| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 725
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Ureditev logističnih površin v podjetju Maksim Hudinja, d.o.o.
Tadej Bibič, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Podjetje Maksim Hudinja se ukvarja z oddajanjem poslovnih, skladiščnih, parkirnih in ostalih prostorov ter z izvajanjem logističnih storitev. Želijo si postati vodilno podjetje na Štajerskem oz. na severovzhodnem delu Slovenije v svoji panogi, zato si prizadevajo izboljšati ureditev logističnih površin lokacije svojega podjetja. Opravili smo posnetek stanja in ogled delovanja podjetja v različnih časovnih obdobjih, da bi s tem prišli do čim realnejše slike izvajanja posameznih aktivnosti. Posamezne dele lokacije smo podrobno opisali in predstavili, kaj se na posameznem delu izvaja. Znotraj tega smo se trudili prepoznati ozka grla, kritične točke in dejavnosti, ki ne prinašajo dodane vrednosti k storitvam podjetja. Opažene so bile problematične situacije, kot so ustavljanje na dovoznih poteh, napačna razvrščanja ob vhodu v podjetje, blokiranje površin s strani tovornih vozil, ustavljanje na površinah, ki naj bi bile ves čas proste in dostopne (požarni škropilnik (ang. sprinkler), transformatorska postaja, intervencijske površine), uničevanje asfaltnih površin zaradi ostrega obračanja težjih tovornih vozil in tudi zmeda pri čakanju na prosta raztovorna mesta oz. rampe, saj ni označenih parkirnih oz. čakalnih mest. Po kritični analizi delovanja podjetja in prepoznavi omenjenih problemov smo se osredotočili na iskanje optimalnih rešitev, ki bi omenjene situacije bodisi eliminirale bodisi omejile do te mere, da ne bi imele večjega vpliva na delovanje podjetja. V večji meri smo rešitve našli znotraj prometne ureditve, kot so označevanje transportnih poti, postavitev prometne signalizacije, načrtanje parkirnih in čakalnih mest za tovorna vozila ter parkirnih prostorov za osebna in kombinirana vozila. Z dodatno označenimi manipulacijskimi površinami ter pešpotmi pa bi le še dodatno pripomogli k ureditvi logističnih površin in obenem varnejšemu delovanju podjetja ter gibanju prisotnih.
Keywords: poslovno središče, logistične površine, skladiščne površine, transportne poti, prometna ureditev
Published: 26.11.2021; Views: 52; Downloads: 3
.pdf Full text (4,47 MB)

2.
Primerjalna analiza poslovnega okolja Avstralije in Južne Afrike
Maruša Uršič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Mednarodno poslovanje je danes za večino podjetij neizogibno. Podjetja analizirajo poslovno okolje tujih trgov, da se lahko pravilno odločijo na katere trge vstopati, in da zmanjšajo tveganja v mednarodnem poslovanju. To je mogoče izvesti po modelu PESTLE, ki ga predstavljamo v tem diplomskem delu in s pomočjo katerega smo analizirali poslovni okolji Avstralije in Južne Afrike. Avstralija je veliko razvito gospodarstvo, medtem ko je Južna Afrika manjše razvijajoče se gospodarstvo z veliko potenciala. Obe državi imata prednosti in tudi slabosti, ki jih ugotavljamo v njuni podrobnejši analizi po ključnih kazalnikih in nato v primerjalni analizi. Diplomsko delo zaključimo z izhodišči za mednarodne tržnike in s sklepom, v katerem na kratko povzamemo naše ugotovitve.
Keywords: mednarodno poslovno okolje, analiza PESTLE, primerjalna analiza, Avstralija, Južna Afrika
Published: 05.11.2021; Views: 61; Downloads: 10
.pdf Full text (909,76 KB)

3.
Prireditev kot orodje poslovnega komuniciranja
Tadeja Sobočan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Prireditve se pojavljajo v obliki orodja poslovnega komuniciranja, ki je ključno za obstoj organizacij. Komuniciranje v organizacijah in tudi v družabnem življenju poteka neprekinjeno, česar se pogosto ne zavedamo. Prireditve izvajamo z namenom informiranja o nečem, z namenom obeleževanja pomembnih dogodkov. Prvi del diplomskega dela se nanaša na širitev in poglobitev znanja o poslovnem komuniciranju in prireditvah. Skozi širok nabor literature in virov različnih avtorjev in strokovnjakov bomo opredelili poslovno komuniciranje in njegov pomen. Poglavje se nadaljuje z opredelitvijo prireditev, pomenom prirejanja prireditev, uporabo poslovnega komuniciranja pri prireditvah, klasifikacijo prireditev in načrtovanjem ter izvedbo prireditev. V empiričnem delu bomo na praktičnem primeru opisali načrtovanje in izvajanje prireditve Dan čebule, ki se je odvijala na kmetiji Sobočan in je bila organizirana skupaj s poslovnimi partnerji. Predstavljeni bodo načrtovanje in izvedba prireditve Dneva čebule ter analiza prireditve s predlogi za izboljšavo.
Keywords: komuniciranje, poslovno komuniciranje, prireditev, dogodek, organizacija prireditev.
Published: 28.10.2021; Views: 105; Downloads: 14
.pdf Full text (675,88 KB)

4.
Podjetniške priložnosti v lesni industriji
Enej Škrinjar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko nalogo sestavljata dva dela, teoretičen in praktičen. V teoretičnem delu smo razdelali poslovno okolje podjetja in predstavili njegovo pomembnost za podjetje. Našteli smo nekaj lastnosti poslovnega okolja in pojasnili načine odzivov nanj. Nato smo predstavili lesno industrijo v Sloveniji in jo za lažje preučevanje razdelili na lesnopredelovalno, pohištveno in gradbeno. Da smo zajeli čim več dejavnikov zunanjega okolja, ki so politični, pravni, ekonomski, socialni, kulturni in tehnološki, smo se odločili pojasniti in kasneje uporabiti PEST-analizo okolja podjetja. PEST-analizo smo opredelili, podali praktične primere in pojasnili pozitivne in negativne vplive na podjetje. Nismo preučevali le zunanjega okolja, ampak tudi notranje. V ta namen smo izbrali SWOT-analizo, s katero preučimo prednosti in slabosti notranjega okolja ter priložnosti in nevarnosti zunanjega poslovnega okolja. SWOT-analiza omogoči primerjanje notranjih in zunanjih dejavnikov. V praktičnem delu smo se odločili za izvedbo PEST in SWOT-analize. Za lažje razumevanje smo izbrali tri podjetja, ki predstavljajo pohištveno, lesnopredelovalno in gradbeno industrijo. PEST-analiza je združevala zunanje dejavnike vseh treh podjetij. Nobeno izbrano podjetje v obdobju svojega poslovanja ni opravilo analize poslovnega okolja. Ugotovljeno je bilo, da se vsa obravnavana podjetja srečujejo s podobnimi težavami. Izpostavljajo pomanjkanje delovne sile, slabo izobraženost obstoječe delovne sile (kar kaže na razkorak s srednješolskim izobraževalnim sistemom). Pestijo jih tudi nihajoče cene materiala. Navajajo malo priložnosti zunanjega okolja, ker imajo polno zasedenost proizvodnje in razpoložljiva sredstva namenjajo v povečan obseg proizvodnje. Ugotovitve smo na kratko povzeli v tabelah. SWOT-analiza je bila lažje izvedljiva, ker so podjetja lažje navajala notranje dejavnike poslovnega okolja. Za boljšo preglednost smo obravnavali vsako podjetje posebej. Ugotovili smo, da vsa tri podjetja posvečajo veliko več pozornosti notranjemu okolju. Ko pride do poslabšanja stanja v zunanjem poslovnem okolju, jih skušajo odpraviti čim hitreje brez vzbujanja posebne pozornosti. Podjetje Adego, d.o.o., ki je predstavljalo pohištveno industrijo, kot svoje prednosti navaja kakovostne izdelke, tehnološko dodelano proizvodnjo in lojalne kupce. Noah, d.o.o. smo izbrali kot predstavnika gradbene industrije. Zaradi nihajočih cen materiala so preučili možnost lastne proizvodnje, ki bi bila sicer mogoča, a so se cene materiala dovolj umirile, da so idejo opustili. So edino podjetje, ki je navajalo dvig povpraševanja med pandemijo. Podjetje Ruševec, d.o.o., smo obravnavali kot lesnopredelovalno podjetje. V podjetju poudarjajo pomen tradicionalnih postopkov predelave, lokalnih dobaviteljev in kakovosti proizvodov. V sklepu smo preučeno teoretično znanje smiselno povezali s praktičnim delom diplomske naloge. Ugotovili smo, da se podjetja soočajo s podobno problematiko, kot smo zapisali v teoretičnem delu. Štiri predpostavljene hipoteze smo potrdili. Zavrgli smo hipotezo, ki predpostavlja, da je za konkurenčnost in vstop na trg v lesni industriji potrebna visoka tehnološka opremljenost. Razlog je, da podjetja ne proizvajajo tako zahtevnih produktov, da bi potrebovala tehnološko dovršeno opremo. Izkazalo se je, da starost opreme ni ključnega pomena. V slovenski lesni industriji se je SWOT-analiza izkazala za primernejšo.
Keywords: lesna industrija v Sloveniji, poslovno okolje podjetja, PEST-analiza, SWOT-analiza.
Published: 28.10.2021; Views: 75; Downloads: 20
.pdf Full text (597,39 KB)

5.
Uporaba Power BI kot orodja za obdelavo, analizo in vizualizacijo podatkov
David Vidovič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo vsebuje primerjavo konkurenčnih orodij poslovne inteligence in praktični primer uporabe poslovnointeligenčnega orodja Power BI. Najprej razložimo pojem poslovne inteligence, splošno opišemo orodja poslovnega obveščanja in nato podrobneje posamezna orodja, ter jih primerjamo v tabeli. S praktičnim primerom uporabe prikažemo izdelavo nadzorne plošče in vizualizacij z uporabo prosto dostopnih podatkov. Diplomsko delo zaključimo s predstavitvijo rezultatov in izkušenj.
Keywords: poslovna inteligenca, poslovno obveščanje, orodje Power BI, vizualizacija podatkov, analiza podatkov
Published: 18.10.2021; Views: 63; Downloads: 8
.pdf Full text (1,79 MB)

6.
Analiza poslovnega okolja s poudarkom na poslovni kulturi Nove Zelandije
Ines Sedlar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Za uspešno mednarodno poslovanje je pomembno, da poznamo poslovno okolje in njegove sestavine. Med slednje spadajo dimenzije političnega, pravnega, ekonomskega, družbenega, tehnološkega in naravnega poslovnega okolja. Poslovno okolje se razlikuje od države do države. Bistvenega pomena v mednarodnem poslovanju je tudi poznavanje poslovne kulture. V današnjem svetu je za podjetje izredno pomembno, da pozna kulturo tuje države, če želi biti tam uspešno. V sklopu poslovne kulture je treba poznati njene ključne sestavine, kot npr. vrednote, običaje, navade, delovne prakse, poslovno komunikacijo, pomembnost prostora in časa ter poslovna pogajanja. Nova Zelandija je ena izmed najbolj privlačnih držav na svetu za tuja podjetja. Z dolgoletno stabilno gospodarsko rastjo je dobra izbira za širitev poslovnih dejavnosti. Vlada je naklonjena tujim podjetjem in tujim naložbam ter vlagateljem ponuja varno poslovno okolje in spodbude. Trg Nove Zelandije je zelo raznolik in odziven. Prebivalci so odprti do tujcev in vedno pripravljeni sodelovati.
Keywords: mednarodno poslovanje, poslovno okolje, kultura tujega trga, poslovna kultura, Nova Zelandija
Published: 18.10.2021; Views: 68; Downloads: 9
.pdf Full text (874,95 KB)

7.
Poslovni bonton in pravila oblačenja v poslovnem svetu
Maruša Rebernik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Upoštevanje poslovnega bontona je pomembno za uspešnost v karieri. Živimo v zelo površinskem svetu, zato sta močno pomembna zunanji videz in urejenost. Namen diplomskega dela je bil raziskati povezanost med zunanjim videzom nadrejenega in splošnim vzdušjem oddelka, ki ga vodi, in povezanost med njegovim zunanjim videzom in ostalimi elementi urejenosti. Namen je bil ugotoviti tudi povezanost med upoštevanjem poslovnega bontona nadrejenega, ugledom ter splošnim vzdušjem znotraj oddelka, ki ga vodi. Raziskovalni del diplomskega dela je bil izveden s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati ankete so bili analizirani in interpretirani ter oblikovani v ugotovitve. Raziskava je pokazala, da upoštevanje poslovnega bontona močno vpliva na ugled nadrejenega in na splošno vzdušje znotraj oddelka, ki ga vodi. Ugotovili smo tudi, da obstaja povezanost med zunanjim videzom in ostalimi elementi urejenosti. Diplomsko delo nam je dalo vpogled v pomembnost upoštevanja poslovnega bontona in kodeksov poslovnega oblačenja pri nadrejenih, ki delujejo v različnih podjetjih. V teoretičnem delu so bili proučevani elementi poslovnega bontona in pravila poslovnega oblačenja.
Keywords: Poslovni bonton, poslovno oblačenje, ugled nadrejenega, poslovno komuniciranje.
Published: 24.09.2021; Views: 141; Downloads: 21
.pdf Full text (1,81 MB)

8.
Primerjalna analiza poslovnega okolja brazilije in mehike v pango živilske industrije
Zala Lipavšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Globalizacija je vzpodbudila širitev podjetij na tuje trge. Strateški odziv podjetij na izzive globalizacije imenujemo internacionalizacija, kjer gre za proces načrtne čezmejne širitve podjetja. Vstop na tuje trge razumemo kot zahteven in negotov proces, ki prinaša tako priložnosti kot tveganja. Za uspešno širitev podjetja na nove trge je analiza poslovnega okolja ena izmed pomembnejših analiz tržnih priložnosti. Kadar analiziramo poslovno okolje, se osredotočamo na vrsto notranjih ter zunanjih dejavnikov in pojavov, ki vplivajo na podjetje. Spoznanja o tujih trgih so podlaga za nadaljnje odločitve mednarodnih tržnikov v procesu odločanja o tem ali vstopiti na določen tuji trg ali ne, in katero strategijo vstopa izbrati. Analiza panožnega in deželnega okolja tujih trgov je torej temelj za selekcioniranje le-teh. Za natančnejšo ocenitev tržnega potenciala podjetja na določenem trgu pa so razen analize poslovnega okolja pomembne še analize drugih tržnih priložnosti. V diplomskem delu smo analizirali deželno in panožno okolje Brazilije in Mehike. Pri deželnem okolju smo proučevali politično, ekonomsko, sociokulturno in tehnološko okolje obeh držav. V okviru panožnega okolja pa smo analizirali regulativo, ponudnike, konkurenco ter posebnosti v panogi živilske industrije v Braziliji in Mehiki. Na podlagi opravljenih analiz smo ocenili, kakšne priložnosti, tveganja in ovire mednarodnim tržnikom prinašata trga obeh držav. V diplomskem delu smo s proučitvijo poslovnega okolja ocenili, kateri trg živilske industrije je privlačnejši za mednarodnega tržnika ter oblikovali predloge za nadaljnjo in podrobnejšo analizo.
Keywords: poslovno okolje, panožno okolje, deželno okolje, Brazilija, Mehika
Published: 07.09.2021; Views: 181; Downloads: 42
.pdf Full text (1,28 MB)

9.
Primerjalna analiza poslovnega okolja v panogi kmetijstva Nemčije in Nizozemske
Lara Klemenc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V razmerah sodobne globalizacije je internacionalizacija podjetij nuja. Podjetja, ki aktivno vstopajo v mednarodno poslovanje, morajo podrobno analizirati tuje deželno in panožno okolje. PESTLE analiza, kot strateško orodje za sistematično analizo značilnosti dimenzij deželnega okolja, je najbolj uveljavljen model za proučevanje deželnega okolja. V diplomskem delu smo analizirali poslovno okolje v nemški in nizozemski panogi kmetijstva, ki ima za razvoj obeh gospodarstev velik pomen. V teoretičnem delu smo opredelili pojem in pomen analize poslovnega okolja tujega trga v mednarodnem trženju. V empiričnem delu smo, prvič, analizirali deželno okolje obeh trgov s pomočjo modela PESTLE in drugič, primerjalno analizirali poslovno okolje v panogi kmetijstva obeh držav. Primerjali smo raven razvitosti nemškega in nizozemskega kmetijskega sektorja in analizirali poslovne priložnosti slovenskih mednarodnih tržnikov v nemški in nizozemski panogi kmetijstva. Ugotovili smo, da je nemško poslovno okolje v kmetijskem sektorju bolj privlačno za slovenske mednarodne tržnike kot nizozemsko, in da je nemški kmetijski sektor bolj razvit kot nizozemski.
Keywords: Mednarodno poslovanje, mednarodno trženje, poslovno okolje, kmetijstvo, Nemčija, Nizozemska.
Published: 07.09.2021; Views: 154; Downloads: 26
.pdf Full text (1,33 MB)

10.
Slovenska podjetja in značilnosti poslovnega prestrukturiranja
Dijana Močnik, Katja Crnogaj, Barbara Bradač Hojnik, Karin Širec, 2021

Abstract: V prvem delu raziskave smo se posvetili temeljni poslovni demografiji slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2019 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V Sloveniji moramo spodbujati ustanavljanje novih podjetij s potencialom rasti in rast obstoječih podjetij. Pomembno pa je tudi razumeti, da morajo biti tudi obstoječa podjetja nenehno na preži za novimi poslovnimi priložnostmi in se permanentno prilagajati spremenjenim pogojem poslovanja, kar je druga tema letošnjega podjetniškega observatorija, kjer razpravljamo o prestrukturiranju podjetij. Da bi dobili čim boljši vpogled v procese poslovnega prestrukturiranja v Sloveniji, smo izvedli tudi primarno raziskavo med malimi in srednje velikimi podjetji ter eksperti podpornega okolja za podjetništvo.
Keywords: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, prestrukturiranje, poslovno, finančno in strateško prestrukturiranje, strategije in politike, empirična analiza
Published: 21.04.2021; Views: 316; Downloads: 52
.pdf Full text (2,85 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica