| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 300
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Razvoj dogodkovno vodene arhitekture : diplomsko delo
Robert Cveček, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava predstavitev razvoja programske opreme, ki temelji na principu dogodkov. Predstavljene so možne tehnologije, z njihovimi prednostmi in slabostmi, ter posamezni moduli arhitekture. Na koncu sledi implementacija arhitekture v poslovnem okolju ter naše ugotovitve, kako je implementacija te tehnologije pripomogla podjetju.
Keywords: dogodek, dogodkovno vodena arhitektura, posrednik dogodkov, proizvajalec dogodkov, potrošnik dogodkov
Published in DKUM: 17.03.2022; Views: 612; Downloads: 103
.pdf Full text (1,86 MB)

2.
Uporaba nevroznanosti na področju marketinga
Polona Kulčar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo pisali o uporabi nevroznanosti v marketingu. Naredili smo primerjavo tradicionalnih marketinških in nevroznanstvenih raziskav, katerih izsledki nas zanimajo predvsem zaradi tega, ker večino vedenja potrošnikov vodijo podzavestni procesi, ki jih tradicionalne marketinške raziskave ne merijo. Pojasnili smo model marketinškega procesa in z orodji nevroznanstvenih raziskav razložili dodano vrednost uporabe nevroznanosti za marketinški proces. Na kratko smo opisali tehnologijo, ki se najpogosteje uporablja v nevroznanstvenih raziskavah v marketingu. Dotaknili smo se tudi vprašanja in problematike etičnosti pri uporabi nevroznanosti v marketingu. Na kratko smo predstavili osnovno zgradbo, funkcije in delovanje možganov, kar je ključno za razumevanje nevroznanstvenih raziskav, in opisali pomen razumevanja možganov za izvajalce marketinga. Predstavili smo pomen zrcalnih nevronov in somatskih markerjev, ki imajo velik vpliv na potrošnikovo vedenje. Razpravljali smo o pomenu čustev, ki naj bi bil eden od odločilnih dejavnikov, ki vplivajo na vedenje potrošnikov pri nakupu nekega izdelka. Za motive, potrošnjo in nakupne želje pa bi naj bil odgovoren predvsem limbični sistem, ki se uporablja tudi kot zbirni izraz za vsa področja, ki so pomembna za obdelavo čustev. Pisali smo tudi o znamčenju s pomočjo čutov, pri katerem je temelj vzpostaviti povezavo med potrošniki in blagovno znamko v nakupnem procesu na čustveni ravni z interakcijo petih človeških čutov. Razpravljali smo tudi o moči umeščanja izdelkov v filme in oddaje, ki se je izkazalo za najbolj uspešno, ko lahko izdelek dobro integriramo v oddajo ali film in ga uspešno vključimo v zgodbo. Na koncu smo opravili pregled nevroznanstvenih raziskav na področju izdelka, oglaševanja, cene, distribucije. Ugotovili smo, da na področju cen, distribucije in vrednosti za stranke ni bilo opravljenih toliko raziskav kot na področju izdelka in oglaševanja. V prihodnosti vidimo na teh področjih še veliko novih možnosti za raziskovanje pri uporabi nevroznanosti v marketingu, saj nam nevroznanstvena spoznanja tudi zaradi hitrega razvoja novih tehnologij obetajo nesluten napredek na področju marketinga.
Keywords: nevroznanost, marketing, tehnologija, možgani, potrošnik, izdelek
Published in DKUM: 10.11.2021; Views: 495; Downloads: 63
.pdf Full text (693,15 KB)

3.
Analiza nakupnih navad potrošnikov izdelkov za dojenčke
Janja Črnko, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Delo diplomskega projekta preučuje nakupne navade potrošnikov izdelkov za dojenčke. Zaradi širokega trga izdelkov za dojenčke se marsikateri starši težko odločijo za »pravilen« izdelek. Tudi nakup v specializiranih trgovinah za otroke ni več samoumeven, saj se je pojavilo mnogo nizkocenovnih in diskontnih trgovin, ki nudijo izdelke za dojenčke po dostopnejših cenah. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature predstavili nakupno vedenje, model zadovoljstva potrošnikov, zvestobo potrošnikov, dejavnike, ki vplivajo na proces nakupnega odločanja, ter proces nakupnega odločanja. V empiričnem delu diplomskega projekta so prikazani rezultati raziskave nakupnih navad potrošnikov izdelkov za dojenčke. Ugotovili smo, da so potrošnikom najbolj pomembni dejavniki kakovost izdelkov ter predhodne izkušnje. Cena in blagovna znamka nista tako pomembna dejavnika, saj so starši pripravljeni narediti/kupiti vse, da bi uspešno zadovoljili potrebe svojih otrok. Zvestoba blagovnim znamkam izdelkov za dojenčke ni tako prisotna pri potrošnikih, kot smo pričakovali. Potrošniki še zmeraj v večini nakupujejo izdelke za dojenčke v specializiranih trgovinah zaradi dostopnosti vseh izdelkov na enem mestu, se pa zvišuje delež potrošnikov, ki kupujejo v trgovinah s splošno ponudbo ali pa rabljene izdelke predvsem zaradi nižjih cen.
Keywords: potrošnik, nakupne navade, proces nakupnega odločanja, dejavniki, izdelki za dojenčke
Published in DKUM: 29.10.2021; Views: 388; Downloads: 57
.pdf Full text (1,11 MB)

4.
Primerjalna analiza spletnega trženjskega komuniciranja trajnostne potrošnje živil
Sergeja Juhart, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V sklopu trajnostnega razvoja vse večjo pomembnost pridobiva trajnostna potrošnja živil. Zavedanje potrošnikov o pomenu trajnostnih in lokalnih prehrambnih izdelkov se zvišuje, s čimer se veča tudi število tako imenovanih trajnostnih potrošnikov. Trgovine z živili posledično vpeljujejo novosti na področje njihove ponudbe tipov živil in komunikacije ponudbe živil. Pri tem se prilagajajo novim potrebam potrošnikov in ponujajo vedno več ekoloških in lokalnih živil. Z izvajanjem trajnostnih projektov in trženjskih komunikacijskih kampanj, se trgovine z živili usmerjajo v trajnostno poslovanje. Sodobni potrošniki bodo informacije velikokrat pridobivali na spletnih straneh podjetij. Pomembno je, da podjetja oblikujejo ustrezno spletno trženjsko komuniciranje. V teoretičnem delu diplomskega dela smo proučili ključne vidike trajnostnega razvoja, pomen in razloge implementacije zelenega trženja ter značilnosti zelenega trženjskega spleta. Obravnavali smo trženjski komunikacijski splet, kjer smo se osredotočili na spletno trženje kot del digitalnega trženja. Proučili smo trajnostno potrošnjo ter značilnosti in vrste trajnostnega potrošnika. Zanimali so nas vloga in aktivnosti trgovin z živili za ozaveščanje potrošnikov o pomenu trajnostne potrošnje ter načini trajnostnega označevanja. V empiričnem delu smo analizirali spletne strani trgovin z živili Tuš, Hofer in Spar z vidika načina in obsega trženjskega komuniciranja trajnostne potrošnje. Osredotočili smo se na izdelke v njihovi ponudbi, vključujoč njihovo embalažo ter trajnostne blagovne znamke in oznake, na trajnostne projekte, ki so povezani z živili, na dodatno obveščanje potrošnikov o pomembnih tematikah, na umeščenost in obseg oglaševanja trajnostne ponudbe na spletnih straneh trgovin z živili ter na celovitost komuniciranja, ki ga odraža tudi poročilo o trajnosti. Ugotovili smo, da je ponudba trajnostnih živil močno prisotna v vseh obravnavanih trgovinah z živili. Zaznali smo tudi nekatere razlike pri obsegu ponudbe trajnostnih živil in načinih označevanja ter informiranja o tovrstnih živilih. Raziskovanje smo dopolnili z analizo spletnih strani matičnih podjetij trgovin z živili in spletnih strani izbranih trgovin z živili na Hrvaškem.
Keywords: trajnostna potrošnja živil, trajnostni potrošnik, spletno trženjsko komuniciranje, zeleno trženje, trgovine z živili.
Published in DKUM: 15.10.2021; Views: 352; Downloads: 95
.pdf Full text (1,99 MB)

5.
Generične znamke - iskanje ravnotežja med pravnim varstvom znamke in prosto rabo generičnega znaka : magistrsko delo
Tjaša Unverdorben, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo Generične znamke – iskanje ravnotežja med pravnim varstvom znamke in prosto rabo generičnega znaka obravnava pravne institute na področju ureditve generičnih znamk, s poudarkom na posebnostih znamk EU v primerjavi z nacionalnimi znamkami, ki so registrirane v posamezni državi članici EU. Hkrati izpostavlja določene pravne probleme, ki odpirajo možnost različnih razlag posameznih določb. Stališča glede upravičenosti in sorazmernosti instituta izbrisa znamke iz registra so v glavnini poenotena in se močno nagibajo v prid instituta. Javni interes, da nekateri znaki preidejo v javno domeno, namreč pretehta slabosti, ki jih ima izguba izključnih pravic iz znamke za imetnika, ki ni pravočasno ukrepal v smeri preprečevanja nastanka generičnosti. Še vedno pa določena odprta vprašanja slabijo pravno varnost na zadevnem področju. Zaradi diametralno nasprotnih stališč je predvsem določanje geografskega obsega, ki zadošča za izbris znamke EU, še vedno sporno. Nekateri menijo, da je mogoče znamko EU izbrisati le, če generična postane v celotni EU ali v pretežnem delu, spet drugi da zadošča generičnost zgolj v eni državi članici. Tudi razlage pravil in relevantnih okoliščin glede vključevanja posrednikov in trgovcev v relevantni krog oseb niso povsem enoznačne. Odločba Sodišča EU, ki bi dokončno razjasnila ustrezno razlago, bi tako pomembno prispevala k razvoju sodne prakse in skladni razlagi določb. Z visoko zastavljenim pragom za dosego z dolgotrajno uporabo pridobljenega razlikovalnega učinka za besedne znamke, se odpirajo tudi vprašanja upravičenosti različne pravne presoje generičnosti glede na vrsto znamke. Uveljavljena sodna praksa Sodišča EU trenutno še vedno ne izključuje možnosti izkazovanja pridobljenega razlikovalnega učinka za posamezne vrste znamk, vendar se nekateri zavzemajo za spremembo pristopa, po katerem za nekonvencionalne znamke sploh ne bi bilo možno izkazati z uporabo pridobljenega razlikovalnega učinka. Ker pa so prijavitelji le redko uspešni tudi pri dokazovanju pridobljenega razlikovalnega učinka nekonvencionalnih znamk, pozivi k zavzemanju bolj normativnega pristopa, do danes niso bili dovolj prepričljivi.
Keywords: registracija znamke, generična znamka, absolutni razlogi za zavrnitev registracije, ničnost znamke, izbris znamke, neaktivnost imetnika znamke, končni uporabnik, pridobljen razlikovalni učinek, povprečen potrošnik
Published in DKUM: 28.09.2021; Views: 448; Downloads: 66
.pdf Full text (1,26 MB)

6.
Primerjalna analiza e-poslovnih modelov spletnih trgovin z modnimi oblačili
Larisa Gonza, 2020, master's thesis

Abstract: Namen naloge je raziskati in analizirati sodelujoči spletni trgovini v skladu z elementi analize spletnega mesta ter izvesti raziskavo, katere izmed trenutno obstoječih vrst in tipov e-poslovnih modelov na današnjem trgu uporabljata podjetji, ki stojita za tema spletnima trgovinama. V raziskavo smo vključili dve naključno subjektivno izbrani spletni trgovini z modnimi oblačili, ki sta v svetovnem spletu prisotni različno dolgo časovno obdobje. Ugotovili smo, da vsaka spletna trgovina ni všečna in privlačna ter poizkušali najti vzroke za to. Raziskava je vključevala izvedbo analize posamezne spletne trgovine na podlagi predhodno določenih elementov za analizo s pomočjo virov in literature ter pripravo anketnega vprašalnika, s katerim smo želeli ugotoviti, ali pri poslovanju uporabljajo še kakšne druge e-poslovne modele zraven modela spletne trgovine. Rezultati so pokazali pomanjkljivosti preučevanih spletnih trgovin in pomanjkanje uporabe še drugih modelov e-poslovanja. Glede na vse pridobljene podatke in rezultate smo nazadnje navedli še nekaj priporočil za posamezno spletno trgovino.
Keywords: e-poslovni model, e-poslovanje, spletna trgovina, poslovni model, podjetje, potrošnik
Published in DKUM: 18.08.2020; Views: 514; Downloads: 44
.pdf Full text (4,78 MB)

7.
Razvoj trenda zelenega potrošnika
Asja Frangež, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Ker resnosti okoljskih problemov postajajo del vsakdanjika, ter se jih čedalje bolj vsak posameznik zaveda, posledično prihaja v ospredje tudi okolju prijazen način življenja. Veliko vlogo pri okolju prijaznejšemu načinu življenja pa ima potrošnja oziroma nakupne odločitve posameznikov. Ker okolju prijazno nakupno vedenje predstavlja osnovo okolju prijaznega življenjskega sloga, smo se odločili za raziskavo potrošnikovega zavedanja se o resnosti okoljskih problemov, usmerjenosti potrošnika v nakup zelenega izdelka ter pripravljenosti plačati več za eko-označen izdelek. Pristop k zastavljenemu delu pa se nanaša na že raziskovan problem, ki ga je raziskal M. Vrbič, leta 2006, v svoji diplomski nalogi, tako smo v večjem delu raziskave delali primerjavo rezultatov med letoma 2006 in 2019. Z kvantitativno metodo, povzeto anketo Vrbiča (2006), smo za raziskavo dobili strukturo anketirancev, s katero smo se izredno približali strukturi anketirancev iz leta 2006, kar nam je omogočilo dobro primerjavo. Ugotovili smo, da se trend zelenega potrošnika veča. Ljudje dobijo v večji meri, kot do leta 2006, ogromno različnih informacij o aktualnih okoljskih problemih skozi medije in socialna omrežja, posledično so bolje informirani o tem, kako pomembno je okolju prijazno vedenje in sledenje trendu zelenega potrošnika. Vse bolj se odločajo za nakupe zelenih izdelkov oziroma izdelkov z eko oznako, ki jim je v nakupnih situacijah pomembna. Vse to nakazuje na povezanost večanja trenda zelenega potrošnika s širjenjem in večanjem zelenega marketinga oziroma svetovnega trga zelenih izdelkov.
Keywords: zeleni potrošnik, zeleni izdelki, eko-oznaka, potrošnja, okolju prijazno vedenje
Published in DKUM: 07.01.2020; Views: 557; Downloads: 82
.pdf Full text (1,87 MB)

8.
Kontejnerski transport posebnih vrst blaga
Matic Bešter, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Kontejnerski transport je bistvena aktivnost logističnega sistema, ki omogoča čezmorskim potrošnikom pridobiti pravo blago, na pravem mestu, po konkurenčni ceni, v ustreznem stanju, ob pravem času in v pravi količini. Namen diplomske naloge je predstaviti proces organizacije transporta posebnih vrst blaga, in sicer temperaturno kontroliranega blaga ter blaga izven dimenzij in teže, s specialnimi kontejnerji z vidika logističnega strokovnjaka ‒ špediterja. Opišemo delo špediterja ter njegovo znanje in sposobnosti. Predstavimo tudi razloge za dražji transport posebnih vrst blaga s specialnimi kontejnerji, probleme z dokumentacijo ter morebitne izboljšave in nadaljnji razvoj logistične organizacije tovrstnega dela. V raziskovalnem delu naloge smo z metodo nestrukturiranega intervjuja poskušali pridobiti splošni pregled o logistični organiziranosti špediterja. Za intervjuvanca smo izbrali direktorico operative ladijskega izvoznega oddelka v mednarodnem podjetju. Ugotavljamo, da je ključno za vsa logistična podjetja pri organizaciji transporta posebnih vrst blaga zmanjševanje stroškov ter izboljšanje procesov in postopkov, dobri odnosi z vsemi vpletenimi in povečanje učinkovitosti poslovanja. To dosežemo z učinkovito izmenjavo informacij – z uporabo ustreznega logističnega informacijskega sistema. Mednarodno poslovanje je v razcvetu, naročil proizvajalcev za transport blaga je vedno več, obenem se proizvajalci tudi zavedajo, da je dobra logistična organiziranost ključnega pomena za poslovni uspeh in konkurenčno prednost.
Keywords: transport, posebne vrste blaga, specialni kontejnerji, logistično podjetje, špediter, proizvajalec, potrošnik
Published in DKUM: 08.05.2019; Views: 840; Downloads: 97
.pdf Full text (1,28 MB)

9.
Petrol klub: Analiziranje in oblikovanje lojalnostnega programa (nalepke)
Matic Voh, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času je boj za potrošnika med konkurenčnimi podjetji vedno ostrejši. Vsako podjetje se zaveda ključnega pomena zadovoljstva in zvestobe med potrošnikom in podjetjem. Ugotovili so, da za vzdrževanje visokega nivoja zadovoljstva in zvestobe potrebujejo orodje, ki se imenuje program zvestobe. Zaradi vse večje konkurence na trgu morajo podjetja za dolgoročni poslovni uspeh analizirati in posodabljati svoj program zvestobe. Z vsako posodobitvijo programa zvestobe se želijo podjetja približati potrošniku. Tisti, ki bo uspel na preprost način z zanimivimi ponudbami zadovoljiti potrošnika, bo zmagovalec boja. Zaradi digitalizacije, ki je danes prisotna na vsakem našem koraku in potrošniku ponuja ogromno informacij, je takšen način pristopa do potrošnika posebej težaven. Že vsaka malenkost, ki izstopa iz povprečja, pomeni dodana vrednost programu zvestobe. Zato smo v diplomskem delu na primeru Petrol kluba analizirali in predstavili nov predlog za lojalnostni program zbiranja nalepk za prihodnost. Diplomski projekt je oblikovan tako, da ga sestavljata dva dela. V prvem oziroma teoretičnem delu so predstavljena štiri poglavja, namenjena spoznavanju bistvenih sestavnih delov programa zvestobe. Prične se z uvodom, kjer se najprej predstavi področje, nameni projekta, hipoteze in raziskava. V nadaljevanju spoznamo definicije potrošnika in dejavnike, ki vplivajo na potrošnikovo nakupno vedenje. Pregledamo bistvene elemente zadovoljstva in zvestobe. Zaključimo pa pri osnovnih delitvah programa zvestobe. Drugi del, poimenovan empirični, vsebuje predstavitev podjetja Petrol d.d., analizo Petrol klub programa zvestobe in predlog o nadgradnji trenutnega lojalnostnega programa zbiranja nalepk. Predstavili smo svoj predlog virtualnega lojalnostnega programa zbiranja nalepk ter izvedli ustrezno raziskavo. Pri raziskavi smo si pomagali z virtualnim anketnim vprašalnikom. Takšna vrsta ankete je omogočila anketirancem lažji in hitrejši dostop. Vsi anketiranci so anketo reševali prostovoljno in anonimno. Iz ankete smo pridobili potrebne podatke za obrazložitev zastavljenih hipotez in odziv anketirancev na predlog zbiranja virtualnih nalepk. Pridobljeni podatki so nam omogočili primerjavo trenutnega lojalnostnega programa zbiranja nalepk s predlaganim virtualnim lojalnostnim programom zbiranja nalepk. Analiza rezultatov nam je pokazala, da je možen preskok iz klasične oblike nalepk na virtualno obliko brez večjih posledic za podjetje Petrol.
Keywords: potrošnik, zadovoljstvo, zvestoba, program zvestobe, Petrol klub
Published in DKUM: 04.03.2019; Views: 845; Downloads: 103
.pdf Full text (3,61 MB)

10.
Vzdušje v prodajalnah prestižnih blagovnih znamk
Pia Lara Kovačič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Prodajalne že od nekdaj pomenijo vez med kupcem in blagom. Čeprav je v zadnjih letih velik razmah doživela spletna prodaja, večina ljudi, še vedno rada obišče prodajalne, saj lahko le tako začutijo izdelek in posledično tudi blagovno znamko. Prodajalne so zlasti pomembne za prestižne blagovne znamke, saj pri teh ne gre le za prodajo izdelka in poudarjanje njegovih lastnosti, temveč predvsem za doživetje in edinstveno nakupovalno izkušnjo. Pri tem pa ima najpomembnejšo vlogo vzdušje v prodajalni, ki lahko potrošnika spodbudi k nakupu, hkrati pa mu nudi izjemno doživetje, ki vodi k njegovemu zadovoljstvu in ponovnemu obisku. Vzdušje v prodajalni se mora ujemati s podobo in ugledom blagovne znamke ter ji mora biti v podporo, za dosego želenih učinkov. Vsi elementi vzdušja, to so razporeditev opreme in izdelkov, barve, osvetlitev, glasba, vonj in prodajno osebje, morajo biti usklajeni in se dopolnjevati, saj jih kupci ne zaznavajo posamično, temveč kot celoto. V diplomskem projektu smo najprej predstavili trgovske organizacije, nato pa blagovne znamke, kjer je poudarek na prestižnih blagovnih znamkah in njihovemu pomenu tako za podjetje kot za potrošnika. V nadaljevanju smo se osredotočili na vzdušje v prodajalnah, zlasti prestižnih blagovnih znamk. Opredelili smo elemente, ki oblikujejo vzdušje ter preučili, kako ti vplivajo na kupce oziroma, na kakšen način jih ti dojemajo. Na koncu smo predstavili nekaj prodajaln prestižne blagovne znamke Escada in tako na praktičnem primeru prikazali vzdušje v prodajalni višjega ranga.
Keywords: prestižne blagovne znamke, vzdušje, prodajalna, vizualni merchandising, potrošnik, nakupovalna izkušnja
Published in DKUM: 26.11.2018; Views: 550; Downloads: 63
.pdf Full text (1,89 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica