| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
SANKCIJA NEVELJAVNOSTI POGODBE O IZVEDBI JAVNEGA NAROČILA V REPUBLIKI SLOVENIJI IN ZVEZNI REPUBLIKI NEMČIJI
Tamara Žajdela, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava procesna pravila uveljavljanja sankcije neveljavnosti pogodbe o izvedbi javnega naročila, ki sta jih na podlagi prenosa pravil Direktive 2007/66/ES v nacionalni pravni red uvedli Republika Slovenija in Zvezna republika Nemčija. Področje pravnega varstva v postopkih javnega naročanja je Evropska unija v letu 2007 reformirala s sprejemom Direktive 2007/66/ES in v okviru njenih določb vsem državam članicam naložila obveznost v nacionalni pravni red uvesti sankcijo, s katero se zagotovi prenehanje učinkovanja pogodbe o izvedbi javnega naročila, sklenjene na podlagi hujših kršitev pravil javnega naročanja. Republika Slovenija, ki je neveljavnost takšne pogodbe sicer predvidevala že v materialnem zakonu javnega naročanja, je pravila implementirala v poglavje sodnega varstva, tokrat procesnega zakona, ki ureja pravno varstvo v postopkih javnega naročanja. Neučinkovitost pogodbe o izvedbi javnega naročila je pred sprejemom Direktive 2007/66/ES bila predvidena tudi v nemškem pravnem redu. Enako kot v domači ureditvi je po prenosu pravil predmetne direktive tudi nemški zakonodajalec sankcijo neveljavnosti predpisal v okviru procesnih določb pravnega varstva, vendar pravil postopka ni spreminjal, ampak je predpisal le kršitve, katerih posledica je prenehanje učinkovanja pogodbe o izvedbi javnega naročila. V diplomskem delu so predstavljeni tudi razlogi za reformo pravnega varstva v postopkih javnega naročanja na evropski ravni, kdaj ostane na podlagi pravil ZPVPJN neveljavna pogodba o izvedbi javnega naročila v veljavi ter učinki oziroma posledice, ki nastopijo v primeru ugotovitve neveljavnosti takšne pogodbe.
Keywords: javno naročanje, pravno varstvo, neveljavnost, ničnost, Zakon o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja.
Published: 07.10.2014; Views: 855; Downloads: 233
.pdf Full text (382,21 KB)

2.
OSEBE, UPRAVIČENE ZA UVELJAVLJANJE KRŠITEV V POSTOPKIH JAVNEGA NAROČANJA
Nataša Mlakar Sukič, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo se ukvarjali z vprašanjem, kdo lahko uveljavlja pravne zahtevke zaradi kršitev pravil o javnem naročanju. Ker se lahko uveljavljajo tri vrste zahtevkov, in sicer zahtevek za revizijo, zahtevek za ničnost pogodbe o izvedbi javnega naročila in odškodninski zahtevek, smo predstavili vsakega posebej, glede na ureditev v pravilih Evropske unije in našo nacionalno ureditev. Za uveljavljanje vsakega izmed teh zahtevkov so določeni posebni pogoji. Pogoji za uveljavljanje zahtevka za revizijo so določeni v Zakonu o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja. Zastavlja se predvsem vprašanje v zvezi z obravnavo aktivne legitimacije, in sicer ali vsakomur omogočiti vložitev zahtevka za revizijo pred Državno revizijsko komisijo za revizijo postopkov oddaje javnih naročil, ali ga omejiti. Ali naj bo aktivna legitimacija permisivne ali restriktivne narave, je odvisno tudi od tega, v čigavem interesu je predpisano posebno pravno varstvo, ali v javnem interesu ali v interesu prizadetih ponudnikov. Sodišče Evropske unije zastopa stališče, da naj pogoji za priznanje aktivne legitimacije ne bodo preveč omejevalni, pri nas pa sta šli zakonodaja in praksa drugo pot. Pojasnili bomo, da je pretirano omejevanje pogojev za priznanje aktivne legitimacije, ki je zgolj procesna predpostavka za začetek revizijskega postopka, v nasprotju z načelom dostopnosti in načelom učinkovitosti, kar je v nasprotju s cilji javnega naročanja in s pravom Evropske unije. Prav tako menimo, da nacionalna zakonska ureditev, ki ima podobne pravne učinke, ni smiselna. Tudi pri uveljavljanju ničnosti pogodbe o izvedbi javnega naročila in pri uveljavljanju odškodninske sankcije zaradi kršitev pravil o javnem naročanju so določeni posebni pogoji. Obstajajo tudi druge številne posebnosti in omejitve pravnega varstva s tega področja, ki jih bomo izpostavili in predstavili.
Keywords: javna naročila, pravno varstvo v postopkih javnega naročanja, zahtevek za revizijo, aktivna legitimacija, interes za dodelitev javnega naročila, škoda, neobstoj aktivne legitimacije, neveljavnost, odškodnina, kršitev prava EU.
Published: 26.10.2016; Views: 1101; Downloads: 99
.pdf Full text (2,05 MB)

3.
VLOGA NAROČNIKOV V PRAVNEM VARSTVU V POSTOPKIH JAVNEGA NAROČANJA
Janez Kravcar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava vlogo naročnikov v pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja. Predstavljena je zakonska ureditev tega področja in sicer v zaporedju, kot pravno varstvo ureja zakon in kot dejansko poteka v praksi. Uvodoma je kratko pojasnjen namen javnega naročanja, zakonodaja, ki ga ureja in osnovni instituti javnega naročanja, enako velja za pravno varstvo v javnem naročanju. Nadalje sledi predstavitev celotnega postopka pravnega varstva pri javnem naročanju, ki se deli v na dve stopnji. Na prvi stopnji odloča naročnik, ki na drugi stopnji postane stranka v postopku, kjer odloča Državna revizijska komisija. Kot podlaga za uveljavljanje pravnega varstva, torej za vložitev zahtevka za revizijo, je opredeljeno nezakonito ravnanje naročnika v postopku izvajanja posamičnega javnega naročila. Za predrevizijski postopek so opredeljeni roki za vložitev zahtevka za revizijo, posledice vložitve, možnost umika ter ostale procesne aktivnosti strank. Predstavljeno je ravnanje naročnika z vloženim revizijskim zahtevkom, od njegove preverbe do identifikacije aktivne legitimacije ter obveznosti posredovanja izbranemu ponudniku v posebnih situacijah. V zvezi z odločitvijo naročnika so opredeljeni roki za njeno izdajo, pregled situacije, ko naročnik ne izda odločitve ter opredelitev možnosti nadaljevanja postopka pravnega varstva v revizijskem postopku. V predstavitvi revizijskega postopka gre za opredelitev ravnanj Državne revizijske komisije v zvezi z vloženim revizijskim zahtevkom. Nadalje so opredeljeni še postopek s pritožbo, odločanje o stroških, določanje višine taks, sodno varstvo ter izjeme od pravnega varstva. V sklepu diplomskega dela pa sta obravnavani hipotezi in sicer glede ustreznosti slovenske ureditve pravnega varstva pri javnem naročanju glede na evropsko direktivo ter glede hitrosti odločanja.
Keywords: javno naročanje, pravno varstvo, Zakon o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja, Državna revizijska komisija
Published: 18.11.2016; Views: 452; Downloads: 51
.pdf Full text (555,62 KB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica