| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 160
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Temeljni gibalni vzorci predšolskih otrok v drugem starostnem obdobju : diplomsko delo
Klara Časar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili razvoj temeljnih gibalnih vzorcev predšolskih otrok v drugem starostnem obdobju. V teoretičnem delu smo raziskali temeljne gibalne vzorce ter njihov pomen za otroka, naravne oblike gibanj, grobo in fino motoriko otroka ter gibalni razvoj predšolskih otrok drugega starostnega obdobja. Prav tako smo primerjali temeljne gibalne vzorce med otroki in predstavili, kakšen vpliv ima gibalno/športna dejavnost na zdravje otroka ter kako okolje vpliva na otrokovo gibalno/športno dejavnost. V empiričnem delu smo ugotavljali razlike v temeljnih gibalnih vzorcih med različno starimi otroki, med spoloma ter med različno hranjenimi otroki. Raziskava je temeljila na vzorcu 154 otrok iz različnih vrtcev, starih od 3 do 6 let, ki so se razlikovali glede na starost, spol ter hranjenost. Ugotovili smo, da se med različno starimi otroki pojavljajo statistično značilne razlike v gibalnih nalogah, med tem ko med dečki in deklicami pri izvedbi večine gibalnih nalog ni bilo statistično značilnih razlik. Prav tako ni bilo statistično značilnih razlik pri gibalnih nalogah med različno hranjenimi otroki. Ugotovili smo, da je otroku treba v zgodnjem otroštvu zagotoviti čim več učenja, ki pozitivno vpliva na njegov nadaljnji razvoj, mu nuditi spodbude in mu zastavljali ustrezne izzive ter naloge ter tako pozitivno vplivati na njegov gibalni razvoj. Otroka moramo prav tako navajati na zdravo prehrano, saj je tudi ta ključnega pomena za njegov razvoj.
Keywords: temeljni gibalni vzorci, predšolski otroci, gibalni razvoj, gibalno/športna dejavnost, naravne oblike gibanja
Published in DKUM: 02.02.2024; Views: 92; Downloads: 15
.pdf Full text (436,36 KB)

2.
Analiza vrtčevskega okolja za gibalni razvoj mlajših otrok s pomočjo ocenjevalne lestvice ecers-3 : diplomsko delo
Manja Čokl, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil s pomočjo lestvice ECERS-3 analizirati vrtčevsko okolje za gibalni razvoj mlajših otrok. V teoretičnem delu smo opisali gibalni razvoj otroka in področja, ki se vežejo na posamezne postavke v ocenjevalni lestvici. V empirični raziskavi smo uporabili neslučajnostni vzorec. Pri analizi so sodelovali trije vrtci iz različnih krajev Slovenije.
Keywords: predšolski otroci, vzgojitelj, lestvica ECERS-3
Published in DKUM: 23.01.2024; Views: 72; Downloads: 12
.pdf Full text (612,72 KB)

3.
Različni plesi sveta, ki jih otroci spoznavajo s pomočjo ročne lutke : diplomsko delo
Ana Skok, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Umetnost v predšolskem obdobju pomembno vpliva na otrokov celostni razvoj. Ko otrok pleše ob glasbi, spontano izraža svoja doživljanja ter razvija ustvarjalnost in gibalne sposobnosti. Skozi lutko pa nam otrok sporoča svoje stiske, veselje in znanje, saj mu takšno izražanje omogoča bogatenje njegovega čustvenega in socialnega potenciala. Zato smo v diplomskem delu želeli raziskati možnosti priprave in načrtovanja plesnih dejavnosti, kjer se bodo predšolski otroci s pomočjo ročne lutke seznanili z različnimi plesi sveta. Uporabili smo glasbo iz različnih držav sveta, lutka pa je služila kot pripomoček za motivacijo otrok pri plesu in dejavnostih v različnih kotičkih. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo opredelili ples v splošnem smislu, ples v predšolskem obdobju ter vlogo in pomen ročne lutke v vrtcu, na koncu pa smo se posvetili še načrtovanju plesnih dejavnosti v vrtcu. V praktičnem delu smo predstavili osem plesnih dejavnosti, od katerih smo štiri izvedli v vrtcu Mengeš v skupini predšolskih otrok, starih med pet in šest let. V plesne dejavnosti smo vključili lutko, ki je otroke spremljala med spoznavanjem različnih plesov sveta in v ustvarjalnih kotičkih. Na zastavljena raziskovalna vprašanja smo odgovorili na podlagi opazovanj in evalvacij vzgojnega procesa. Ugotovili smo, da so otroci s pomočjo ročne lutke različne kulture in plese sveta spoznavali kakovostno, nazorno in na njim dojemljiv način. Prek plesnih dejavnostih so se učili gibalnih motivov in povezovanja ritma z glasbo. Poleg tega pa so hkrati razvijali še ustvarjalne in izrazne sposobnosti ter se učili sodelovanja in strpnosti.
Keywords: ples, lutka, različne kulture, gibi, predšolski otroci
Published in DKUM: 12.12.2023; Views: 256; Downloads: 21
.pdf Full text (3,63 MB)

4.
Primerjava dveh merskih postopkov za spremljanje razvoja gibalnih kompetenc v zgodnjem otroštvu : diplomsko delo
Zala Rezar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu smo predstavili otrokov gibalni razvoj, gibalne spretnosti, gibalno kompetentnost in dosedanje raziskave na področju merjenja gibalnega razvoja. V naslednjem delu smo podrobno opisali merski postopek oz. baterijo MOBAK-KG (Basic motor competencies in kindergarten), preko katere smo pridobivali podatke o gibalnem stanju otrok. Naloge, ki so se ocenjevale po merskem postopku MOBAK-KG, smo izvedli v vrtcu. Pridobljene rezultate pa smo kasneje primerjali z že dobljenimi rezultati merskega postopka TGMD-3. Rezultate smo urejali in primerjali v programu SPSS, v katerem smo pridobili podatke in jih analizirali. Glavni cilj diplomske naloge je bil primerjati zgoraj omenjena postopka, kakšne so njune statistične značilne pozitivne povezanosti in razlike med lokomotornimi in manipulativnimi spretnostmi. Ugotovili smo, da med merskima postopkoma MOBAK-KG in TGMD-3 v lokomotornih in manipulativnih spretnostih ni statistično pozitivne povezave. Obstajajo pa povezave med posameznimi lokomotornimi nalogami, kot so hoja po gredi in poskakovanje, preval naprej in poskakovanje, poskakovanje in tek, med obema tekoma, hopsanje in skok v daljino ter hopsanje in prisunski poskoki v stran. Povezave med posameznimi manipulativnimi nalogami pa so med udarcem s kijem in udarcem z loparjem, udarcem z loparjem in vodenjem žoge, vodenjem in lovljenjem žoge, brcanjem žoge in metom žoge od zgoraj, metom žoge od spodaj in vodenjem žoge, ciljanjem tarče z žogico in lovljenjem žoge ter vodenjem žoge z roko in vodenjem žoge z nogo. Ugotovili smo še, da so statistično značilne razlike med lokomotornimi in manipulativnimi nalogami.
Keywords: predšolski otroci, gibanje, gibalni razvoj, gibalna kompetenca, merski postopki, MOBAK-KG, TGMD-3
Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 272; Downloads: 42
.pdf Full text (1,78 MB)

5.
Plesne didaktične igre v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Miša Aleša Pojbič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Plesne didaktične igre v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili pomen plesa, njegovega učinka na otrokov ustvarjalni in gibalni razvoj, pomen vsebinskih motivov in kako ti spodbujajo otroka k sodelovanju pri didaktičnih igrah. Prav tako smo zapisali različne pristope, načela, metode in oblike dela pri izvajanju plesnih dejavnosti, ki jih lahko vzgojitelji uporabijo med pripravo in samo izvedbo dejavnosti. V praktičnem delu smo pripravili štiri sklope plesnih didaktičnih iger, ki se vežejo na določeno temo preko vsebinskih motivov. V vrtcu smo v osmih srečanjih vsak sklop izvedli dvakrat. Opazovali smo otrokove značilnosti gibanja med igro, plesom, njihovo vključitev v dejavnost ter spremljali njihov napredek. Na podlagi izvedbe plesnih didaktičnih iger in podrobno zapisane evalvacije vzgojnega dela smo ugotovili, da plesne didaktične igre pozitivno vplivajo na otrokovo ustvarjalnost med plesom, na sproščeno vključevanje v dejavnost in na otrokov gibalni razvoj.
Keywords: Ples, gibanje, didaktične igre, predšolski otroci
Published in DKUM: 20.10.2023; Views: 239; Downloads: 38
.pdf Full text (2,12 MB)

6.
Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z zvočnimi vzorci : diplomsko delo
Anja Doško, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Matematika je znanost in tudi jezik vzorcev. Razmišljanje o vzorcih pomaga otroku osmisliti matematiko. Učijo se, da matematika ni skupek nepovezanih dejstev in postopkov, ampak prepoznavanje vzorcev in delo z njimi malim otrokom pomaga pri predvidevanju, kaj se bo zgodilo. Pogovarjamo se o odnosih in vidimo povezave med matematičnimi pojmi in njihovim svetom. V diplomskem delu Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z zvočnimi vzorci smo se osredotočili predvsem na zvočne vzorce. Otrokom so ritem, glasba in pesmice še posebej blizu, zato jim lažje predstavimo matematične vzorce na način ustvarjanja različnih zvočnih vzorcev. V okviru diplomskega dela smo v teoretičnem delu predstavili, zakaj je pomembno zgodnje razvijanje algebraičnega razmišljanja in kako ga lahko s prilagojenimi dejavnostmi razvijamo že v vrtcu. V praktičnem delu smo predstavili načine, kako lahko otrokom v predšolskem obdobju predstavimo različne zvočne vzorce, jih spodbudimo, da jih nadaljujejo in tudi sami ustvarjajo. Ugotovili smo, da otroci hitro razumejo pomen vzorcev ter jih znajo ponoviti in nadaljevati, a ko pride do samostojnega ustvarjanja zvočnih vzorcev, potrebujejo še nekaj pomoči in spodbude.
Keywords: algebraično mišljenje, zvočni vzorci, predšolsko obdobje, algebra, predšolski otroci.
Published in DKUM: 19.10.2023; Views: 255; Downloads: 17
.pdf Full text (3,40 MB)

7.
Učinek glasbe na predšolskega otroka v prikritem kurikulumu : magistrsko delo
Ines Mohorko, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo predstavili raziskavo učinka glasbe na predšolskega otroka v prikritem kurikulumu. Predstavili smo učinke glasbenih dejavnosti na socialno-čustveni razvoj, glasbeni razvoj in izražanje interesa na predšolske otroke. V teoretičnem delu smo osvetlili pojem prikritega kurikuluma in dnevne rutine v vrtcu, vpliv glasbe na celostni razvoj otroka ter možnosti uporabe glasbe v posameznih elementih dnevne rutine, kot so prihod in odhod otrok, priprava na obrok, jutranji krog, prehodi med dejavnostmi, pospravljanje in počitek v vrtcu. V raziskavi smo ugotovili pozitivne učinke glasbe na predšolske otroke. Otroci so ob izvajanju glasbenih vsebin pokazali pozitivne spremembe na področju socialno-čustvenega razvoja, glasbenega razvoja in izražanja interesa. Pri otrocih smo opazili napredek na konativnem področju in intenzivnejši napredek psihomotoričnih ter glasbenih sposobnosti.
Keywords: dnevna rutina, prikriti kurikulum, predšolski otroci, učinek glasbe, glasbene dejavnosti, kompetence
Published in DKUM: 20.09.2023; Views: 191; Downloads: 36
.pdf Full text (1,66 MB)

8.
Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z gibalnimi vzorci : diplomsko delo
Luka Marič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z gibalnimi vzorci je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega dela in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili področji matematike in gibanja ter povezovanje teh področij. Podrobneje smo predstavili matematično vsebino vzorci, kako razvijamo algebraično mišljenje in izsledke raziskav, ki so bile usmerjene v proučevanje spoznavanja vzorcev pri predšolskih otrocih. V okviru praktičnega dela smo pripravili aktivnosti o gibalnih vzorcih, ki smo jih nato izvedli s predšolskimi otroki. Otroke smo pred in po izvedbi dejavnosti testirali in tako preverili njihovo predznanje o vzorcih in pridobljeno znanje. Rezultati so pokazali, da je že pred samo izvedbo dejavnosti večina otrok znala nadaljevati vzorec s kockami, po izvedeni dejavnosti z vzorci pa so vsi otroci uspešno nadaljevali vzorec. Napredek otrok je bil zaznan tudi pri ponovitvi in nadaljevanju gibalnega vzorca, največji napredek pa je bilo zaznati pri ustvarjanju gibalnega vzorca.
Keywords: Algebraično mišljenje, gibalni vzorci, predšolski otroci, algebra, predšolsko obdobje
Published in DKUM: 05.09.2023; Views: 226; Downloads: 21
.pdf Full text (2,08 MB)

9.
Koordinacija pet do šest let starih otrok : diplomsko delo
Maja Polak, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil predstaviti in preveriti koordinacijo pet do šest let starih otrok. V empirični raziskavi smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije pet do šest let starih otrok iz dveh enot Vrtca Šentjur. Sodelovalo 53 otrok. Pri zbiranju podatkov smo uporabili deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo. Vse podatke smo zbrali s pomočjo kvantitativne tehnike. Merski instrument je predstavljal test KTK, s katerim smo preverjali koordinacijo. S tem smo naš cilj, ki je bil izmeriti koordinacijo otrok s standardiziranim testom KTK in primerjati rezultate testa KTK z nekaterimi antropološkimi meritvami, dosegli. Na podlagi rezultatov, ki smo jih pridobili s pomočjo deskriptivne statistike in regresijske analize, smo ugotovili, da so zelo majhni odstotki celotne variance MQ pojasnjeni z zastavljenimi neodvisnimi spremenljivkami (WHtR, telesna višina in starost). Prav tako smo ugotovili, da vse naše neodvisne spremenljivke statistično značilno ne vplivajo na MQ, ter statistično značilna linearna odvisnost med njimi ne obstaja. Ugotovili smo, da ima od naših neodvisnih spremenljivk na MQ največji vpliv telesna višina in najmanjši vpliv starost.
Keywords: predšolski otroci, koordinacija, motorični test KTK, starost, telesna višina, WHtR
Published in DKUM: 24.08.2023; Views: 316; Downloads: 86
.pdf Full text (696,77 KB)

10.
Pripovedovanje zgodb ob slikah otrok, starih od 3 do 6 let : diplomsko delo
Karmen Kokot, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preverjali razvoj govora različno starih otrok preko njihovega pripovedovanja zgodb ob slikah. Diplomsko delo nosi naslov Pripovedovanje zgodb ob slikah otrok, starih od 3 do 6 let. Osredotočili smo se na otrokov govor, natančneje na razvoj govora v predšolskem obdobju – od predjezikovnega do jezikovnega obdobja. V zaključnem delu smo se posvetili pripovedovanju zgodb ob slikah. V teoretičnem delu nas je zanimal razvoj govora in njegove faze, govor predšolskih otrok in dejavniki, ki vplivajo na razvoj. Pri dejavnikih govora smo raziskali, kako vrstniki, otrokov spol, genetski dejavniki in kakovost družinskega okolja vplivajo na razvoj govora. Poglobili smo se v to, na kakšen način lahko spodbujamo razvoj otrokovega govora. Prav tako smo raziskali, kako pomembno je pripovedovanje zgodb za otroka in njegov razvoj govora. Ob koncu teoretičnega dela smo dodali še značilnosti pripovedovanja zgodb. Empirični del diplomskega dela smo izvajali v vrtcu. V raziskovanje so bili vključeni otroci, stari do 3 do 6 let, ki so obiskovali heterogeno skupino. Takrat je bilo v skupini prisotnih 18 otrok. Najprej smo zapisali vse zgodbe, ki so jih pripovedovali različno stari otroci. Nato smo vsakega otroka ter njegovo pripoved analizirali glede na dejavnike, ki smo si jih zadali. Pridobljene rezultate smo predstavili v tabelah.
Keywords: predšolski otroci, razvoj govora, besedišče, spodbujanje govora, pripovedovanje zgodb
Published in DKUM: 23.06.2023; Views: 464; Downloads: 118
.pdf Full text (1,17 MB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica