| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Pravljica Trije prašički kot motivacijsko sredstvo za naravoslovno raziskovanje predšolskih otrok : diplomsko delo
Alekseja Glinšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Narava predšolskemu otroku omogoča mnogo različnih izzivov, prek katerih pridobiva izkušnje in znanja. Otroci nenehno raziskujejo to, kar jim je neznanega. Opazujejo naravne pojave, procese in postopke. Zato je pomembno, da otroku v vrtcu omogočimo naravoslovne dejavnosti. Vzgojitelj lahko otroke motivira za naravoslovno dejavnost s pravljico. Pristop motiviranja naravoslovne dejavnosti prek pravljice smo preizkusili s pravljico Trije prašički. Ugotavljali smo, kako so se otroci starostnih skupin 3–4 leta in 5–6 let po navdihu zgodbe lotili naravoslovne dejavnosti izdelave stavbe, kjer smo preverili njeno stabilnost s pihanjem. Pravljica predstavlja temelj, ki je otroku pomagal razrešiti lastno zamisel, kar pomeni, da je otrok imel dovolj različnega materiala, ki je vzbudil njegovo ustvarjalnost in radovednost. V empiričnem delu smo s pomočjo tabel in grafov predstavili, kako so se otroci lotili dejavnosti, kateri material so uporabili, kakšni so bili njihovi komentarji in dialogi med samo izdelavo ter kakšen je bil rezultat preverjanja stabilnosti stavbe. Ugotovili smo, da so otroci uporabljali tako naravni kot umetni material. Najpogosteje uporabljen umetni material je bil plastelin, najpogosteje uporabljen naravni material pa je bilo kamenje. Otroci so za spajanje uporabljali različne metode in materiale. Polovica narejenih hišk je preizkus prestala, ostale so se po pihanju podrle.
Keywords: Naravoslovje, predšolski otroci, pravljica Trije prašički, naravoslovno raziskovanje, motivacijsko sredstvo.
Published in DKUM: 14.01.2022; Views: 1109; Downloads: 146
.pdf Full text (2,57 MB)

2.
LUTKA KOT SREDSTVO MOTIVACIJE PRI PRIPOVEDOVANJU PRAVLJIC
Mirjam Škafar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Teoretični del diplomske naloge obsega kratek opis zgodovine lutkarstva na Slovenskem. Opisani so tudi različni tipi lutk (ročna lutka, prstna lutka, marioneta ali lutka na nitki, ploska lutka, lutka na palici, senčna lutka in lutka kot igrača ali predmet). Zajeli smo tudi pravljice, pomen lutke, njeno vlogo in vpliv, ki ga ima na otroka. Predstavljeno je pripovedovanje z lutkami in dialoška dramska igra z lutkami. V drugem, empiričnem delu diplomske naloge smo ugotavljali prisotnost lutk v vrtcu in ali se v vrtcu poslužujejo metode pripovedovanja pravljic z lutko. Izvedena je bila anketa med vzgojitelji v vrtcih v Beltinci, Murska Soboti in Srednji Bistrici. Ugotovljeni rezultati so prikazani z razvrstilnimi stolpičastimi grafikoni. V tretjem, praktičnem delu, smo z otroki izdelali lutke na palici po pravljici "Trije prašički", se o njih pogovorili in jih na koncu uporabili pri pripovedovanju pravljice.
Keywords: Lutka, otrok, motivacija, pripovedovanje z lutkami, izdelava lutk na palici, pravljica "Trije prašički".
Published in DKUM: 18.07.2011; Views: 4968; Downloads: 978
.pdf Full text (1,51 MB)

Search done in 3.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica