| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 62
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Trajnost v modni industriji: trendi, izzivi, strategije in poslovni model na primerih
Katja Žurej, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo se osredotočili na analizo trajnostnega razvoja v modni industriji, s poudarkom na trajnostnih trendih, izzivih, strategijah in poslovnih modelih. Modna industrija se sooča z več pomembnimi problemi, vključno z obsežnim onesnaževanjem okolja, prekomerno porabo virov in slabimi delovnimi pogoji. Poleg tega pa hitro spreminjajoči se modni trendi spodbujajo hitro modo, kar povzroča velike količine odpadkov zaradi kratke življenjske dobe izdelkov. Kljub tem težavam vedno več podjetij v modni industriji prepoznava potrebo po trajnostnem razvoju in sprejema trajnostne prakse. Ta prehod vključuje uporabo trajnostnih, inovativnih materialov, izboljšanje delovnih pogojev ter spodbujanje krožnega gospodarstva, kar prispeva k zmanjšanju negativnih vplivov na okolje in družbo ter k bolj odgovornemu poslovanju. V študiji primera smo obravnavali dve podjetji, Patagonia in Veja, ki predstavljata vodilna primera uspešnih trajnostnih modnih podjetij. Patagonia je znana po svoji dolgotrajni zavezanosti k okoljski odgovornosti, vključno z uporabo recikliranih materialov in podporo okoljskim pobudam. Veja se osredotoča na uporabo ekoloških materialov in pravične trgovine ter zmanjšanje svojega okoljskega odtisa z inovacijami v proizvodnji in distribuciji. Obe podjetji vlagata v preglednost svojih dobavnih verig in spodbujata odgovorno nakupovanje. Njun uspeh dokazuje, da je možno združiti poslovno uspešnost z etičnimi in okoljskimi načeli.
Keywords: trajnostni razvoj, modna industrija, poslovna strategija, poslovni model.
Published in DKUM: 20.11.2024; Views: 0; Downloads: 20
.pdf Full text (1,23 MB)

2.
Metode testiranja in validacije podjetniških idej ter njihova uporaba v praksi
Aljaž Mesinger, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V tej diplomski nalogi smo se osredotočili na proces prepoznavanja, ali podjetniška ideja predstavlja tudi resnično tržno priložnost, pri čemer smo podrobno raziskali pomen testiranja podjetniških idej. Ključna tema je bila, kako sistematično testiranje idej podjetnikom pomaga oceniti potencial svojih zamisli in jih prilagoditi tržnim zahtevam. V začetnih poglavjih smo predstavili teoretične osnove podjetništva, pri čemer smo se osredotočili na oblikovanje podjetniške ideje, ocenjevanje trga in pomembnost prilagajanja ideje glede na povratne informacije. V nadaljevanju smo podrobno preučili pomen oblikovanja hipotez in njihovem testiranju z različnimi metodami, kot so intervjuji s strankami in drugi eksperimentalni pristopi. Poudarili smo, kako sistematičen pristop, ki vključuje mapiranje predpostavk in izvajanje zaporednih eksperimentov, podjetnikom omogoča zmanjšanje tveganj in povečanje verjetnosti uspeha. Praktični del diplomske naloge je temeljil na konkretnem primeru testiranja podjetniške ideje v slovenskem start-up podjetju na področju programske opreme B2B. Skozi več faz testiranja smo validirali poslovni model in pridobili dragocene vpoglede, ki so pripomogli k izboljšanju začetne ideje. Rezultati so pokazali, da sistematično testiranje podjetniških idej vodi do boljšega razumevanja trga in potreb strank, kar omogoča premišljen razvoj produkta in večjo verjetnost uspeha na trgu. Sklepi diplomske naloge poudarjajo, da je testiranje podjetniških idej ključno za zmanjšanje tveganj in doseganje trajnostnega poslovnega uspeha. Naloga tako ponuja uporabne smernice za podjetnike, ki se soočajo z izzivom preoblikovanja ideje v uspešno tržno priložnost.
Keywords: testiranje podjetniških idej, priložnost, hipoteze, eksperimentiranje, B2B, poslovni model, inovacije
Published in DKUM: 14.10.2024; Views: 0; Downloads: 7
.pdf Full text (1,89 MB)

3.
Inovacije poslovnih modelov v avtomobilski industriji
Matic Buzeti, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje ene najpomembnejših transformacij v sodobni avtomobilski industriji – prehoda na električna vozila in trajnostno mobilnost. Avtomobilska industrija se sooča z velikimi pritiski za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, zaradi česar so proizvajalci avtomobilov prisiljeni spremeniti svoje poslovne modele, da ostanejo konkurenčni in relevantni na trgu. V tem kontekstu smo v tem delu preučili podjetje Volkswagen, enega izmed vodilnih svetovnih proizvajalcev avtomobilov, ki se je prav tako znašel na tej prelomni točki. Volkswagen se je po tej točki znašel na položaju, kjer je bila sprememba nujna za ponovno pridobitev zaupanja potrošnikov in izboljšanje svoje tržne pozicije. Podjetje se je odzvalo z ambiciozno strategijo prehoda na električna vozila, ki vključuje visoke investicije v raziskave in razvoj, vzpostavitev gigatovarn za proizvodnjo baterij ter preoblikovanje svoje ponudbe vozil. V središču te strategije je bila uvedba serije električnih vozil ID, ki so ključnega pomena za prihodnjo rast in uspešnost podjetja. V raziskavi smo analizirali, kako so te inovacije v poslovnem modelu vplivale na Volkswagnovo konkurenčnost, finančne kazalnike in tržni položaj. Ugotovili smo, da je podjetje s temi spremembami ne le uspelo obdržati svojo tržno pozicijo, temveč jo je tudi okrepilo, kar se kaže v povečanju prodaje električnih vozil, izboljšanju bruto marže. Prehod na trajnostno mobilnost je Volkswagnu omogočil, da se prilagodi novim tržnim razmeram in se postavi kot pionir na področju trajnostnih tehnologij. Diplomsko delo prav tako opozarja na nekatere ključne izzive, s katerimi se Volkswagen in širša avtomobilska industrija soočata pri tem prehodu. Mednje sodijo visoki stroški prehoda na nove tehnologije, negotovosti glede prihodnje regulative ter potreba po hitrem prilagajanju na digitalizacijo in avtonomno vožnjo. Kljub tem izzivom delo izpostavlja, kako lahko podjetja z inovativnimi poslovnimi modeli ne le preživijo, temveč tudi uspevajo v dobi disruptivnih sprememb.
Keywords: Poslovni model, inovacija, Volkswagen, avtomobilska industrija
Published in DKUM: 10.09.2024; Views: 83; Downloads: 87
.pdf Full text (1,71 MB)

4.
Razvoj in komercialna uveljavitev vertikalnega stojala za prenosnik : magistrsko delo
Žan Čakš, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljena izdelava stojala za prenosni računalnik, ki rešuje tri ključne težave sodobnih prenosnih računalnikov: slaba ergonomija, pregrevanje in prostornost. Pokazali smo, da prenosni računalniki niso ergonomsko primerni za vsakdanjo uporabo, in ponudili rešitev. Zasnovali smo stojalo, ki rešuje problem ergonomije prenosnikov, in z raziskavo trga pokazali, da na trgu obstaja vrzel za takšno stojalo, ki jo lahko zapolnimo. Razvili smo poslovni model in predstavili način financiranja prek kampanje množičnega financiranja na Kickstarterju.
Keywords: podjetništvo, ergonomija, prototip, modeliranje, proizvodnja, množično financiranje, poslovni model, stojalo za prenosnik
Published in DKUM: 02.04.2024; Views: 243; Downloads: 37
.pdf Full text (3,57 MB)

5.
Prenova poslovanja in razvoj novega poslovnega modela na osnovi okoljskih izboljšav v okrbovalni verigi : magistrsko delo
Evelina Jovanovič, 2023, master's thesis

Abstract: V 21. stoletju je potrebno spremembam slediti hitreje kot nekoč. Način življenja ter podnebne spremembe so nas prisilile, da sprejemamo nove okoljske dejavnike, ki so na vsakodnevni ravni okolju prijaznejši. V veliki meri so se morala oz. se bodo morala novemu trajnostnemu razvoju prilagoditi vsa podjetja, tako makro kot mikro. Razlogov je več. Najpomembnejša je seveda skrb za okolje, drugi pa tudi dodana vrednost poslovanja ter nove konkurenčne prednosti in nove poslovne priložnosti. Vodilo vsakega podjetja bi moralo biti, kaj lahko storimo oz. kakšen vložek je potreben za boljši in učinkovitejši trajnostni razvoj v podjetju v celotni oskrbni verigi ter si zadati trajnostne cilje v družbenem in okoljskem vidiku. V našem magistrskem delu se bomo zato osredotočili na mikropodjetje Papirnica Ma-ar, kjer bomo poizkušali s poslovnim modelom Canvas, spletno anketo ter sistemom ozelenitve celotno poslovanje preusmeriti na trajnejše in s tem podjetju zagotoviti večjo konkurenčnost ter večjo dodano vrednost na njenem področju poslovanja.
Keywords: trajnostno poslovanje, okoljski vidiki, zeleni certifikati, ogljični odtis, trajnostni razvoj, taksonomija, vplivi na okolje, poslovni model Canvas
Published in DKUM: 13.02.2024; Views: 365; Downloads: 42
.pdf Full text (3,56 MB)

6.
Raziskovalni trendi in trajnostne rešitve v inženiringu poslovnih sistemov
2024

Abstract: V želji po oblikovanju trajnostno učinkovitega, uspešnega in stabilnega poslovnega okolja, so managerji v organizacijah v veliki meri odvisni od poznavanja ustreznih pristopov, metod in tehnik, ki jih bodo vodila k izbiri ustreznih ukrepov za dosego želenih rezultatov. V ta namen avtorji v tej monografiji predstavljamo raziskovalne trende in trajnostne rešitve v inženiringu poslovnih sistemov, ki organizacijam omogočajo dodatno podporo pri doseganju zastavljenih ciljev. Obvladovanje inoviranja, optimiranje vzdrževanja, vključevanje proaktivne ergonomije, obvladovanje učinkovitosti in uspešnosti poslovnih procesov in organizacijskih sprememb in obvladovanje trajnostnih oskrbovalnih verig so le nekateri izzivi, ki jim bodo managerji v organizacijah morali v prihodnje posvetiti več pozornosti v želji po ustvarjanju bolj trajnostne prihodnosti. Poleg teoretičnih predstavitev trendov uporabe posameznih pristopov, so predstavljeni tudi posamezni primeri njihove uporabe v praksi.
Keywords: organizacija, poslovni procesi, trajnostni razvoj, pristopi izboljševanja, model, dejavniki, inoviranje, vzdrževanje, kazalniki
Published in DKUM: 30.01.2024; Views: 367; Downloads: 53
.pdf Full text (7,46 MB)
This document has many files! More...

7.
Podjetniške priložnosti v lončarstvu
Klara Hliš, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Podjetniške priložnosti oz. njihovo identificiranje so ključnega pomena v podjetniškem procesu. Samo izkoriščanje priložnosti lahko bistveno pripomore k dolgoročnemu uspehu in rasti podjetja. Podjetniške priložnosti se oblikujejo na podlagi idej, ki predstavljajo neprecenljivo vrednost v svetu podjetništva. Ko je ideja ustrezno identificirana in ko lahko zaznamo, da ima dovolj potenciala za nadaljnji razvoj ter da izpolnjuje merila za priložnost, lahko v nadaljevanju ocenimo in analiziramo priložnosti ter jih temeljito tudi ovrednotimo. Za uspešno uresničitev podjetniških priložnosti pa je potreben tudi poslovni načrt in razne druge moderne perspektive poslovnega načrtovanja, kot je na primer poslovni model, ki smo ga skupaj s poslovnim načrtom nazorno opisali v teoretičnem delu. Kot osrednji pojem je predstavljeno lončarstvo in podjetniške priložnosti v lončarstvu, analizirali pa smo tudi število slovenskih podjetij, ki se ukvarjajo z lončarstvom in ki spadajo pod izbrane klasifikacije C23.410, C23.490 in P85.520. V aplikativnem delu smo na podlagi izbranih slovenskih lončarskih podjetij ugotavljali, kakšni so najpogostejši razlogi za uspešnost v tej panogi in kako izkoriščajo podjetniške priložnosti v lončarstvu. Rezultati so pokazali, da med najpogostejše razloge za uspešnost v tej panogi sodijo inovativnost, potrpežljivost, trdo delo in sposobnost oz. veščine prodaje, podjetja pa v največji meri izkoriščajo podjetniške priložnosti na način, da dejavno izdelujejo in prodajajo svoje izdelke. S pomočjo izbranega podjetja pa smo v zadnjem delu analizirali trg lončarstva v Sloveniji in oblikovali ter analizirali poslovni model.
Keywords: Podjetniška priložnost, poslovni model, lončarstvo, podjetniške priložnosti v lončarstvu
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 495; Downloads: 51
.pdf Full text (1,40 MB)

8.
Testiranje poslovnega modela start-up podjetja
Iaroslav Paramonov, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V današnji digitalni dobi postajajo mobilne aplikacije vse bolj priljubljene, vendar je za njihov uspeh potrebna več kot le odlična ideja, potreben je tudi uspešen poslovni model. Diplomsko delo razišče različne metode za testiranje poslovnega modela, vključno z vitkimi metodologijami, razvojem strank in testiranjem minimalno sposobnih izdelkov. S proučevanjem študij primerov uspešnih novoustanovljenih podjetij za mobilne aplikacije in analizo strategij, ki so jih uporabili za preizkušanje svojih poslovnih modelov, želi diplomsko delo zagotoviti praktične vpoglede podjetnikom, ki želijo ponuditi lastno mobilno aplikacijo. Diplomsko delo tudi identificira pogoste izzive, s katerimi se soočajo start-up podjetja za mobilne aplikacije. Namen diplomskega dela je pomagati podjetnikom pri potrjevanju njihovih idej za zagon mobilnih aplikacij in povečati njihove možnosti za uspeh na konkurenčnem trgu aplikacij.
Keywords: poslovni modeli, Business model canvas, start-up, mobilne aplikacije
Published in DKUM: 07.08.2023; Views: 435; Downloads: 55
.pdf Full text (2,21 MB)

9.
Razvoj solarne polnilne postaje za električna kolesa : magistrsko delo
Nace Grudnik, 2023, master's thesis

Abstract: Zaradi trenutne energetske krize strokovnjaki priporočajo, da pričnemo še bolj varčevati z energijo in nas spodbujajo, da izrabljamo obnovljive vire energije. Razvoj in delovanje solarne polnilne postaje tako predstavlja priložnost za učinkovito izrabo sončne energije, brez potrebe po drugih virih in infrastrukturi. Kolesarstvo v Sloveniji postaja vse bolj popularno, tudi zaradi električnih koles, saj se lahko z njimi vozimo po reliefno bolj razgibanih terenih. Fizično manj sposobnim pa omogočajo, da prekolesarijo tudi zahtevnejše in daljše poti. Tako se uporaba motornih vozil manjša, trend e-mobilnosti pa je še dodatno povečal zanimanje za električna kolesa. V zaključni nalogi smo opredelili različne vrste električnih polnilnih postaj in analizirali trg takšnih izdelkov. Na podlagi te analize smo ustvarili tehnični zahtevnik in določili celoten električni sistem ter razvili konstrukcijo. Med uporabniki električnih koles smo izvedli anketo in ugotovili da, v primeru, če bi bilo na območju Slovenije postavljenih več javnih polnilnih mest, bi ljudje tam polnili svoje električno kolo. Dodali smo tudi predlog primernega poslovnega modela, ki ga priporočamo ob vzpostavitvi mreže solarnih polnilnih postaj. Zaključna naloga lahko služi kot izhodiščni elaborat za podjetje, ki namerava razviti solarno polnilno postajo ali temu podoben izdelek.
Keywords: električna polnilna postaja, električno kolo, sončna energija, anketa, poslovni model
Published in DKUM: 01.03.2023; Views: 704; Downloads: 116
.pdf Full text (9,48 MB)

10.
Inoviranje poslovnega modela za podjetje KZ Agraria Koper, Z.O.O.
Andrej Marsetič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava podjetje KZ Agraria, pri katerem so želeli posodobiti svoj poslovni model s širitvijo poslovanja na svetovni splet. Cilj je bil vzpostaviti poslovni model spletne prodaje sestavljenih gajbic s sadjem in zelenjavo. Obravnavana teme vključuje preverbo obstoječega poslovnega modela. Na podlagi analize obstoječega stanja je bila sprejeta odločitev o prenovi poslovnega modela, za katero smo uporabili orodje poslovnega modela kanvas. Z metodo BPMN smo izdelali spletni nakupni proces. Na podlagi izdelane slike poslovnega modela smo izdelali prototip poslovnega modela. Prototip spletne trgovine je bil izdelan z uporabo žičnih diagramov. Oblikovan prototip smo realizirali v izbranem Wordpress CMS okolju. Poslovni model smo na koncu testirali na družbenem omrežju Facebook. S testiranjem smo ugotavljali, ali ima poslovni model potencial za uvedbo v praksi.
Keywords: inoviranje, poslovni model, spletna trgovina, sistem za upravljanje z vsebinami
Published in DKUM: 18.01.2023; Views: 567; Downloads: 83
.pdf Full text (2,68 MB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica