1. Marcel Moyse in njegov opus za flavto : magistrsko deloAnastasija Kostić, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava flavtista in pedagoga Marcela Moysa. Namen je preučiti glasbenikovo življenje ter njegove vidike in načine poučevanja na podlagi videoposnetkov s seminarjev za flavto, pridobljenih intervjujev raznih flavtistov o njegovem življenju in glasbeni biografiji Trevorja Wya. Eden izmed ciljev je ugotoviti, kako je Moysovo otroštvo vplivalo na nastanek njegovih etud in način njegovega poučevanja. Delo se osredinja na interakcijo med Moysovimi zbirkami in metodami ter vidiki vadenja flavte v povezavi s tehniko, z artikulacijo, nastankom in s produkcijo tona. Praktični del je zasnovan na analizi dveh njegovih etud. V okviru raziskave so bili temeljito preučeni cilj posamezne etude in težave, s katerimi se posamezniki srečajo med igranjem. Zbrani podatki so bili aplicirani v praktični izvedbi etud. Metodološko delo temelji na arhivskem raziskovanju glasbenikovega življenja, analizi etud in na praktični izvedbi. Raziskava virov se večinoma opira na spletne vire, pridobljene iz članka The Marcel Moyse Society Newsletter, katerega urednica je Moysova potomka. Keywords: Marcel Moyse, poučevanje, tehnika, artikulacija, vadenje Published in DKUM: 17.03.2025; Views: 0; Downloads: 3
Full text (5,71 MB) |
2. Upevalne vaje za delo na daljavo : magistrsko deloLucija Praznik, 2025, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo raziskali pomen upevalnih vaj na razredni stopnji osnovne šole. Hitri razvoj tehnologije in spremembe izobraževalnega okolja, ki jih je povzročila pandemija Covid-19, so ustvarili potrebo po inovativnih pristopih, ki bi omogočali učinkovito učenje na daljavo. V tem kontekstu so se razmahnili poučni videoposnetki. Njihova uporabna vrednost ostaja tudi po normalizaciji razmer. Glavni cilj magistrskega dela je bil izdelati serijo videoposnetkov upevalnih vaj. Videoposnetki so bili zasnovani kot podpora učenju upevalnih vaj na daljavo in v razredu, obsegajo pa tri kategorije: vaje za ogrevanje telesa, dihalne vaje in melodične vaje. Kritična analiza učinkovitosti in uporabnosti izdelanih videoposnetkov je bila izvedena s strani zunanje strokovnjakinje s področja glasbene vzgoje. Recenzija je pokazala, da so videoposnetki dobro zasnovani in uporabni za delo v razredu. Teoretično ozadje, vključeno v posamezne videoposnetke, pa je zaradi svoje kompleksnosti namenjeno predvsem učiteljem. Učence v videoposnetkih pritegnejo predvsem raznolike animacije, s katerimi so prikazani različni ritmični in melodični vzorci. Keywords: osnovnošolsko izobraževanje, razredni pouk, poučevanje na daljavo, upevalne vaje, izobraževalni videoposnetki Published in DKUM: 05.02.2025; Views: 0; Downloads: 12
Full text (1,54 MB) |
3. Poučevanje staršev o oskrbi traheostome pri otrokuMineja Draškovič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Uvod: Traheostoma pri otrocih s kompleksnimi kroničnimi boleznimi, z obstrukcijo zgornjih dihalnih poti in pri dolgotrajni ventilaciji predstavlja pomembno umetno dihalno pot. Starši pa so tisti, ki morajo pridobiti obsežno znanje in spretnosti za njeno oskrbo. Pomembno je, da se počutijo pripravljene in samozavestne. Zanimalo nas je, kako doseči najvišjo stopnjo pripravljenosti staršev za oskrbo otroka s traheostomo na domu.
Metode: Izvedli smo pregled literature na temo poučevanja staršev o oskrbi traheostome pri otroku. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Literaturo smo pridobili iz tujih podatkovnih baz CINAHL, PubMed, Cochrane Library, Science Direct, Wiley Online Library in Web of Science. S pomočjo smernic PRISMA diagrama smo predstavili potek iskanja znanstvene literature. Izvedli smo vsebinsko analizo zbranih podatkov.
Rezultati: V končno analizo smo vključili 10 raziskav. Ugotovili smo, da se večina staršev po poučevanju počuti pripravljene, ne glede na to pa je potreben čas, da se ustalijo v novem življenjskem slogu.
Razprava in zaključek: Na stopnjo pripravljenosti staršev ima velik vpliv metoda poučevanja in intenzivnost prakse. Nekateri potrebujejo več časa, večkratno ponovitev intervencij in bolj individualiziran pristop poučevanja. Keywords: traheostoma, otroci, poučevanje staršev, nega na domu Published in DKUM: 09.12.2024; Views: 0; Downloads: 16
Full text (800,80 KB) |
4. Stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo : diplomsko deloBarbara Lokovšek, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo raziskuje in primerja stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika v otroštvu, in sicer ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo. Teoretični del diplomskega dela proučuje učenje tujih jezikov v zgodnjem otroštvu tako v Evropi kot tudi v Sloveniji. Opisane so kompetence vzgojiteljev oziroma učiteljev in predstavljene podobne raziskave, ki so že bile izvedene na tem področju. Ugotovitve kažejo, da imajo tako vzgojitelji kot učitelji pozitiven odnos do učenja tujih jezikov v (zgodnjem) otroštvu. Zaposleni v obeh ustanovah se strinjajo, da naj bi se otroci učili tuji jezik tako v predšolskem obdobju kot v prvem razredu, kot najprimernejši čas za začetek učenja tujega jezika pa so izpostavili vrtec. Prav tako anketiranci menijo, da znanje tujega jezika, pridobljeno v predšolskem obdobju, pomaga pri kasnejšem učenju, in se strinjajo, da je tuji jezik otrokom zanimiv. Večina anketirancev se strinja, da bi morali imeti vzgojitelji dodatno izobrazbo ali certifikat za poučevanje tujega jezika v vrtcu. Anketiranci tudi vidijo potrebo po dodatnem izobraževanju, če bi poučevanje tujega jezika postalo obvezno v vrtcu oziroma v prvem razredu osnovne šole. Ti rezultati raziskave poudarjajo potrebo po izboljšanju izobraževalnih programov in dodatnem usposabljanju vzgojiteljev in učiteljev za učinkovito poučevanje tujega jezika v (zgodnjem) otroštvu. Keywords: stališča vzgojiteljev in učiteljev, zgodnje učenje tujega jezika, kompetence vzgojiteljev in učiteljev za zgodnje poučevanje tujega jezika, pomembnost znanja tujega jezika, prednosti zgodnjega učenja Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 37
Full text (1,49 MB) |
5. Vloge za spinto sopran v Verdijevih operah : magistrsko deloNina Kreča, 2024, master's thesis Abstract: To magistrsko delo preučuje vloge spinto soprana v operah Giuseppeja Verdija. Namen je pojasniti »Fach sistem« in podrobno opisati značilnosti in posebnosti spinto soprana. Delo se osredotoča na Verdijeve opere ter analizira glasbene vloge, ki zahtevajo to specifično vrsto sopranskega glasu. Eden od ciljev je ugotoviti, ali so Verdijeve kompozicije temeljile zgolj na dramaturgiji ali pa je imel v mislih določen tip glasu. Raziskava vključuje zgodovinsko analizo vlog, ki so jih tradicionalno izvajale spinto sopranistke, pregled sodobnih izvajalk ter pedagoške metode za prepoznavanje in razvoj mladih spinto sopranistk.
Metodološko naloga združuje arhivsko raziskovanje, pregled literature, analizo notnih zapisov ter intervju s priznano operno pevko in pedagoginjo Eleno Pankratovo. Viri zajemajo več knjižnic in digitalnih podatkovnih zbirk, kar omogoča celovit vpogled v vlogo spinto soprana v Verdijevih opernih delih in njegov razvoj skozi čas. Keywords: Giuseppe Verdi, spinto sopran, poučevanje, Fach sistem, klasifikacija glasov Published in DKUM: 02.10.2024; Views: 0; Downloads: 7
Full text (3,92 MB) |
6. Video pedagogika - primer zrcaljenja (transformacije) in primer seštevanja in odštevanja ulomkov : magistrsko deloSara Senčar Kosalec, 2024, master's thesis Abstract: Pojem videopedagogika se uporablja v izobraževalnem svetu od konca 20. stoletja. Z izbruhom bolezni covid-19 je priljubljenost videopedagogike doživela hitro rast, saj se je veliko učiteljev odločilo za izdelavo in uporabo videorazlag pri poučevanju v času kriznega poučevanja na daljavo. Razprave in raziskave o ustreznosti in kakovosti videorazlag so posledice njihove obsežne uporabe. Naredili smo pregled literature in določili ključne lastnosti učinkovitih videorazlag z visoko kakovostjo. V magistrskem delu smo se osredotočili na uporabo videorazlag po principu obrnjene učilnice (angl. flipped learning). Ustvarili smo videorazlage, pri katerih smo upoštevali priporočila in smernice za izdelavo videorazlag visoke kakovosti. Glavni cilji pri izdelavi videorazlag so nam bili spodbujanje učencev k aktivnemu učenju, pritegnitev njihove pozornosti in spodbujanje njihove motiviranosti za delo. Izdelana učna gradiva – videorazlage – smo preskusili v Osnovni šoli Bojana Ilicha v Mariboru po principu obrnjene učilnice. V delu smo predstavili rezultate preskusa in podrobneje predstavili pozitiven vpliv videorazlag, izdelanih po določenih karakteristikah, smernicah in priporočilih, na znanje učencev. Zaključili smo, da so dobro izdelane videorazlage močno učno gradivo, zato želimo spodbuditi učitelje k izdelavi lastnih videorazlag po priporočilih v tem magistrskem delu ali vsaj k uporabi videorazlag drugih avtorjev, seveda ob njihovem kritičnem izbiranju. Keywords: videopedagogika, krizno poučevanje na daljavo, matematika, obrnjena učilnica, videorazlage, zrcaljenje, seštevanje ulomkov, odštevanje ulomkov Published in DKUM: 23.09.2024; Views: 0; Downloads: 26
Full text (5,27 MB) |
7. Vpliv plesa na učenje angleščine v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole : magistrsko deloVita Žmaher, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo, razdeljeno na teoretični in empirični del, temelji na proučevanju pouka angleščine v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju ter motivacije učencev za učenje. Avtorji opažajo največjo splošno motivacijo za učenje v tem obdobju, a se ta kasneje zmanjšuje, kar postavlja v ospredje potrebo po strategijah za ohranjanje ali povečanje motivacije učencev za učenje angleškega jezika. Integracija plesa v pouk tujega jezika se je izkazala kot učinkovit pristop, kjer učenec prevzame aktivno vlogo. Ustvarjalni gib, kot metoda poučevanja, se kaže kot pomemben, zlasti v celostnem razvoju otroka. Raziskave povezujejo nevroznanost, gibanje in učenje ter potrjujejo, da gibanje pozitivno vpliva na akademski uspeh. Teoretični del magistrskega dela opredeljuje pomembnost uvajanja angleškega jezika v prvo vzgojno-izobraževalno obdobje in modele poučevanja le-tega, vključno z integriranim učenjem angleškega jezika s plesom. Empirični del, ki je bil izveden na plesni šoli, kjer je sodelovalo 40 učencev eksperimentalne skupine in 41 učencev kontrolne skupine, potrjuje pozitivne učinke poučevanja angleščine ob plesu na pozornost, sodelovanje, končno znanje in motivacijo učencev v primerjavi s klasičnim poukom, ki ne izkoristi celotnega potenciala otrokove ustvarjalnosti in potrebe po gibanju. Plesna vključitev v učni proces poveča motivacijo za nadaljnje učenje angleščine, kar odpira nove možnosti za izboljšanje poučevanja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Keywords: ples, poučevanje tujega jezika angleščine, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, vpliv Published in DKUM: 18.09.2024; Views: 0; Downloads: 34
Full text (2,04 MB) |
8. Značilnosti pouka biologije na daljavo v času pandemije covida-19 v osmih razredih osnovne šole na severu Hrvaške : magistrsko deloSara Senčar Kosalec, 2024, master's thesis Abstract: Učenje biologije, ki temelji na naravoslovnem pristopu, prispeva k razvoju veščin, spretnosti in odnosov učencev, ki jih bodo lahko uporabili v vsakdanjem življenju. Ob uporabi IKT pri pouku biologije se razvijajo tudi kompetence za uporabo različnih tehnologij in kritičen odnos do informacij. Leta 2020 je pojav novega virusa covid-19 povzročil pandemijo. Kljub temu da je e-učenje v digitalni eri že ustaljen pojav, so se učitelji, učenci in starši znašli v stresnih razmerah zaradi prisilnega zaprtja šol, ki ga je povzročila pandemija. Definiran je nov pojem – vsiljeno poučevanje na daljavo, ki se razlikuje od e-učenja po krizi oz. katastrofi. Raziskali smo uporabljene metode za učenje biologije v času vsiljenega poučevanja na daljavo na osnovnih šolah na Hrvaškem ter odnos in mnenja učencev do takšnih metod. Nadalje smo raziskali, kako je takšen način dela vplival na motivacijo in znanje učencev ter prednosti in slabosti takšnega učenja. Rezultati raziskave so pokazali, da so se učitelji največkrat odločali za poučevanje v živo prek video konference, pri čemer so ustno razložili vsebino in dodeljene naloge, občasno pa so podali ustno povratno informacijo v smeri rešitve nalog. Vsiljeno poučevanje na daljavo imelo negativen vpliv na znanje in motivacijo učencev v času zaprtja šol in po vrnitvi v šole. V primeru ponovnega zaprtja šol želijo učenci opravljati več nalog v naravi in pogosteje analizirati video eksperimente z učiteljem ter izvajati virtualne eksperimente. Keywords: biologija, vsiljeno poučevanje na daljavo, covid-19, laboratorijsko delo, terensko delo Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 12; Downloads: 4
Full text (2,54 MB) |
9. Načini poučevanja pacientov o pravilnem rokovanju z odpadnimi zdraviliPetra Horvat, 2024, undergraduate thesis Abstract: Uvod: Zdravila kljub svoji pomembnosti predstavljajo globalne izzive pri odstranjevanju. Nastajajoč okolijski problem je prisotnost farmacevtskih izdelkov v okolju, ki je povezana s povečano proizvodnjo in porabo zdravil. Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako bi lahko zdravstveni delavci prispevali k poučevanju pacientov o rokovanju z odpadnimi zdravili.
Metode: Naredili smo pregled, analizo, sintezo strokovne in znanstvene literature. Pri tem smo uporabili podatkovne baze CINAHL Ultimate, ScienceDirect in PubMed. Z diagramom PRISMA smo predstavili pregled literature. Vključene raziskave smo prikazali v evalvacijski tabeli, jih razvrstili v hierarhijo dokazov in naredili vsebinsko analizo.
Rezultati: Identificirali smo 1398 raziskav. V končno analizo smo vključili 7 člankov. Raziskave so pokazale, da v veliki večini držav manjka izobraževanje pacientov o načinih rokovanja z odpadnimi zdravili. Ugotovili smo, da bi pacienti v veliki večini postopali pravilno, če bi jim bile podane informacije o pravilnem rokovanju.
Razprava in zaključek: Raziskave nakazujejo, da kljub jasnim smernicam, kako ravnati z odpadnimi zdravili, prihaja do velikih odstopanj po večini držav. Premajhen je poudarek na izobraževanje pacientov o poučevanju negativnih posledic narobe oddanih ali zavrženih odpadnih zdravil. Zato v večini raziskav prihajajo do skupnega mnenja, da bi bilo treba smernice poenotiti. Pri tem bi velik delež o izobraževanju prevzeli zdravstveni delavci, ki bi pacientom razložili možnosti pravilnega odlaganja neuporabljenih ali pretečenih odpadnih zdravil. Keywords: poučevanje, pravilno rokovanje, odpadna zdravila Published in DKUM: 03.09.2024; Views: 47; Downloads: 29
Full text (828,40 KB) |
10. Medpredmetnost in jezik v razredu pri pouku angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko deloMinca Marovt, 2024, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole (nadalje 1. VIO OŠ) z učnimi predmeti šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost.
V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na opredelitev medpredmetnega povezovanja, spoznavanje ravni in stopenj medpredmetnega povezovanja, nekaj besed smo namenili načrtovanju in izvajanju pouka z vključevanjem medpredmetnosti, raziskovali pa smo tudi možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika z ostalimi učnimi predmeti v 1. VIO OŠ. Pojasnili smo pristop CLIL ter pomen usvajanja tujejezikovnih struktur v razredu in slovarskega načina poučevanja tujega jezika. Teoretični del magistrske naloge smo strnili s poglavjem o pomenu medpredmetnega povezovanja pri poučevanju angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji OŠ.
V empiričnem delu magistrske naloge smo ustvarili slovarje, ki vsebujejo jezikovne strukture v slovenskem in angleškem jeziku. Pripravljeni slovarji so namenjeni učiteljem, ki poučujejo angleščino kot tuji jezik v 1. VIO OŠ ter želijo uporabo tujega jezika povezati z vsebinami, temami in cilji drugih predmetnih področij, in sicer z učnimi predmeti: šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. Pri izboru jezikovnih struktur so nam bili v pomoč učni načrti izbranih učnih predmetov. Oblikovali smo tudi lastne kriterije, s pomočjo katerih smo zbrali jezikovne strukture, ki jih učitelji najpogosteje uporabljajo pri različnih predmetnih področjih in jih lahko učitelji tujega jezika vključijo v svoj pouk. Slovarji so lahko v pomoč tudi učencem priseljencem, saj jim omogočajo lažje razumevanje in usvajanje osnovnih jezikovnih struktur v slovenščini kot jeziku okolja. Keywords: medpredmetnost, jezik v razredu, poučevanje angleščine kot tujega jezika, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, CLIL, teoretični del, opredelitev medpredmetnega povezovanja, interdisciplinarno poučevanje, načelo celovitosti, stopnje medpredmetnega povezovanja, načrtovanje medpredmetnega povezovanja, ravni medpredmetnega povezovanja, vertikalno in horizontalno medpredmetno povezovanje, pri pouku angleščine kot tujega jezika, medpredmetno povezovanje na vsebinski ravni, medpredmetno povezovanje na konceptualni ravni, načrtovanje in izvajanje medpredmetnega povezovanja, možnosti medpredmetnega povezovanja, povezovanje učnih predmetov, medpredmetno povezovanje spodbuja, strategij medpredmetnega povezovanja, program osnovna šola, razvijanju ključnih kompetenc, vsebinsko in jezikovno integrirano učenje, pomoč učiteljem, učni predmeti, šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena umetnost, likovna umetnost, tematski slovarji Published in DKUM: 29.08.2024; Views: 93; Downloads: 37
Full text (2,94 MB) |