| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 166
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Primerjava različnih didaktičnih pristopov na usvajanje lokomotornih spretnosti mlajših otrok : diplomsko delo
Iza Smeh, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu smo najprej predstavili razvoj otroka in nato dejavnike, ki nanj vplivajo. To so dednost, okolje in lastna aktivnost. Predstavili smo gibanje, gibalni razvoj in otrokov gibalni razvoj. Opisali smo temeljne gibalne spretnosti, kamor spadajo pedipulacije oziroma lokomocije, manipulacije in sestavljena gibanja. Vse tri smo podrobneje opisali. Na koncu smo opisali, kaj so didaktični pristopi in dva predstavili, in sicer neposredno usmerjanje otroka in usmerjanje preko igre, ki sta bila ključna v raziskavi diplomske naloge. Otroci so se preko teh dveh didaktičnih pristopov učili lokomotornih spretnosti (tek, prisunski poskoki naprej, poskoki po eni nogi, hopsanje, skok v daljino z mesta in prisunski poskoki v stran). Vse tri skupine otrok (eksperimentalna skupina 1, eksperimentalna skupina 2 in kontrolna skupina) smo posneli, ko so te naloge izvajali, in gibanja otrok ocenili s pomočjo merskega postopka TGMD-3. Snemanje smo ponovili trikrat, saj smo posneli začetno, vmesno in končno stanje. Rezultate smo nato analizirali in jih interpretirali. Glavni cilj diplomske naloge je bil ugotoviti, s katerim didaktičnim pristopom (neposredno usmerjanje ali usmerjanje preko igre) se otroci bolje naučijo ciljnega gibanja in kateri didaktični pristop jih je bolj motiviral. Skozi celotno raziskavo smo prišli do ugotovitve, da se otroci ciljnega gibanja bolje naučijo skozi igro, saj jih le-ta bolj motivira in je zanje bolj zanimiva.
Keywords: predšolski otroci, gibanje, temeljne gibalne spretnosti, lokomotorne spretnosti, didaktični pristopi, neposredno usmerjanje otrok, usmerjanje preko igre, TGMD-3
Published in DKUM: 21.05.2024; Views: 50; Downloads: 7
.pdf Full text (2,21 MB)

2.
Projektno delo v vrtcu: Spoznavanje vulkanov : diplomsko delo
Tadeja Šimenc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Projektno delo je alternativna metoda dela v vzgojno-izobraževalnem delu, kjer otroci preidejo iz pasivne v aktivno vlogo. Namen zaključnega dela je preveriti uspešnost načrtovanega projekta na temo vulkanov. V vrtcu smo z enaindvajsetimi otroki, starimi od pet do šest let, izvedli šestdnevni projekt, kjer smo jih prek različnih dejavnosti spodbujali k aktivnemu sodelovanju in preverili njihovo predznanje ter na koncu preverili še njihovo končno znanje o vulkanih. Na podlagi rezultatov, ki smo jih dobili, smo ugotovili, da smo pripravili projektno delo z aktivno vlogo otrok, saj smo sledili spoznanjem iz literature. Opazili smo, da so otroci z večjim veseljem sodelovali pri dejavnostih, če so lahko npr. sami naredili model vulkana in izvedli eksperiment, saj so tako veliko bolje primerjali eksperiment s pravim naravnim pojavom. Pridobili so veliko novega znanja, kot je npr. prepoznavanje, kdaj je žareča vroča tekočina poimenovana magma in kdaj lava, kako ukrepati v primeru izbruha vulkana itd., kar so prikazali rezultati po zaključku projekta. Otroci so se sam projekt spominjali še dolgo po tem, ko smo ga izvedli, kar lahko označimo za uspešen projekt.
Keywords: projektno delo, vulkan, naravoslovje, predšolski otroci, delo v vrtcu
Published in DKUM: 14.05.2024; Views: 77; Downloads: 3
.pdf Full text (6,06 MB)

