1. Analiza tržnih poti živilskih izdelkov Kmetijske zadruge Šaleška dolinaSaša Pečovnik, 2023, master's thesis Abstract: Eden od glavnih ciljev vsakega proizvajalca je, da svoj izdelek oz. storitev pripelje do končnega porabnika. Pot, po kateri se izdelek premika od proizvajalca do končnega porabnika, pa imenujemo tržna ali prodajna pot. Le-ta je lahko neposredna, lahko pa vključuje enega ali več posrednikov, katerih cilj se mora ujemati s ciljem proizvajalca. Seveda imajo tako posredne in neposredne tržne poti svoje prednosti kot tudi slabosti.
Večina podjetij v Sloveniji svoje izdelke ali storitve še vedno prodaja preko tradicionalnih tržnih poti, z lastno prodajo in vključevanjem posrednikov, ker pa je tehnološki napredek vedno bolj v razvoju, pa morajo podjetja, če želijo ostati konkurenčna, vedno bolj razmišljati o vpeljavi sodobnih tržnih poti, kot je npr. spletna prodaja.
Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega, ter empiričnega. V teoretičnem delu smo se osredotočili na definicijo tržnih poti, njihovo funkcijo, strukturo, dinamiko, posrednike na tržni poti, kot tudi na faze, ki si sledijo pri oblikovanju tržnih poti. V nadaljevanju teoretičnega dela smo predstavili Kmetijsko zadrugo Šaleška dolina, ter njeni blagovni znamki Slodar in Ekodar. Osredotočili in opisali smo tudi obstoječe prodajne poti Kmetijske zadruge Šaleška dolina ter na njihov nov izdelek, peneče jabolčno vino Eros.
V empiričnem delu smo na osnovi strukturiranega anketnega vprašalnika raziskovali izkušnje porabnikov z nakupovanjem živilskih izdelkov preko spleta ter odkrivali dejavnike, ki porabnike najbolj odvračajo od spletnega nakupovanja živilskih izdelkov. Raziskovali smo tudi, kakšna je prepoznavnost Kmetijske zadruge Šaleška dolina in prepoznavnost blagovnih znamk Slodar in Ekodar med odjemalci, v nadaljevanju pa ugotavljal, v kolikšni meri so odjemalci zadovoljni s prodajnimi potmi omenjenih blagovnih znamk. Na koncu smo podali še sklepne ugotovitve. Keywords: tržne poti, posredniki, Kmetijska zadruga Šaleška dolina, Slodar, Ekodar, peneče jabolčno vino Eros. Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 339; Downloads: 43
Full text (2,79 MB) |
2. |
3. PRIMERJAVA SENČNEGA BANČNIŠTVA MED EVROPSKO UNIJO IN ZDRUŽENIMI DRŽAVAMI AMERIKEJasna Čavalić, 2016, master's thesis Abstract: Zadnja finančna kriza, ki je posledica globalne finančne nestabilnosti, je pokazala na pomembnost rastočega senčnega bančništva. Senčno bančništvo se navezuje na aktivnosti v zvezi z likvidnostjo, kreditnim posredništvom in spremembo ročnosti finančnih sredstev, ki potekajo zunaj urejenega bančnega sistema. Senčno bančništvo tako poimenujemo zaradi izmikanja bančnim regulacijam.
V magistrski nalogi smo se osredotočili na senčno bančništvo v Evropski uniji in Združenih državah Amerike. Predstavili smo pojem senčnega bančništva, njegovo vlogo in način delovanja. Opisali smo glavne subjekte in aktivnosti, ki tvorijo senčni bančni sistem.
Kljub problemom z razpoložljivostjo podatkov smo primerjali obseg senčnega bančništva v EU in ZDA in ugotovili, da je ta manjši v EU kot v ZDA. Ugotovili smo tudi, da se je velikost senčnega bančništva v EU povečala v času finančne krize, medtem ko so razmere v ZDA šle v drugo smer: v času krize se je obseg dejavnosti v senčnem bančništvu v ZDA zmanjšal.
Regulacija bančništva je bila v preteklosti zelo pomanjkljiva. V želji, da se v bodoče ne bi ponovila gospodarska kriza v enakih dimenzijah, pa so na območju Evrope in v Združenih državah Amerike finančni izvedenci v interakciji z regulatorji na novo napisali oz. izpopolnili zakone, ki so do zdaj imeli pravno moč na finančnih trgih. V EU so dopolnili zavezujoče direktive zbrane v Basel III; v ZDA so pravno potrdili celosten zakonik, imenovan Dodd-Frankov zakon, katerega cilj je sistematizirati kompleten ameriški finančni sektor. Keywords: senčno bančništvo, listinjenje, repo posli, drugi finančni posredniki, bančna regulacija, Dodd-Frankov zakon, Basel III Published in DKUM: 11.01.2017; Views: 1930; Downloads: 131
Full text (1,28 MB) |
4. ETIKA NA KAPITALSKEM TRGUAndreja Žerdoner Fesel, 2012, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga obravnava etiko na kapitalskem trgu. Področje etike je predmet različnih razprav. V začetku 21. stoletja so svet pretresli različni škandali, kot so npr. Enron, Worldcom. Investitorji po vsem svetu so zastopali stališče, da je potrebno na področje kapitalskega trga vnesti več morale. Udeleženec kapitalskega trga se pri svojem delovanju opira na zakon, ki mu predstavlja temeljni smerokaz njegovega pravilnega postopanja. V samem zakonu so zajeta etična pravila, vendar le v manjšem obsegu, saj so etična načela kompleksnejša, zato se zahtevana stopnja morale ne more vnesti v zakon sam. Tako sam zakon, čeprav obravnava enako tematiko – kaj je prav in kaj narobe, ne predstavlja dovolj za uvrščanje v kategorijo etičnosti in moralnosti. Moralen udeleženec trga kapitala je tisti, ki uresničuje temeljne usmeritve organizacije in ki se ne osredotoča samo na dovoljeno, sprejemljivo, temveč tudi na dostojno. Delovati etično pomeni, da se nečemu odpoveš za večji doprinos družbi. Etika ni nadležna ovira, temveč je elementarna predpostavka za trajen gospodarski uspeh. Zaradi moralnega ravnanja so udeleženci na trgu nagrajeni z ugledom in zaupanjem. Keywords: etika, morala, menedžerska etika, poslovna etika, neetična ravnanja, borzno poslovanje, Enron, etični kodeks, whistle-blowing, borzni posredniki Published in DKUM: 14.12.2012; Views: 2013; Downloads: 304
Full text (1,03 MB) |
5. Zavarovalniške goljufije in njihove finančne posledice : diplomsko deloHelena Ivančič, 2006, undergraduate thesis Keywords: zavarovalstvo, zastopniki, posredniki, zavarovalnice, gospodarski kriminal, teorija, kriminal, odškodninska odgovornost, varnost, zavarovanje, življenjsko zavarovanje, osebnost, premoženje, finančne ustanove, kazniva dejanja, reševanje problemov, tveganje, Slovenija, praksa, kontrola Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 1519; Downloads: 118
Full text (343,31 KB) |
6. Ključni dejavniki zadovoljstva zavarovancev pri prodaji zavarovalnih storitev : magistrsko deloUroš Pušnik, 2006, master's thesis Keywords: tržne poti, zavarovalnice, zastopniki, posredniki, zavarovanje, uporabniki, odjemalec, zadovoljstvo, storitve, značilnosti, prodaja, nova ekonomija, pospeševanje prodaje, upravljanje, osebnost, osebje, lastnosti, povezanost, trženje, marketing, vodenje, predstava, ideje, mreže, organizacija Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2222; Downloads: 152
Full text (830,36 KB) |
7. Komuniciranje s finančnimi javnostmi : diplomsko deloBarbara Žejn, 2007, undergraduate thesis Keywords: odnosi z javnostjo, finančna služba, osebnost, psihologija osebnosti, modeli, predstava, tisk, mediji, borze, posredniki, poslovno komuniciranje, elektronsko poslovanje, tehnika, orodja, promocija, vrednotenje, dejavnost, poslovno sodelovanje, cilj, komuniciranje, strategija, uporabniki, strateško upravljanje Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 1175; Downloads: 43
Full text (314,90 KB) |
8. Zavarovanje pomorskih agentov pred finančno odgovornostjo : diplomsko deloSnežana Jelerčič, 2007, undergraduate thesis Keywords: pomorski transport, transportno zavarovanje, ladje, zastopniki, posredniki, agencije, naloge, prevozništvo, pristanišča, pretok blaga, organizacijske strukture, tovorni promet, zavarovanje, odgovornost Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 1651; Downloads: 63
Full text (668,76 KB) |
9. Izboljšanje vodenja bencinskih servisov MOL SLOVENIJA d.o.o. : diplomsko deloMarijana Vida, 2007, undergraduate thesis Keywords: servisi, vodenje, izboljšave, družbe, naftna industrija, poslovodenje, poslovodni delavci, posredniki, prodaja na drobno, nafta, Slovenija, Madžarska, komuniciranje, poslovno komuniciranje, rešitve, trgovanje, naftni derivati, strategija, pretok blaga Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2431; Downloads: 126
Full text (501,90 KB) |
10. Vpliv stila vodenja na zadovoljstvo zavarovalnih zastopnikov : magistrsko deloKarmen Darvaš Šega, 2009, master's thesis Keywords: vodenje, modeli, poslovodni delavci, motiviranje, zavarovalstvo, osebje, teorija, zavarovalnice, dejavnost, zastopniki, agencije, posredniki, zavarovanje, praksa, zadovoljstvo, zaposlenost, delo, izboljšave, delovna uspešnost, povezanost, aktivnosti, management, storitve, aplikacija, Slovenija Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2303; Downloads: 168
Full text (913,81 KB) |