| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv dinamičnih cen v e-poslovanju
Mihael Hojnik, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi bo obdelana tema ,ki v Sloveniji ni samoumevna in še ni bila obdelana. V tujini je pojem dinamičnih cen zelo razširjen v različnih panogah. Delovanje prirejanje in manipulacije cen lahko vidimo skoraj pri vsakodnevnih opravilih, kot je točenje goriva, nakupi preko spleta ali enostavni nakup v trgovini. V nalogi bo predstavljen pojem dinamičnih cen in opisan ,prikazane možnosti uporabe programske opreme, ki bi lahko v slovenskih trgovinah ali panogah pripomogle k boljšim poslovnim rezultatom. Razčlenjen bo algoritem ,ki je potreben za programsko opremo, ki manipulira ceno v trgovini ali panogi. Razčlenjeni bodo faktorji, ki jih je potrebno uporabiti pri analiziranju in optimizacije cen. Opisane bodo podatkovne baze, ki so potrebne za učinkovito delovanje programov za najbolj učinkovito delovanje programov. Predstavljeni bodo najbolj znani ponudniki programske opreme, ki skrbi za delovanje v tujini. Prikazane bodo dobre prakse dinamičnih cen na obstoječih primerih in panogah v podjetjih v tujini. Podjetja in panoge bodo izbrane na območju EU, saj skupno povezuje podobna zakonodaja o varstvu podatkov. Raziskovan bo pravni vidik pridobivanja in implementiranja podatkov v EU in Sloveniji glede uporabe takšne programske opreme, ter kateri podatki o strankah se lahko uporabijo in istočasno omogočajo anonimnost. Med glavnimi temami v magistrski nalogi bo raziskan pogled slovenskih strank na delovanje takšnih praks ,ter kako se bodo odzvale stranke glede na takšno delovanje cen v praksi. Analiziran bo tudi anketni vprašalnik, ter njihove odločitve. Na praktičnem primeru ,bo prikazana uvedba takšnega sistema na E-trgovini z preizkusno verzijo naključne programske opreme, ter podatkovne baza iz katere bo program določeval avtomatsko ceno . tudi omejitve, ki jih lahko ima posameznik pri implementaciji . Raziskano bo celotno področje dinamičnih cen.
Keywords: Dinamične cene, program, statistika, povpraševanja in ponudba, algoritmi, študijski primer, slovenski trg, tujina, cene, manipulacija
Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 533; Downloads: 54
.pdf Full text (4,15 MB)

2.
Možnosti prilagajanja mestne cestne in železniške infrastrukture zahtevam integracije mestnega javnega potniškega prometa
Zoran Jurić, 2009, master's thesis

Abstract: Prometni sistemi velikih mest so se razvijali neodvisno po posameznih prometnih vejah: cestni promet (javni mestni tramvajski in avtobusni promet, taxi promet, individualni motorni promet, promet kolesarjev in pešcev), železniški promet (daljinski in mestno primestni promet) ter zračni promet povezan s cesto do mestnih območij. Parcialno reševanje prometnih problemov po posameznih prometnih vejah je pripeljalo do vse večje uporabe individualnega motornega prometa, kar je povzročilo prometne zastoje in zamašenost glavnih prometnic, povečano potrošnjo energije, emisijo izpušnih plinov in onesnaženje okolja, hrup, povečano število prometnih nesreč in velike materialne škode. Nove prometne rešitve v velikih mestih rezultirajo z razvojem javnega mestnega in primestnega prometa v strukturi celotnega potniškega prometa, omogočajo lažjo mobilnost prebivalstva in večjo zaščito okolja. Ob omenjenih ukrepih prometne politike, morajo planerji in urbanisti pri načrtovanju razvoja večjih mest integralno (multimodalno) načrtovati razvoj cestne in železniške prometne mreže. Sistemsko načrtovanje prometne mreže v mestih onemogoča paralelne linije javnega mestnega prometa (avtobusne in tramvajske linije z linijami mestno-primestne železnice), omogoča boljšo pokritost prometne mreže v delih mesta, usklajenost voznih redov raznih vrst prometa (vozni red mestno-primestne železnice z voznimi redi avtobusnega in tramvajskega prometa, taxi prometa), razvojne usklajenosti investicij konkurentnih vrst prometa (cestni in železniški promet), sprejemljivo rast mest in načrtovanje razvoja urbanega okolja, boljšo povezanost mest z regionalnim okrožjem, zaščito pred hrupom, zmanjšanje onesnaženja z izpušnimi plini na mestnih prometnicah in negativen vpliv prometa na ekologijo, izboljšanje kakovosti življenja v mestih z višanjem kakovosti usluge in skupnega povezovanja posameznih vrst prometa v enoten tehnološki in tarifni sistem. Urbanisti, prometni projektanti in planerji s prometnim načrtovanjem raziskujejo razvojno projekcijo mesta, predvidevajo razporeditev potovanj in preučujejo zahteve uporabnikov prometnega sistema. Pri raziskovanju značilnosti, zakonitosti in zahtev uporabnikov prometnega sistema morajo najti optimalne rešitve med napovedmi matematičnih modelov in razvojnimi možnostmi mesta. Raziskovanja, ki ji jih je opravil avtor, kažejo optimalno razmerje razvoja in možnosti prilagoditve cestne in železniške infrastrukture zahtevi integracije javnega mestnega potniškega prometa v večjih mestih. Posebej je ta problem obdelan na primeru Mesta Zagreba, kjer se je rekonstrukcija obstoječe in izgradnja nove cestne in železniške prometne mreže pogosto odvijala kot posebni del vsakega sistema. Znanstveni in interdisciplinarni pristop zahteva integralno načrtovanje in reševanje medsebojne odvisnosti cestne in železniške prometne mreže pogojene z rastjo prometnega povpraševanja, ki je pripeljalo do zamašenosti mestnih prometnic, vzporednih avtobusnih in železniških linij, neusklajenosti voznih redov, neusklajenosti razvoja javnega mestnega prometa in neusklajenosti investicij v celotni prometni mreži. Raziskovanje se ukvarja tudi z izboljšanjem načrtovanja cestne in železniške prometne mreže, z medsebojno interakcijo cestnega in železniškega prometa in z enakomernejšo razprostranjenostjo prometne mreže v večjih mestih. Z metodami prometnega načrtovanja so proučene svetovne in evropske izkušnje ter vzorci, ki povzročajo neenakomeren razvoj posameznih vrst prometa, različnega deleža v celotnem prometnem sistemu, ki se manifestira z neusklajenostjo voznih redov, neenakomernih razvojnih investicij posameznih vrst prometa, sprejemanje napačnih odločitev prometne politike, nedorečene zakonske regulative o financiranju prometne mreže in prometnih sistemov različnih administrativnih celot (države, županije, lokalne samouprave). V nalogi so obdelani tudi ukrepi, ki pripomorejo k povezovanju prometnih sistemov v mestih v širši regionalni sistem in uk
Keywords: prilagajanje mestne cestne in železniške infrastrukture, zahtevam integracije mestnega javnega potniškega prometa, načrtovanje prometne mreže, prometna ponudba, prometno povpraševanje, postopek prometneg načrtovanja, analiza modela prometnega povpraševanja, multimodalno (integralno) načrtovanje cestne in železniške mreže, zmanjšanje hrupa na glavnih mestnih prometnicah, zmanjšanje onesnaženosti okolja povečanje varnosti prometa, izboljšanje pristopa potnikov, rešitve problema parkiranja
Published in DKUM: 23.09.2014; Views: 2162; Downloads: 173
.pdf Full text (8,44 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica