| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Povezovanje naravoslovnih in tehničnih vsebin z izkustvenim učenjem v naravi: vzorčni model za izvedbo aktivnosti znotraj različnih gozdnih okolij : magistrsko delo
Dan Simenčič, 2025, master's thesis

Abstract: Osrednja naloga magistrskega dela je bila raziskati pomen naravoslovnega in tehničnega izobraževanja v naravnem (gozdnem) okolju, s poudarkom na izkustvenem učenju in praktičnih aktivnostih. Sestavljena je iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni vsebine predmeta naravoslovje in tehnika ter tudi pomembnost in vpliv učenja v naravi, vloga staršev in primeri dobrih praks. Velika pozornost se namenja učnim pristopom, kot so raziskovalno učenje, taborništvo, gozdna pedagogika in pustolovsko učenje, ki koristijo pri poučevanju v naravnih okoljih. Omenjen je tudi pomen gozda v izobraževanju. Praktični del zavzema sklop nalog in opis treh aktivnosti (vezanje vozlov, izdelava gozdnega kolesa in gradnja bivaka), ki so bile izvedene na dveh osnovnih šolah v različnih naravnih okoljih. Enkrat v mestnem parku, drugič pa v klasičnem slovenskem gozdu. Aktivnosti so bile zasnovane s pomočjo učne priprave in predstavljene s pomočjo priročnika. Rezultati so potrdili večjo stopnjo motivacije, zanimanja, ustvarjalnosti in sodelovanja učencev pri izvedbi. Prav tako se je uresničilo, da je narava ponudila prostor, ki ponuja bogate možnosti za celostni in trajnostni razvoj vseh učencev.
Keywords: naravoslovje in tehnika, naravno okolje, učenje v naravi, izkustveno učenje, praktične aktivnosti
Published in DKUM: 19.03.2025; Views: 0; Downloads: 23
.pdf Full text (10,38 MB)

2.
Prepletanje osnovnih področij kurikuluma z astronomskimi dejavnostmi v vrtcu: predstavitev aktivnosti in konkretnih primerov : diplomsko delo
Laura Jambrović, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu opišemo različne dejavnosti in konkretne primere s področja astronomije, primerne za predšolske otroke, ki se prepletajo z osnovnimi področji kurikuluma. Na podlagi obstoječih virov in strokovne literature hkrati preučimo vsebine s področja astronomije, zlasti področja, ki so relevantna za obravnavo v predšolskem obdobju. V okviru zaključnega dela smo izdelali predloge dejavnosti, ki bi otrokom predstavile astronomijo na dojemljiv način in se hkrati povezujejo s Kurikulumom za vrtce. Predlagane aktivnosti se povezujejo s področji jezika, družbe, umetnosti, matematike, gibanja in narave. Eden izmed poglavitnih namenov diplomskega dela je vzgojiteljem in drugim, ki delajo s predšolskimi otroki, predstaviti konkretne primere vsebin in različnih pristopov za obravnavo tem s področja astronomije.
Keywords: astronomija, Kurikulum za vrtce, vesolje, praktične aktivnosti, predšolski otroci
Published in DKUM: 30.09.2022; Views: 657; Downloads: 126
.pdf Full text (574,15 KB)

3.
MODERNA BIOTEHNOLOGIJA V ŠOLI: ALOE VERA
Tadeja Ratek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Aloe vera je zanimiva in vsestransko uporabna rastlina, ki jo pridelujejo v mediteranskem delu Evrope, v Sloveniji pa je slabo poznana. Ena izmed možnih poti za povečanje zanimanja za to rastlino in izdelkov iz nje je vključevanje te rastline v učni proces. V okviru diplomske naloge smo zato pripravili učno enoto, ki vključuje biotehnologijo aloje (Aloe vera) in bi se lahko izvedla v okviru naravoslovnega oz. tehničnega dneva. Cilj diplomske naloge je ugotoviti, kako učna enota vpliva na znanje, odnos in predstave udeležencev o tej rastlini. V raziskavo smo vključili 59 učencev 4. in 5. razredu Osnovne šole Kamnica in 83 študentov razrednega pouka Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. Z anketo smo najprej preverili njihovo predznanje, odnos in predstave o rastlini in njeni uporabi. Po anketiranju smo predstavili alojo, njeno pridelavo, predelavo in uporabo ter pojasnili njeno učinkovitost v domačem zdravilstvu. Po predstavitvi in demonstraciji pa smo iz listov aloje pripravili napitek. Po preteku enega meseca smo učence in študente ponovno anketirali. Ugotovili smo, da se je znanje o aloji izboljšalo, prav tako pa tudi odnos in predstave udeležencev o tej rastlini. Učenci in študenti so bili nad učno enoto navdušeni in si želijo več tovrstnih aktivnosti. Odgovori so tudi pokazali, da takšne aktivnosti pripomorejo k trajnosti znanja. Učna enota je primerna tako za otroke prvega in drugega triletja osnovne šole kot za udeležence na višjih ravneh šolanja.
Keywords: aloja (Aloe vera), praktične aktivnosti, trajnostno pomnjenje, pridelava in predelava, domače zdravilstvo
Published in DKUM: 16.09.2016; Views: 1677; Downloads: 133
.pdf Full text (2,43 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica