1. Osebna asistenca in kakovost življenja oseb s cerebralno paralizo : magistrsko deloNino Fuks, 2024, master's thesis Abstract: Cerebralna paraliza je nevrološka motnja, ki prizadene motorične funkcije posameznika in lahko vpliva tudi na druge vidike življenja, kot so komunikacija, kakovost življenja, kognitivne sposobnosti in socialna interakcija. Osebna asistenca jim pomaga, da živijo neodvisno in polno življenje. Namen zaključnega dela je ugotoviti, kakšna je ocena kakovosti življenja oseb s cerebralno paralizo in povezavo med oceno kakovosti življenja in pomočjo osebne asistence. Pregledali smo domačo in tujo strokovno literaturo o kakovosti življenja oseb s cerebralno paralizo ter njihovem zadovoljstvu s storitvami osebne asistence. V empiričnem delu smo uporabili kvantitativno metodologijo. Zbiranje podatkov je potekalo s pomočjo spletnega vprašalnika, ki smo ga posredovali med aprilom in avgustom 2023. Sodelovalo je 204 oseb s cerebralno paralizo. Kakovost osebne asistence so v povprečju ocenili z visoko oceno 4,42. Večina udeležencev poroča o predsodkih v svojem okolju in izpostavlja željo po bolj prilagodljivih asistentih, boljšem usposabljanju ter večjem spoštovanju njihovega poklica. Ne obstaja statistično pomembna razlika v oceni kakovosti življenja med gibalno oviranimi in neoviranimi osebami s cerebralno paralizo, prav tako tudi starost ni povezana z oceno kakovosti življenja. Rezultati kažejo na pomen nadaljnjega razvoja in izboljšav osebne asistence ter podpirajo potrebo po večji ozaveščenosti in prilagodljivosti v obravnavi oseb s cerebralno paralizo. Keywords: cerebralna paraliza, kvaliteta življenja, posebne potrebe, program asistenstva, osebna asistenca Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 32; Downloads: 29
Full text (1,94 MB) |
2. Ocena mobilnih izvajalcev dodatne strokovne pomoči glede izvajanja prilagoditev za otroke s posebnimi potrebami v redni osnovni šoli : magistrsko deloMartin Pobežin, 2024, master's thesis Abstract: Namen našega magistrskega dela je bil preučiti, kako mobilni izvajalci dodatne strokovne pomoči ocenjujejo upoštevanje in izvajanje prilagoditev s strani strokovnih delavcev na rednih osnovnih šolah. V teoretičnem delu smo razvili temeljit pregled možnih prilagoditev za različne skupine otrok s posebnimi potrebami, predstavili možne ovire pri izpolnjevanju potrebnih prilagoditev ter razložili vlogo posameznih šolskih strokovnih delavcev, staršev in otrok. V sklopu empiričnega dela smo opravili kvalitativno raziskavo na podlagi intervjujev z devetimi mobilnimi izvajalci dodatne strokovne pomoči, ki delujejo na dvanajstih različnih šolah. Ugotovljeno je bilo, da so prostorske prilagoditve in prilagoditve preverjanja in ocenjevanja znanja v večinski meri upoštevane. Za sledenje kurikularnim in didaktičnim prilagoditvam učiteljem pogosto primanjkuje znanja, ovira jih tudi preobremenjenost. Največje skrbi vzbuja visoka osredotočenost na učni uspeh in nizka pozornost socialnim prilagoditvam na drugi strani. Namreč, učitelji so manj pozorni na počutje otrok s posebnimi potrebami, prav tako v nizki meri spodbujajo medvrstniške odnose. Zaznali smo redno sodelovanje ožjih članov strokovne skupine in tudi vključenost staršev, ki pa se na žalost pogosto postavijo v pasivno vlogo. Vprašani izražajo višje upoštevanje prilagoditev pri razrednih učiteljih kot pa pri predmetnih. Identificirane so predvsem potrebe po manjših oddelkih, več kadra in dodatnem izobraževanju zaposlenih. Keywords: posebne potrebe, prilagoditve, učitelji, dodatna strokovna pomoč, individualizirani program Published in DKUM: 28.05.2024; Views: 226; Downloads: 85
Full text (1,47 MB) |
3. Prevajalce poučujemo jezik drugače, mar ne?Melita Koletnik, Andrej Kirbiš, Simon Zupan, 2023, original scientific article Abstract: Kompetenčni okvir EMT (2022) jezikovno zmožnost (v navezi s kulturno) opisuje kot temelj vseh drugih zmožnosti poklicnih prevajalcev. Njen razvoj je zato v ospredju bolonjskih dodiplomski prevajalskih programov, medtem ko za magistrske prevajalske programe Kompetenčni okvir EMT določa, da študenti za vpis potrebujejo visoko raven jezikovne zmožnosti v najmanj dveh delovnih jezikih oziroma raven učinkovitosti C1 ali več po Skupnem evropskem jezikovnem okviru (SEJO). Poučevanje maternega in tujega jezika prihodnjih prevajalcev (in tolmačev) bi moralo biti zato prilagojeno njihovim specializiranim potrebam, s čimer se v številnih pogledih uvršča v okvir jezikov stroke (Cerezo Herrero 2018, Koletnik 2019).
Na Oddelku za prevodoslovje Univerze v Mariboru zato že od leta 2012 ob začetku študija preverjamo jezikovno zmožnost študentov angleškega programa, od leta 2013 pa tudi obseg besedišča, in rezultate upoštevamo pri načrtovanju jezikovnega pouka. Medtem ko so bile v preteklosti že objavljene delne analize uspešnosti tako prilagojenega poučevanja (prim. Koletnik 2020 v povezavi z razvijanjem prevajalske zmožnosti, Koletnik in Tement 2020 za razvijanje besedišča), celostna analiza doslej še ni bila izvedena. Prav tako je deziderat primerjava oziroma korelacija izhodiščne zmožnosti s splošnim uspehom študentov pri jezikovnih predmetih na prevajalskem študiju, ki jo prinaša pričujoči članek. Dosedanje analize so sicer pokazale, da se za dodiplomski prevajalski študij angleškega jezika na Univerzi v Mariboru odločajo študenti z visoko razvito jezikovno zmožnostjo, kar predstavlja dodaten izziv pri snovanju učnih aktivnosti in materialov, obenem pa je dobra popotnica za magistrski študij prevajanja in tolmačenja. Keywords: jezikovna zmožnost, poučevanje tujega jezika za potrebe prevajalcev in tolmačev, TILLT, jezik stroke, SEJO Published in DKUM: 14.03.2024; Views: 303; Downloads: 24
Full text (412,83 KB) This document has many files! More... |
4. Izkušnje strokovnih delavcev s pojavom nasilja na izbrani osnovni šoli : magistrsko deloŠpela Tavčer, 2023, master's thesis Abstract: Nasilje je v šolskem prostoru in zunaj njega zelo pogost pojav. Raziskave kažejo, da so otroci s posebnimi potrebami pogosteje izpostavljeni medvrstniškemu nasilju, pri katerem prevzemajo vlogo žrtve, lahko pa se znajdejo tudi v vlogi nasilneža.
V raziskavi nas je zanimalo, v kolikšni meri se na izbrani osnovni šoli pojavljajo različne oblike (medvrstniškega) nasilja. Osredotočili smo se na obravnavo in odzive na splošno medvrstniško nasilje, medvrstniško nasilje nad otroki s posebnimi potrebami ter medvrstniško nasilje otrok s posebnimi potrebami nad vrstniki in nasilje otrok s posebnimi potrebami nad strokovnimi delavci. Ugotavljali smo tudi, katere preventivne ukrepe za preprečevanje nasilja uporabljajo na izbrani osnovni šoli.
V raziskavo smo vključili 7 naključno izbranih strokovnih delavcev različnih profilov na izbrani osnovni šoli osrednjeslovenske regije. Podatke smo zbirali s pomočjo poglobljenega polstrukturiranega intervjuja. Izkazalo se je, da strokovni delavci na izbrani osnovni šoli zaznavajo vse prej omenjene oblike nasilja. Zaznavajo predvsem psihično nasilje, fizično nasilje se pojavlja redkeje. Ugotovili smo, da strokovni delavci ob zaznavi nasilja sledijo Protokolu ob zaznavi in obravnavi medvrstniškega nasilja v vzgoji in izobraževanju, pripravljenega s strani Zavoda Republike Slovenije za šolstvo. Rezultati raziskave kažejo tudi, da na izbrani osnovni šoli redno sodelujejo tudi z zunanjimi institucijami in veliko časa namenijo preventivnim ukrepom na področju medvrstniškega nasilja in tudi na področju nasilja na splošno. Keywords: nasilje, medvrstniško nasilje, posebne potrebe, inkluzija Published in DKUM: 06.02.2024; Views: 378; Downloads: 76
Full text (1,19 MB) |
5. Odpoved pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga v slovenskem in srbskem pravu : magistrsko deloJelena Despinić, 2023, master's thesis Abstract: Za razliko od delavca, delodajalec ne more povsem prosto, iz katerega koli razloga, odpovedati pogodbe o zaposlitvi. To lahko stori le iz zakonsko določenih razlogov. Zakonodajalec je tisti, ki opredeljuje razloge, zaradi katerih lahko delodajalec delavcu odpove pogodbo o zaposlitvi. Na ta način varuje delavca, kot šibkejšo stranko v delovnem razmerju, pred neutemeljeno odpovedjo pogodbe o zaposlitvi.
Odpoved pogodbe o zaposlitvi je utemeljena, kadar izhaja iz zakonskega razloga in predstavlja skrajni ukrep delodajalca.Razlogi za odpoved pogodbe o zaposlitvi so lahko na strani delavca, kadar so posledica pomanjkanja sposobnosti ter znanj za opravljanje dela, ali njegovega odnosa do delovnih obveznosti.Razlogi za odpoved se lahko nahajajo tudi na strani delodajalca in predstavljajo odraz njegovih operativnih poslovnih potreb.
Predstavljene splošne značilnosti odpovedi pogodbe o zaposlitvi so skupne slovenski ter srbski zakonski ureditvi tega instituta. Tako slovenska, kot tudi srbska zakonska ureditev instituta odpovedi pogodbe o zaposlitvi s strani delodajalca, izhajata iz istih mednarodnih pravnih virov, predvsem Konvencije MOD št.158 s spremljajočim Priporočilom št.166.
Položaj delavcev in delodajalcev v Sloveniji in Srbiji pri odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga je različen, na kar kaže primerjava materialnih predpisov (delovne zakonodaje), oz. primerjava vsebinskih ter formalnih zahtev za odpoved pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga, ki jih določata zakonodajalca ter dodatno oblikuje sodna praksa v Sloveniji in Srbiji.
Slovenski Zakon o delovnih razmerjih ter srbski Zakon o radu, kot temeljna zakona za urejanje delovnih razmerij, pri urejanju instituta odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga, predvsem različno opredeljujeta potrebe delodajalca oz.poslovne razloge, zaradi katerih lahko pride do prenehanja potreb po določenem delu ter posledično do prenehanja delovnega razmerja. Posledice različne slovenske ter srbske ureditve se, med drugim, vidijo tudi v (ne)dovoljenosti enostranskih posegov delodajalcev v delovno razmerje na način, da zavrnitev ponudbe za spremembo pogodbe o zaposlitvi s strani delavca, lahko predstavlja utemeljen razlog za odpoved pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga.
S formalnimi zahtevami za odpoved, predvidi zakonodajalec potek postopka pred odpovedjo pogodbe o zaposlitvi in nalaga delodajalcu dolžnosti, ki jih mora opraviti, ter način njihovega izvrševanja. Vsaka formalna zahteva varuje posamezne interese delavca, kateremu delovno razmerje preneha proti njegovi volji. Vpliv postopkovnih pravil odpovedi na zakonitost odpovedi pogodbe o zaposlitvi je kazalec pomena, ki ga zakonodajalca v Sloveniji in Srbiji pripišeta določenim formalnim zahtevam. Neupoštevanje le-teh lahko povzroči nezakonitost odpovedi pogodbe o zaposlitvi, ki se ugotavlja v morebitnem sodnem sporu. Pravne posledice takšnih kršitev so v slovenski in srbski zakonodaji različne.Po vročitvi odpovedi, lahko delavec v določenem, prekluzivnem roku, zahteva sodni preizkus zakonitosti odpovedi pogodbe o zaposlitvi.
Sodišča imajo določene meje pri presoji zakonitosti odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga. Delodajalci sicer prosto organizirajo delovni proces in odločajo o spremembi le-tega, kar sodi v ustavno varovano pravico delodajalcev do svobodne gospodarske pobude. Zaradi tega sodišča praviloma ne posegajo v omenjeno pravico in ne presojajo utemeljenosti delodajalčevih poslovnih odločitev. Vendar te pravice ne smejo biti predmet delodajalčevih zlorab. Odpoved pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga ne more predstavljati le krinko za odpoved iz drugih, neutemeljenih razlogov. Zato bodo sodišča presojala resnične razloge za odpoved pogodbe o zaposlitvi, pri čemer se bodo, z namenom varovanja delavčevih pravic, v večji ali manjši meri tudi ukvarjala z vprašanjem nujnosti odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga, če za dosego poslovnih ciljev delodajalca obstajajo za delavc Keywords: odpoved pogodbe o zaposlitvi, utemeljeni razlog, operativne potrebe delodajalca, odpoved s ponudbo nove pogodbe o zaposlitvi, aneks k pogodbi o zaposlitvi Published in DKUM: 08.09.2023; Views: 343; Downloads: 75
Full text (1,01 MB) |
6. Spolna vzgoja v prikritem kurikulu vrtca : diplomsko deloTina Cvetko, 2023, undergraduate thesis Abstract: Spolna vzgoja se začne že v predšolskem obdobju otroka. V prikritem kurikulu vrtca se spolna vzgoja nanaša na vidike kurikula, iz katerih se otroci naučijo vedenja, vrednot, stališč in stereotipov vezanih na spolno vzgojo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene vsebine vezane na spolno vzgojo v prikritem kurikulu, hkrati pa so predstavljene človekove vrednote, moralna vzgoja in stereotipi vezani na spolno vzgojo predšolskega otroka. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov sestavljenega anketnega vprašalnika. Vzorec zajema vzgojitelje predšolskih otrok, podatki so zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika, pridobljeni rezultati pa so bili obdelani s programom SPSS. V interpretaciji rezultatov je predstavljeno, ali so vzgojitelji ozaveščeni o pojmu prikriti kurikul, da na področje spolne vzgoje sodita tudi ustrezna nega in higiena predšolskega otroka, ali pravilno poimenujejo dele spolovila ter ali se čutijo kompetentne za izvajanje predšolske spolne vzgoje v vrtcu. Ugotovljeno je bilo, da so vzgojitelji dobro ozaveščeni o pojmu prikriti kurikul, da se največkrat spolna vzgoja pojavi pri negi in higieni predšolskega otroka, pri previjanju pa se večina vzgojiteljev izogiba poimenovanja spolnih organov. Večina vzgojiteljev se čuti delno kompetentnih za izvajanje spolne vzgoje v vrtcu. Keywords: spolna vzgoja, prikriti kurikul, potrebe, moralna vzgoja, kompetence vzgojitelja Published in DKUM: 24.08.2023; Views: 588; Downloads: 103
Full text (423,57 KB) |
7. Izzivi večjezične komunikacije na Urgentnem centru Univerzitetnega kliničnega centra Maribor : magistrsko deloMaša Jazbec, 2023, master's thesis Abstract: Družbeno angažirano prevodoslovje, tolmačenje za potrebe skupnosti in večjezična komunikacija v zadnjem obdobju pridobivajo pomen, saj so globalizacijski in migracijski tokovi tudi v Sloveniji prispevali k spremembam v strukturi prebivalstva. V magistrskem delu obravnavamo tuje državljane, ki ne govorijo in ne razumejo slovenskega jezika, vendar potrebujejo zdravstveno oskrbo ali nujno medicinsko pomoč. Gre za ranljive skupine državljanov, ki zaradi pomanjkljivega znanja jezika potrebujejo pomoč pri sporazumevanju z državnimi organi, uradi in javnimi ustanovami. V ospredje razprave postavljamo človekove pravice do sporazumevanja, opredeljene v evropskih direktivah, s katerimi tudi v zdravstvu urejamo in zagotavljamo pravico do pomoči pri sporazumevanju, za kar potrebujemo strokovno izobražene tolmače ter prevajalce. V pričujočem magistrskem delu analiziramo komunikacijske izzive med zdravstvenimi delavci in tujejezičnimi pacienti na Urgentnem centru UKC Maribor. Zanimalo nas je, s katerimi sporazumevalnimi težavami se pri obravnavi tujejezičnih pacientov srečujejo zdravstveni delavci na Urgentnem centru UKC Maribor in kako rešujejo morebitne komunikacijske izzive.
V teoretičnem delu smo opredelili večjezično sporazumevanje v zdravstvu in osvetlili pomen kulturnega ozadja pri sporazumevanju med zdravnikom ter pacientom. Pri tem smo se oprli na teorijo skoposa, ki v ospredje prevodoslovne teorije postavlja pomen in vlogo prevajalca ali tolmača kot medkulturnega posrednika ter izvedenca za določeno področje. V luči družbeno angažiranega prevodoslovja smo predstavili pomen tolmačenja za potrebe skupnosti in orisali veljavno zakonodajo na področju zdravstva ter tujejezičnih pacientov tako v Sloveniji kot na ravni Evropske unije. V razpravo smo vključili tudi osnovne značilnosti strokovnega jezika in prevajanja medicinske terminologije.
V empiričnem delu smo pripravili anketne vprašalnike za štiri ciljne skupine na UKC Maribor: medicinsko osebje Urgentnega centra; reševalce Nujne medicinske pomoči Zdravstvenega doma dr. Adolfa Drolca Maribor; tujejezične paciente in zaposlene v prevajalski službi UKC Maribor. Z anketo smo preverili, katere jezike obvladajo zaposleni na Urgentnem centru UKC Maribor in reševalci Nujne medicinske pomoči Zdravstvenega doma dr. Adolfa Drolca Maribor; kolikšen je delež tujejezičnih pacientov na Urgentnem centru UKC Maribor, ali so pri sporazumevanju s tujimi pacienti prisotni tolmači in ali so izvidi, ki jih tujejezični pacienti prejmejo po obravnavi, prevedeni. Na osnovi odgovorov, pridobljenih z anketami in intervjuji, smo ugotovili, koliko so zaposleni na Urgentnem centru UKC Maribor pripravljeni na izzive večjezične komunikacije pri obravnavi tujih državljanov, in podali predloge možnih izboljšav. Keywords: večjezična komunikacija, teorija skoposa, tolmačenje za potrebe skupnosti, tujejezični pacient, zdravnik Published in DKUM: 05.07.2023; Views: 646; Downloads: 96
Full text (1,41 MB) |
8. Prikaz naravnih nesreč za slepe in slabovidne : magistrsko deloPetra Toplak, 2023, master's thesis Abstract: V magistrskem delu Prikaz naravnih nesreč za slepe in slabovidne so v teoretičnem delu opredeljeni slabovidnost in slepota, okvare vida, prilagoditve vzgojno-izobraževalnega procesa za slabovidne ter slepe učence, tipna slikanica, izkustveno učenje, igre slepih in slabovidnih otrok, predstavljene so tudi naravne nesreče.
V praktičnem delu magistrskega dela je opisan in prikazan postopek izdelave tipne slikanice ter tipnega spomina in evalvacija obeh izdelkov. V sklepnem delu je predstavljen pregled zastavljenih ciljev, podani so predlogi za nadgradnjo obeh izdelkov. Keywords: Posebne potrebe, slepota, slabovidnost, naravne nesreče Published in DKUM: 21.06.2023; Views: 589; Downloads: 109
Full text (6,39 MB) |
9. Pomen prepoznavanja in odkrivanja nadarjenih otrok v predšolskem obdobju : magistrsko deloKatja Peterka, 2023, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo proučevali nadarjenost na predšolski stopnji, vlogo vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev pri odkrivanju in prepoznavanju teh otrok ter vpliv spodbudnega okolja in staršev na razvijanje nadarjenosti v nadaljnjem izobraževanju otrok. V teoretičnem delu smo podrobneje opisali razvojne značilnosti predšolskih otrok, predstavili potrebe nadarjenih otrok ter pomen zgodnjega odkrivanja in prepoznavanja nadarjenosti. Predstavili smo opazovalno/ocenjevalno lestvico, s pomočjo katere lahko strokovni delavci v vrtcu lažje odkrijejo nadarjenega otroka. Za lažje delo smo našteli še najprimernejše oblike dela in izpostavili pomemben vpliv staršev pri razvijanju otrokove nadarjenosti. V empiričnem delu smo raziskovali poznavanje nadarjenosti vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev v predšolskem obdobju. Zanimalo nas je, kakšno je splošno znanje, kako pomembno se jim zdi prepoznavanje in odkrivanje nadarjenih otrok, seznanjenost z opazovalno/ocenjevalno lestvico in samoocena njihove usposobljenosti za delo s takšnimi otroki. Podatke smo pridobili s pomočjo strokovno podprtega anketnega vprašalnika, v katerem smo poleg navedenih vprašanj raziskali podatke o vključevanju staršev in vrtca v razvijanje nadarjenosti, posvečanje dodatne pozornosti delu z nadarjenimi otroki, možnosti za individualno delo, izboljšave na področju dela z nadarjenimi otroki in izzivi, s katerimi se strokovni delavci srečujejo ob delu z nadarjenimi otroki. Keywords: nadarjenost, predšolsko obdobje, potrebe nadarjenih otrok, zgodnje odkrivanje, opazovalna/ocenjevalna lestvica nadarjenosti Published in DKUM: 26.05.2023; Views: 480; Downloads: 87
Full text (2,89 MB) |
10. Kršitev temeljnih pravic otrok s posebnimi potrebami pri pridobivanju ustrezne izobrazbe : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloNina Kozarič, 2022, undergraduate thesis Abstract: Področje temeljnih pravic otrok s posebnimi potrebami v izobraževalnem sistemu je v Sloveniji urejeno v številnih mednarodnih in nacionalnih pravnih aktih. Med osnovne pravice spada zagotavljanje enakih možnosti, nediskriminacija, spoštovanje in sprejemanje različnosti ter dostop do vključujočega izobraževanja. V realnem življenju pa pogosto prihaja do težav pri zagotavljanju teh pravic, na kar Slovenijo opozarjajo tudi mednarodni organi, kot je na primer Odbor ZN za pravice invalidov. V pričujočem diplomskem delu preučujemo temeljne pravice otrok s posebnimi potrebami v izobraževalnem sistemu preko pregleda pravnih in zakonodajnih podlag ter s pomočjo lastne raziskave. Želeli smo ugotoviti, v kolikšni meri so starši seznanjeni s pravicami svojih otrok s posebnimi potrebami na področju izobraževanja, kako pogosto se srečujejo s kršitvami teh pravic, kako le-te vplivajo na odnose in kakovost življenja v njihovih družinah ter kakšne spremembe izobraževalnega sistema bi bile potrebne, da bi se zagotavljale pravice otrok s posebnimi potrebami do enakovrednega izobraževanja. Na vprašanja smo odgovorili s pomočjo kvalitativne raziskave, pri kateri smo uporabili polstrukturirane intervjuje. Naše sogovornice so bile matere otrok s posebnimi potrebami, ki smo jih izbrali namensko po principu snežene kepe. Zbrane podatke smo vsebinsko analizirali v spletni aplikaciji Atlas.ti. Ugotovili smo, da so bile naše sogovornice zelo pomanjkljivo obveščene o pravicah svojih otrok s posebnimi potrebami, da so si informacije večinoma poiskale same, tj. preko spleta ali socialnih omrežij, da so bile kršitve pravic njihovih otrok pogoste ter da so imele negativne posledice za otroke in družine. Predvsem problematično je dejstvo, da je usoda otrok s posebnimi potrebami v izobraževalnem sistemu pogosto odvisna od posameznih učiteljev ali drugih strokovnih delavcev, ki ne sprejemajo vključujočega izobraževanja. V izobraževalnem sistemu so spremembe, ki bi zagotavljale spoštovanje pravic otrok s posebnimi potrebami, nujne. Keywords: otroci, posebne potrebe, izobraževanje, kršitev pravic, diplomske naloge Published in DKUM: 23.01.2023; Views: 664; Downloads: 80
Full text (1,04 MB) |