| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 56
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
Trendi spletnega trgovanja in nova generacija spletnih trgovin
Tamara Križnjak, 2024, master's thesis

Abstract: Iznajdba interneta je omogočila razvoj spletne trgovine, ki je povzročila revolucionarne spremembe v kroženju dobrin po svetu. Spletno trgovanje odpravlja omejitve časa in prostora, spreminja trgovinske vzorce ter izboljšuje kroženje blaga, kapitala in informacij. Vpliv e-trgovine se kaže v povečani produktivnosti, učinkovitosti gospodarskega delovanja in zmanjšanju stroškov. Prav tako spreminja življenjski slog potrošnikov in družbene vidike ter vpliva na njihov pogled na svet. Prihajajoči trendi v spletnem trgovanju obetajo nadaljnje izboljšave in inovacije. Z vključevanjem uporabe tehnologije za zbiranje in analizo informacij o strankah spletno trgovanje sedaj omogoča prilagajanje tržnih strategij in izboljšanje ponudbe izdelkov. V magistrski nalogi smo raziskali prihajajoče trende na področju spletnega trgovanja, kot so umetna inteligenca (AI) in strojno učenje, internet stvari (IoT), virtualna resničnost (VR) in obogatena resničnost (AR), spletni piškotki, personalizacija, glasovna in socialna trgovina, Omni-channel spletno trgovanje, klepetalni roboti in potisno oglaševanje. Na podlagi posameznih primerov spletnih trgovin nove generacije ter s pomočjo metode anketiranja smo v skozi magistrski nalogi preučili kakšna pričakovanja imajo potrošniki glede vključevanja novih trendov v spletne trgovine nove generacije. Rezultati ankete kažejo, da se kupci najpogosteje srečujejo s spletnimi piškotki in klepetalnimi roboti. Odzivi so nakazali tudi na to, da večina kupcev izdelke, ki jih naroči preko spleta, še vedno poišče s pomočjo brskalnika, spet druga večina pa preko družbenih omrežij, kar kaže na vedno bolj pomembno socialno vpetost spletnih trgovin. Kupci pred naročilom vedno preverijo več različnih spletnih strani, v veri, da bi našli najboljšo ceno ali kakšno akcijsko kodo. Zanimivo je tudi, da pri nas še ni tako običajno uporabljati glasovno trgovino in pametne zvočnike ter da večina anketirancev ni razločila med obogateno in virtualno resničnostjo, kar kaže na relativno nizko stopnjo prodiranja te tehnologije na našem trgu. Ravno zaradi nepoznavanja trenda obogatene resničnosti (AR) kupci še vedno postavljajo v ospredje stroške dostave in menijo, da je to najpomembnejši razlog zakaj ne zaključijo spletnega nakupa. Preverili smo tudi, kakšno je njihovo mnenje o klepetalnih robotih in raziskava kaže, da večina meni, da kljub njihovi širši uporabi, klepetalni roboti niso vedno učinkoviti pri reševanju specifičnih težav in lahko celo ovirajo naravno interakcijo med kupcem in prodajalcem. Raziskava ugotavlja, da se potrošniki v prihodnosti bojijo varnostnega vidika teh trendov. Zaradi teh pomislekov bo ključno, kako uspešno bodo spletni trgovci v prihodnosti zagotavljali jasne informacije o varnostnih ukrepih in zaščiti osebnih podatkov. Zaključimo lahko, da se spletne trgovine nove generacije, v našem primeru preučevana Nike in Maybelline New York, osredotočajo predvsem na personalizirane, prilagojene izkušnje in trgovino, ki vključuje družbena omrežja. Ravno s personalizirano ponudbo in vsebinami, prilagojenimi aktualnim trendom na družbenih omrežjih, se povečuje angažiranost in verodostojnost blagovne znamke, kar je ključnega pomena za uspeh na trgu. Rezultati raziskave potrjujejo pomembnost personalizacije, integracije z družbenimi omrežji in varnosti ter razkrivajo prihodnje možnosti in izzive za spletne trgovine. Ugotovitve raziskave jasno poudarjajo, da je izboljšanje varnosti in zaščite osebnih podatkov nujno za krepitev zaupanja uporabnikov, kar bo ključnega pomena za prihodnji razvoj spletnih trgovin.
Keywords: spletno trgovanje, prihajajoči trendi, E-trgovina, internet, informacijska tehnologija, potrošniki, umetna inteligenca
Published in DKUM: 17.10.2024; Views: 0; Downloads: 46
.pdf Full text (4,00 MB)

2.
Vpliv pandemije na plačilne navade potrošnikov slovenije
Manuela Sotler, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Vsebina diplomskega dela bo vsebovala raziskavo in predstavitev, kako in v kolikšni meri je pandemija Covid-19 vplivala na plačilne navade potrošnikov Slovenije. Problematika je aktualna, zato je vse več raziskav usmerjenih v posledice, ki jih je pustila pandemija Covid-19.
Keywords: Covid-19, virus, plačilni procesi, potrošniki, plačilne navade
Published in DKUM: 25.09.2024; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (851,19 KB)

3.
ANALIZA NAKUPNIH DEJAVNIKOV ZA ODLOČITEV NAKUPA HIBRIDNEGA OZ. NEHIBRIDNEGA VOZILA TOYOTA
Tija Eva Lovrec, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Onesnaževanje zaradi avtomobilov predstavlja velik izziv za okolje, saj se z naraščajočim številom vozil na cestah povečujejo tudi emisije škodljivih plinov. Ti plini prispevajo k onesnaževanju zraka, kar negativno vpliva na zdravje ljudi in pospešuje podnebne spremembe. V zadnjih letih se ljudje vse bolj zavedamo okoljskih posledic avtomobilizma, kar je spodbudilo povpraševanje po bolj ekoloških rešitvah. Posledično narašča prodaja hibridnih vozil, ki ponujajo učinkovitejšo porabo goriva in manjše emisije, s čimer prispevamo k zmanjšanju okoljskega odtisa. V pisnem delu proučujemo osnovne informacije o globalnem segrevanju in o tem, kako na globalno segrevanje vpliva avtomobilska industrija, vedenje potrošnikov in dejavniki, ki vplivajo na nakupne odločitve ter stopnje v procesu odločanja. Raziskujemo statistiko o hibridnih vozlih v Sloveniji ter vlogi države pri nakupu hibridnega vozila in predstavljamo znamko Toyota ter njihova vozila. V poglavju raziskava je predstavljena izvedba spletne ankete in ugotovitve, ali so mlajši anketiranci bolj nagnjeni k nakupu hibridnega vozila kot starejši. Hipotezo na podlagi pridobljenih podatkov tudi potrjujemo.
Keywords: Toyota, vozila, hibridna vozila, nakup, potrošniki.
Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (1,41 MB)

4.
Ravnanje z okoljem v potrošniški dobi - od proizvodnje do uporabnika : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Ana Petrovič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na problematiko življenja v potrošniško naravnani družbi. Velika globalna podjetja potrošnikom sledijo prek statistik in jim »vsiljujejo« različne izdelke z omejenim rokom trajanja, zato potrošniki posledično kopičijo velike količine odpadkov. Človeštvo se sooča s posledicami prekomernega odlaganja in sežiganja odpadkov, prekomernega izčrpavanja naravnih virov in izsekavanja gozdov, zastrupljanja živali, vode in zemlje z uporabo nevarnih pesticidov, pri čemer vsa ravnanja vplivajo na naše zdravje. Ekološka kriminologija proučuje in raziskuje ravnanja, ki povzročajo propadanje okolja, ga ogrožajo in kršijo okoljevarstveno zakonodajo ter ukrepe, zato ima ekološka kriminologija pomembno vlogo pri odkrivanju in preprečevanju ekološke kriminalitete. Različna podjetja ter korporacije, država in posamezniki smo vsi storilci, pa tudi žrtve ekološke kriminalitete, saj smo ljudje ogroženi neposredno prek okolja ali poleg okolja. Globalizacija v okviru mednarodnega trgovanja in razvoj tehnologije pomembno vplivata na razvoj človeštva, vendar za seboj puščata sledi gospodarskih, političnih in kulturnih interesov, ki povzročajo zastoje za pravočasno odzivanje in odkrivanje tovrstnih problemov. Posledice onesnaževanja okolja in izkoriščanja naravnih virov se kažejo na različnih področjih našega življenja. Spremeniti bo treba osnovne potrošne navade in s tem vplivati na proizvajalce, izvajalce, oblikovalce in distributerje. Zaradi tega bi bilo treba takšna podjetja na poti uvajanja okolju prijaznejših strategij v veliki meri na nacionalni in mednarodni ravni podpirati, da bi tudi njihove proizvodne in dobavne verige imele zadosten nadzor nad uporabo virov in količino proizvajanja različnih proizvodov na račun narave.
Keywords: ekološka kriminaliteta, globalizacija, proizvodnja, potrošniki, varovanje okolja, diplomske naloge
Published in DKUM: 07.12.2023; Views: 517; Downloads: 65
.pdf Full text (1,30 MB)

5.
Odnos mladih do spletnega nakupovanja
Sara Hegler, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V enaindvajsetem stoletju postaja spletno nakupovanje vse bolj priljubljeno, saj vedno več ljudi nakupuje preko spleta s svojimi pametnimi telefoni in drugimi digitalnimi napravami. Mladi so kljub nižji kupni moči pomemben del potrošniškega trga. Za trgovce je pomembno, da razumejo potrebe in želje mladih ter se prilagodijo njihovemu nakupnem vedenju, da bi zagotovili najboljšo možno izkušnjo nakupovanja in pritegnili mlade potrošnike k svojim izdelkom in storitvam. Namen te diplomske naloge je preučiti odnos mladih do spletnega nakupovanja. Ta naloga raziskuje spremenljivke, ki vplivajo na spletno nakupovanje pri mladih potrošnikih, in sicer spol, starost, zaposlitev, mesečni razpon sredstev, pomembnost različnih motivatorjev za nakup, vpliv medijev … Posebej nas je zanimalo, kako se odnos mladih razlikuje glede na spol, starost in vpliv epidemije kovida-19 na spletno nakupovanje. Izvedli smo spletno anketo in analizirali zbrane podatke. Empirične ugotovitve te študije kažejo, da so moški bolj nagnjeni k spletnemu nakupovanju in preko interneta nakupujejo večkrat kot ženske. Ženske pogosteje nakupujejo oblačila, čevlje, dodatke in kozmetiko, lepotne izdelke ali izdelke za sprostitev, moški pa računalnike, mobilne naprave, elektroniko in izdelke za šport, hobi ali vrt. Med mladimi generacijami ni statistično pomembnih razlik, opažamo pa, da starejše generacije dajejo več prednosti spletnemu nakupu pred fizičnemu in jim je bolj pomembna hitrost nakupa. Mlajše generacije dajejo prednost spletnemu nakupu zaradi nižjih cen in širše izbire. Nanje imajo večji vpliv za spletne nakupe različna družbena omrežja, priporočila družine, prijateljev ali različni influencerji oziroma ambasadorji. Poleg tega lahko zaključimo, da je epidemija kovida-19 vplivala na povečanje obsega spletnega nakupovanja.
Keywords: spletno nakupovanje, mladi potrošniki, e-poslovanje, odnos potrošnikov, spletna trgovina
Published in DKUM: 06.06.2023; Views: 738; Downloads: 207
.pdf Full text (1,42 MB)

6.
Vloga vplivnežev pri modnih znamkah oblačil
Neja Dežman, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V času, ko je ljudem skoraj vse na dostopu roke in ko družbena omrežja uporablja večina ljudi, je zelo pomembno kakšen vtis pustijo podjetja z svojim oglaševanje pri potrošnikih. Vplivnostni marketing je strategija, ki že od nekdaj zelo priljubljena med podjetji, saj lahko tako, preko vplivnežev ljudem čimbolj približajo svojo znamko. Podjetja se povezujejo s tistimi vplivneži (pevci, igralci, Youtuberji, TikTokerji, modeli…), za katere menijo, da bodo najbolj pritegnili njihovo ciljno občinstvo. Ljudje bodo raje kupili izdelke določene blagovne znamke, ko bodo ti predstavljeni s strani vplivnežev katerim lažje zaupajo in so jim bližje kot sama podjetja. Ravno vplivneži pa so osebe, ki v današnjem času narekujejo modne trende in tako lahko podjetja z njimi dosežejo svoj naslednji hit. Pomembno je, da podjetja v množici vplivnežev izberejo tistega pravega, s katerim bodo lahko preko kreativnih oglasov, pritegnila pozornost čim več potencialnih odjemalcev. Podjetje se bo za večje kampanje in naprimer za televizijske oglase raje odločilo za zvezdnika večje prepoznavnosti, preko katerega bodo imeli enosmerno komunikacijo z svojimi potrošniki. Kadar pa sodelujejo z vplivneži, pa bodo ti svojim sledilcem podali mnenje, ga pokomentirali skupaj z njimi in tako pridemo do dvosmerne komunikacije, katera da potrošniku občutek pripadnosti in se tako lažje povežejo z blagovno znamko.
Keywords: vplivneži, modne znamke, vplivnostni marketing, potrošniki, oblačila
Published in DKUM: 28.11.2022; Views: 726; Downloads: 150
.pdf Full text (3,39 MB)

7.
Vizualni merchandising in vpliv na potrošnike v trgovini z oblačili
Anita Bašanović, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Vizualni merchandising spada pod okvirje pojma merchandising in je zadolžen za vizualno predstavitev izdelkov in trgovine, z namenom pospeševanja prodaje. Je izjemnega pomena za kupce in za ustvarjanje imena blagovne znamke. Raziskovali smo, kakšen vpliv ima vizualni merchandising na kupce v trgovini z oblačili, saj nas je zanimalo, kako in na kakšen način vpliva na ljudi in njihovo razmišljanje pri nakupovanju. Teoretični del je namenjen prikazu merchandisinga in vizualnega merchandisinga. Namenjen je predstavitvi zgodovino vizualnega merchandisinga in njegov pomen danes. Predstavljeni so zunanji in notranji dejavniki, ki vplivajo na vizualizacijo prostora. Raziskali smo tudi, kakšna so pričakovanja potrošnikov in njihovo vedenje. Raziskovalni del je namenjen podkrepitvi teoretičnega dela, na osnovi intervjuja in ankete. Intervjuvali smo osebo, ki je že nekaj let zaposlena v eni izmed večjih slovenskih trgovin kot vizualni merchandiser. Anketo smo izvedli med naključnimi potrošniki v trgovini z oblačili. Iz intervjuja in ankete smo sestavili celoto in odgovorili na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zadali v diskusiji zaključne naloge.
Keywords: merchandising, vizualni merchandising, potrošniki, marketing, prodaja
Published in DKUM: 11.11.2022; Views: 619; Downloads: 127
.pdf Full text (1,14 MB)

8.
Vpliv politike podjetja na odnos podjetja na potrošnike
Ana Marija Hustić, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga najprej obravnava vprašanji, kaj sploh podjetje je in kako podjetja v praksi nastajajo. Danes na trgu obstajajo različna podjetja, ki se razlikujejo po strukturi, pravnoorganizacijski obliki, blagu, ki ga proizvajajo, storitvah, ki jih opravljajo, in tudi po velikosti. Vsako podjetje ima svojevrsten poslovni proces ter različne razvojne, strukturne in druge potrebe, ki bodisi posredno bodisi neposredno vplivajo na poslovanje podjetja in na njegov odnos do potrošnikov. Zaradi tega je v diplomski nalogi vezano na poslovni odnos med podjetji in potrošniki obrazloženo, kaj je poslovni proces podjetja ter katere in kakšne so tipične potrebe podjetij. V nadaljevanju se diplomska naloga osredotoča na politiko podjetja in potrebno vizijo, smotre, poslanstvo in temeljne cilje podjetja ter vse to povezuje s potrošniki. Pojasnjeno je, kje najdemo potrošnike in kaj je za njih značilno, zakaj podjetja potrebujejo potrošnike za njihov uspeh, kaj podjetja ponujajo svojim potrošnikom, da zadovoljijo svoje podjetniške potrebe, ter kaj s tem potrošniki pridobijo (korist). Na ta način je s pomočjo izbrane literature po eni strani predstavljeno, kako politika in potrebe podjetja vplivajo na potrošnike, po drugi strani pa tudi zrcalna slika tega vprašanja, kako mora podjetje v praksi ravnati, da doseže ugodnejši konkurenčni položaj na trgu in da ugodi vse nenehno spreminjajoče se potrebe potrošnikov.
Keywords: podjetje, politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, udeleženci podjetja, potrošniki.
Published in DKUM: 04.11.2022; Views: 681; Downloads: 73
.pdf Full text (1,05 MB)

9.
Vpliv epidemije SARS-CoV-2 (Covid 19) na nakupovalne navade potrošnikov : magistrsko delo
Miha Kamplet, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava vpliv epidemije COVID-19 na nakupovalne navade potrošnikov v Sloveniji. Zaradi ukrepov, ki so bili prisotni za zajezitev epidemije, so se posledično spremenili obratovalni časi trgovin. V obdobju najhujših ukrepov zoper epidemijo so nekatere trgovine z nenujnimi izdelki bile primorane zapreti svoja vrata. Zaradi tega so morali potrošniki zadovoljiti potrebe po določenih izdelkih na drugačen način kot prej. Na drugi strani pa so trgovci ob upoštevanju ukrepov morali najti pot, kako ljudem izdelke prodati na drugačen način. Velika večina trgovcev je svojo prodajo preusmerila na splet. S tem se je začela doba spletnega nakupovanja. V magistrski nalogi smo s pomočjo anketnega vprašalnika želeli ugotoviti, ali so se po koncu epidemije nakupovalne navade potrošnikov spremenile ali so ponovno postale enake kot prej. Rezultati anketnega vprašalnika so nam potrdili dejstvo, da so ljudje zaradi epidemije začeli določene izdelke nakupovati preko spleta in ne več v fizični trgovini. S pridobljenimi podatki smo ugotovili, da je epidemija COVID-19 vplivala na nakupovalne navade potrošnikov.
Keywords: SARS-CoV-2, epidemija, COVID-19, nakupovalne navade, potrošniki
Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 706; Downloads: 133
.pdf Full text (3,40 MB)

10.
Potrošniško vedenje temnopoltih američanov med pandemijo covida-19
Tjaša Zidanšek, undergraduate thesis

Abstract: Potrošniško vedenje zajema vse odločitve, ki jih posamezniki sprejmejo, da kupijo ali ne kupijo izdelka ali storitve. Na vedenje potrošnikov vpliva mnogo dejavnikov. Sem uvrščamo situacijske, osebne, psihološke in socialne dejavnike. Eden izmed dejavnikov, ki je v veliki meri vplival na vedenje potrošnikov, je pandemija covida-19. Slednja je na svet vplivala v mnogo pogledih. Ljudi je prisilila, da so spremenili svoja življenja. Samoizolacija in previdnostni ukrepi so povzročili bistvene premike pri vedenju potrošnikov. Strah pred okužbo s koronavirusno boleznijo je povzročil panično in impulzivno nakupovanje dobrin in povečanje spletne prodaje. V diplomskem delu smo se osredotočili na temnopolte Američane in vpliv pandemije covida-19 na njihovo potrošniško vedenje. Zaradi hitro rastoče populacije, nizke povprečne starosti ter večanja kupne moči in stopnje izobraženosti temnopolti Američani predstavljajo pomembno skupino potrošnikov, tako v analognem kot digitalnem svetu. Pandemija covida-19 je temnopolte ameriške potrošnike prizadela na veliko načinov. Vplivala je na močan porast brezposelnosti in zniževanje plač, kar je spremenilo potrošniško vedenje temnopoltih Američanov. Prav tako je privedla do zaprtja številnih podjetij v njihovi lasti. Temnopolti ameriški potrošniki so v času pandemije covida-19 nakupovali premišljeno in stroškovno zavestno. Izogibali so se nakupovanju v fizičnih trgovinah in oklevali z nakupi večjih vrednosti. Osredotočili so se na nakupovanje nižjecenovnih izdelkov in izdelkov s popusti. Pandemija je privedla do povečane uporabe digitalnih naprav, kot so mobilni telefoni, televizija, igralne konzole, radio in predvajalniki glasbe. Temnopolti ameriški potrošniki so digitalne naprave uporabljali za iskanje informacij, spletno nakupovanje, poslušanje glasbe, uporabo družbenih omrežij in učenje. Skoraj polovica temnopoltih ameriških potrošnikov je v času pandemije covida-19 nakupovala na spletu. Na ta način so nakupovali predvsem oblačila in obutev, izdelke za zdravje in lepoto ter živila in zdravila. V času pandemije so veliko časa preživeli na družbenih omrežjih, kar jim je omogočalo povezovanje s prijatelji, deljenje vsebine in iskanje novih informacij.
Keywords: potrošnik, potrošniško vedenje, temnopolti Američani, temnopolti ameriški potrošniki, pandemija covida-19.
Published in DKUM: 28.09.2022; Views: 713; Downloads: 56
.pdf Full text (1,50 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica