| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Pravica delavcev do obveščenosti : magistrsko delo
Matej Makoter Rožmarin, 2024, master's thesis

Abstract: Pravica delavcev do obveščenosti postaja zaradi svoje vse večje pomembnosti vedno bolj aktualna tema razprav v delovnem pravu. Uveljavila se je kot izjemno pomembna pravica delovnega prava, saj se brez ustreznega informiranja delavec ne more ustrezno odzvati ali primerno ukrepati. Pravica do obveščenosti pa vpliva tudi na številne druge pravice iz delovnega prava in prava socialne varnosti. Pri pravici delavcev do obveščenosti je ključna tudi ločitev, in sicer kdaj se obvešča posameznega delavca in kdaj se pravica delavcev do obveščenosti realizira preko obveščanja delavskih predstavnikov. Posameznega delavca se tako npr. obvešča o zadevah, ki vplivajo na njegov delovnopravni položaj kot posameznika. Tako je bilo skozi analizo tako mednarodnih pravnih virov, kot tudi pravnih virov prava EU in nacionalnih pravnih virov ugotovljeno, da se mora delavca obveščati na številnih področjih delovnega prava, kot npr. v primeru redne ali izredne odpovedi pogodbe o zaposlitvi, plačilnem dnevu in njegovi spremembi, napotitvi na čakanje na delo od doma, odreditvi nadurnega dela, letnega razporeda delovnega časa, začasne prerazporeditve delovnega časa ter v primeru odmere letnega dopusta ipd. V večini navedenih primerov bo šlo tudi za obvezno pisno obveščanje delavca. V primeru ureditve pravice delavcev do obveščenosti v Republiki Sloveniji je bilo ugotovljeno, da slednja ugodneje ureja pravico delavcev do obveščenosti v primerjavi z mednarodnopravno ureditvijo ali ureditvijo na ravni prava EU. Na drugi strani pa je z vidika pravnega položaja delavcev zelo pomembna pravica delavcev, da so tudi preko svojih predstavnikov obveščeni o pomembnih zadevah, ki vplivajo na njihov položaj pri delodajalcu (v podjetju). Delavske predstavnike se tako obvešča (in se z njimi posvetuje) o zadevah, ki vplivajo na kolektiv delavcev (torej ne samo na posameznega delavca). Pri čemer pa se razlikuje obveščanje preko sindikatov ali pa preko voljenih delavskih predstavnikov (npr. sveta delavcev), saj pravni akti vsakemu izmed navedenih delavskih predstavnikov nalagajo drugačne pristojnosti in naloge. Tako se bo delavske predstavnike v splošnem obveščalo npr. v primerih kolektivnih odpustov, prenosih podjetja, splošnih aktih pri delodajalcu, nočnem delu ipd. Pristojnosti v zvezi s pravico delavca do obveščenosti pa bodo delavski predstavniki imeli tudi, kadar bo šlo za vprašanje odločanja o pravicah posameznega delavca, npr. v primeru odpovedi pogodbe o zaposlitvi, disciplinske odgovornosti itd.
Keywords: obveščanje delavcev, posvetovanje z delavci, obveščanje posamičnega delavca, obveščanje preko delavskih predstavnikov, delavski predstavniki, sindikat, svet delavcev
Published in DKUM: 12.07.2024; Views: 209; Downloads: 156
.pdf Full text (1,49 MB)

2.
Posvetovanje med učitelji in šolskimi svetovalnimi delavci v osnovnih in srednjih šolah
Sanja Mlakar Matković, 2016, master's thesis

Abstract: Dejavnost posvetovanja je eden ključnih vidikov dela šolskega svetovalnega delavca, je tista značilnost, v kateri se razlikujeta tradicionalni in sodobni model šolskega psihološkega svetovanja. Posvetovanje je neizbežen del šolskega vsakdana, izoblikovanja poklicne identitete, profesionalnega razvoja ter preprečevanja izgorelosti in stresa na delovnem mestu. Vse to še posebej velja v današnjem času, ko so šole in družba vse bolj inkluzivno naravnane ter ko so situacije, s katerimi se srečujemo tako kompleksne in nemalo krat zelo zahtevne, da jih lahko učinkovito rešimo le s posvetovalnim delom. Magistrska naloga preučuje področje posvetovanja med svetovalnimi delavci in učitelji v osnovnih in srednjih šolah. Osredotoča se na poročanja učiteljev in svetovalnih delavcev. V teoretičnem delu naloge so predstavljena naslednja področja: šolske reforme v zadnjih desetletjih in vizija razvoja v naših šolah, opredelitev svetovanja in posvetovanja ter vloge učitelja in svetovalnega delavca, vpliv posvetovanja na profesionalni razvoj učiteljev in svetovalnih delavcev ter na obvladovanje stresa in izgorelosti na delovnem mestu in primeri dobre prakse v naših šolah. Empirični del preučuje poglede učiteljev in svetovalnih delavcev o tem v kolikšni meri je posvetovanje med njimi prisotno pri njihovem delu, na katerih področjih, kako vpliva na njihov profesionalni razvoj ter obvladovanje stresa in izgorelosti na delovnem mestu ter kakšne so njihove želje, predlogi v zvezi s tem področjem. V raziskavo je vključena tako kvantitativna (anketni vprašalnik) kot kvalitativna (intervju) raziskovalna metoda. Raziskovalni vzorec zajema 490 učiteljev in 111 svetovalnih delavcev osnovnih in srednjih. Raziskava preučuje razliko med poročanji učiteljev in svetovalnih delavcev glede na program, v katerem so zaposleni (osnovna in srednja šola) ter glede na njihovo delovno dobo (učitelj - do 20 let in več kot 21 let; svetovalni delavci - do 15 let in več kot 16 let). V raziskavi je ugotovljeno, da večina učiteljev in svetovalnih delavcev medsebojno dobro sodeluje, pri čemer ob tradicionalnem modelu uporabljajo tudi posvetovalni model svetovanja, ker pa so tako eni kot drugi preveč obremenjeni z drugim delom, se temu področju ne morejo posvetiti v tolikšni meri, kot bi si to želeli. Posvetovanje je v večji meri prisotno v osnovnih kot v srednjih šolah. Tradicionalni model svetovanja je bolj prisoten pri učitelji z več delovne dobe in učiteljih, ki so zaposleni v srednjih šolah. Z učitelji se več posvetujejo svetovalni delavci z manj delovne dobe.
Keywords: svetovanje, posvetovanje, tradicionalni model svetovanja, sodobni model svetovanja, svetovalni delavci, učitelji, osnovna šola, srednja šola
Published in DKUM: 22.08.2016; Views: 2102; Downloads: 359
.pdf Full text (2,91 MB)

3.
SODELOVANJE MED RAZREDNIM UČITELJEM IN ŠOLSKO SVETOVALNO SLUŽBO
Metka Kolar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Sodelovanje med ljudmi je danes vsekakor eno izmed pomembnejših dejavnosti na vseh področjih človekovega delovanja. Predvsem je sodelovanje pomembno tudi pri oblikovanju vzgojno-izobraževalnega procesa, torej v šolstvu. Vsi udeleženci, ki se na najrazličnejše načine vključujejo v vzgojo in izobraževanje otrok, morajo prioritetno zagotoviti in omogočiti celosten ter optimalen razvoj otrokove osebnosti. Iz tega vidika je izrednega pomena sodelovanje med razrednimi učitelji in delavci šolske svetovalne službe, na katerega smo se osredotočili v diplomskem delu. Oboji imajo pomembno vlogo pri ustvarjanju šolske klime in otrokovega počutja v šoli. V teoretičnem delu smo predstavili šolsko svetovalno službo ter njeno sodelovanje z ostalimi udeleženci vzgojno-izobraževalnega procesa. Osredotočili smo se predvsem na sodelovanje z učitelji, raziskali načine sodelovanja med njimi in navedli nekaj predlogov za uspešnejše sodelovanje. V empiričnem delu smo raziskali načine sodelovanja in zadovoljstvo sodelovanja pri obojih, torej tako pri šolski svetovalni službi kot tudi pri učiteljih. Ugotovili smo, da so oboji zadovoljni z delom drugih, da med seboj pogosto sodelujejo ter se ukvarjajo predvsem z učnimi težavami učencev.
Keywords: Šolska svetovalna služba, šolski svetovalni delavci, načela za delo šolske svetovalne službe, učitelj razrednega pouka, sodelovanje, načini sodelovanja, posvetovanje.
Published in DKUM: 13.07.2010; Views: 4786; Downloads: 466
.pdf Full text (493,01 KB)

4.
Učiteljev pogled na sodelovanje šolskih svetovalnih delavcev in učiteljev v osnovni in srednji šoli
Tjaša Purgaj, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Vsak otrok v sebi skriva določen zaklad, ki ga je v šolskem prostoru potrebno odkriti in razvijati naprej. Da je otroku omogočen celostni razvoj osebnosti in njegovih potencialov, je potrebno sodelovanje vseh udeležencev vzgojno-izobraževalnega procesa. V diplomskem delu smo se osredotočili na sodelovanje učiteljev in šolskih svetovalnih delavcev, saj so ti v največji meri odgovorni za ustvarjanje ustrezne klime in pogojev za zdrav razvoj otroka v šoli. V teoretičnem delu smo predstavili šolsko svetovalno službo, njene dejavnosti in ciljne skupine, s katerimi sodeluje v procesu svetovanja. Izpostavili smo sodelovanje z učitelji, raziskali, kakšne so možnosti za sodelovanje, predstavili proces posvetovanja in pogledali, kje lahko najdemo možne ovire za sodelovanje. V empiričnem delu diplomske naloge smo raziskali, kako učitelji osnovnih in srednjih šol vidijo, razumejo in ocenjujejo sodelovanje s svetovalnimi delavci na šoli. Ugotovili smo, da je sodelovanje dobro in da so učitelji zadovoljni z dobljeno pomočjo svetovalne službe. Največkrat se učitelji na svetovalne delavce obračajo zaradi učencev s posebnimi potrebami in zaradi vedenjskih težav učencev. Kot možne ovire za sodelovanje so učitelji najpogosteje navajali preobremenjenost tako njih samih kot svetovalnih delavcev in nepripravljenost učiteljev za tak način dela. Ocenjujemo torej, da bi svetovalni delavci morali bolj spodbujati in pritegniti učitelje za posvetovalni način dela, učitelji pa bi se morali začeti zavedati, da le skupno sodelovanje obeh podsistemov na šoli prinaša pozitivne rezultate v razvoju, napredku in učenju učencev.
Keywords: šolska svetovalna služba, šolski svetovalni delavci, učitelji, sodelovanje, posvetovanje, ovire za sodelovanje, osnovna šola, srednja šola
Published in DKUM: 04.01.2010; Views: 4689; Downloads: 581
.pdf Full text (793,18 KB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica