| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Medpredmetnost in jezik v razredu pri pouku angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko delo
Minca Marovt, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole (nadalje 1. VIO OŠ) z učnimi predmeti šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na opredelitev medpredmetnega povezovanja, spoznavanje ravni in stopenj medpredmetnega povezovanja, nekaj besed smo namenili načrtovanju in izvajanju pouka z vključevanjem medpredmetnosti, raziskovali pa smo tudi možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika z ostalimi učnimi predmeti v 1. VIO OŠ. Pojasnili smo pristop CLIL ter pomen usvajanja tujejezikovnih struktur v razredu in slovarskega načina poučevanja tujega jezika. Teoretični del magistrske naloge smo strnili s poglavjem o pomenu medpredmetnega povezovanja pri poučevanju angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji OŠ. V empiričnem delu magistrske naloge smo ustvarili slovarje, ki vsebujejo jezikovne strukture v slovenskem in angleškem jeziku. Pripravljeni slovarji so namenjeni učiteljem, ki poučujejo angleščino kot tuji jezik v 1. VIO OŠ ter želijo uporabo tujega jezika povezati z vsebinami, temami in cilji drugih predmetnih področij, in sicer z učnimi predmeti: šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. Pri izboru jezikovnih struktur so nam bili v pomoč učni načrti izbranih učnih predmetov. Oblikovali smo tudi lastne kriterije, s pomočjo katerih smo zbrali jezikovne strukture, ki jih učitelji najpogosteje uporabljajo pri različnih predmetnih področjih in jih lahko učitelji tujega jezika vključijo v svoj pouk. Slovarji so lahko v pomoč tudi učencem priseljencem, saj jim omogočajo lažje razumevanje in usvajanje osnovnih jezikovnih struktur v slovenščini kot jeziku okolja.
Keywords: medpredmetnost, jezik v razredu, poučevanje angleščine kot tujega jezika, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, CLIL, teoretični del, opredelitev medpredmetnega povezovanja, interdisciplinarno poučevanje, načelo celovitosti, stopnje medpredmetnega povezovanja, načrtovanje medpredmetnega povezovanja, ravni medpredmetnega povezovanja, vertikalno in horizontalno medpredmetno povezovanje, pri pouku angleščine kot tujega jezika, medpredmetno povezovanje na vsebinski ravni, medpredmetno povezovanje na konceptualni ravni, načrtovanje in izvajanje medpredmetnega povezovanja, možnosti medpredmetnega povezovanja, povezovanje učnih predmetov, medpredmetno povezovanje spodbuja, strategij medpredmetnega povezovanja, program osnovna šola, razvijanju ključnih kompetenc, vsebinsko in jezikovno integrirano učenje, pomoč učiteljem, učni predmeti, šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena umetnost, likovna umetnost, tematski slovarji
Published in DKUM: 29.08.2024; Views: 93; Downloads: 32
.pdf Full text (2,94 MB)

2.
STRATEGIJE ZA ODŠTEVANJE V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Dušanka Škamlec, 2015, master's thesis

Abstract: V osrednjem delu magistrske naloge so predstavljene strategije za odštevanje in didaktični pripomoček 10-okvir, s katerim učenci vizualizirajo števila –vizualizacija jim namreč omogoča učinkovito miselno računanje. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati evalvacije metodične poti, katere namen je bil preveriti, ali strategije odvzemi skozi 10, dvojčki in dodaj skozi 10 ter pripomoček 10-okvir pomembno učinkujejo na uspešnost odštevanja. Zanimalo nas je tudi, ali obstajajo razlike v uspešnosti odštevanja glede na predstavljene strategije. Raziskava je potekala na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu učencev 2. razreda, ki so bili razdeljeni v eksperimentalno in kontrolno skupino. Podatki so bili zbrani s preizkusom znanja, ki je bil sestavljen iz nalog objektivnega tipa z enim kratkim odgovorom (računom). Zbrani podatki so bili obdelani z deskriptivno in inferenčno statistiko. Izkazalo se je, da miselne strategije in 10-okvir statistično pomembno vplivajo na krajši čas priklica temeljnih dejstev odštevanja, pri čemer se njihov vpliv na število napak ne kaže. Učenci eksperimentalne skupine so končni preizkus znanja reševali krajši čas kot začetni preizkus, prav tako pa so preizkus rešili hitreje od učencev kontrolne skupine. Pri končnem preizkusu med učenci ni bilo razlik v številu napak. Učenci eksperimentalne skupine so končne napake sicer zmanjšali, vendar ne statistično značilno. Glede na preizkus razlik v uspešnosti strategij se je pokazalo, da le-teh ni, se pa kaže tendenca večje uspešnosti pri izrazih, kjer uporabljamo strategijo odvzemi skozi 10. Očiten je tudi napredek pri izrazih, kjer uporabljamo strategijo dvojčki, kar raziskovalci pripisujejo konkretni reprezentaciji strategije.
Keywords: didaktika matematike, razredna stopnja, računske operacije, poučevanje strategij
Published in DKUM: 13.10.2015; Views: 1808; Downloads: 309
.pdf Full text (1,83 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica