| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Matematika pri šolanju doma : magistrsko delo
Špela Majcen, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava tematiko šolanja na domu, pri čemer se osredotoča na poučevanje matematike. V teoretičnem delu smo celovito opredelili pojem šolanja na domu in predstavili zakonodajo šolanja na domu v Sloveniji ter njegove začetke, ki segajo izven slovenskih meja. Problematizirali smo odločitve, ki starše privedejo, da se odločijo za šolanje na domu ter jih primerjali z izobraževanjem v javnih šolah. Prav tako pa je v magistrskem delu predstavljen predmet matematika, zakaj je ta potrebna v izobraževanju ter katere splošne cilje in kompetence učenci pridobijo pri učenju tega predmeta. V zaključku teoretičnega dela smo proučili nekatere dosedanje raziskave, ki obravnavajo poučevanje in učenje matematike tako v šoli kot na domu. V empiričnem delu magistrskega dela je predstavljena raziskava, pri kateri smo s pomočjo narativnega intervjuja kot orodja kvalitativne metodologije pridobili vpogled v poučevanje matematike na domu pri šestih slovenskih starših, katerih otroci se šolajo na domu. Znotraj raziskave smo ugotovili, da starši poučevanje matematike organizirajo na načine, ki odgovarjajo njihovim otrokom, kot je učenje skozi vsakodnevne situacije in skozi igro. Starši vsako matematično uro poskušajo organizirati na zanimiv način, tudi s pomočjo pripomočkov, saj drugačnost učence še dodatno motivira za učenje. Prav tako nas je zanimala vključenost učnega načrta v sam proces poučevanja matematike, kjer se je izkazalo, da se ta med starši razlikuje. Nekateri starši učni načrt uporabljajo redno, medtem ko drugi učni načrt uporabljajo samo, ko se pripravljajo na zaključni izpit, da preverijo, ali so predelali vso snov. V primeru, da starši naletijo na snov, ki učencu ni razumljiva, jo poskušajo razložiti na drugačen način in s pomočjo pripomočkov ter se redko obrnejo po pomoč k drugim osebam. Pri organizaciji pouka in pridobivanju informacij za poučevanju na domu si starši pomagajo s spletom, veliko informacij pa dobijo tudi od drugih staršev, ki svoje otroke šolajo na domu.
Keywords: šolanje na domu, poučevanje matematike, vloga staršev, organizacija šolanja na domu
Published in DKUM: 23.11.2022; Views: 834; Downloads: 77
.pdf Full text (2,23 MB)

2.
Epilepsija pri otroku in mladostniku
Doroteja Lorber, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča, namen: Epilepsija velikokrat pri otroku vpliva na kakovost življenja. Predvsem na psihološke, socialne in poklicne elemente. Gre za bolezen, ki prizadene možgane. Namen zaključnega dela je raziskati, kako lahko medicinska sestra izboljša otrokovo delovanje v okolju ter kateri so negovalni problemi, ki vplivajo na vsakodnevne aktivnosti življenja dečka. Raziskovalne metode: Uporabljena je bila kvalitativna metoda raziskovanja, v sklopu katerega je bil izveden intervju odprtega tipa. Vprašanja za intervju smo sestavili po funkcionalnih vzorcih obnašanja Marjory Gordon. V raziskavi je sodeloval deček z epilepsijo. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da so najpogostejši problemi s katerimi se srečujejo otroci z epilepsijo strah pred nesprejetostjo v družbi, šoli, strah pred utopitvijo, nevarnost padcev, telesna prizadetost ter nepoučenost o diagnozi epilepsije. Prav tako smo ugotovili, da se otroci z epilepsijo še vedno težje vključijo v družbo, kot ostali, ki nimajo nobenih zdravstvenih težav. Diskusija in zaključek: Epilepsija se največkrat pojavi v otroštvu in ima velik vpliv na kvaliteto življenja. Stiske, ki spremljajo otroke in starše, so dolgotrajne in zahtevajo posebno obravnavo, zato morata družina in družba sprejeti otroka z epilepsijo kot celoto in ne kot osebo, ki ima omejitve.
Keywords: zdravstvena nega, prva pomoč, ketogena dieta, zdravstveno vzgojno delo, poučevanje staršev
Published in DKUM: 16.12.2019; Views: 2736; Downloads: 284
.pdf Full text (2,21 MB)

3.
UČENJE IN POUČEVANJE TUJEGA JEZIKA NA SLOVENSKI WALDORFSKI ŠOLI
Patricija Senekovič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljene teorije o pridobivanju tujega jezika. V teoretičnem delu diplome je opisan razvoj otroškega govora v prvem tujem jeziku, njegovo pridobivanje jezikovnih znanj, spretnosti in sposobnosti, poti do znanja tujega jezika, spoznavni stili in učenje tujega jezika, dejavniki uspešnega učenja, vpliv učenja tujega jezika na materinščino in pomen učenja tujih jezikov. V nadaljevanju sta opisani javna osnovna šola in waldorfska osnovna šola, kjer so opisane razlike v njunih programih, pouk angleškega jezika na obeh šolah v 1. triletju ter primerjava učnih načrtov za angleščino v 2. triletju. Predstavljena je tudi primerjava sistema vzgoje med waldorfsko šolo in javno osnovno šolo, primerjava obeh šol v poučevanju in vlogi učitelja, sodelovanje in interakcija s starši, kazalniki zadovoljstva staršev, uporaba učnih pripomočkov in didaktičnih iger pri izvedbi pouka angleščine, pomen nebesednih sredstev pri pouku angleščine v otroštvu ter izobrazba in usposabljanje zaposlenih. V empiričnem delu diplome sem želela pridobiti podatke o tem, kakšno je stališče staršev do tujega jezika in poučevanja angleščine v drugem triletju na waldorfski osnovni šoli v Mariboru. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem pridobila odgovore na vprašanja glede zastavljenih ciljev in hipotez. Podatki so pokazali, da imajo starši dober odnos do učenja tujega jezika in so zadovoljni z učiteljevimi pristopi pri poučevanju angleščine na Waldorfski šoli Maribor.
Keywords: učenje in poučevanje tujega jezika, mnenje staršev.
Published in DKUM: 08.10.2012; Views: 3352; Downloads: 307
.pdf Full text (501,07 KB)

4.
POUČEVANJE TUJEGA JEZIKA V PRVEM VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEM OBDOBJU NA PODROČJU POMURSKE REGIJE
Jasmina Makoter, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni razvojno-psihološki in pedagoško-didaktični vidiki učenja in poučevanja tujega jezika na nižji stopnji osnovne šole. V teoretičnem delu so opisane razvojne značilnosti govora, poti do znanja jezika, pred jezikovno in jezikovno obdobje učenja jezika ter opisana struktura spomina. V nadaljevanju je predstavljeno učenje in poučevanje tujega jezika v otroštvu, rezultati zgodnjega in kasnejšega poučevanja tujega jezika v otroštvu, pogledi strokovnjakov na kritično obdobje učenja tujega jezika, cilji učenja tujega jezika in razlikovanje med pojmoma drugi in tuji jezik. Predstavljeni so dejavniki pri usvajanju drugega/tujega jezika, razlike in podobnost med usvajanjem maternega in tujega jezika ter sodoben pristop jezikovne kopeli. V empiričnem delu naloge pa sem s pomočjo anketnega vprašalnika preučila mnenja staršev o uvajanju učenja tujega jezika v prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, čigar otroci so bili oz. niso bili vključeni v poučevanje tujega jezika v prvem izobraževalnem obdobju. Rezultati kažejo, da postaja vloga tujega jezika vedno pomembnejša, česar se zavedajo tudi straši. Začeli so dojemati, da je znanje tujega jezik dandanes nuja in ne le prednost, kakor je bilo včasih. Starši se tudi zavedajo, da znanje tujega jezika pomeni za njihove otroke večjo možnost za pridobitev zaposlitve in jim lahko tudi v vsakdanjem življenju koristi, kar je tudi glavni vzrok, da so starši začeli podpirati in vključevati svoje otroke v poučevanje tujega jezika v začetku vstopa v osnovno šolo in tudi že pred njim.
Keywords: poučevanje tujega jezika v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju, stališča staršev
Published in DKUM: 22.06.2011; Views: 3194; Downloads: 268
.pdf Full text (412,22 KB)

5.
MNENJA STARŠEV O POUČEVANJU IN UČENJU TUJEGA JEZIKA V 1. TRILETJU OSNOVNE ŠOLE NA PODROČJU CELJSKE REGIJE
Nataša Kerznar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljene številne sodobne teorije o pridobivanju jezika, proces zgodnjega usvajanja tujega jezika, njegove prednosti in cilji. V teoretičnem delu diplomske naloge sem opisala psihološke in pedagoške osnove učenja tujega jezika ter sodobne didaktične pristope poučevanja tujega jezika (med njimi tudi t.i. jezikovno kopel). V diplomski nalogi predstavljam tudi, kako se s poučevanjem in učenjem tujih jezikov v otroštvu spopadajo druge evropske in svetovne države. Osrednja tema diplomskega dela se nanaša na mnenje staršev o zgodnjem učenju in poučevanju tujega jezika v otroštvu. Izvedena je bila anketa, zasnovana na vzorcu 405 staršev, ki so svojega otroka vključili v projekt učenja in poučevanja angleškega jezika v 1. triletju OŠ, ter stališča staršev, kjer njihov otrok ni vključen v omenjeni projekt.
Keywords: zgodnje poučevanje in učenje tujega jezika, mnenja staršev.
Published in DKUM: 11.02.2010; Views: 4389; Downloads: 535
.pdf Full text (1,15 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica