| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 50
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Problematika piramidnih sistemov in mrežnega marketinga z vidika prava varstva potrošnikov
Urban Kralj, 2020, master's thesis

Abstract: Problematika piramidnih sistemov in mrežnega marketinga je še zmeraj aktualna, kar se kaže v številnih odmevnih zadevah, ki pretresajo svetovni ter evropski trg v zadnjem desetletju. Kljub sprejemu zakonodaje na področju varstva potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami na ozemlju Evropske unije in kljub dejstvu, da so piramidni sistemi del tako imenovane črne liste praks, ki so v vseh okoliščinah prepovedane, sam zakonodajni okvir ne daje jasne definicije le-teh in posledično v praksi povzroča deljena mnenja, ali gre v posameznih zadevah za sporno obliko mrežnega marketinga ali ne. Sodišče Evropske unije je v dveh pomembnih zadevah, 4finance in Lucky 4 All razložilo in dopolnilo definicijo piramidnih sistemov, ni pa se opredelilo glede vprašanja, ali udeleženci piramidnih sistemov, ki aktivno prodajajo izdelke, štejejo za potrošnike in posledično uživajo pravno varstvo. Trenutno pravna teorija zastopa stališče, da je pomemben trenutek pristopa v piramidni sistem. Tudi če praksa ne ustreza definiciji iz t.i. črne liste, pa to še ne pomeni, da je dopustna. Direktiva o nepoštenih poslovnih praksah vsebuje še abstraktnejše določbe generalne klavzule in določbe o zavajajočih in agresivnih poslovnih praksah, ki tako širijo obseg prepovedi. Ob nepoštenih poslovnih praksah se pojavi tudi vprašanje pravnih posledic in morebitne neveljavnosti takšnega posla. Direktiva o nepoštenih poslovnih praksah področja ne ureja in to prepušča splošnim pravilom obligacijskega prava, po katerih sta, ob izpolnjenih ustreznih predpostavkah, možni tako izpodbojnost posla kot tudi odškodninska odgovornost. Kljub temu pa Direktiva 2019/2161 o spremembi Direktive Sveta 93/13/EGS in direktiv 98/6/ES, 2005/29/ES ter 2011/83/EU Evropskega parlamenta in Sveta zaradi boljšega izvrševanja in posodobitve pravil Unije o varstvu potrošnikov na področje varstva potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami uvaja določbe o individualnem pravnem varstvu.
Keywords: piramidni sistemi, mrežni marketing, varstvo potrošnikov, nepoštene poslovne prakse, civilnopravne posledice, napake volje, veljavnost pravnega posla, kolektivne tožbe.
Published: 13.01.2021; Views: 249; Downloads: 60
.pdf Full text (409,51 KB)

2.
Potrebe vzgojiteljev po posvetovanju s svetovalno službo v vrtcu pri uvajanju inkluzivnih praks
Mirjana Žifko, 2020, master's thesis

Abstract: S sprejetjem inkluzivne paradigme se v slovenskih vrtcih in osnovnih šolah povečuje delež otrok s posebnimi potrebami (OPP), ki jim je treba v sistemu vzgoje in izobraževanja zagotavljati enake možnosti. Spremembe zahtevajo timsko sodelovanje, spreminjanje ustaljenih načinov in metod dela ter strokovno izobražene strokovne delavce. Z vključevanjem različnih otrok v redne vrtce so vzgojitelji soočeni z novimi delovnimi nalogami, na katere pa iz različnih razlogov največkrat zaradi pomanjkanja kompetenc za delo z OPP niso pripravljeni in potrebujejo pomoč, podporo in sodelovanje svetovalne službe, ki prek svetovalnega odnosa opravlja temeljne funkcije svetovanja, posvetovanja in koordiniranja. Svetovalna služba lahko s svojo funkcijo posvetovanja prepoznava potrebe vzgojiteljev in omogoča iskanje rešitev za boljše napredovanje in pomoč otroku. Sodelovanje med vzgojitelji in svetovalnimi službami pozitivno vpliva in usmerja delo v inkluzivnih oddelkih. Na uresničevanje vzgojiteljevih potreb po posvetovanju vplivajo različno organizirane svetovalne službe, ki so za vrtce organizirane kot samostojne svetovalne službe, za šole pa kot skupne in mobilne svetovalne službe. Njihovo delovanje je odvisno od kulture vrtca, medsebojnega sodelovanja in fleksibilnosti pri udejanjanju inkluzivnih praks.
Keywords: inkluzivne prakse, potrebe, posvetovanje, vzgojitelji, svetovalna služba
Published: 27.07.2020; Views: 180; Downloads: 34
.pdf Full text (1,28 MB)

3.
Analiza primerov dobre prakse na področju preprečevanja kriminalitete v EU
Anja Šubic, 2019, master's thesis

Abstract: Policijsko delo v skupnosti je namenjeno delu z ljudmi, reševanju njihovih problemov, posredovanju pomoči in povečanju varnosti ter občutka varnosti. Način dela temelji na komunikaciji in pridobivanju informacij o problematiki, ki teži prebivalce določenega območja. Policijsko delo v skupnosti zahteva sodelovanje med akterji, ljudmi in policisti. Ena izmed prednostnih nalog je preprečevanje kriminalitete ter strahu pred njo. Policisti poskušajo ustvariti varno okolje in boljše življenje prebivalcev. Države članice EU so na izbrano temo izvedle projekte primerov dobre prakse na področju preprečevanja kriminalitete v EU. Vedeti moramo, da s primeri želijo poiskati ustrezen način in rešitev, ki bi pomagala preprečiti kriminaliteto morda tudi v drugih državah. Med državami se razlikujejo primeri prakse, način dela, problematika in rezultati. Nekateri zajemajo vse generacije, drugi se osredotočajo na eno skupino ljudi. Določeni projekti držav se ne osredotočajo samo na varnost in občutek varnosti, ampak tudi na različne vrste kriminalitete, npr. na nasilje v družini. Menimo, da določen način dela lahko ustvari pozitivne rezultate ene države, kar pa še ne pomeni, da bodo takšni rezultati povsod. Vedeti moramo, da v ospredju ni samo ena vrsta kriminalitete in ni enakomerno razporejena po državah. Menimo, da izboljšanje zaupanja, odnosov med ljudmi in policijo, ozaveščanje ter vključevanje prebivalcev v projekte prispeva k dobrim rezultatom na področju preprečevanja kriminalitete. Za svojo varnost se moramo potruditi vsi in se zavedati, kaj imamo, saj lahko to zelo hitro izgubimo. Ljudje se tega ne zavedamo, dokler ni prepozno.
Keywords: kriminaliteta, preprečevanje kriminalitete, zagotavljanje varnosti, projekti, primeri dobre prakse, lokalne skupnosti, policijsko delo v skupnosti, Evropska unija, magistrska dela
Published: 09.10.2019; Views: 454; Downloads: 82
.pdf Full text (1,14 MB)

4.
Neformalne prakse na področju zaposlovanja: izkušnje in stališča mladih v Sloveniji
Lucija Dežan, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo osvetljuje vlogo in razširjenost neformalnih praks na področju zaposlovanja mladih v Sloveniji, pri čemer se opira tudi na primerjalno analizo Slovenije z devetimi državami JV Evrope. Pri raziskovanju smo uporabili podatke iz lastne anketne raziskave (n=109), delno strukturiranih intervjujev (n=7), poslužili pa smo se tudi sekundarne analize podatkov raziskave Youth Study Southeast Europe 2018/2019 (n=10.876). Na osnovi pridobljenih rezultatov lahko sklepamo, da mladi v Sloveniji pri iskanju zaposlitve pogosteje uporabljajo formalne metode kot neformalne in da kadar prosijo za pomoč zveze in poznanstva praviloma prosijo ljudi, ki sodijo med njihove sorodnike in prijatelje. Mednarodna primerjava je pokazala, da je percipirana pomembnost zvez in poznanstev tendenčno višja v državah, kjer so razmere na trgu dela za mlade manj ugodne. Slovenija je tako uvrščena med države z manj izraženim pomenom zvez in poznanstev. Skladno s pričakovanji se je izkazalo, da mladi, ki so se zaposlili v zasebnem sektorju, pripisujejo bistveno večjo pomembnost meritokratičnim kriterijem pri zaposlovanju, medtem ko mladi, ki so zaposleni v javnem sektorju dajejo nekoliko večjo težo zvezam in poznanstvom. Posebej zanimiva ugotovitev je, da neformalne prakse pri zaposlovanju pogosteje potekajo v obliki priporočil dobrih kandidatov zaposlovalcem, kakor v obliki uslug iskalcem zaposlitve. Ugotovitev opozarja na pogosto spregledan pozitiven gospodarski pomen neformalnih praks pri zaposlovanju.
Keywords: zveze in poznanstva, neformalne prakse, mladi
Published: 19.09.2019; Views: 685; Downloads: 203
.pdf Full text (1,62 MB)

5.
Učeča se skupnost, primer dobre prakse kakovostnega sodelovanja med učitelji
Bogdana Drozg Onič, 2018, master's thesis

Abstract: V nalogi je predstavljeno vodenje skupinskih procesov, še posebej sodelovanje v učeči se skupnosti znotraj šolskega prostora. Najprej so opredeljeni temeljni pojmi in pomen timskega sodelovanja. Opredeljen je pojem učeča se skupnost. Predstavljene so tudi faze razvoja skupine. Pri praktičnem delu so predstavljeni različni načini oblikovanja učečih se skupin na osnovnih šolah. Podrobneje sta predstavljena način učnih sprehodov in opazovanje, osredotočeno na pedagogiko in vsebino. Opredeljeni so cilji, potek in kritično ovrednotenje posameznega načina povezovanja. V zadnjem delu je predstavljen primer dobre prakse oblikovanja heterogene učeče se skupnosti, kjer se v učeče se skupnosti vključuje celoten kolektiv. Predstavljeni so rezultati raziskave interesa učiteljev za raziskovanje lastne prakse in izvedba šolskega projekta na Osnovni šoli Jakobski Dol. Ob koncu je narejena tudi evalvacija šolskega projekta in predstavitev realizacije začrtanih ciljev, mnenj in občutkov pri sodelovanju v heterogeni učeči se skupnosti.
Keywords: Učeča se skupnost, profesionalni razvoj učitelja, učitelj raziskovalec lastne prakse
Published: 28.11.2018; Views: 748; Downloads: 144
.pdf Full text (908,77 KB)

6.
Nepoštene poslovne prakse: analiza primerov sodne prakse zavajajočih dejanj
Nika Florjanc, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava zavajajoče nepoštene poslovne prakse, ki se jih poslužujejo trgovci v razmerju do potrošnikov in so urejene v DNPP, ki je bila prenesena v slovenski ZVPNPP. V zvezi s tem pojasni nomotehnično strukturo DNPP ter njeno področje uporabe. Preučuje veliko generalno klavzulo, ki vsebuje splošno prepoved nepoštenih poslovnih praks, mali generalni klavzuli, ki vsebujeta prepoved zavajajočih poslovnih praks, in črno listo prepovedi poslovnih praks, ki je vsebovana v Prilogi I k DNPP, ki se v vseh okoliščinah štejejo za nepoštene. Pri tem naloga zlasti izpostavlja analizo zavajajočih dejanj v DNPP in ZVPNPP ter analizo sodne prakse zavajajočih dejanj. Z analizo primerov Sodišča Evropske unije zavajajočih dejanj preučuje, kako to skozi prakso zagotavlja visoko stopnjo varstva potrošnikov. Sodišče to dosega s pomočjo široke razlage določenih pojmov in v zvezi s tem upošteva široko stvarno področje DNPP ter s pojasnitvijo pojmov, kar posledično potrošniku lajša prepoznanje nepoštenih poslovnih praks. Evropska parlament in Svet sta se ob sprejemu DNPP odločila za maksimalno haromonizacijo s strani držav članic EU. Obravnavan je tudi vpliv takšne harmonizacije DNPP na povečanje zaupanja potrošnikov in trgovcev v čezmejno poslovanje. V nalogi je narejena tudi analiza sodnih primerov v zvezi z maksimalno harmonizacijo DNPP in zavajajočimi dejanji. Na podlagi le-teh naloga ugotavlja, da Sodišče Evropske unije državam članicam prepoveduje nacionalne določbe, ki vsebujejo strožje omejevalne ukrepe, kot jih ureja DNPP. Kar zadeva primere v zvezi z zavajajočimi dejanji, ugotavlja, da je pomembno ločevanje le-teh od zavajajočih opustitev in velike generalne klavzule, upoštevanje seznama črne liste prepovedi ter izvajanje testa poštenosti, po katerem se umesti ravnanje bodisi med poslovne prakse, naštete na črni listi prepovedi, bodisi med majhni generalni klavzuli ali med veliko generalno klavzulo.
Keywords: nepoštene poslovne prakse, Direktiva o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, zavajajoča dejanja, zavajajoče opustitve, povprečen potrošnik, črna lista prepovedi
Published: 22.11.2018; Views: 957; Downloads: 190
.pdf Full text (316,96 KB)

7.
Naklonjenost študentov računovodstva za sestavljanje in reševanje primerov iz prakse v učnem procesu
Vesna Premelč, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Poučevanje računovodstva je kompleksen proces, sestavljen iz različnih metod poučevanja. Profesorji lahko uporabljajo zgolj eno metodo ali pa kombinirajo več različnih metod. Glavni namen poučevanja računovodstva je tako kot pri poučevanju vseh drugih predmetov študentom posredovati čim več koristnega znanja, ki ga bodo lahko uporabili v različnih situacijah. Najpogostejši metodi za poučevanje računovodstva sta učenje s pomočjo teoretičnih primerov in učenje s pomočjo praktičnih primerov. V diplomskem projektu smo raziskali, ali so študentje računovodstva bolj naklonjeni reševanju primerov iz prakse ali teoretičnih primerov. Pri raziskovanju naklonjenosti smo proučevali že napisane članke in raziskave s tega področja, nato pa smo izvedli tudi anketiranje. Anketirali smo študente Ekonomsko-poslovne fakultete Maribor s smeri Računovodstvo, revizija in davščine ter Finance in bančništvo. Z rezultati ankete smo želeli profesorjem računovodskih predmetov predstaviti, kakšen način poučevanja se zdi študentom najboljši in zakaj. S pomočjo ankete smo ugotovili, da so vsi anketirani študentje računovodstva na Ekonomsko-poslovni fakulteti Maribor naklonjeni reševanju primerov iz prakse, saj so mnenja, da so primeri iz prakse bolj zanimivi in lažje razumljivi ter da prinašajo več praktičnega znanja kot teoretični primeri.
Keywords: študenti, računovodstvo, primeri iz prakse, učenje
Published: 24.10.2018; Views: 392; Downloads: 76
.pdf Full text (934,07 KB)

8.
Dobre prakse pri razvoju računalniških iger
Luka Horvat, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo predstavi metode in prakse, potrebne za razvoj računalniških iger. Najprej opišemo orodja, ki so nam na voljo od samega začetka koncipiranja do konca razvoja. Zatem se posvetimo tehnični implementaciji in dokumentaciji ustaljenih metod ter praks v treh orodjih: RayLib, LibGDX in pogon Unity. Za potrebo demonstracij opisanih metod implementiramo igro Breakout v vseh treh orodjih in končni izdelek tudi opišemo.
Keywords: računalniška igra, metode, prakse, RayLib, LibGDX, Unity
Published: 23.08.2018; Views: 551; Downloads: 82
.pdf Full text (4,21 MB)

9.
Ohranjanje kulturne dediščine pletarstva z umetniškim delom
Tina Lanišek, 2018, master's thesis

Abstract: Predmet pričujočega magistrskega dela je vprašanje, kako lahko umetnost pripomore k ohranjanju kulturne dediščine pletarstva in vrtnarstva, ki je bilo na Slovenskem vseskozi osnova domače samooskrbe. Kljub bogati kulturni zgodovini, zanimanje za pletarstvo v sodobni družbi pospešeno zamira. Kot eno izmed možnih rešitev za preprečitev le-tega vidimo v sodobnih likovnih praksah v dialogu z modelom ohranjanja kulturne dediščine, s pomočjo katerih bi lahko izdelali umetniška dela, ki bi vsebovala tri bistvene komponente: ohranjanje pletarstva – prevpraševanje sodobnega potrošništva – domača samooskrba. Pri tem se lahko vprašamo, kako in na kakšen način, če sploh, lahko sodobne likovne prakse pripomorejo k oživljanju zamirajočih kulturno-dediščinskih obrti, npr. pletarstva. Magistrska naloga je razdeljena na dva dela: v prvem je predstavljen teoretični del, katerega namen je raziskati pojav zamiranja pletarstva kot domače obrti in vzroke zanj. Eden izmed možnih vzrokov je industrijski način izdelovanja nadomestkov za pletarske izdelke in pomanjkanja interesa družbe za lastna ročna dela. Drugi del magistrske naloge predstavlja praktični del, katerega cilj je izdelati model s pomočjo sodobnih likovnih praks, tj. izdelava vertikalnega samooskrbnega vrta iz recikliranih materialov. Za izhodišče je bila postavljena uporaba pletarskih tehnik in oblikovanje modela iz sodobnih recikliranih nadomestkov. Podane so tudi smernice za uresničitev le-tega v vsakdanji praksi v obliki navodil za izdelavo.
Keywords: pletarstvo, sodobne likovne prakse, modeli ohranjanja kulturne dediščine, domača samooskrba, vertikalni vrt.
Published: 19.06.2018; Views: 618; Downloads: 97
.pdf Full text (2,26 MB)

10.
Kako razvijati družinsko pismenost v predšolskem obdobju
2017, professional monograph

Abstract: Zbornik dobrih praks z naslovom Kako razvijati družinsko pismenost v predšolskem obdobju je nastal v okviru projekta (Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta), ki sta ga izvajali Pedagoška fakulteta in Filozofska fakulteta Univerze v Mariboru med letoma 2016 in 2017. V zborniku predstavljamo dobre prakse, ki so se izvajale v vrtcih, vključenih v projekt, ter tudi nekaj primerov iz drugih vrtcev. Predstavljene dobre prakse vključujejo vodene dejavnosti za otroke obeh starostnih obdobij ter njihove starše. V večini primerov gre za integracijo različnih kurikularnih področij. Poudarek je na primerih, ki so pri otrocih in starših povečali zanimanje za uporabo slikanic, za spodbujanje branja, poslušanja, pripovedovanja ter vključujejo različne priredbe in dramatizacije. Iz primerov dobrih praks je mogoče razbrati, na kakšen način razvijati družinsko pismenost in voditi dejavnosti, ki pripomorejo k spoznavanju novih pojmov, razvoju jezika, predopismenjevalnih veščin in bralne pismenosti v predšolskem in zgodnjem šolskem obdobju. Zbornik je namenjen vsem pedagoškim delavcem v vrtcih in prvem triletju osnovne šole ter staršem, ki imajo otroke v tem razvojnem obdobju.
Keywords: družinska pismenost, zgodnja pismenost, bralna pismenost, predšolska vzgoja, dobre prakse, kurikularna področja
Published: 16.11.2017; Views: 873; Downloads: 139
.pdf Full text (3,15 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.35 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica