšolsko obdobje
Published in DKUM: 05.02.2021; Views: 258; Downloads: 27
.pdf Full text (1,42 MB)

7.
ZGODNJE PREPOZNAVANJE IN DELO Z NADARJENIMI OTROKI V VRTCIH ŠALEŠKE DOLINE
Staša Ledinek, 2015, master's thesis

Abstract: Nadarjeni otroci predstavljajo tisti del družbe, ki bodo krojili njeno prihodnost; zato moramo že danes poskrbeti za njihov razvoj. Strokovnjaki namreč vedno bolj ugotavljajo, kako pomembno je odkrivanje in ukvarjanje z nadarjenostjo že v predšolskem obdobju. Čeprav na področju predšolske vzgoje v Sloveniji ni sprejetih zakonskih določb glede nadarjenih predšolskih otrok, je smiselno s sistematičnim delom začeti čim prej, saj so otrokova prva leta ključna za nadaljnji razvoj. Ker menimo, da je to področje, ki bi ga bilo potrebno urediti, smo se odločili za to tematiko raziskovanja. V teoretičnem delu je definirana nadarjenost, opisane so vrste nadarjenosti, značilnosti nadarjenih otrok, zakonske opredelitve in podlage omenjenega področja, velik del pa je posvečen zgodnjemu odkrivanju, vlogi vrtca in staršev ter delu z nadarjenimi otroki. V empiričnem delu so predstavljene analize ocen števila nadarjenih otrok v vrtcih Šaleške doline, katere vrste nadarjenosti prepoznavajo strokovni delavci v predšolski dobi, mnenja vzgojiteljev, pomočnikov vzgojiteljev in svetovalnih delavcev o lastni usposobljenosti za prepoznavanje in delo z nadarjenimi, kakšnih oblik in načinov dela se vprašani poslužujejo pri delu z nadarjenimi ter raziskali njihova mnenja glede področja obravnave nadarjenih v vrtcu. Ugotovili smo, da se sodelujoči v raziskavi zavedajo pomembnosti odkrivanja in dela z nadarjenimi predšolskimi otroki, vendar jih k tovrstnemu delu ne obvezuje nobena zakonodaja in je dejansko delo na tem področju odvisno od interesa posameznika.
Keywords: nadarjeni, predšolsko obdobje, zgodnje odkrivanje, delo z nadarjenimi, vloga vzgojitelja, svetovalni delavec
Published in DKUM: 01.02.2021; Views: 442; Downloads: 105
.pdf Full text (1,93 MB)

8.
Uporaba informacijske tehnologije pri zgodnjem učenju in poučevanju matematike v vrtcu
Špela Jazbec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so raziskana mnenja vzgojiteljev o uporabi tehnologije pri učenju in poučevanju matematike v vrtcu. Delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene prednosti in pasti uporabe tehnologije v procesu izobraževanja. Opisana je uporaba tehnologije pri učenju in poučevanju matematike. Zapisanih in opisanih je pet matematičnih področji, področja imajo pripisane primere brezplačnih in prosto dostopnih matematičnih računalniških aplikacij. V empiričnem delu je raziskana uporaba tehnologije v vrtcu s poudarkom na uporabi matematičnih računalniških aplikacij. Med drugim smo analizirali pogostost uporabe tehnologije v pedagoškem delu, vzgojiteljeve razloge za uporabo in neuporabo tehnologije v oddelku, možnost dostopa do tehnologije itd. Podatki so bili pridobljeni z anketnim vprašalnikom, ki je vseboval vprašanja odprtega in zaprtega tipa. Ti podatki so analizirani s programom SPSS in predstavljeni s tabelaričnimi prikazi. Glavna ugotovitev raziskave je, da večina vzgojiteljev ne uporablja tehnologije pri poučevanju in učenju matematike v oddelku, a se matematika kljub temu uvršča med področja kurikuluma, pri katerih se vzgojitelji najpogosteje poslužujejo uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Keywords: informacijska tehnologija, matematika, otrok, predšolsko obdobje, računalniške aplikacije
Published in DKUM: 21.01.2021; Views: 528; Downloads: 89
.pdf Full text (1,99 MB)

9.
Uporaba igre tiny polka dot pri zgodnjem učenju matematike
Neža Brec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom "Uporaba igre Tiny Polka Dot pri zgodnjem učenju matematike" smo želeli otrokom na prijeten ter motivacijski način predstaviti potek in pravila omenjene igre in preveriti oz. ugotoviti, ali obstaja izboljšanje razumevanja navodil pri tretjem preverjanju igranja, v primerjavi s prvim preverjanjem. Teoretični del diplomske naloge predstavlja matematiko kot del otrokovega vsakdana doma in v vrtcu. Predstavili smo različna področja predšolske matematike in zapisali primere dejavnosti, s katerimi lahko otroku posamezno matematično področje približamo. Sestavni del teoretičnega dela so tudi predstavitve pogledov posameznih avtorjev o otrokovemu matematičnemu razvoju. V empiričnem delu smo dodali predstavitev igre "Tiny Polka Dot", ki smo jo uporabili v raziskovalnem delu. Poslužili smo se raziskovanja matematičnega znanja otrok s pred testom. Seznanili smo jih z navodili igre. Predmet našega raziskovanja je bilo razumevanje navodil. Rezultate smo zbirali skozi opazovanje pri igri in jih zapisovali v tabele. Podatke smo obdelali s pomočjo programa "SSPS". Pridobljene rezultate smo predstavili v poglavju praktičnega dela diplomskega dela.
Keywords: didaktika matematike, predšolsko obdobje, igra "Tiny Polka Dot", zgodnje učenje matematike.
Published in DKUM: 21.01.2021; Views: 469; Downloads: 77
.pdf Full text (3,44 MB)

10.
Stališča vzgojiteljev in staršev do zgodnje obravnave otrok
Simona Jereb, 2020, master's thesis

Abstract: Zgodnja obravnava spodbuja otrokovo zdravje, razvijanje sposobnosti, zmanjšuje razvojne zaostanke in spodbuja vlogo staršev pri vzgojno-izobraževalnih ciljih otroka. Ima pomemben vpliv na usmeritev otrok s posebnimi potrebami, kajti skrbi za nadaljnje lažje delo glede na njihove potrebe. Traja vse od rojstva do vstopa otrok v osnovno šolo. Namen magistrskega dela je bil raziskati stališča zgodnje obravnave vzgojiteljev predšolskih otrok, pomočnikov vzgojiteljev predšolskih otrok in staršev otrok, ki imajo otroka, vključenega v proces zgodnje obravnave. Želeli smo raziskati razlike glede na osebo in starost anketiranih oseb. V raziskavi so sodelovali vzgojitelji predšolskih otrok – pomočniki vzgojiteljev, vzgojitelji predšolskih otrok in starši iz Vrtca Anice Černejeve, Vrtca Mavrica Vojnik, Vrtca Otona Župančiča Slovenska Bistrica in Vrtca Slovenske Konjice. Zanimalo nas je, kakšna stališča do zgodnje obravnave imajo starši, vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev predšolskih otrok, kakšno je znanje staršev in strokovnih delavcev na področju zgodnje obravnave ter ali imajo starši, vzgojitelji predšolskih otrok in vzgojitelji predšolskih otrok – pomočniki vzgojiteljev različen pogled na proces zgodnje obravnave. Pri tem so nas zanimale razlike v stališčih do zgodnje obravnave glede na osebo in starost. Oseba je spremenljivka, ki nam pove, ali je anketiranec v razmerju do otroka njegov vzgojitelj, pomočnik vzgojitelja ali starš. Podatke, pridobljene z anketiranjem, smo nato statistično obdelali z računalniškim programom SPSS, ki se uporablja pri statični obdelavi podatkov. Uporabili smo analitične obdelave podatkov: frekvenčno distribucijo spremenljivk, osnovno deskriptivno statistiko in Kruskal-Wallisov H-preizkus. Rezultati raziskave nas opozarjajo, da obstajajo v stališčih do zgodnje obravnave statistično značilne razlike med vzgojitelji predšolskih otrok – pomočniki vzgojiteljev, vzgojitelji predšolskih otrok in starši. Staršem niso v tolikšni meri zagotovljena dodatna izobraževanja na področju zgodnje obravnave kot vzgojiteljem in pomočnikom vzgojiteljev. Statistično značilne razlike glede na starost smo ugotovili pri pridobivanju znanja s pomočjo strokovne literature in pri trditvi glede spoštljivega odnos med strokovnimi delavci in starši.
Keywords: zgodnja obravnava, predšolsko obdobje, stališče, starši, strokovni delavci
Published in DKUM: 11.01.2021; Views: 429; Downloads: 140
.pdf Full text (1,37 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica