1. Spletno okolje za utrjevanje znanja slovenščine kot drugega in tujega jezika za delo v gostinskem sektorjuNikita Holc, 2021, master's thesis Abstract: Učenje slovenščine kot drugega in tujega jezika je v današnjem času aktualno bolj kot kadar koli poprej. Vse več ljudi se predvsem iz kariernih razlogov odloča za delo v tujini in jezik je tisti, ki je prvi pogoj za uspešno vključevanje v družbo za posameznika in posameznico nove države. V magistrskem delu je predstavljeno področje poučevanja odraslih, vezano na poučevanje slovenščine kot drugega in tujega jezika za namen dela v gostinsko-turističnem sektorju, natančneje v delu strežbe. Posamezniki in posameznice, ki v ta namen opravijo osnovni tečaj slovenščine, v nadaljevanju potrebujejo sredstvo, s katerim lahko svoje znanje utrjujejo. V ta namen magistrsko delo podaja konkretne primere nalog, ki so primerne za interaktivno okolje, s katerimi bi učeči se posamezniki in posameznice lahko svoje znanje utrjevali. Naloge so razdeljene v tri tematske sklope, to so besedišče, slovnica in sporočanje. Vse naloge so sestavljene glede na realne situacije, ki jih bodo posamezniki in posameznice doživeli na svojem delovnem mestu. Magistrskemu delu je v prilogi dodan interaktivni dokument, ki predstavlja primer realizacije empiričnega dela magistrskega dela in je primeren za takojšnjo uporabo v procesu učenja. Cilj magistrskega dela je, da bi sestavljene naloge kar najhitreje dosegle učeče posameznike in posameznice ter s tem konkretno izboljšale proces učenja slovenščine kot drugega in tujega jezika v konkretnih življenjskih situacijah. Keywords: učenje slovenščine kot drugega in tujega jezika, poučevanje odraslih, vseživljenjsko učenje, naloge za utrjevanje znanja, gostinsko-turistični sektor Published in DKUM: 06.05.2021; Views: 1207; Downloads: 117 Full text (1,61 MB) |
2. POUČEVANJE BESEDIŠČA ZA ODRASLEJasmina Antonijević, 2013, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomske naloge je osvetliti različne vidike vloge besedišča pri poučevanju angleškega jezika za odrasle. Za ponazoritev nekaterih načel v praksi sta v diplomski nalogi predstavljeni dve študiji primerov odraslih učencev, ki se učijo angleškega jezika v jezikovni šoli.
Dolgo časa so slovnico videli kot glavno nalogo pri poučevanju tujega jezika. Obvladovanje slovničnih struktur je bil glavni cilj pri učenju tujega jezika. Ravno nasprotno je imelo poučevanje in učenje besedišča relativno majhen pomen. Razvoj besedišča so razumeli kot neke vrste pomožno dejavnost in pogosto kot pomnjenje seznamov besed izven konteksta.
Besedišče, ki je osnovni material jezika, je seveda ključnega pomena pri izražanju idej in misli, ko komuniciramo. Naslednja izjava o odnosu med slovnico in besediščem britanskega jezikoslovca Wilkinsa (1976) navaja, da "'brez slovnice lahko sporočimo malo, brez besedišča pa ne moremo sporočiti ničesar." Wilkins ponovno poudarja pomen besedišča pri komunikaciji. Posledica nezadostnega besedišča ali težav pri besedišču so komunikacijske ovire ali napake.
Od leta 1960 so se z raziskavami številnih angleških jezikoslovcev pojavile številne nove ideje in pristopi k proučevanju pridobivanja besedišča v tujem jeziku. Med njimi je še posebej pomembno Komunikativno poučevanje jezika (CLT), pedagogika, ki izvira iz sprememb v britanskem situacijskem poučevanju jezika, pristopa iz 1960. Diplomska naloga prikazuje, kako se je CLT razvil kot pomembna učna metoda jezika in postopoma nadomestil prejšnjo metodo Slovnica-prevajanje, in razloge, zakaj je CLT sedaj zelo priljubljen pri poučevanju angleškega besedišča za odrasle. Keywords: • Poučevanje besedišča
• Poučevanje odraslih Published in DKUM: 08.07.2013; Views: 2437; Downloads: 134 Full text (483,54 KB) |
3. Zveza med komuniciranjem v marketingu in poslovno uspešnostjo oglaševalskih agencij : magistrsko deloVanja Kajzer, 2009, master's thesis Keywords: marketing, trženje, strategija trženja, poslovno komuniciranje, organizacijske strukture, komuniciranje, reklama, oglaševanje, komunikacije, učinkovitost, tržna analiza, merila, agencije, podjetje, uspešnost poslovanja, šolstvo, delovanje, ekonomska propaganda, izobraževanje odraslih, tuji jeziki, poučevanje, programi, izvršba, odnosi z javnostjo, raziskave, Slovenija, empirične raziskave, komparacije, primerjave, rezultati, izobraževalni sistemi, izobraževanje, strokovno izobraževanje, mala p Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2278; Downloads: 174 Full text (1,15 MB) |