| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PRAVICE LATALSKIH POTNIKOV KOT POTROŠNIKOV V PRIMERU ZAMUDE LETALSKEGA PREVOZNIKA
Barbara Izlakar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Kljub upadu letalskega prometa v tem letu, splošni trendi kažejo na njegovo nenehno rast na letni ravni. Več potnikov pa pomeni tudi več problemov. Eden največjih so zamude. Poznate letalskega prevoznika, ki je vedno točen? Kot potniki – kakšne so vaše pravice? Kako vas pravo ščiti? Česa bi morali biti deležni? Kaj lahko zahtevate? Kako se lahko pritožite in se borite za svoje pravice? Po drugi strani pa – kakšna je odgovornost letalskega prevoznika? Pričujoče diplomsko delo se ukvarja s področjem varstva potrošnikov in s transportnim pravom, natančneje letalskim pravom in se skuša osredotočiti na pravice letalskih potnikov kot potrošnikov v primeru zamude letalskega prevoznika. Zamuda je opredeljena na splošno, posebej v letalskem pravu – njen pomen, klasifikacija in posledice. Iz posledic izhajajo pravice letalskih potnikov, tako do oskrbe kot do odškodnine; opisan pa je tudi način uveljavljanja teh pravic. Ker so pravice enega dolžnosti drugega, ne moremo mimo odgovornosti letalskega prevoznika v primeru zamude, kjer je prav tako opisan zgodovinski pregled do Montrealske konvencije, po kateri omejitev prevoznika pri prevozu oseb več ne obstaja, za kar si prizadevajo tudi v drugih transportnih panogah. Na kratko smo osvetlili tudi zastaranje terjatev. Kar obsežno poglavje pa smo namenili pregledu statistike glede letalskega prometa v Sloveniji in Evropski uniji, statistiki pritožb na Evropski potrošniški center ter navedli možnosti izboljšav problematike.
Keywords: pravo varstva potrošnikov, pravice letalskih potnikov, zamuda leta, odgovornost letalskega prevoznika, prevozno pravo, prometno pravo
Published: 24.12.2009; Views: 2416; Downloads: 358
.pdf Full text (1,51 MB)

2.
3.
ALTERNATIVNO REŠEVANJE POTROŠNIŠKIH SPOROV IN NOVI TRENDI REŠEVANJA SPOROV PREKO SPLETA
Helena Rous, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Potrošništvo je osnovna premisa sodobnega ekonomskega sistema in vsak potrošnik je »esenca« preživetja obstoječe svetovne in tudi evropske ekonomije. Svet in Evropska unija sta se s sodobnim pojmom potrošnika kot ključnim deležnikom in poganjalcem ekonomije srečala v petdesetih letih prejšnjega stoletja, nekoliko kasneje, v sedemdesetih, pa se je intenzivno začelo govoriti in tudi formalizirati osnovne potrošnikove pravice, ki odtlej z osveščenostjo javnosti na moči le še pridobivajo. Ena izmed t. i. univerzalnih potrošnikovih pravic je tudi pravica do pravnega varstva. V predmetni diplomski nalogi govorimo o trenutno najsodobnejšem pristopu zaščite potrošnikov, in sicer o alternativnih metodah reševanja potrošniških sporov in novem trendu reševanja sporov preko spleta. Pri alternativnem reševanju sporov (ARS) gre za neformalne postopke reševanja sporov, v katerih stranke s pomočjo specializirane tretje osebe poizkušajo rešiti spor. Glavni prednosti ARS sta hitrost postopka in stroškovna dostopnost. Pristopi alternativnega reševanja sporov se nenehno razvijajo in ob revoluciji, ki jo je prinesel svetovni splet, se je začel v svetu razvijati tudi koncept reševanja sporov preko spleta. Tako pod kratico ODR (Online dispute resolution) razumemo mehanizme alternativnih načinov reševanja sporov z uporabo spleta. V slovenskem prostoru se uporablja kratica SRS – spletno reševanje sporov. Uporabi ARS in SRS postopkov se že od samega začetka kot najpomembnejša posledica pripisuje izboljšanje delovanja trga predvsem zaradi s tem predvidenega lažjega »dostopa do pravice«, hitrega in učinkovitega reševanja sporov izven sodne dvorane in s tem posledično povečanega zaupanja potrošnika v sam trg. Evropska unija je spomladi 2013 sprejela Uredbo o spletnem reševanju potrošniških sporov in Direktivo o alternativnem reševanju potrošniških sporov, ki sta naslednji povsem direktni korak povezave potrošništva in omenjenih metod reševanja sporov. Glavni namen nove ureditve je zagotoviti vsem potrošnikom hitro in cenovno učinkovito pot do razrešitve konfliktov brez dolgotrajnih sodnih postopkov, in sicer v vseh oblikah sporov, ki jih imajo potrošniki s trgovci, najsi bodo to pogodbena razmerja med domačimi akterji ali pa čezmejna razmerja. Do konca leta 2015 naj bi pričela »obratovati« še enotna vseevropska spletna platforma, ki bi delovala kot »aktivni vmesnik« za spletno obravnavo potrošniških sporov.
Keywords: potrošnik, alternativno reševanje sporov, spletno reševanje sporov, pravice potrošnikov, Uredba o spletnem reševanju potrošniških sporov, Direktiva o alternativnem reševanju potrošniških sporov, splet
Published: 09.05.2014; Views: 1015; Downloads: 214
.pdf Full text (1,09 MB)

4.
Pravni vidiki geoblokiranja v Evropski uniji
Leon Brulc, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Evropska unija namenja velik del svojih sredstev vzpostavitvi enotnega trga, ki bi imela za posledico ekonomsko rast vseh držav članic. Del končnega cilja popolnega enotnega trga predstavlja enotni digitalni trg, ki pa si ga lahko zamislimo le ob visoki digitalni integraciji potrošnikov. Tema tega diplomskega dela je geoblokiranje, praksa trgovcev, ki potrošnike diskriminira na podlagi državljanstva ali prebivališča. Geoblokiranje predstavlja veliko oviro za vzpostavitev enotnega digitalnega trga in s tem tudi oviro za celoten enotni trg V prvem delu diplomskega dela predstavim enotni digitalni trg, njegove cilje in njihovo (ne)uspešnost. Nadalje predstavim različne oblike geoblokiranja (tiste, ki vsebujejo vprašanja avtorskega prava in druge oblike geoblokiranja) ter njihove pozitivne in negativne posledice. Sledita predstavitev in kritika pravne regulacije preprečevanja geoblokiranja v EU do sedaj (zlasti preko 20. člena Direktive o storitvah), nato pa predstavim predloge Uredb, ki naj bi geoblokiranju naredile konec. Za popolno odpravo geoblokiranja, bi bilo potrebno predloge Uredb nadgraditi tako da bi vprašanja avtorskega prava in druge oblike geoblokiranja urejali enotno. Vendar pa je ob tem potrebno poudariti, da bi odprava geoblokiranja poleg pozitivnih pridobitev (kot denimo nova delovna mesta, nižje cene, povečana prodaja itd.), prinesla tudi negativne posledice (kot denimo manjše gibanje prebivalcev, negativne posledice za okolje, socialna izolacija itd.).
Keywords: geoblokiranje, Evropska unija, Direktiva o storitvah, pravice potrošnikov, omejitev dostopa, spletno potovanje, diskriminacija, prebivališče, državljanstvo, enotni digitalni trg.
Published: 23.08.2017; Views: 794; Downloads: 205
.pdf Full text (667,55 KB)

5.
Pravice kupca v primeru nakupa blaga s stvarno napako po določbah OZ, ZVPot in Dunajski konvenciji
Simon Popič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Vsaka država ima svojo nacionalno pravno ureditev, ki omogoča kupcem uveljavljanje pravic v primerih, ko pride s prodajalci do konfliktov zaradi napak, ki jih ima kupljeno blago (lahko tudi storitev). Kupec ima v primeru, da na kupljenem blagu najde stvarno napako, pravico zahtevati, da mu prodajalec blago pregleda in popravi ali zamenja. Zelo pomembno je, da je kupcu znano, po kateri zakonodajni določbi ima največ pravic in katera ga ščiti. O napaki na blagu mora kupec prodajalca obvestiti v določenem času, ki se po določbah različnih pravnih virov razlikuje, sicer s pretekom roka izgubi svojo pravico. Kupci so lahko fizične ali pravne osebe, ki imajo različne lastnosti, značaj in potrebe. Izdelki in koristi, ki jih daje izdelek ali storitev kupcu, se od kupca do kupca razlikujejo. Slovenija ima domačo in mednarodno pravno ureditev, ki sta v nekaterih ureditvah podobni, spet v drugih pa se razlikujeta. Kupci, ki so fizične osebe ali tako imenovani potrošniki (drugi odstavek 1. člena Zakona o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju ZVPot), lahko svoje pravice uveljavljajo po določbi ZVPot, medtem ko lahko kupec, ki je pravna oseba, uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarnih napak po Obligacijskem zakoniku. V slovenski sodni praksi se je Dunajska konvencija v obdobju zadnjih pet let (2012-2017) uporabila štirinajstkrat.
Keywords: pravice kupca, prodajna pogodba, stvarna napaka, Obligacijski zakonik, Zakon o varstvu potrošnikov, Dunajska konvencija
Published: 07.11.2017; Views: 639; Downloads: 105
.pdf Full text (441,13 KB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica