| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
NEKATERI VIDIKI ZAZNAVANJA NASILJA MED MLADIMI V TEORETIČNEM IN PRAKTIČNEM IZOBRAŽEVANJU ZA POKLIC TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE
Edvard Jakšič, 2010, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljeno obdobje mladostništva, ki ga ocenjujemo kot čas velikih sprememb, saj se mladi poleg svoje intenzivne rasti, razvoja na fizičnem in psihičnem področju srečujejo z velikimi družbenimi spremembami. V nadaljevanju so predstavljeni problemi nasilja med mladimi, kjer smo se osredotočili predvsem na dijake Srednje zdravstvene šole Murska Sobota. Zanimala nas je primerjava med šolskim okoljem pri splošno-izobraževalnih predmetih in praktičnim poukom v bolnišničnem okolju. Ob tem nas je zanimalo, ali je v obeh okoljih prisotno nasilje in kdo je glavni vršilec nasilja. Uporabili smo kvantitativno deskriptivno metodo, študij znanstvene in strokovne literature, člankov in anketni vprašalnik kot tehniko zbiranja empiričnih podatkov. Obdelava podatkov je bila računalniška, s pomočjo programa Microsoft Word in Excel ter prikazana z grafi. Raziskavo smo izvedli med dijaki tretjih in četrtih letnikov Srednje zdravstvene šole Murska Sobota. Anketiranih je bilo 100 dijakov. Na podlagi raziskave smo ugotovili, da je nasilje prisotno v obeh raziskovalni okoljih, v našem primeru tako v šolskem okolju teoretičnega pouka, kot tudi praktičnega pouka. Primerjava obeh okolij, je pokazala več nasilja v šolskem okolju v primerjavi s praktičnim poukom. V obeh primerih pa je prisotnega več psihičnega kot fizičnega nasilja. Najpogostejša oblika fizičnega nasilja je prerivanje, psihičnega pa žaljenje, zmerjanje in norčevanje. Najpogostejši povzročitelji nasilja v šolskem okolju so sošolci oz. vrstniki, pri praktičnem pouku pa fizično nasilje vršijo mentorji in sošolci, psihično pa pacienti. Dijaki žrtev nasilja se ponavadi zaupajo svojim vrstnikom ali pa o tem molčijo. Anketirani dijaki so bili precej samokritični, saj jih je večina odgovorila, da so tudi sami občasno nasilni do svojih vrstnikov. Vrsta nasilja, ki ga izvajajo, pa je največkrat psihično nasilje. Ko so mladi navzoči ob nasilju, ki se dogaja drugim, žal ne posredujejo, vendar mislijo, da bi jim morali nekako pomagati. Anketirani dijaki so tudi zelo kritični do učiteljev na šoli, ki po njihovem prepričanju storijo premalo za preventivo nasilja. Prav tako ocenjujejo, da je tako v šolskem okolju, kot tudi pri praktičnem pouku prisotno več prikritega nasilja v primerjavi z vidnim nasiljem, ki pa ga v večini vršijo sošolci.
Keywords: nasilje, mladostnik, šolsko okolje, praktični pouk
Published: 06.10.2010; Views: 2980; Downloads: 423
.pdf Full text (549,48 KB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica