1. Uporaba digitalnih dvojčkov za uspešno obvladovanje poslovnih sistemov v slovenskih podjetjihTimotej Hočevar, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava uporabo digitalnih dvojčkov za obvladovanje poslovnih sistemov v Sloveniji. Namen raziskave je bil ugotoviti stopnjo uporabe tehnologije digitalnih dvojčkov ter prepoznati ključne prednosti, priložnosti in izzive. Področje raziskovanja se osredotoča na digitalne dvojčke kot eno ključnih tehnologij industrije 4.0, saj omogoča optimizacijo, napovedovanje in prilagajanje na tržne spremembe. V sklopu tega je bil pripravljen anketni vprašalnik in poslan zaposlenim v slovenskih poslovnih sistemih. Rezultati analize so pokazali, da 98 odstotkov zaposlenih te tehnologije ne uporablja. Kot glavna razloga za neuporabo sta bila izpostavljena pomanjkanje znanja in nejasne koristi. V diplomskem delu smo razvili model digitalnega dvojčka v poslovnem sistemu. Z njim smo povezali poslovne procese, kot so proizvodnja, trženje, skladiščenje, nabava in distribucija. Rezultat diplomskega dela je SWOT-analiza uporabe digitalnih dvojčkov. Na podlagi raziskave so podane smernice za spodbujanje uporabe digitalnih dvojčkov. Keywords: obvladovanje poslovnih sistemov, kazalniki učinkovitosti, digitalni dvojčki, slovenski poslovni sistemi, model digitalnega dvojčka Published in DKUM: 15.10.2025; Views: 0; Downloads: 3
Full text (1,65 MB) |
2. Analiza kritičnih dejavnikov uspeha uvajanje vertikalne informacijske rešitve v proizvodnem podjetjuUrška Matko, 2025, master's thesis Abstract: Magistrska naloga z naslovom »Analiza kritičnih dejavnikov uspeha uvajanja vertikalne informacijske rešitve v proizvodnem podjetju« obravnava kompleksnost uvajanja ERP sistemov v sodobnih proizvodnih podjetjih, s poudarkom na vertikalni rešitvi EBS SAP. Glavni namen raziskave je identificirati in analizirati ključne dejavnike, ki vplivajo na uspešnost uvedbe tovrstne rešitve, ter ponuditi praktična priporočila za prihodnje implementacije.
V teoretičnem delu je podrobno predstavljeno področje celovitih informacijskih rešitev (ERP), vključno z njihovo zgodovino, funkcionalnostmi, moduli in tipi ponudnikov. Opredeljeni so globalni in lokalni ponudniki ERP, prednosti in slabosti njihovih rešitev ter aktualni tehnološki trendi, kot so umetna inteligenca, internet stvari in ERP v oblaku. Poseben poudarek je namenjen tudi metodologiji uvajanja SAP rešitev, konkretno metodi SAP Activate, ki s svojimi šestimi fazami (Discover, Prepare, Explore, Realize, Deploy in Run) zagotavlja strukturiran pristop k uvedbi sistema.
Empirični del temelji na poglobljeni študiji primera proizvodnega podjetja, ki je kot član globalne korporacije uvedlo vertikalno rešitev EBS SAP z namenom poenotenja poslovnih procesov in transparentnosti podatkov. Podjetje, ki ostaja anonimno, je prešlo iz obstoječega ERP sistema na novega, znotraj katerega so bili obravnavani ključni procesi kot so proizvodnja, skladiščenje, nabava in matični podatki. Uvedba je potekala v tesnem sodelovanju z mednarodnimi strokovnjaki, vključevala je vsakodnevno koordinacijo, številne delavnice, testiranja in postopno migracijo podatkov.
Analiza kritičnih dejavnikov uspeha (KDU) je pokazala, da ima največji vpliv na uspešnost projekta močna podpora vodstva, kompetentna in angažirana projektna ekipa, učinkovita komunikacija med oddelki, jasna strategija in cilji ter aktivno vključevanje končnih uporabnikov. Med pomembnimi dejavniki so se izkazali tudi usposabljanje uporabnikov, upravljanje sprememb, dobra priprava in kakovost podatkov ter podpora s strani ponudnika rešitve. Poseben izziv je predstavljala migracija podatkov, ki je zahtevala veliko usklajevanja, čiščenja in preverjanja pravilnosti podatkov, da bi bila nova rešitev učinkovita in zanesljiva.
Naloga potrjuje tri zastavljene hipoteze, ki poudarjajo pomen podpore vodstva, projektnega managementa in vključenosti uporabnikov pri uspešni uvedbi ERP rešitve. S tem raziskava prispeva k razumevanju, da je tehnologija zgolj del celotne zgodbe; ključni so organizacijski, procesni in človeški dejavniki, ki lahko odločilno vplivajo na uspešnost ali neuspeh projekta.
Zaključki naloge ponujajo konkretna priporočila za podjetja, ki se lotevajo podobnih projektov, zlasti glede priprave organizacije, izbire prave metodologije, strateškega načrtovanja ter aktivne vloge vseh deležnikov. Delo predstavlja pomemben prispevek k teoriji in praksi na področju digitalne transformacije ter uvajanja ERP sistemov v proizvodnih okoljih. Keywords: ERP, SAP S/4HANA, EBS SAP, digitalna transformacija, projektni management, informacijski sistemi, uvajanje ERP, migracija podatkov, priprava podatkov, poslovni procesi, kritični dejavniki uspeha, organizacijske spremembe, informacijska infrastruktura, vertikalna rešitev. Published in DKUM: 03.07.2025; Views: 0; Downloads: 41
Full text (3,77 MB) |
3. |
4. Obvladovanje sistemskih strateških kriz za preprečevanje poslovnih krizIgor Vrečko, Matjaž Mulej, 2012, original scientific article Abstract: V prispevku je obravnavana problematika prepoznavanja in razreševanja strateških kriz v poslovnih sistemih. Prepoznavanje strateških kriz je glede na obstoječe opredelitve pogosto stvar subjektivne interpretacije, kar otežuje oblikovanje in izvajanje potrebnih ukrepov za njihovo razreševanje. V prispevku opredeljujemo nova miselna izhodišča za opredelitev strateških kriz in uvajamo pojem sistemske strateške krize. Te pojasnimo in opredelimo kot vzrok za nastanek poslovnih strateških kriz in posledično operativnih kriz. Z opredelitvijo sistemske strateške krize ustvarjamo podlago za uvajanje celovitega pristopa k razreševanju strateških kriz z integracijo strateškega in projektnega menedžmenta, delujočega na konceptih sistemskega razmišljanja in kreativnosti, kar na kratko orišemo v predlaganem dvodimenzionalnem modelu obvladovanja sistemskih strateških kriz. Keywords: krize, finančna kriza, gospodarske krize, poslovni sistemi, krizni management, projektni management Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 385; Downloads: 73
Full text (1,07 MB) This document is also a collection of 1 document! |
5. Sodobni pristopi inženiringa poslovnih sistemov2022 Abstract: Sodobni pristopi inženiringa poslovnih sistemov so pomemben dejavnik bodi si pri ohranjanju ali oblikovanju konkurenčne prednosti organizacije. Pri tem je pomembno, da tako vodstvo kot zaposleni v organizaciji, poznajo koncepte posameznih pristopov. V pričujoči monografiji predstavljamo sodobne pristope, ki delovanje organizacije obravnavajo iz različnih vidikov njene konkurenčnosti in smo jim do sedaj morebiti namenili premalo pozornosti. Digitalizacija projektnega okolja, novi pogledi na razvoj produktov, obvladovanje premoženja, učinkovitosti in uspešnosti poslovnih procesov, uporaba sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije in njen vpliv na oblikovanje in delovanje organizacije ter zagotavljanje ustreznih delovnih pogojev in delovnega okolja za varnost in zdravje zaposlenih, so pristopi, ki jih bodo organizacije v prihodnje morale osvojiti, v kolikor želijo ohraniti svojo konkurenčnost. Poleg teoretičnih predstavitev vzpostavitve in uporabe posameznih pristopov, so predstavljeni tudi posamezni primeri uporabe le-teh v praksi. Keywords: management, poslovni sistemi, učinkovitost in uspešnost, pristopi inženiringa, digitalna transformacija, razvoj, delovno okolje Published in DKUM: 19.09.2022; Views: 757; Downloads: 134
Full text (15,93 MB) This document has many files! More... |
6. Znanstveno-raziskovalni izzivi na poti digitalne preobrazbe2022, proceedings Abstract: Digitalna preobrazba se nanaša na uporabo digitalnih tehnologij za poenostavitev poslovanja, povečanje učinkovitosti, inoviranje proizvodov in storitev, prilagajanje potrebam strank, spreminjanje načinov dela in povezovanja znotraj in med organizacijami. Ima širši vpliv, zato je pomembno, da jo obravnavamo celovito (z vidika ekonomije, družbe in okolja). V monografiji predstavljamo teme s področja digitalne preobrazbe, ki bodo organizacijam in posameznikom v tem procesu v pomoč pri lažjem prehodu v digitalno poslovanje. V prispevkih opisujemo merjenje digitalne in podatkovne zrelosti v malih in srednje velikih podjetjih, analizo vpliva digitalnih tehnologij na elemente poslovnega modela, vpliv digitalne probrazbe na posameznika in družbo na problemu tehnologije podkožnih mikročipov ter spremembe obnašanja potrošnikov. Sledijo prispevki o uporabi tehnologije veriženja podatkovnih blokov in pregled raziskav na področju interneta stvari in kiberfizičnih sistemov, metodologija za obravnavo strateške usklajenosti med poslovnim delom podjetij in informacijsko tehnologijo ter pristop Essence, ki povezuje standarde kakovosti programske opreme in inženiring programske opreme. Keywords: digitalna preobrazba, informacijski sistemi, raziskovalni trendi, organizacijske vede, poslovni sistemi Published in DKUM: 23.08.2022; Views: 15397; Downloads: 169
Full text (14,47 MB) This document has many files! More... |
7. Znanstveno-raziskovalni trendi na področju digitalne preobrazbeAlenka Baggia, 2021, proceedings Abstract: Digitalna preobrazba organizacij predstavlja ključni element uspeha v sodobnem poslovnem svetu. Pri tem pomembno vlogo igrajo vodstvo in zaposleni v organizaciji, ter njihovo poznavanje konceptov in tehnologij digitalne preobrazbe. V monografiji predstavljamo aktualne teme s področja digitalne preobrazbe, ki bodo organizacijam z nizkim digitalnim indeksom in ostalim udeležencem v procesu digitalne preobrazbe v pomoč pri lažjem prehodu v digitalno poslovanje. Med prebojnimi tehnologijami, ki jih zasledimo na področju digitalne preobrazbe so v znanstveni monografiji predstavljeni primeri večkriterijskih ekspertnih sistemov za podporo odločanja, opredeljena je vloga podatkov v sodobni organizaciji, obravnavano je področje interneta stvari in kiberfizičnih sistemov, predstavljeni so pristopi k transformaciji modela poslovnega procesa v tehnologijo veriženja blokov, ter podane smernice za učinkovito oblavdovanje kibernetskih tveganj v času pandemije. Poleg primerov uporabe sodobnih tehnologij je predstavljena tudi zasnova prilagodljivega modela strateškega upravljanja informatike. Keywords: digitalna preobrazba, informacijski sistemi, raziskovalni trendi, organizacijske vede, poslovni sistemi Published in DKUM: 12.08.2021; Views: 26502; Downloads: 258
Full text (10,82 MB) This document has many files! More... |
8. Prenova informacijskega sistema v podjetju novohlad d.o.o.Matevž Modic, 2020, undergraduate thesis Abstract: Dandanes informacijska razvitost predstavlja eno izmed ključnih točk pri uspešnosti podjetja. Manjša podjetja, katera delujejo izven urbanih mest, se tega ne zavedajo in informatiko zanemarjano. Posledice so lahko nedoseganje zastavljenih ciljev in manjša konkurenčnost na trgu.
V svoji diplomski nalogi sem pod drobnogled vzel podjetje Novohlad. Ko sem analiziral njihove poslovne procese in izrabo informacijskih rešitev, sem ugotovil, da podjetje uporablja zelo malo informacijskih rešitev in poleg tega njihovo delo otežuje zastarela strojna oprema. V podjetju se srečujejo tudi s slabo internetno povezavo in varnostjo.
Cilj diplomskega dela je bil ozavestiti podjetje in implementirati informacijske rešitve, katere so izboljšale produktivnost, varnost in dostopnost. Te izboljšave sem dosegel z menjavo delovnih postaj, celotne prenove lokalnega omrežja podjetja, vpeljavo avtomatiziranih programskih rešitev, postavitve mrežnega strežnika in sistema za evidentiranje zaposlenih.
Podjetje je z vpeljavo mojih rešitev postalo veliko bolj konkurenčno in varno. Z določenimi rešitvami sem pohitril njihove poslovne proces od naročila do izvedbe in prodaje. Direktorica podjetja ima sedaj tudi večji nadzor nad zaposlenimi, hitrejšo dostopnost do podatkov in odlično informacijsko in organizacijsko urejenost podjetja. Keywords: Informacijski sistemi, Omrežne povezave, Prenova informacijskega sistema, Varnost in varnostno kopiranje, Poslovni procesi Published in DKUM: 04.11.2020; Views: 1124; Downloads: 139
Full text (3,04 MB) This document has many files! More... |
9. Poslovno informacijska platforma kot podpora delu v ekonomiji delitveErik Babič, 2020, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo se osredotočili na informacijske sisteme v ekonomiji delitve ter jih povezali z standardnimi informacijskimi rešitvami.
Platforme ekonomije delitve trenutno hitro rastejo in v gospodarstvo vračajo star poslovni model, ki pa je informacijski podprt in trenutno predstavlja stranski poslovni model v gospodarstvu. Pisali smo o tem kaj spada pod platforme ekonomije delitve, njihovo zgodovino, arhitekturo ter predviden razvoj v prihodnosti.
Velik poudarek ji bil tudi na primerjavi med platformami ekonomije delitve kot tudi primerjave informacijskih sistemov platform in standardnih poslovnih informacijskih sistemov. Na podlagi tega smo odkrili probleme ter pomanjkljivosti trenutne informacijske podpore platform ekonomije delitve.
V skladu z ugotovitvami smo se na koncu posvetili izdelavi idejnega koncepta nove platforme, ki bi rešila trenutne probleme in pomanjkljivosti ter podprla nova področja platform ekonomije delitve. Podani so bili razlogi za sprejete odločitve glede izgradnje nove platforme, njena struktura ter predvideno delovanje in učinki.
Cilji magistrskega dela so bili ugotovitev števila in raznolikost storitev ponujenih na trgu platform ekonomije delitve, kako te vplivajo na gospodarstvo in njihovo panogo ter na podlagi izbranega vzorca platform ekonomije delitve ugotovit možen vpliv platform na celotno gospodarstvo kot tudi razlike v uporabi platform pri izvajanju storitev. Končni cilj je bila izdelava idejnega koncepta nove platforme, ki bo dodatno informacijsko podprla izvajalce storitev. Keywords: platforme ekonomije delitve, standardni informacijski poslovni sistemi, primerjava, vpliv na gospodarstvo, izvajalci storitev. Published in DKUM: 06.04.2020; Views: 1194; Downloads: 143
Full text (2,40 MB) |
10. Zahteve in pričakovanja do informacijskega sistema v klicnem centru: analiza primeraRebeka Tetičkovič, 2020, master's thesis Abstract: Za podjetja je ključnega pomena, da imajo urejene informacijske sisteme v podjetju. Saj le tako lahko ostanejo uspešna in konkurenčna ter skrbijo za svoj ugled. Informacijski sistemi omogočajo podjetjem, da imajo celovit pogled nad strankami, na voljo lahko imajo podatke v trenutku, ko jih potrebujejo in tako lahko hitro odreagirajo na želje in zahteve strank. Informacijski sistem omogoča shranjevanje in obdelovanje podatkov, komuniciranje, dokumentiranje ter lažje in hitrejše odločanje. Podjetje mora izbrati takšen informacijski sistem, ki bo zadovoljil njihove zahteve in pričakovanja.
Prvo poglavje predstavlja opis področja ter opredelitev problema. Predstavili bomo namen magistrske naloge, njene cilje ter hipoteze raziskave. Za vsako hipotezo bomo predstavili na kakšen način jo bomo preverili. Opisali bomo predvidene metode, ki jih bomo v nadaljevanju uporabili. Zabeležili bomo tudi predpostavke in omejitve magistrske naloge.
V drugem poglavju se bomo osredotočili na informacijske sisteme, podrobno jih bomo opredelili, predstavili bomo kako so se razvili in kakšen je bil njihov začetek. Predstavili bomo življenjski cikel informacijskega sistema. Navedli bomo delitve, vrste, elemente in sestavine informacijskega sistema. Povedali bomo kakšen je namen in vloga informacijskega sistema, ter kakšen je učinkovit informacijski sistem. Nekaj pozornosti bomo namenili tudi varnosti in zaščiti informacijskega sistema. Na koncu tega poglavja bomo podrobno opredelili informacijske procese ter njihove podprocese.
Tretje poglavje je namenjeno, da spoznamo klicne centre, torej kaj sploh so klicni centri, kakšna je vloga klicnih centrov in na kakšen način delujejo. Predstavili bomo kako so se klicni centri pričeli razvijati, torej njihovo zgodovino. Predstavili bomo značilnosti dobrega klicnega centra in kakšna tehnologija se uporablja v klicnih centrih. Poznamo več vrst klicnih centrov, zato jih bomo prav tako predstavili.
V četrtem poglavju bomo opredelili pojem poslovni proces. Opisali bomo elemente poslovnih procesov in kako lahko delimo poslovne procese. Predstavili bomo kako poteka prenova poslovnih procesov. Prav tako bomo pa v tem poglavju tudi opisali informacijske sisteme z vidika poslovnega procesa.
Peto poglavje zajema analizo zahtev in pričakovanj. Najprej bomo predstavili podjetje Alsa-line d.o.o., ter njihov večnamenski čistilni aparat s katerim trgujejo. Podrobno bomo analizirali poslovne procese v tem podjetju. Izvedli bomo intervjuje z uslužbenci podjetja Alsa-line, ki delajo v klicnem centru, na ta način bomo pridobili njihove zahteve in pričakovanja v povezavi z obstoječim informacijskim sistemom.
V zadnjem šestem poglavju bomo opredelili programsko opremo, ki je namenjena podpori klicnim centrom. Predstavili bomo povezave med klicnimi centri in tehnologijo, ter razmerje med njimi. Predstavili bomo tehnologije in sisteme klicnega centra. Podrobno bomo opisali obstoječi informacijski sistem First Call, ki ga uporabljajo v klicnem centru podjetja Alsa-line. Prav tako bomo podrobno predstavili izbrano rešitev Intrix CRM, ki je bila zasnovana s strani podjetja Intera d.o.o. Predtavili bomo tudi podjetje Intera d.o.o. Na koncu bomo primerjali oba izbrana sistema med seboj, ter na podlagi zahtev in pričakovanj uslužbencev klicnega centra podjetja Alsa-line poskušali ugotoviti, ali je rešitev Intrix CRM primerna za njih, in ali bi jim omogočila odpravo težav, s katerimi se trenutno srečujejo. Keywords: informacijski sistemi, poslovni procesi, klicni centri, Intrix CRM, First Call, primerjalna analiza Published in DKUM: 06.04.2020; Views: 1341; Downloads: 166
Full text (2,51 MB) |