3.
Zmožnost rabe personifikacije v pripovedovanju ob sličicah pri predšolskih otrocih : diplomsko delo
Eva Kušter, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu z naslovom Zmožnost rabe personifikacije v pripovedovanju ob sličicah pri predšolskih otrocih smo v teoretičnem delu najprej s pomočjo različne literature opisali razvoj govora in njegova obdobja, opredelili smo besedišče in njegov pomen, raziskali smo dejavnike, ki vplivajo na govorni razvoj, poglobili pa smo se tudi v načine, kako lahko spodbujamo otrokov govor. Na koncu teoretičnega dela smo opredelili še pripovedovanje in rabo personifikacije predšolskih otrok ter preverjanje otroških zgodb. Empirični del pa smo izvedli v vrtcu. Sodelovalo je 14 otrok iz drugega starostnega obdobja. Raziskavo smo izvedli v roku treh mesecev, naloga otrok pa je bila, da so na prvem in drugem preverjanju pripovedovali zgodbo s pomočjo istih sličic. Želeli smo raziskati domišljijo otrok, starih od štiri do pet let. Zanimalo nas je, če otroci med pripovedovanjem ob sličicah raznim živalim, stvarem in pojavom pripisujejo človeške lastnosti. Iz pripovedovanj smo prav tako raziskovali število besed, število enostavčnih in večstavčnih povedi, prisotnost asociativnih dogodkov ter rabo personifikacije. Pridobljene rezultate smo nato navedli v tabelah.
Keywords: predšolski otroci, pripovedovanje, besedišče, personifikacija, asociativni dogodki
Published in DKUM: 14.05.2024; Views: 60; Downloads: 30
.pdf Full text (1,40 MB)

4.
Usvajanje znanja plavanja predšolskih otrok v plavalni šoli : diplomsko delo
Blažka Hozjan, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Usvajanje znanja plavanja predšolskih otrok v plavalni šoli je bil namen analizirati usvojeno znanje predšolskih otrok v plavalni šoli. Zaključno delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, ki zajema učenje plavanja predšolskih otrok z vidika gibalnega učenja plavanja in vloge učitelja z vidika načrtovanja in izvedbe učenja plavanja. Predstavljene so tudi učne metode in organizacija učenja otrok, ocenjevanje plavanja ter usvajanje plavalnega znanja glede na spol otrok ter pomen samoreševanja in prva pomoč. Opredeljenih je nekaj raziskav, ki se povezujejo na temo diplomske naloge. Izvedena je bila empirična raziskava z neslučajnostnim vzorcem 112 predšolskih otrok, ki so obiskovali plavalni tečaj. Za opazovanje napredka je bila uporabljena kavzalna ne-eksperimentalna metoda. Podatki so bili zbrani s kvantitativno tehniko, kot merski instrument so bila uporabljena merila PZS za oceno znanja plavanja. Obdelava podatkov je bila narejena z deskriptivno statistiko in bivariantno analizo (t-test). Zbrani podatki o znanju plavanja na podlagi ocenjevalnega lista potrjujejo, da je povprečna ocena na začetku plavalnega tečaja manjša kot 3, na koncu plavalnega tečaja pa manjša od 4. Na podlagi povprečja je dokazano, da se plavalno znanje vsekakor izboljša od prvega do zadnjega dne. Med spoloma ne obstaja razlika v napredku znanju plavanja.
Keywords: Plavalni tečaj, plavanje, predšolski otroci, usvajanje plavalnega znanja, ocenjevanje.
Published in DKUM: 23.04.2024; Views: 104; Downloads: 33
.pdf Full text (2,05 MB)

5.
Izdelava senzorične table za 1. in 2. starostno obdobje ter odziv predšolskih otrok na njeno praktično uporabo : diplomsko delo
Urška Čeh, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obsega obravnavo pomena igre in igrač za predšolske otroke. Namen diplomskega dela je izdelava senzorične table, ki bi bila primerna tako za 1. kot 2. starostno obdobje. Izdelana igrača bo nekaj časa prisotna v vrtcu. Na podlagi opazovanja igre z didaktično igračo bomo glede na vnaprej zapisane postavke ocenjevali njeno uporabo. Z diplomsko nalogo želimo namreč predstaviti izdelavo didaktične igrače, ki bi pozitivno vplivala na razvoj različnih področij pri otroku, ob tem pa bi tudi staršu nudila različne možnosti in ideje za lastno oblikovanje težavnih nalog na osnovi igre. V teoretičnem delu je predstavljen pomen igre in igrač za otroka. Pozornost smo namenili tudi vlogi odraslega, predvsem pri pomembnosti izbire in nakupovanja igrač. Vse igrače niso vedno primerne za otroka. Za njegov razvoj so dobre le tiste, ki upoštevajo kriterije dobre igrače, kar je v nadaljevanju tudi predstavljeno. V empiričnem delu smo se posvetili izdelavi senzorične table, kjer smo poskušali upoštevati vse vidike dobre igrače. Le-to smo preizkusili v vrtcu in jo ocenili na podlagi vnaprej zapisanih postavk. S tem smo analizirali izdelano didaktično igračo.
Keywords: igra, didaktična igrača, predšolski otroci, senzorična tabla, učenje
Published in DKUM: 02.04.2024; Views: 92; Downloads: 8
.pdf Full text (1,65 MB)

6.
Načrtovanje glasbeno-didaktičnih iger v pomurski regiji : diplomsko delo
Mojca Vitez, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljena igra predšolskega otrok, njen razvoj in vrste igre. Podrobneje so predstavljene glasbene dejavnosti, načini glasbenega izvajanja, poslušanja glasbe ter ustvarjanja glasbe. Vključene so tudi glasbeno-didaktične igre, njihova delitev, elementi, cilji in pravila ter pomembnost vloge odraslega. Na osnovi vprašanj anketnega vprašalnika smo želeli izvedeti v kolikšni meri vzgojiteljice načrtujejo in izvajajo glasbene dejavnosti ter glasbeno-didaktične igre ter na katere cilje se v okviru le tega osredotočajo oz. dajejo večji poudarek. V anketni vprašalnik smo zajeli tudi mnenja strokovnih delavk, katerim dejavnostim in vrstam glasbeno-didaktičnih iger največ interesa posvečajo predšolski otroci. Rezultati pridobljenih odgovor so pokazali, da vzgojiteljice glasbene dejavnosti in glasbeno-didaktične igre izvajajo pogosteje, kakor smo pričakovali. Podrobna analiza podatkov je prikazana v empiričnem delu.
Keywords: glasbeno didaktične igre, pomurska regija, načrtovanje vzgojiteljic, predšolski otroci
Published in DKUM: 05.03.2024; Views: 195; Downloads: 42
.pdf Full text (1,66 MB)

7.
Temeljni gibalni vzorci predšolskih otrok v drugem starostnem obdobju : diplomsko delo
Klara Časar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili razvoj temeljnih gibalnih vzorcev predšolskih otrok v drugem starostnem obdobju. V teoretičnem delu smo raziskali temeljne gibalne vzorce ter njihov pomen za otroka, naravne oblike gibanj, grobo in fino motoriko otroka ter gibalni razvoj predšolskih otrok drugega starostnega obdobja. Prav tako smo primerjali temeljne gibalne vzorce med otroki in predstavili, kakšen vpliv ima gibalno/športna dejavnost na zdravje otroka ter kako okolje vpliva na otrokovo gibalno/športno dejavnost. V empiričnem delu smo ugotavljali razlike v temeljnih gibalnih vzorcih med različno starimi otroki, med spoloma ter med različno hranjenimi otroki. Raziskava je temeljila na vzorcu 154 otrok iz različnih vrtcev, starih od 3 do 6 let, ki so se razlikovali glede na starost, spol ter hranjenost. Ugotovili smo, da se med različno starimi otroki pojavljajo statistično značilne razlike v gibalnih nalogah, med tem ko med dečki in deklicami pri izvedbi večine gibalnih nalog ni bilo statistično značilnih razlik. Prav tako ni bilo statistično značilnih razlik pri gibalnih nalogah med različno hranjenimi otroki. Ugotovili smo, da je otroku treba v zgodnjem otroštvu zagotoviti čim več učenja, ki pozitivno vpliva na njegov nadaljnji razvoj, mu nuditi spodbude in mu zastavljali ustrezne izzive ter naloge ter tako pozitivno vplivati na njegov gibalni razvoj. Otroka moramo prav tako navajati na zdravo prehrano, saj je tudi ta ključnega pomena za njegov razvoj.
Keywords: temeljni gibalni vzorci, predšolski otroci, gibalni razvoj, gibalno/športna dejavnost, naravne oblike gibanja
Published in DKUM: 02.02.2024; Views: 286; Downloads: 24
.pdf Full text (436,36 KB)

8.
Analiza vrtčevskega okolja za gibalni razvoj mlajših otrok s pomočjo ocenjevalne lestvice ecers-3 : diplomsko delo
Manja Čokl, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil s pomočjo lestvice ECERS-3 analizirati vrtčevsko okolje za gibalni razvoj mlajših otrok. V teoretičnem delu smo opisali gibalni razvoj otroka in področja, ki se vežejo na posamezne postavke v ocenjevalni lestvici. V empirični raziskavi smo uporabili neslučajnostni vzorec. Pri analizi so sodelovali trije vrtci iz različnih krajev Slovenije.
Keywords: predšolski otroci, vzgojitelj, lestvica ECERS-3
Published in DKUM: 23.01.2024; Views: 188; Downloads: 20
.pdf Full text (612,72 KB)

9.
Različni plesi sveta, ki jih otroci spoznavajo s pomočjo ročne lutke : diplomsko delo
Ana Skok, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Umetnost v predšolskem obdobju pomembno vpliva na otrokov celostni razvoj. Ko otrok pleše ob glasbi, spontano izraža svoja doživljanja ter razvija ustvarjalnost in gibalne sposobnosti. Skozi lutko pa nam otrok sporoča svoje stiske, veselje in znanje, saj mu takšno izražanje omogoča bogatenje njegovega čustvenega in socialnega potenciala. Zato smo v diplomskem delu želeli raziskati možnosti priprave in načrtovanja plesnih dejavnosti, kjer se bodo predšolski otroci s pomočjo ročne lutke seznanili z različnimi plesi sveta. Uporabili smo glasbo iz različnih držav sveta, lutka pa je služila kot pripomoček za motivacijo otrok pri plesu in dejavnostih v različnih kotičkih. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo opredelili ples v splošnem smislu, ples v predšolskem obdobju ter vlogo in pomen ročne lutke v vrtcu, na koncu pa smo se posvetili še načrtovanju plesnih dejavnosti v vrtcu. V praktičnem delu smo predstavili osem plesnih dejavnosti, od katerih smo štiri izvedli v vrtcu Mengeš v skupini predšolskih otrok, starih med pet in šest let. V plesne dejavnosti smo vključili lutko, ki je otroke spremljala med spoznavanjem različnih plesov sveta in v ustvarjalnih kotičkih. Na zastavljena raziskovalna vprašanja smo odgovorili na podlagi opazovanj in evalvacij vzgojnega procesa. Ugotovili smo, da so otroci s pomočjo ročne lutke različne kulture in plese sveta spoznavali kakovostno, nazorno in na njim dojemljiv način. Prek plesnih dejavnostih so se učili gibalnih motivov in povezovanja ritma z glasbo. Poleg tega pa so hkrati razvijali še ustvarjalne in izrazne sposobnosti ter se učili sodelovanja in strpnosti.
Keywords: ples, lutka, različne kulture, gibi, predšolski otroci
Published in DKUM: 12.12.2023; Views: 448; Downloads: 47
.pdf Full text (3,63 MB)

10.
Primerjava dveh merskih postopkov za spremljanje razvoja gibalnih kompetenc v zgodnjem otroštvu : diplomsko delo
Zala Rezar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu smo predstavili otrokov gibalni razvoj, gibalne spretnosti, gibalno kompetentnost in dosedanje raziskave na področju merjenja gibalnega razvoja. V naslednjem delu smo podrobno opisali merski postopek oz. baterijo MOBAK-KG (Basic motor competencies in kindergarten), preko katere smo pridobivali podatke o gibalnem stanju otrok. Naloge, ki so se ocenjevale po merskem postopku MOBAK-KG, smo izvedli v vrtcu. Pridobljene rezultate pa smo kasneje primerjali z že dobljenimi rezultati merskega postopka TGMD-3. Rezultate smo urejali in primerjali v programu SPSS, v katerem smo pridobili podatke in jih analizirali. Glavni cilj diplomske naloge je bil primerjati zgoraj omenjena postopka, kakšne so njune statistične značilne pozitivne povezanosti in razlike med lokomotornimi in manipulativnimi spretnostmi. Ugotovili smo, da med merskima postopkoma MOBAK-KG in TGMD-3 v lokomotornih in manipulativnih spretnostih ni statistično pozitivne povezave. Obstajajo pa povezave med posameznimi lokomotornimi nalogami, kot so hoja po gredi in poskakovanje, preval naprej in poskakovanje, poskakovanje in tek, med obema tekoma, hopsanje in skok v daljino ter hopsanje in prisunski poskoki v stran. Povezave med posameznimi manipulativnimi nalogami pa so med udarcem s kijem in udarcem z loparjem, udarcem z loparjem in vodenjem žoge, vodenjem in lovljenjem žoge, brcanjem žoge in metom žoge od zgoraj, metom žoge od spodaj in vodenjem žoge, ciljanjem tarče z žogico in lovljenjem žoge ter vodenjem žoge z roko in vodenjem žoge z nogo. Ugotovili smo še, da so statistično značilne razlike med lokomotornimi in manipulativnimi nalogami.
Keywords: predšolski otroci, gibanje, gibalni razvoj, gibalna kompetenca, merski postopki, MOBAK-KG, TGMD-3
Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 367; Downloads: 50
.pdf Full text (1,78 MB)

Search done in 3.46 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica