| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PRIMERJAVA WALDORFSKE OŠ IN JAVNE OŠ PRI SLOVENŠČINI V PRVEM TRILETJU
Barbara Domajnko, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Waldorfska osnovna šola v prvem triletju otrokom pri pouku slovenščine nudi počasnejši ritem, kar sem preučila s primerjavo minimalnih standardov znanja z vidika ciljev ter števila ciljev, saj je teh manj kakor pa v učnem načrtu javne osnovne šole. Učenci v waldorfski osnovni šoli uporabljajo manj učnih sredstev, v prvem triletju waldorfske šole namreč ni učbenikov, delovnih zvezkov ali delovnih listov. Tudi učitelji ne uporabljajo priročnikov, učbenikov ali delovnih listov. Pri samem pouku v waldorfski šoli se ne uporablja računalnika, televizije ali kakršnega koli drugega multimedijskega pripomočka. Učenci v waldorfski šoli v prvem in drugem razredu za pisanje uporabljajo voščenke, medtem ko v javni osnovni šoli uporabljajo že barvice, svinčnike in nalivna peresa. Učenci v waldorfski osnovni šoli dobijo berilo šele takrat, ko so pripravljeni za branje. Tudi obravnava črk poteka v waldorfski osnovni šoli nekoliko drugače od obravnave črk v javni osnovni šoli. Učenci waldorfske šole začnejo črke obravnavati že v prvem razredu po monografskem postopku pridobivanja črk ter postopnem zaporedju usvajanju črk, katera prevladujeta tudi v javni šoli, vendar ima učitelj javne devetletne osnovne šole možnost uporabe tudi kompleksnega postopka pridobivanja črk ter možnost hkratnega usvajanja črk.
Keywords: waldorfska osnovna šola, prvo triletje, minimalni standardi znanja, književni pouk, jezikovni pouk, učna sredstva, postopek pridobivanja črk, zaporedje usvajanja črk
Published: 15.04.2010; Views: 3595; Downloads: 447
.pdf Full text (1,80 MB)

2.
PRIMERJAVA MONTESSORI OSNOVNE ŠOLE IN JAVNE OSNOVNE ŠOLE PRI SLOVENŠČINI V PRVEM TRILETJU
Martina Dvornik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je narejena primerjava montessori osnovne šole in javne devetletne osnovne šole v času prve triade pri predmetu slovenščina. Za obe šoli je značilno, da z različnimi pedagoškimi pristopi pripeljejo učence do znanja. Naloga vsebuje opravljene primerjave na štirih področjih. Med primerjavo splošnih ciljev predmeta so določena odstopanja, do katerih pride zaradi različnega načina poučevanja in koncepta šole. Primerjava minimalnih standardov znanja ob zaključku prve triade je pokazala, da je v javni osnovni šoli več minimalnih standardov, predvsem na področju domišljijskega besedila. Da pa učenci dosežejo te minimalne standarde znanja, zanje potrebujejo določena učna sredstva, ki se v omenjenih šolah močno razlikujejo, kakor tudi način opismenjevanja. Razlike med primerjanima šolama so velike in zelo izstopajo. Učenci v montessori osnovni šoli pričnejo pridobivati črke že ob vstopu, oziroma se s tem srečajo že v vrtcu. V prvi triadi se učijo zapisa malih in velikih pisanih črk, v javni devetletni osnovni šoli pa najprej velikih in nato malih tiskanih črk in v tretjem razredu spoznavajo male ter velike pisane črke. Postopek pridobivanja črk kot tudi zaporedje pridobivanja črk se med obema šolama močno razlikuje. Razlike so prisotne zaradi različnega didaktičnega materiala, kot tudi načina poučevanja.
Keywords: Montessori osnovna šola, učni načrt, prvo triletje, minimalni standardi znanja, učna sredstva, opismenjevanje, postopek pridobivanja črk, zaporedje pridobivanja črk
Published: 10.11.2011; Views: 4674; Downloads: 740
.pdf Full text (2,84 MB)

3.
ANALIZA PRIMERNOSTI NAPREDNIH TEHNOLOGIJ ZA NAKUPOVANJE OBLAČIL PO MERI PRI STAREJŠIH LJUDEH
Milica Žuraj, 2015, master's thesis/paper

Abstract: Demografske spremebe z rastjo števila starejšega prebivalstva ustvarjajo ogromne tržne priložnosti za oblačilno industrijo. Starejši kupci se že več kot destletje soočajo z izzivi, da na trgu vnaprej izdelanih oblačil najdejo izdelke ustrezne velikosti in stila, ki so udobna in se ustrezno prilegajo obliki telesa. Spremembe, ki nastajajo s starostjo, kot so anatomske, fiziološke, sociološke, ekonomske in okoljske, lahko vplivajo na preference starejših ljudeh glede prileganja oblačil. Starejši želijo kakovostna oblačila, ki zagotavljajo lep videz in omogočajo maksimalno udobnost med nošenjem. Tehnologije za računalniško antropometrijo in CAD-sistemi za oblikovanje oblačil lahko zagotovijo koristne informacije, kako izboljšati prileganja oblačila obliki telesa starejših kupcev. Glavni namen magistskega dela je bil, poiskati ustrezno rešitev, ki bo omogočila enostaven nakup oblačil, ki po svojih funkcionalnih in estetskih lastnostih odgovarjajo potrebam in željam starejših kupcev. Namen je bil tudi raziskati nakupovalne navade in želje starejših kupcev. Cilj magistrskega dela je ugotoviti, ali imajo starejši ljudi težave pri nakupovanju oblačil v trgovini (tradicionalni in/ali spletni) in pri šivilji. Cilj je bil tudi ugotoviti, ali so starejši zainteresirani za nakup oblačila po meri brez večkratnega pomerjanja s pomočjo napredne tehnologije oziroma programske opreme. Naslednji cilj magistrskega dela je ugotoviti, ali prihaja do odstopanja pri telesnih merah, ko se morajo stranke izmeriti same v primerjavi z merami, ki jih vzame šivilja. Zadnji cilj magistrskega dela je bil pridobiti kakovostne podatke o možnostih uporabe naprednih tehnologij pri spletnem nakupovanju, katere smo s pomočjo različnih metod analizirali ter ugotovili, katere napredne tehnologije so najbolj primerne za nakupovanje oblačila po meri pri starejših ljudeh. V ta namen smo najprej s pomočjo anketnega vprašalnika zbrali podatke in jih analizirali s pomočjo opisne statistike in faktorske analize. Nato smo izvedli eksperiment, v katerem so sodelovale starejše ženske, stare 55 let in več. Testiranke eksperimenta so najprej same izmerile svoje telesne mere za izdelavo oblačila. Pred merjenjem niso dobile nikakršnih navodil za pravilno merjenje. Nato je šivilja izmerila telesne mere testiranki. Testiranke in šivilja so uporabljale enak merilni trak ter so bile oblečene v enaka oblačila, ko so se merile same in ko jih je merila šivilja. Rezultati so pokazali, da imajo starejši od 55 let težave, da najdejo kakovostna oblačila ustrezne velikosti, v katerih se počutijo udobno. Zaradi spremembe telesne višine, teže ter mišičnih in kostnih deformacij, imajo starejši kupci najpogostejše težave pri izbiri hlač. Zato jim mora kupljeno oblačilo, preden ga oblečejo, šivilja skrajšati ali zožiti oziroma razširiti. Ugotovili smo, da je večina anketirancev zainteresirana za nakup oblačila po meri brez večkratnega pomerjanja na internetu. Faktorska analiza je pokazala dva širša vidika razlogov, ki vplivajo na tako vrsto nakupa, in sicer preference kupcev glede kakovosti izdelka in storitev ter preprost in cenovno udoben nakup. Za uspešno izdelavo oblačila po meri za starejše kupce, brez večkratnega pomerjanja, je ključnega pomena zagotoviti kakovostne informacije o telesnih merah in obliki telesa. Na podlagi rezultatov raziskave smo ugotovili, da prihaja do odstopanja v izmeri telesnih mer z merilnim trakom za izdelavo oblačila po meri, ko se kupci sami izmerijo in ko jih izmeri šivilja. Sklepamo lahko, da samomerjenje z merilnim trakom ni zanesljiv postopek pridobivanja telesnih mer za izdelavo oblačila po meri brez večkratnega pomerjanja. Dokazano je, da tehnologija skeniranja telesa zagotavlja bolj natančno pridobivanje telesnih mer kot merilni trak, vendar ima nekatere omejitve, ko se gre za starejše uporabnike. Predlagamo enostavno rešitev, to je uporaba spletne kamere za zajemanje telesnih mer.
Keywords: starejši ljudje, izdelava oblačila po meri, napredne tehnologije, postopek pridobivanja telesnih mer, spletno nakupovanje oblačil
Published: 27.01.2016; Views: 810; Downloads: 77
.pdf Full text (1,66 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica