| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 50
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Kanvas poslovnega modela specializirane spletne trgovine z eko pohištvom
Mateja Domiter, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomskega projekta je izdelava celostnega kanvas poslovnega modela za specializirano spletno trgovino, ki posluje na slovenskem trgu. Gre za poslovanje med končnim uporabnikom in podjetjem (B2C). Podjetje ima vizijo postati vodilni ponudnik dizajnerskega eko pohištva na domačem trgu. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem - teoretičnem delu - predstavimo pojem podjetništva, poslovne ideje in opredelimo poslovni model ter njegove sestavine. Opišemo elektronsko poslovanje, njegove oblike in podrobneje opredelimo spletno prodajo glede na pravno uredbo, načine plačil, potek oglaševanja preko spleta in optimizacijo spletne trgovine. Ker je obravnavana spletna trgovina trajnostno naravnana, opredelimo tudi trajnostno poslovanje in nekatere okoljske vidike, kot je okoljska ozaveščenost. V drugem – aplikativnem delu - izdelamo celosten kanvas poslovni model in združimo opisano teorijo s prakso. Podrobneje predstavimo obravnavano podjetje ter opredelimo rešitve za povečanje prodaje in prepoznavnosti podjetja na slovenskem trgu, kot so: podrobnejša opredelitev ciljne skupine kupcev, podrobnejša opredelitev ciljev podjetja in strategij za doseganje le-teh, analiza slovenskega trga in konkurence podjetja, proučitev metod spletnega oglaševanja in izdelava finančne projekcije podjetja za obdobje treh let.
Keywords: Poslovni model, kanvas poslovni model, spletna prodaja, trajnostno poslovanje, okoljska ozaveščenost
Published: 06.01.2021; Views: 171; Downloads: 45
.pdf Full text (1,74 MB)

2.
Razvoj poslovne ideje kitke.si z modelom kanvas
Patricija Banovšek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo pripravili kanvas poslovni model za razvoj in realizacijo podjetniške ideje, ki smo jo poimenovali Kitke.si, in sicer proizvodnje in prodaje petih glavnih produktov, podporne blazine za nosečnice, kitke kot obrobe za otroško posteljico, gnezdece za dojenčka, igralno podlogo ter okrasne pletene blazine. Po raziskavi tržišča smo namreč ugotovili, da se na slovenskem trgu v času raziskave ponuja le izdelek kitka, vendar je ta izdelana iz platna, medtem ko je naš izdelek narejen iz bombažnega džersija. Te ugotovitve so nas vodile do priprave kanvas poslovnega modela, saj želimo izdelovati in prodajati naše izdelke. Izdelke bomo ponujali prek spletne trgovine z domeno Kitke.si, zato so v nalogi na kratko predstavljeni tudi glavni koraki pri izdelavi spletnega podjetja. V prvem delu smo natačneje opredelili podjetništvo in vitko podjetništvo. Vitko podjetništvo smo primerjali s tradicionalnim pristopom in v nadaljevanju predstavili glavne značilnosti priprave spletnega podjetja ter spletne prodaje. Opredelili smo poslovni model kanvas, ki predstavlja enega od glavnih modelov za preverjanje učinkovitosti poslovne ideje. Predstavljeni so glavni elementi tega poslovnega modela, ki ga opisujejo vitki podjetniki, kot so Osterwalder in Pigneur ter Ries in Maurya. V okviru kanvas poslovnega modela smo opisali njegove gradnike ter raziskali, kdo so naši ciljni kupci, porabniki, partnerji, kanali, ključni viri in ostali pomembni deli, ki vplivajo na realizacijo podjetniške ideje. V teoretičnem delu smo opisali tudi oblike podjetij in dejavnosti, primerne za realizacijo naše ideje. V empiričnem delu naloge smo razvili našo poslovno idejo Kitke.si po kanvas poslovnem modelu. Prav tako smo predstavili spletno stran, prek katere bomo izdelke prodajali in izdelali podroben načrt uresničitve ideje s prijavo osebnega dopolnilnega dela. S pomočjo omenjene metode in finančnega načrta smo ugotovili, da Slovenija predstavlja potencialni trg za naše izdelke in da lahko poslovno idejo realiziramo z nizkim vložkom. Diplomski projekt smo zaključili z načrti za prihodnost in s projekcijo za prvih pet let poslovanja, kjer smo ugotovili, da bi v prvih dveh letih pričeli s priglasitvijo osebnega dopolnilnega dela, v tretjem letu pa ustanovili podjetje kot samostojni podjetnik.
Keywords: vitko podjetništvo, kanvas poslovni model, poslovna ideja, spletna prodaja
Published: 01.12.2020; Views: 204; Downloads: 49
.pdf Full text (1,00 MB)

3.
Logistične storitve podjetja go - opti
Matevž Mazgan, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Danes imamo na voljo številne možnosti prevoza, med katerimi so nizkocenovni prevozi močno razširjeni v turistični industriji. Eden izmed tovrstnih ponudnikov je tudi podjetje GoOpti, ki se ukvarja s prevozništvom. V tem diplomskem delu sem preučil področje prevozništva in obstoj različnih prevoznih sredstev ter njihove prednosti in pomanjkljivosti. V drugem delu naloge pa podrobneje predstavim enega od ponudnikov prevoznih storitev, podjetje GoOpti, razloge za njihov uspeh, izzive ter splošne elemente, ki vplivajo na uspeh in konkurenčnost tovrstnega nizkocenovnega prevoznika. Osredotočim se tudi na njihov poslovni model ter preverim, kateri so glavni elementi modela nizkocenovnega prevozništva ter v luči trenutne krize zaradi koronavirusa poskušam osvetliti še element tovrstne grožnje ter ukrepe podjetja v izogib izgubi poslovanja in prihodkov zaradi krize.
Keywords: promet, prevozništvo, nizkocenovni poslovni model, konkurenčnost
Published: 24.11.2020; Views: 102; Downloads: 26
.pdf Full text (1,05 MB)

4.
Pomen inovativnosti v poslovnem modelu
Nataša Šteblaj, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih letih smo tako v Sloveniji kot v svetu priča številnim spremembam. V poslovnem svetu je sprememba edina stalnica uspešnega dela. Glede na to, da je v obdobju krize leta 2008 narasla velika brezposelnost, se je veliko ljudi odločilo za podjetniško pot. Eden temeljnih pogojev uspeha v poslovnem svetu je tudi skrbno pripravljen in premišljen poslovni načrt podjetja, ki skupaj s poslovnim modelom tvori celoto. Ko imamo zares dobro podjetniško idejo, moramo pripraviti še poslovni model in poslovni načrt. Poslovni model je listina, dokument, načrt, ki nas pelje po poti. Na tej poti moramo mimo ovir, ki se pojavijo. Je naš kompas, ki nas privede do cilja. V pričujočem diplomskem delu bomo predstavili podjetje Evegreen. Podjetje Evegreen je mlado zagonsko podjetje, ki dosega odlične rezultate. S svojo ustvarjalnostjo in inovativnostjo so razvili poslovni model, s katerim so postali uspešno podjetje na globalnem trgu. V teoretičnem delu se bomo sprehodili skozi inovativnost v poslovnem modelu. Pogledali bomo, kakšen je pomen poslovnega modela glede inovativnosti pri zagotavljanju trajnosti organizacije ter kako se kaže vloga inovativnosti poslovnega modela v samem podjetju. V praktičnem delu pa bomo na primeru zagonskega podjetja tudi pokazali, da je poslovni model treba sproti prilagajati in razširjati, saj je le tako podjetje lahko uspešno.
Keywords: inovativnost, poslovni model, ustvarjalnost, razširljivost poslovnega modela
Published: 25.09.2020; Views: 135; Downloads: 30
.pdf Full text (1,73 MB)

5.
Primerjalna analiza e-poslovnih modelov spletnih trgovin z modnimi oblačili
Larisa Gonza, 2020, master's thesis

Abstract: Namen naloge je raziskati in analizirati sodelujoči spletni trgovini v skladu z elementi analize spletnega mesta ter izvesti raziskavo, katere izmed trenutno obstoječih vrst in tipov e-poslovnih modelov na današnjem trgu uporabljata podjetji, ki stojita za tema spletnima trgovinama. V raziskavo smo vključili dve naključno subjektivno izbrani spletni trgovini z modnimi oblačili, ki sta v svetovnem spletu prisotni različno dolgo časovno obdobje. Ugotovili smo, da vsaka spletna trgovina ni všečna in privlačna ter poizkušali najti vzroke za to. Raziskava je vključevala izvedbo analize posamezne spletne trgovine na podlagi predhodno določenih elementov za analizo s pomočjo virov in literature ter pripravo anketnega vprašalnika, s katerim smo želeli ugotoviti, ali pri poslovanju uporabljajo še kakšne druge e-poslovne modele zraven modela spletne trgovine. Rezultati so pokazali pomanjkljivosti preučevanih spletnih trgovin in pomanjkanje uporabe še drugih modelov e-poslovanja. Glede na vse pridobljene podatke in rezultate smo nazadnje navedli še nekaj priporočil za posamezno spletno trgovino.
Keywords: e-poslovni model, e-poslovanje, spletna trgovina, poslovni model, podjetje, potrošnik
Published: 18.08.2020; Views: 177; Downloads: 29
.pdf Full text (4,78 MB)

6.
Prenova poslovnega modela in razvoj spletne trgovine v malem podjetju
Eva Štirn, 2020, master's thesis

Abstract: V zadnjih desetletjih smo priča hitrim in intenzivnim spremembam v načinu poslovanja, oglaševanja in pristopanja do kupcev. Vsako podjetje se mora znati spremembam na trgu hitro prilagoditi, sicer ga lahko ostala konkurenčna podjetja izpodrinejo in prevzamejo njegovo mesto na trgu. V magistrskem delu smo se osredotočili na poslovanje podjetja Agrotehnika, d. o. o., in na njihov pristop do kupcev. Ugotovili smo, da je njihova spletna stran zastarela in ne izpolnjuje današnjih zahtev na trgu. Prav tako ima podjetje nepopolno izdelan poslovni načrt, katerega je potrebno prenoviti za zagotovitev boljše konkurenčnosti na trgu in izpolnitev zahtev strank. V teoretičnem delu magistrskega dela smo opisali ključne elemente sodobnega elektronskega poslovnega sistema, kot so informacijsko-komunikacijske tehnologije, informacijski sistem, tehnologije komuniciranja, elektronsko poslovanje, svetovni splet, spletna trgovina itd. Prav tako smo se osredotočili na raziskovalne strategije in obstoječe poslovne modele. Za potrebe izgradnje novega poslovnega modela podjetja smo se odločili za uporabo poslovnega modela Canvas. V praktičnem delu magistrskega dela smo opisali potek prenove spletne strani za podjetje Agrotehnika, d. o. o., ter izgradnjo in vpeljavo spletne trgovine in spletne prodaje. S tem smo podjetju zagotovili boljšo konkurenčnost v poslovnem svetu ter jim omogočili lažji dostop do širšega kroga potencialnih kupcev. Spletno trgovino smo postavili na OpenCart platformi ter jo nadgradili z vmesnim vtičnikom, ki omogoča hkratni uvoz podatkov iz VASCO ERP sistema v spletno trgovino OpenCart. V drugem delu magistrskega dela smo opisali obstoječi poslovni model podjetja, ga analizirali in ga prenovili glede na nov način poslovanja podjetja, torej glede na spletno prodajo. Za oblikovanje novega poslovnega modela smo se poslužili uporabe poslovnega modela Canvas. Ugotovili smo, da je bila spletna trgovina že takoj v samem začetku dobro sprejeta s strani kupcev, saj se je izdatno povečalo tako povpraševanje po izdelkih podjetja Agrotehnika, d. o. o., kot njihov nakup. Spletna stran je namenjena tako poslovnim uporabnikom kot končnim kupcem in s tem smo zajeli celotno populacijo potencialnih kupcev. Določene potrebe po izboljšavi delovanja spletne strani in njene zmogljivosti se bodo pokazale z daljšo uporabo, zato vemo, da projekt nikoli ne bo v celoti zaključen. Vendar trenutno lahko z gotovostjo trdimo, da je bila vpeljava spletne trgovine v podjetju uspešna.
Keywords: Prenova spletne strani, Spletna trgovina, OpenCart, Poslovni model, Canvas
Published: 17.06.2020; Views: 386; Downloads: 70
.pdf Full text (5,96 MB)

7.
Razvoj poslovnega modela za storitve poročne fotografije
Dejan Hudoletnjak, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava razvoj poslovnega modela za storitve poročne fotografije. Poročnih fotografov, kot tudi drugih, je iz leta v leto več. Eden od razlogov za to je cenovno ugodnejša možnost nakupa starejše profesionalne opreme v primerjavi s preteklimi leti. Stroški pa kljub temu še vedno ostajajo visoki. Na trgu opažamo na podlagi uspešnih primerov inoviranj poslovnih modelov rast pomena poslovnega modela in njegovo vlogo v uspešnosti poslovanja organizacije. Z namenom razvoja lastnega poslovnega modela smo analizirali poslovne modele štirih fotografov po gradnikih Kanvas poslovnega modela. Od tega so bili trije s področja poročne fotografije, eden pa s področja produktne in portretne fotografije. Analiza je obsegala pregled spletne pojavnosti in izvedbo intervjujev izbranih fotografov. Pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo Kanvas poslovnega modela. Na podlagi rezultatov in ugotovitev analize smo razvili predlog lastnega poslovnega modela za storitve poročne fotografije po vseh elementih Kanvas poslovnega modela. Na kratko smo opisali načrt njegove uvedbe. Na koncu smo predlagali možnosti za izboljšave in dodatne analize.
Keywords: poslovni modeli, Kanvas poslovni model, poslovni modeli fotografskih storitev, fotografija, poročna fotografija
Published: 15.01.2020; Views: 367; Downloads: 84
.pdf Full text (5,07 MB)

8.
Poslovno modeliranje na primeru mikropivovarne
Mojca Čas, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih nekaj letih je po svetu možno zaznati razcvet mikropivovarn in priljubljenost kraft piva. Povpraševanje po kraft pivih raste in bo rastlo tudi v prihodnje. Ta trend je zajel tudi Slovenijo. Čeprav je na slovenskem trgu že kar nekaj mikropivovarn, smo mnenja, da je prostora še za nove. Tako se je porodila poslovna ideja o prvi koroški mikropivovarni. Na podlagi tega je osrednja tema diplomskega dela vitko podjetništvo in izdelava poslovnega modela na primeru mikropivovarne. V teoretičnem delu naloge smo s pomočjo strokovne literature, opredelili in razložili pojme, kot so podjetništvo, vitko podjetništvo in poslovni model, ki so za nadaljnje razumevanje praktičnega dela diplomske naloge nujno potrebni. Osredotočili smo se predvsem na vitko podjetništvo in 9 gradnikov, ki sestavljajo kanvas poslovnega modela. V tretjem poglavju smo predstavili podjetje. Opisali smo začetke, od kod ideja, osnovne podatke, vizijo, poslanstvo, predstavili glavne produkte in načrte za prihodnost. Praktičen del diplomske naloge zajema izdelavo kanvasa poslovnega modela na primeru mikropivovarne. V kanvasu so po točkah predstavljene vse glavne hipoteze, kasneje pa je vseh 9 gradnikov, ki sestavljajo poslovni model, podrobneje opisanih. V tem delu naloge smo mnogo potrebnih podatkov pridobili od enega izmed lastnikov mikropivovarne, velik del pa predstavljajo naše lastne zamisli.
Keywords: vitko podjetništvo, poslovni model, kanvas, mikropivovarna.
Published: 13.12.2019; Views: 393; Downloads: 78
.pdf Full text (1,09 MB)

9.
Inovativni načini ustvarjanja dodane vrednosti izdelkom in storitvam
Klemen Petelin, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V sodobnem času se podjetja soočajo z vse večjo konkurenco in da bi izstopala iz te množice ter si zagotovila konkurenčno prednost, je ključnega pomena, da si ustvarijo dodano vrednost. Ljudje se za nakup odločajo na podlagi različnih dejavnikov, najpomembneje pa je, da bo izdelek ali storitev zadovoljil njihove potrebe. Izhajati je potrebno iz perspektive strank, oziroma kupcev, na kar opozarja tudi Gibson (2015, str. 184); da najdemo nove priložnosti za inoviranje, se moramo postaviti v vlogo naših strank in začeti gledati na znamko, izdelke in storitve skozi njihove oči. Na primeru zaposlitvenega portala Mojedelo.com, ki je v lasti podjetja Styria digital marketplaces d.o.o., smo ugotavljali pomembnost dodane vrednosti izdelkov in storitev na primeru kariernih sejmov, ki jih prej omenjeno podjetje organizira že petnajsto leto. Raziskali bomo elemente, ki prinašajo dodano vrednost (kvaliteta, prihranek časa, boljše počutje). S pomočjo postavljenih raziskovalnih vprašanj smo ugotovili, kateri elementi prinašajo omenjenemu podjetju dodano vrednost.
Keywords: dodana vrednost, edinstvena ponujena vrednost, odkrivanje strank, poslovni model canvas, value proposition canvas, inovativnost, vitko, študija primera
Published: 23.10.2019; Views: 339; Downloads: 56
.pdf Full text (2,83 MB)

10.
Uporaba pristopa "Stage Gate" pri razvoju varovalke
Blaž Podkrajšek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se osredotočimo na področje razvoja izdelka s pomočjo metode »Stage Gate«, ki podjetjem pomaga pri razvoju novega izdelka. Na neizprosnem trgu sta velika borba in konkurenca, zato je uspešen razvoj novih izdelkov velikega pomena. Svoj doprinos pri razvoju pa zagotovo doda metoda, ki pomaga pri uresničevanja začrtanega cilja z vmesnimi stopnjami, ki imajo določene pogoje, ki jim je treba zadostiti, da lahko razvoj preide na naslednjo stopnjo. To je velika prednost s finančnega vidika, saj se lahko podjetje vrne nazaj na prejšnjo stopnjo, če ne izpolnjuje pogojev, in popravi napake, namesto da bi šele na koncu ugotovili, da izdelek ni uspešen. V nalogi tudi predstavimo, kako model »Stage Gate« deluje na točno določenem primeru, in sicer v podjetju Eled, d. o. o., kjer so si z njim pomagali pri razvoju mini varovalke, in pokažemo, kako se jim na vmesni stopnji pojavi problem z napačno zamišljenim talilnim delom varovalke. Ravno zaradi uporabe te metode so lahko uspešno konstruirali in testirali novo obliko talilnega dela brez dodatnih finančnih stroškov, ki bi nastali, če ne bi morali na vmesni stopnji zadostiti kriterijem testiranj.
Keywords: »Stage Gate« model, razvoj novega izdelka, inovacija, življenjska doba izdelka, mini varovalka, poslovni proces
Published: 27.09.2019; Views: 335; Downloads: 36
.pdf Full text (974,79 KB)

Search done in 0.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica