1. Razvoj in izdelava vizualizacije za precizno pozicioniranje pnevmatskega valjaRok Pulko, 2024, master's thesis Abstract: V sklopu magistrske naloge smo razvili in izdelali vizualizacijo za precizno pozicioniranje pnevmatskega valja. Servo-pnevmatski pozicionirni sistem, katerega ključna sestavna dela sta servo-pnevmatski ventil Enfield S2 in senzorska letev SICK, omogoča natančno pozicioniranje bata na določeni točki vzdolž cilindra. Sistem smo krmilili preko programskega vmesnika S2 Configuration Interface, preko potenciometra v ročnem načinu in preko industrijskega krmilnika Siemens S7-1200 v avtomatskem načinu. V programskem okolju TIA Portal smo izdelali krmilne programe za različne načine delovanja. Glede na krmilne programe oz. načine delovanja smo izdelali vizualizacijo z uporabo Siemens HMI. Nastavitve željene in dejanske pozicije ter točnost bata smo primerjali z ustreznimi funkcijami na HMI zaslonu. Za posamezen krmilni program smo izdelali ustrezno tehnološko dokumentacijo. Keywords: Vizualizacija, Siemens, HMI, pozicioniranje Published in DKUM: 23.12.2024; Views: 0; Downloads: 16
Full text (4,44 MB) |
2. Vloga družbenih omrežij pri ustvarjanju zaznane vrednosti blagovne znamkeTjaša Penica, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vloga družbenih omrežij pri ustvarjanju zaznane vrednosti blagovne znamke, obravnava vpliv družbenih omrežij Facebook in Instagram na zaznano vrednost blagovnih znamk Milka in Cukrček. V teoretičnem delu so opredeljeni ključni pojmi, kot sta pozicioniranje in zaznana vrednost blagovne znamke. Raziskane so različne strategije za uspešno pozicioniranje blagovnih znamk v konkurenčnem poslovnem okolju. Poseben poudarek je namenjen opredelitvi, kako generaciji X in Z različno dojemata in uporabljata družbena omrežja ter kako te razlike vplivajo na njuno zaznavo blagovnih znamk. Diplomsko delo preučuje tudi specifične dejavnike, ki vplivajo na pozicioniranje blagovne znamke pri obeh generacijah, in identificira strategije ter procese, ki jih morajo podjetja vključiti za uspešno pozicioniranje blagovne znamke. Aplikativni del vključuje podrobno analizo uporabe družbenih omrežij pri blagovnih znamkah Milka in Cukrček. V sklopu aplikativnega dela so bili vključeni tudi rezultati anketnega vprašalnika, ki potrjujejo, da družbena omrežja močneje vplivajo na zaznavo blagovnih znamk pri generaciji Z v primerjavi z generacijo X, pri čemer so videoposnetki in interaktivne vsebine še posebej pomembne za mlajšo generacijo. Diplomsko delo preučuje tudi priložnosti in izzive, s katerimi se blagovni znamki Milka in Cukrček soočata pri pozicioniranju na družbenih omrežjih, ter ponuja priporočila za izboljšanje marketinških strategij za večjo angažiranost in zvestobo odjemalcev. Poleg tega delo ponuja vpogled v pomen prilagajanja vsebin specifičnim generacijskim preferencam in raziskuje dejavnike, ki vplivajo na zaznavo blagovne znamke pri različnih demografskih skupinah. Diplomska naloga tako nudi celovit vpogled v vlogo družbenih omrežij pri ustvarjanju zaznane vrednosti blagovne znamke in poudarja pomen prilagajanja marketinških strategij glede na generacijske razlike, kar je ključno za uspešno pozicioniranje blagovnih znamk v sodobnem digitalnem okolju. Keywords: družbena omrežja, zaznana vrednost blagovne znamke, generacija X, generacija Z, pozicioniranje blagovne znamke Published in DKUM: 23.10.2024; Views: 0; Downloads: 20
Full text (1,85 MB) |
3. Uporaba in uspešnost 'meme' marketinga kot metode pozicioniranja na trgu : magistrsko deloMitja Potočnik, 2024, master's thesis Abstract: Marketing je pomemben aspekt uspešnosti podjetja. Za trenutno informacijsko dobo je bil ključnega pomena razvoj interneta, ki se lahko razume za enega najpomembnejših izumov človeštva. Vsako podjetje stremi k čim večji uspešnosti, kar se najbolj izraža v dobičku. Tukaj nastopi vloga marketinga, ki se je v zadnjih letih in z razvojem tehnologije prevesil iz metod oglaševanja v tradicionalnih medijih v metode oglaševanja v digitalnih medijih. Podjetja se morajo priučiti ciljnega oglaševanja in uporabe aktualnih popularnih kultur, kar so v letih postali internetni memi. V nalogi smo ugotovili, da so internetni memi v Sloveniji že prisotni in poznani. Rezultati ankete so pokazali, da internetni memi lahko postanejo zanimivo marketinško sredstvo za boljše pozicinoniranje na trgu, če je ciljna skupina mlajša. Keywords: marketing, internetni meme, pozicioniranje na trgu Published in DKUM: 19.03.2024; Views: 230; Downloads: 58
Full text (2,82 MB) This document has many files! More... |
4. MERJENJE POZICIJE BLAGOVNE ZNAMKE UNISTARPRO PODJETJA UNISTAR LC D. O. O., LJUBLJANAMaša Zidanšek, 2023, master's thesis Abstract: Informacijska tehnologija je v vsakem podjetju postala ena izmed ključnih
strategij podjetja, brez nje podjetje na trgu ni konkurenčno in ne more kakovostno ter učinkovito delovati. V današnjem času že zelo težko ločimo informacijsko tehnologijo in poslovanje samega podjetja. Informacije so postale največja konkurenčna prednost podjetja. Pričakovanja odjemalcev so vedno večja in bolj zahtevna, ker se informacijska tehnologija hitro razvija. Podjetja v IT panogi se morajo usmerjati v svojo konkurenčno prednost pred ostalimi ponudniki na trgu, kar je kakovost, storitve, cena in odzivni čas. V magistrski nalogi smo ugotavljali, kako blagovna znamka UnistarPRO podjetja Unistar LC d. o. o., Ljubljana pozicionira na slovenskem B2B trgu. Podjetje Unistar LC d. o. o., Ljubljana in podjetja X, Y, Z smo primerjali po različnih kriterijih; primerjali smo kakovost, ceno, odzivne čase in izkušnjo odjemalca. Anketiranci ocenjujejo, da ima UNISTAR LC d. o. o. v primerjavi z ostalimi tremi podjetji najvišjo kakovost storitve, najvišjo ceno, skoraj najvišjo hitrost odziva, z njimi imajo anketiranci najboljšo izkušnjo, prav tako pa menijo, da je ugled znamke najvišji. Ker se IT razvija zelo hitro, se morajo podjetja v IT panogi hitro prilagajati tem spremembam, da obdržijo svojo konkurenčnost na trgu. Te prednosti se kažejo v kakovosti storitev, ceni in odzivnem času. Keywords: Blagovna znamka, pozicioniranje, marketing, informacijska
tehnologija, odjemalec. Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 398; Downloads: 40
Full text (4,13 MB) |
5. Koncipiranje in zasnova naprave za sortiranje in pozicioniranje plastenk : diplomsko deloSabina Vratarič, 2023, undergraduate thesis Abstract: V podjetju Ecolab d.o.o. imajo proizvodno linijo za polnjenje in pakiranje plastenk. Pred fazo polnitve je stroj za pozicioniranje plastenk, ki pa ni optimalen, saj na njem prihaja do številnih napak. V diplomskem delu je opisan princip delovanja stroja in napake, ki se pri posamezni fazi pojavijo. Poiskala sem tri konceptne rešitve, ki služijo za potencialno izboljšanje/nadomestitev obstoječega stroja. Prva dva koncepta sta sorodna obstoječemu stroju, pri tretjem pa sem uspela zmanjšati število korakov procesa ter dosegla visoko stopnjo avtomatizacije z izbiro robotske roke. Izvedena je bila FMEA analiza za vse tri koncepte. Za najboljši koncept sem izbrala tretjega. Keywords: koncipiranje, stroj, pozicioniranje, plastenke, avtomatizacija Published in DKUM: 30.01.2024; Views: 312; Downloads: 49
Full text (1,80 MB) |
6. Pozicioniranje blagovne znamke Bacardi na slovenski trgLea Čušin, 2023, master's thesis Abstract: V sodobnem času, ko si marsikdo izmed nas želi biti uspešen, imeti svoje podjetje, svoje izdelke in storitve, imajo blagovne znamke izredno velik pomen. Blagovna znamka nam omogoča, da se z ljudmi čustveno povežemo in jim na ta način omogočamo reševanje osebnih težav. Dobra blagovna znamka je tista, s katero se posamezniki poistovetijo, jo vzamejo za svojo, vanjo nikoli ne podvomijo in ji za vedno ostanejo zvesti.
Namen magistrskega dela je ugotoviti, kaj pravzaprav so blagovne znamke, kako jih upravljamo, kako jih prepoznavamo in kako jih pozicioniramo. Osredotočamo se predvsem na blagovno znamko Bacardi in na njeno pozicioniranje na slovenskem trgu. Namen je spoznati priljubljenost in ozaveščanje o blagovi znamki Bacardi, pogostost uživanja ter prepoznavnost drugih obravnavanih blagovnih znamk ruma med prebivalci Republike Slovenije.
V magistrski nalogi so uporabljene kombinacije različnih metod raziskovanja. V prvem delu naloge v večini uporabimo metodo deskripcije in metodo kompilacije. V drugem delu pa si v večini pomagamo z metodo anketiranja. Poleg omenjenih metod pri izdelavi naloge uporabljamo še metodo indukcije, metodo dedukcije, metodo sinteze, metodo analize in metodo komparacije.
Ugotovimo, da je delež ozaveščenosti blagovne znamke Bacardi na slovenskem trgu visok, saj ljudje rum Bacardi prepoznavajo in ga radi uživajo. Ugotovimo tudi, da rum Bacardi spada med najbolj priljubljene rume v Sloveniji. S pomočjo raziskav ugotovimo,
IV
da je Bacardi svetovno znan rum in cenjen, in da so njegovi največji konkurenti Plantation, Havana Club in Diplomatico.
Priporočamo, da se rum Bacardi na slovenskem trgu še naprej oglašuje tradicionalno, hkrati pa naj se nameni nekaj pozornosti digitalnemu oglaševanju, ki vsak dan pokriva večji trg potrošnikov. Keywords: blagovna znamka, pozicioniranje, rum Bacardi Published in DKUM: 31.05.2023; Views: 420; Downloads: 73
Full text (2,21 MB) |
7. Izgradnja in avtomatizacija laboratorijskega sistema za pozicioniranje s servopogonom in trifaznim elektromotorjem : diplomsko deloŽan Golob, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo temelji na izgradnji in avtomatizaciji laboratorijskega sistema za pozicioniranje s servopogonom in trifaznim elektromotorjem. Izgradnja sistema je zasnovana na načrtovanju in tisku-3D komponent ter priključitvi električnih komponent proizvajalca Mitsubishi Electric. Avtomatizacija sistema pa je temeljila na uporabi programske opreme proizvajalca Mitsubishi Electric, pri čemer smo v diplomskem delu avtomatizirali in inicializirali vse uporabljene električne komponente. Nazadnje je sledilo še preizkušanje izgrajenega in avtomatiziranega sistema za pozicioniranje, pri čemer smo preizkusili delovanje sistema ter odpravili morebitne napake. Izgrajen laboratorijski sistem je namenjen uporabi v laboratoriju kot didaktični modul pri laboratorijskih vajah. Keywords: Sistem za pozicioniranje, avtomatizacija, Misubishi Electric, servopogon, trifazni elektromotor, frekvenčni pretvornik. Published in DKUM: 07.11.2022; Views: 745; Downloads: 48
Full text (5,52 MB) |
8. Povezava med pozicijo korporativne blagovne znamke glede na okoljsko sprejemljive značilnosti in izbiro trgovca na drobnoMaruša Vindiš, 2021, master's thesis Abstract: Odjemalci so vse bolj zavedni do okolja in želijo kupovati ter uživati izdelke, ki se skladajo z njihovimi nazori, hkrati pa se tudi podjetja začenjajo zavedati številnih koristi, ki jim jih lahko prinaša zasledovanje trajnostnih poslovnih praks. V tuji znanstveni literaturi s področja marketinga so se v zadnjih letih vse pogosteje začeli pojavljati termini »zeleni izdelki«, »zelena blagovna znamka«, »zeleni marketing«, »zeleno pozicioniranje« ipd.
V teoretičnem delu magistrske naloge smo naredili pregled znanstvene literature, ki proučuje omenjene koncepte, ter ugotovili, da bodo podjetja morala trajnost čim prej vpeljati v svoje poslovanje, če želijo v prihodnosti še preživeti in biti uspešna.
V empiričnem delu pa smo se osredinili na okoljsko učinkovitost trgovcev na drobno, ki poslujejo v Sloveniji. Osredotočili smo se na 4 trgovce ¬¬¬ Mercator, Spar, Hofer in Lidl. Naredili smo pregled aktivnosti za varovanje okolja, ki jih trgovci izvajajo in predstavljajo na svojih spletnih mestih. Nato smo s pomočjo raziskave preverjali, kakšno je pozicioniranje z vidika okoljske učinkovitosti izbranih trgovcev pri slovenskih odjemalcih in kakšna je povezava med zaznano pozicijo korporativne blagovne znamke in izbiro trgovca, pri katerem bo odjemalec kupoval.
Izbrani trgovci so bili ocenjeni po več dimenzijah okoljske učinkovitosti ter ugleda in ugotovili smo, da pri trgovcih, ki dosegajo boljše pozicije glede okoljske učinkovitosti, odjemalci kupujejo pogosteje, hkrati pa takšna podjetja uživajo tudi večji ugled. Oblikovali smo priporočila, po katerih dimenzijah trgovci lahko izboljšajo svoje pozicije z vidika okoljske sprejemljivosti, in zaključili, da morajo podjetja aktivno vlagati v izboljševanje svojih trajnostnih naporov. Keywords: trajnostni marketing, pozicioniranje, zeleni izdelki, okolju prijazno, korporativna blagovna znamka, trgovec na drobno Published in DKUM: 23.12.2021; Views: 817; Downloads: 103
Full text (2,07 MB) |
9. Marketinški načrt za repozicioniranje izdelka jogurtova gibanica sirarne gorički rajBlaž Jeza, 2021, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo se osredotočili na pozicioniranje in repozicioniranje izdelka Jogurtova gibanica. Ugotavljali smo strateško pozicijo izdelka na slovenskem trgu ter pripravili načrt za repozicioniranje izdelka.
V prvem delu raziskave smo raziskali teoretični vidik pozicioniranja in repozicioniranja blagovne znamke ter vsebino marketinškega načrta, ki lahko služi za uveljavljanje trenutne strategije v analiziranem podjetju. Namen teoretičnega dela raziskave je tako predstavljal seznanitev z uporabljenimi pojmi ter jih v nadaljevanju implementirati v obstoječo raziskavo.
V drugem delu raziskave smo opravili analizo turističnih ponudnikov, s katero smo pridobili informacije o stanju v turistični panogi, za katero smatramo, da bi ob implementaciji izdelka Jogurtova gibanica v njihovo ponudbo oplemenitila obstoječo gastronomsko ponudbo v hotelih oziroma turističnih nastanitvah. V nadaljevanju smo izvedli analizo trga ponudnikov izdelkov, iz katere smo pridobili informacije o konkurentih na trenutnem tržišču, analizirali deserte glede na različne parametre ter s tem pridobili okvir za izvajanje ankete o zaznani vrednosti izdelka. Za podrobnejše razumevanje porabnikov smo opravili intervjuje, iz katerih smo pridobivali informacije o nakupnem vedenju odjemalcev, odjemalčevo lastno mnenje o izboljšavi izdelka, ter raziskati prednosti in pomanjkljivosti v očeh odjemalca. V nadaljevanju smo izvedli anketo, s katero smo pridobili informacije o zaznani vrednosti odjemalcev. S pomočjo anketnega vprašalnika smo na podlagi rezultatov prišli do različnih ugotovitev tako o tem, kdaj in kako potrošniki uživajo deserte, kakšna embalaža našega izdelka se jim zdi primerna, do tega, kakšna je zaznana vrednost deserta z dejansko vrednostjo. Pri slednji smo ugotovili, da prihaja do večjega odstopanja med zaznano in realno vrednostjo produkta. V zadnji fazi drugega dela raziskave smo opravili oceno dotičnega izdelka Jogurtova gibanica, podjetja Gorički Raj, ki je bil usmerjen na pridobivanje informacij o odnosu ter percepciji izdelka pri potrošnikih in njihovo mnenje o zaznani vrednosti ter primernosti prodaje omenjenega izdelka v restavracijah, slaščičarnah in hotelih. Rezultate smo nato predstavili in dodali svoje ugotovitve.
Na podlagi izvedenih tako kvalitativnih kot kvantitativnih metod v raziskavi, smo prišli do ugotovitve, da je primerno repozicioniranje blagovne znamke, predvsem zaradi trenutne pozicije izdelka, kakor tudi vsebine, ki jo predstavlja. Smatramo, da izdelek Jogurtova gibanica sicer predstavlja lokalni Slovenski izdelek, vendar potenciala, ki ga ima s kakovostjo produkta, ne trži zadostno. Slednje ugotovitve smo podrobneje predstavili v raziskavi. Keywords: pozicioniranje, repozicioniranje, marketing, Jogurtova Gibanica, marketinški načrt. Published in DKUM: 22.10.2021; Views: 923; Downloads: 136
Full text (1,70 MB) |
10. Vodenje servo motorja z delovno postajo Mitsubishi Electric : diplomsko deloAntonio Hulec, 2021, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je bil izdelati sistem za vodenje servo motorja, ki se temelji na delovni postaji Mitsubishi Electric. Z uporabo CAD in ECAD, ter Mitsubishi inženirske programske opreme je bilo potrebno delovno postajo fizično oblikovati in izdelati. Nato je bilo potrebno zapisati ustrezen sekvenčni program preko Mitsubishi PLK-ja za vodenje in pozicioniranje osi servo motorja na točno določene pozicije z možnostjo nastavitve parametrov smeri, pospeška, hitrosti in pojemka, ki jih vpisujemo v posebne registre, kot tudi spremljanje simulacije preko Mitsubishi HMI-ja. Delovna postaja bo služila kot odličen učni pripomoček na katerem se bodo prikazali principi vodenja servo motorjev. Keywords: Mitsubishi Electric, delovna postaja, vodenje servo motorja, pozicioniranje servo motorja, Mitsubishi PLK, Mitsubishi HMI, Mitsubishi inženirska programska oprema, učni pripomoček, sistem Published in DKUM: 05.10.2021; Views: 976; Downloads: 78
Full text (6,21 MB) |